maciek123 Opublikowano 14 Stycznia 2019 #1 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się do was z prośbą. Czy mogli byście sprawdzić czy moja instalacja jest poprawnie wykonana, w załączniku dołączam schemat. Mam co do jej wykonania wątpliwość ponieważ mam dość duże spalanie ok. 30kg groszku 28MJ dziennie. Dom jednorodzinny z lat 70ch ok. 100m2 podłogówka + 2 grzejniki drabinkowe + piwnica ok. 100m2 3 kaloryfery + poddasze do adaptacji jeszcze nie ocieplone. Ocieplony 5cm styropianu Posadzka, podłogówka nowa, 8cm styropianu. Ona nowe 3 szybowe. Piec to defro komfort eko 20kW, sterownik Pid K1Pv4 z najnowszym oprogramowaniem. Mam założony na zasilaniu zawór trójdrożny Wita. Pompa Cwu Wita ustawiona na 1 bieg Pompa CO LFP elektroniczna ustawiona na min. charakterystyka proporcjonalna Pompa cyrkulacyjna LFP załącza się rano i wieczorem Pompa na mieszaczu podłogówki Grundfos UPM3 Auto L charakterystyka krzywa stała Zbiornik Kospel 300L Pali się całkiem ładnie, temperatura na piecu jest w miarę równa +- 1stopień. W popiele trochę nie dopalonego groszku, czasami trochę spieków. Sporo sadzy i co ok. 10 dni muszę wyczyścić piec. Sadza jest sucha ale oblepia ścianki i drzwiczki Doszedłem do tego, że na pewno brakuje mi pompy na powrocie. Temperatura powrotu miała zazwyczaj ok. 39stopni. Dopiero gdy załączyła się pompa od CWU temperatura powrotu rosła, ale i drastycznie spadała temp. na piecu. Teraz ustawiłem wyższą temp. CWU przez co pompa ciągle pracuje i temperatura powrotu wynosi ok. 55stopni przy ustawieniu 65 na piecu. Gdy palę z PID w trybie letnim + podłogówka lub w trybie równoległym nie ma dużej różnicy w spalaniu. Przy obecnej zimie palę jak na razie w trybie letnim + podłogówka i cały zasobnik starcza na 4,5 dnia Gdy palę w trybie równoległym to starcza na ok. 3,5 dni. Moc kotła ustawiona na 80% min. Podawanie 1s Max. Podawanie 3s min. przerwa 45s max. przerwa 90s Jest to pierwsza nasza zima. Bardzo będę wdzięczny za jakiekolwiek porady.
YaroXylen Opublikowano 14 Stycznia 2019 #2 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Witam Kolegę. Wypełnij bardzo dokładnie na podanej stronie informacje http://cieplowlasciwie.pl/start i będziesz miał podany wynik mówiący o zapotrzebowaniu Twojego domu na ciepło. Link z wynikiem wklej tutaj i będzie łatwiej Tobie pomóc. Pozdrawiam. YARO
maciek123 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor #3 Opublikowano 14 Stycznia 2019 dzięki za zainteresowanie przesyłam link http://cieplowlasciwie.pl/wynik/530r
YaroXylen Opublikowano 14 Stycznia 2019 #4 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Witam. Domek spory, trochę brak izolacji w piwnicy, stop też słabiutko zaizolowany, kupić najtańszą i najgrubszą wełnę mineralną, rozłożyć na stropie i już po zimie będzie taniej. Odnośnie instalacji CWU masz wpięte za zaworem mieszającym w/g mnie to jest nie za bardzo pomysł, ale niech koledzy mocniejsi w instalacji się wypowiedzą. Odnośnie spalania to jak nie wykonasz izolacji to fajerwerków nie będzie, obecne spalanie wydaje się zupełnie normalnym przy takiej izolacji i takim metrażu. Chcąc zmniejszyć ilość sadzy musisz troszeczkę zwiększyć ilość powietrza. YARO
maciek123 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor #5 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Izolacja wiem, że nie jest szałowa ;/ Jak tylko znajdą się fundusze będę chciał zaizolować poddasze. To CWU też mnie zastanowiło, widziałem na schemacie w instrukcji, że powinno być inaczej. Nie wiem czy zawór trójdrożny jest odpowiednio zamontowany. Wydaj mi się, że przez brakującą pompę od powrotu piec chodzi na wyższych obrotach by dążyć do temperatury zadanej na CWU. A CWU jest ustawiona na temperaturę kotła żeby cały czas pracowała by powrót nie był za zimny. Ale dzięki za sugestie. Będę czekał na jakąś podpowiedź kolegów mających większą wiedzę w instalacji.
