Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór termostatyczny grzejnikowy - nietypowe zastosowanie.


SONY23

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

   Ciekawi mnie, czy da się zaadaptować zawór termostatyczny grzejnikowy do automatycznej regulacji temperatury w ogrzewaniu np. samochodu, czy innego pojazdu z silnikiem spalinowym chłodzonym cieczą ? Może ktoś już próbował ?

Opublikowano

       Widzę po ilości odpowiedzi, że ścieżki po których chodzę jakoś nie krzyżują się z innymi...

To może inaczej.

Jaki zawór grzejnikowy termostatyczny prosty 1\2" spełnia następujące oczekiwania:

1) Łatwy przepływ cieczy

2) Duży skok grzybka dławiącego przepływ

3) Możliwość pracy w układzie zalanym borygiem

4)kompaktowa głowica z jak najmniejszym gwintem do mocowania na zaworze

5) Najlepiej żeby wszystko było niezbyt drogie, ale dobrej jakości i precyzyjne w regulacji.

    

Opublikowano
8 godzin temu, SONY23 napisał:

Jaki zawór grzejnikowy termostatyczny prosty 1\2" spełnia następujące oczekiwania:

każdy

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, ale pozwolę się nie zgodzić. Zawór od ręcznego sterowania ma otwór przelotowy o średnicy około 12 mm i skok grzybka na pełnym otwarciu prawie 10 mm. Jakiś termostatyczny który znalazłem w rupieciach ma ten przelot 8mm a skok grzybka może z 5mm, więc siłą rzeczy będzie mocno dławił przepływ nawet na pełnym otwarciu...

Opublikowano

pytałeś o zawór termostatyczny, może przypomnę

9 godzin temu, SONY23 napisał:

Jaki zawór grzejnikowy termostatyczny

 

Opublikowano

No tak, ale popatrz na pierwszy post. Chodzi mi o zastąpienie manualnego regulatora nagrzewnicy na automatyczny. Taki grzejnikowy gabarytowo wydaje się idealny, tylko czy sprawdzi się w takim zastosowwniu ?

Opublikowano

teraz napisałeś , że chcesz zastąpić manualny na automatyczny.

W pierwszym poście zapytałeś

W dniu 6.01.2019 o 11:55, SONY23 napisał:

czy da się zaadaptować zawór termostatyczny grzejnikowy do automatycznej regulacji temperatury w ogrzewaniu np. samochodu

na co nie odpowiedział nikt, a póxniej zadałeś inne pytanie

 

9 godzin temu, SONY23 napisał:

Jaki zawór grzejnikowy termostatyczny prosty 1\2" spełnia następujące oczekiwania:

na które Ci odpowiedziałem, ze każdy spełnia te warunki które wymieniłeś.

 

edit:

A to czy nada się do tego co chcesz, to nie wiem. Wstaw, sprawdź i sam oceń. Innej mozliwości nie widzę.

jeśli nikt tego wcześniej nie stosował/robił/sprawdził a będzie teoretyzował, to raczej Tobie nie potrzebne.

Opublikowano

Zawór termostatyczny o zmniejszonych oporach przepływu, do instalacji grawitacyjnych. Np Danfoss RA-G.

Opublikowano

Sprawa pozornie wydaje się prosta, ale jak się wchodzi w szczegóły zaczynają pojawiać się wątpliwości. Np. czy głowica koniecznie musi być ustawiona w poziomie albo czy reakcja będzie odpowiednio szybka jak na małą gabarytowo przestrzeń do ogrzania ? Jedno jest pewne, że przepływ musi być większy niż w zwykłych a przynajmniej takich jak ja widziałem zaworach. 

Dzięki za propozycję. I czekam na kolejne.

Opublikowano

rozumiem, ze chcesz zrobić automatyczne sterowanie temperatura w pojeździe? Chcesz regulować temperaturą jak w np. w domu czy regulować temperaturą nawiewaną jak np. w grzejnikach temp zasilania? Sterowanie ma być płynne czy może być impulsowe?

Opublikowano

 Założenie jest takie, że głowica ma pilnować, żeby  temperatura pomieszczenia ( kabiny) była mniej więcej stała. Bardziej zależy mi, żeby nie dochodziło do przegrzania, bo nagrzewnica jest bardzo wydajna. Wentylatory nadmuchu mogą pracować prawie cały czas, poprawiają komfort ale ręczne przestawianie zaworu z gorącym płynem zasilającym nagrzewnicę jest upierdliwe i z racji często zmieniających się warunków przeszkadza w pracy.

Opublikowano

rozumiem, z tym, ze w samochodach najczęściej jest to sterowane nie przepływem płynu przez nagrzewnicę, ale przysłanianiem samej nagrzewnicy i kierowanie powietrza poza nią, takie bypasy. Klapki w zależności od położenia kierowały nawiewane powietrze w różnym(płynnym) stopniu pomiędzy nagrzewnice a bypas.

Natomiast jak masz sterowanie zaworem, to pomyśl raczej o sterowaniu impulsowym(włącz/wyłącz). Głowica od grzejników ma zbyt długi czas reakcji. Nie nadąży. Kabina ma mała pojemność i nagrzeje(przegrzeje) się szybciej niż zareaguje głowica.

Może jakiś mały zawór 3D sterowany szybkim siłownikiem, a w kabinie czujnik temperatury i jakiś sterownik? 3D zmniejszał by przepływ płynu przez nagrzewnice gdzie napływające powietrze zdążyło by schłodzić płyn w nagrzewnicy, co w efekcie da różną temperaturę nawiewu.

Opublikowano

elektroniczne to nie wiem, pewnie zależy co jest elementem wykonawczym

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.