Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ogrzewanie podłogowe - pomocy


FAG

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam ogrzewanie podłogowe zasilane z pompy ciepła. Od dwóch dni w pokojach 17 stopni. Instalacja jak na załączonym zdjęciu. Rura zasilania instalacji do termostatu jest ładnie ciepła, poza tym wszystkie elementy zimne. Siłownik z jednego obwodu odkręcony i kapilara nie zamocowana ponieważ szukam dziury w całym i kombinuję więc nie patrzcie na to. Pompa obiegowa pracuje, ale jest zimna. Termostat sprawny - jest cały czas otwarty. Zdemontowałem termostat i wciskałem iglicę w zaworze. Szum wody ustaje a parametry pracy pompy ulegają zmianie, więc przypuszczam że zawór pod termostatem też sprawny i puszcza wodę tylko dokąd skoro kolektor górny i dolny, pompa oraz bajpas zimny. Temperatura na górnym termometrze 26 st, na dolnym 28 st. Gdy zmieniam nastawy pompy z auto na I, II, III słychać że pompa przyspiesza. Albo pompa nie miesza wody, albo miesza tylko zimną z podłogi. Przyznam że nic już nie rozumiem i potrzebuje wsparcia co i jak sprawdzić bo dzieciaki mi pozamarzają :). Pozdrawiam

 

 

PART_1546551902565.jpeg

Opublikowano

Na rotometrach od wielu lat nic się nie dzieje. CHyba zamarzły. Nie wiem który zawór - ten motylkowy po prawej stronie odkręcony i jest sprawny. Poza tym od 6 lat układ pracuje i nic nie zmieniałem.

Opublikowano

Może się zapowietrzył? Wody nie dolewałeś?

Nie rozumiem czemu przy pompie ciepła taki rozdzielacz zamontowano.

Opublikowano

Też nie wiem dlaczego taki rozdzielacz, ale nie znam się na tym. Instalacja pracowała od 6 lat prawidłowo. Ja nie dolewałem wody ale to jest budynek 6 rodzinny, jestem na samej górze (2 piętro) i nie wykluczam że ktoś z parteru lub I piętra coś majstrował przy instalacji. Jak sprawdzić czy pompa na pewno działa?

Opublikowano

Dlaczego pompa jest zimna? Zakładając że zawór pod termostatem jest sprawny i puszcza wodę do układu to gdzie ona jest? przez podłogę nie płynie bo kolektory są zimne. Przez pompę chyba tez nie bo też jest zimna. Nie rozumiem.

Opublikowano

Jeśli Twój rozdzielacz działa na tej samej zasadzie co poniżej w linku.To uważam,że załozenie tego rozdzielacza jest nieporozumieniem:

 

Opublikowano

Bardzo fajny link. Na pewno przestudiuję i zobaczę jak można to wyregulować, tylko dlaczego nagle przestało grzać skoro nic nie zmieniałem. Coś się zepsuło tylko co? Rurka zasilania do termostatu jest ciepła a reszta zimna. Gdzie podziała się moja ciepła woda? :)

Opublikowano

Ściągnij głowicę termostatyczną z zaworu. Czy po ściągnięciu trzpień da się wcisnąć i czy wysuwa się po zwolnieniu nacisku?

Opublikowano

Tak. Wcisniecie trzpienia powoduje ze szum przeplywajacej wody ustaje. Po wycisnieciu wydaje sie ze przeplyw jest. Sprawdzalem to wczoraj. 

Opublikowano
10 godzin temu, FAG napisał:

Nie wiem który zawór - ten motylkowy po prawej stronie odkręcony i jest sprawny.

Kol. @marwol chodziło pewnie o ten bez "motylka" na lewo od dolnego termometra.

Jeszcze jedno elementarne pytanie: pompa pompuje z góry na dół?

Opublikowano

Nie jestem pewien, czy akurat ten rozdzielacz, ale niektóre mają zintegrowane zawory odcinające belki i bajpasu. Sprawdż, czy po odkręceniu (imbusem?) zaworów pod i nad bajpasem układ ruszy? Jeśli nie- musisz odpowietrzyć każdą pętlę po kolei.

Opublikowano

Wszystko wskazuje ze powod byl prozaiczny. Zrobila sie poduszka powietrzna. Otwieralem sekcje na rozdzielaczu po jednej, przy max mocy pompy i uklad ruszyl. 

A tak przy okazji gdy zaczalem sie tym interesowac i czytac forum pojawily sie nowe pytania. Czytalem o regulacji zaworu na splywie, aby go przydlawic i wymusic wiecej wody do podlogi. Ale gdy mam pompe na auto adapt to przydlawianie chyba nic nie daje bo pompa ogranicza wtedy moc? Rodzi sie kolejne pytanie. Majac pompe na auto czy nie moze dojsc do sytuacji ze woda poplynie obwodami gdzie bedzie jej latwiej nie zasilajac calego ukladu? Czy auto jest dobrym rozwiazaniem?

Opublikowano

Czyli jeśli przez bajpas układ ruszył, to znaczy że mieszanie działa i przyczyna leżała w rozdzielaczach/pętlach :) Przymocuj na stałe czujnik kapilary do dolnej belki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.