atp2000 Opublikowano 14 Stycznia 2019 #6 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Witam. Domek spory, trochę brak izolacji w piwnicy, stop też słabiutko zaizolowany, kupić najtańszą i najgrubszą wełnę mineralną, rozłożyć na stropie i już po zimie będzie taniej. Odnośnie instalacji CWU masz wpięte za zaworem mieszającym w/g mnie to jest nie za bardzo pomysł, ale niech koledzy mocniejsi w instalacji się wypowiedzą. Odnośnie spalania to jak nie wykonasz izolacji to fajerwerków nie będzie, obecne spalanie wydaje się zupełnie normalnym przy takiej izolacji i takim metrażu. Chcąc zmniejszyć ilość sadzy musisz troszeczkę zwiększyć ilość powietrza. YAROKolego Yaro. Co oznacza zwiekszyc ilosc powietrza? Mam w tej chwili: moc kotla 88% i korekte powietrza: gorna korekta powietrza 7. Czy o ta korekte Ci chodzi? Max. moge 20. Czy dolna korekte tez mam taka dac? Piec taki sam jak kolegi od tego watku oraz PID wlaczony.Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
YaroXylen Opublikowano 14 Stycznia 2019 #7 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Ja bym spróbował górną podnieść o 1 lub 2. Popatrz czy czasem nie ma tendencji do podkopcenia przy minimalnych obrotach dmuchawy , jeśli tak to dolną oczko w górę. Obserwuj i koryguj... niestety sam musisz to zrobić,, częściej oskrobuj piec z sadzy nawet tak po łebkach bo to jednak polepsza wymianę ciepła. :)) 20 minut temu, atp2000 napisał: Piec taki sam jak kolegi od tego watku Sorki nadal nigdzie nie mogę się tego dopatrzeć-- :)))) dobra już zobaczyłem Defro 20kW YARO
maciek123 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor #8 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Masz chyba stare oprogramowanie, w najnowszym jest jedna wartość Korekty powietrza np. -20 do +20, w zależności od ustawionej mocy. W ten sposób od razu jest ustawiana dolna i górna. Oddzielnie można zmieć w ustawieniach serwisowych. Też spróbuję trochę skorygować
YaroXylen Opublikowano 14 Stycznia 2019 #9 Opublikowano 14 Stycznia 2019 3 minuty temu, maciek123 napisał: Też spróbuję trochę skorygować Tak jest..tylko niewielkie ruchy i Panowie zapisujcie aby w razie skuchy było do czego wrócić... no zawsze zostają fabryczne ale po co koło na nowo odkrywać??? Yaro
atp2000 Opublikowano 14 Stycznia 2019 #10 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Masz chyba stare oprogramowanie, w najnowszym jest jedna wartość Korekty powietrza np. -20 do +20, w zależności od ustawionej mocy. W ten sposób od razu jest ustawiana dolna i górna. Oddzielnie można zmieć w ustawieniach serwisowych. Też spróbuję trochę skorygowaćTez tak mam, ale napisalem w skrocie.YAROSzkoda, ze nie ma zapisu konfigiracji. Dla mnie to porazka.Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
atp2000 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #11 Opublikowano 15 Stycznia 2019 W normalnym trybie tez mozna ustawiac oddzielnie. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
atp2000 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #12 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Ja bym spróbował górną podnieść o 1 lub 2. Popatrz czy czasem nie ma tendencji do podkopcenia przy minimalnych obrotach dmuchawy , jeśli tak to dolną oczko w górę. Obserwuj i koryguj... niestety sam musisz to zrobić,, częściej oskrobuj piec z sadzy nawet tak po łebkach bo to jednak polepsza wymianę ciepła. :)) Sorki nadal nigdzie nie mogę się tego dopatrzeć-- :)))) dobra już zobaczyłem Defro 20kW YARODzieki za info. I jeszcze pytanko. Co to znaczy gorna i dolna korekta?Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
YaroXylen Opublikowano 15 Stycznia 2019 #13 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Godzinę temu, atp2000 napisał: Dzieki za info. I jeszcze pytanko. Co to znaczy gorna i dolna korekta? Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Witam. Sterownik nie jest w stanie precyzyjnie dostosować parametrów, on wykonuje zaprogramowane czynności zgodnie z danymi wstępnymi, algorytmem, odczytem czujników. Niestety sterownik nie widzi płomienia, kopca żaru, czystości wymiennika (sadza) etc.. Korekty należą już do użytkownika i np. widząc że kopiec zapada się w niskich zakresach dmuchawy(mniejsze moce) koryguje ujmująć dolny zakres obrotów np. -1...-2...-3 . Jeśli np ten kopiec robi się za wysoki lub niedopala przy wyższych obrotach (większych mocach) wtedy korekta powietrza górna +1...+2...+3... Jest również korekta ogólna całego zakresu obrotów na + lub -. To samo dotyczy się korekt podajnika tylko podajnik ma prostą korektę tylko na + lub -, jeśli za dużo podaje to "-" jak za mało to "+" ...tylko ile? To już ty sam doświadczalnie sam ustawiasz. YARO
maciek123 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor #14 Opublikowano 15 Stycznia 2019 atp200 Pisałeś, że masz ten sam piec. Jak wygląda u ciebie spalanie ??
atp2000 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #15 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Witam. Sterownik nie jest w stanie precyzyjnie dostosować parametrów, on wykonuje zaprogramowane czynności zgodnie z danymi wstępnymi, algorytmem, odczytem czujników. Niestety sterownik nie widzi płomienia, kopca żaru, czystości wymiennika (sadza) etc.. Korekty należą już do użytkownika i np. widząc że kopiec zapada się w niskich zakresach dmuchawy(mniejsze moce) koryguje ujmująć dolny zakres obrotów np. -1...-2...-3 . Jeśli np ten kopiec robi się za wysoki lub niedopala przy wyższych obrotach (większych mocach) wtedy korekta powietrza górna +1...+2...+3... Jest również korekta ogólna całego zakresu obrotów na + lub -. To samo dotyczy się korekt podajnika tylko podajnik ma prostą korektę tylko na + lub -, jeśli za dużo podaje to "-" jak za mało to "+" ...tylko ile? To już ty sam doświadczalnie sam ustawiasz. YAROOk. Dzieki. Sprobuje to przetrawic i poustawiac. Ale jest bardzo trudno uzyskac zloty srodek.Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
atp2000 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #16 Opublikowano 15 Stycznia 2019 atp200 Pisałeś, że masz ten sam piec. Jak wygląda u ciebie spalanie ??Tak samo jak u Ciebie. Okolo 30kg na dobe. Teraz mam bardzo duzo sadzy na sciankach i w ogole wszedzie i zeby nie czyscic pieca dlugo, to musze chodzic co dwa dni na obecnym ekogroszku. Musze jeszcze komin wyczyscic, moze to cos da,w sensie tej sadzy.Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
maciek123 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor #17 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Kombinuję już jakiś czas z ustawieniami i już przeszedłem nawet na ustawienia na pieca 15kW i mam wrażenie, że lepiej się pali, mniej spieków i mniej niedopałków. Liczę jeszcze na jakąś opinię kogoś kto się zna na instalacji. Bo takie spalanie to m i się nie podoba ;/ Liczyłem na to, że cały zasobnik starczy na ok. tydzień.
atp2000 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #18 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Ja tez tak liczylem, ale chyba nie w mrozy. Wczesniej w mrozy musialem dokladac co 3 dni, ale innego ekogroszku - Skarbek 26MJ. Wtedy pieknie sie wypalal, zadnych innych ustawien, wszystkie fabryczne ustawienia i PID. Popiolu tez malutko. Pozniej dopiero zaczely sie klopoty. Najpierw sterownik: ruszylem ekranem to nie pokazywal temp. spalin lub kotla. Ustawialem tak wyswietlacz, aby zalapalo, ale to bylo graniczenie z cudem. Kilka dni czekalem na serwis, a w domu trzeba bylo palic, bo zimno na dworzu. Nie wytrzymalem i sam rozkrecilem sterownik. Okazal sie banal. Tasma od sterownika byla zle wpieta. Tragedia. Przyjechal serwisant, zreszta w porzadku, wymienil sterownik na nowy, bo musial. Nastepnie problem byl z uzyskaniem odpowiedniej temp. spalin. Zeby uzyskac po rozpaleniu chociaz 50 stopni to musialem dlugo na maxa wiatr i sprawdzac, bo od jaliejs temp. spalin dopiero byla normalna praca. Serwis zreszta tak mi doradzil. Niezli sa :-). I tu znowu sprawy w swoje rece, czytajac rozne info w internecie. Tez banal. Wyczyscilem czujnik spalin i odzyl. Szok. Okooo chyba 2-3 tygodnie temu wylewal sie olej czy cos z pod sruby od slimaka. I tu udalo sie na gwarancji wymienic motoreduktor, dzieki mojemu monterowi, ktory tak zalatwil. A teraz to spalanie i sadza. Mialem wczesniej ekogroszek gorszej jakosci i nie bylo takiej sadzy. Moze, tu sie powtorze, kwestia wyczyszczenia komina. I to tyle mam nadzieje. Ale sie rozpisalem. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka A jak sie zmienia moc kW pieca? Czy ta opcja moc pieca?
maciek123 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor #19 Opublikowano 15 Stycznia 2019 To faktycznie miałeś niezłe przygody. Zrozumiał bym to spalanie gdyby było -15 ale u nas w Szczecinie to było jak na razie max -2 a tak cały czas jest na + temperatura. Oby w twoim przypadku pomogło tylko czyszczenie komina.
Gość Trener40 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #20 Opublikowano 15 Stycznia 2019 13 godzin temu, maciek123 napisał: Izolacja wiem, że nie jest szałowa ;/ Jak tylko znajdą się fundusze będę chciał zaizolować poddasze. To CWU też mnie zastanowiło, widziałem na schemacie w instrukcji, że powinno być inaczej. Nie wiem czy zawór trójdrożny jest odpowiednio zamontowany. Wydaj mi się, że przez brakującą pompę od powrotu piec chodzi na wyższych obrotach by dążyć do temperatury zadanej na CWU. A CWU jest ustawiona na temperaturę kotła żeby cały czas pracowała by powrót nie był za zimny. Ale dzięki za sugestie. Będę czekał na jakąś podpowiedź kolegów mających większą wiedzę w instalacji. CWU ( zasilanie) powinna być wpięta pomiędzy zaworem 3d, a kotłem. Powrót jest ok. Zamontować pompę na krótki obieg. Włączenie pompy CWU na stałe będzie generowało straty. Takie coś można zastosować doraźnie zanim nie będzie pompy kotłowej. CWU powinno pracować na czujniku , bądź jak kto woli w określonym czasie. Jeszcze masz pompę cyrkulacyjną, która również generuje straty. Ogrzewasz instalacje do kranów i tym sposobem wychładzasz zasobnik CWU, a pracująca pompa CWU schładza kocioł. Tak to widzę na te chwile.
atp2000 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #21 Opublikowano 15 Stycznia 2019 To faktycznie miałeś niezłe przygody. Zrozumiał bym to spalanie gdyby było -15 ale u nas w Szczecinie to było jak na razie max -2 a tak cały czas jest na + temperatura. Oby w twoim przypadku pomogło tylko czyszczenie komina.Mam nadzieje. U mnie tez na plusie, moze kolo zera.Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
maciek123 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor #22 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Ok to te dwie rzeczy będę musiał na pewno przerobić. A i czy zastosować najprostszą pompę kotłową czy np. AUTOADAPT ? Też takie podpowiedzi widziałem na innych tematach. A czy zawór trójdrożny jest prawidłowo założony? Zawór powinien regulować temperaturę powrotu i jaką idzie na grzejniki chyba ? Widziałem w sklepie jak działa zawór to reguluje on np. środkowe i i górne odłączenie a jedno jest nie regulowane. I czy w to nie regulowane przyłącze nie powinno być wpięte zasilanie? A u mnie jest wkręcone w środkowe. Wychodziło by na to, że mam regulowane zasilanie i kaloryfery albo powrót. Nie wiem do końca co bo nie wiem jak to sprawdzić, a nie zajrzę teraz do zaworu ;/ Mam nadzieje, że zrozumiesz o co mi chodzi.
Gość Trener40 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #23 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Maćku... Po zamontowaniu pompy kotlowej zawór 3d będzie praktycznie spełniał rolę temp zasilania grzejników, gdyż ochroną powrotu zajmie się pompa kotłowa. Żeby mieć jakąś informację jaka temp idzie na grzejniki, kup sobie taki termometr ( a nawet dwa) jak przedstawiłem na zdjęciu. Sondę zamontuj na zasilaniu grzejników powyżej 3d, a drugi taki termometr możesz sobie zamontować na powrocie abyś wiedział jaki jest ciepły powrót. Sonda jest bardzo czuła, więc dobrze ją zaizolowac. Co do pompy jaką kupić. Zwykła 20/40 oby nie chiński wynalazek ( aczkolwiek też działają)
maciek123 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor #24 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Ok w takim razie zlecę przerobienie tego najszybciej jak się da i zobaczymy czy będzie poprawa. Dzięki za pomoc.
atp2000 Opublikowano 15 Stycznia 2019 #25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Maćku... Po zamontowaniu pompy kotlowej zawór 3d będzie praktycznie spełniał rolę temp zasilania grzejników, gdyż ochroną powrotu zajmie się pompa kotłowa. Żeby mieć jakąś informację jaka temp idzie na grzejniki, kup sobie taki termometr ( a nawet dwa) jak przedstawiłem na zdjęciu. Sondę zamontuj na zasilaniu grzejników powyżej 3d, a drugi taki termometr możesz sobie zamontować na powrocie abyś wiedział jaki jest ciepły powrót. Sonda jest bardzo czuła, więc dobrze ją zaizolowac. Co do pompy jaką kupić. Zwykła 20/40 oby nie chiński wynalazek ( aczkolwiek też działają) Fajna sprawa. Tez mam podpiete takie dwie, ale jeszcze jedna, faktycznie, przydalaby sie na powrot.Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.