Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa ciepła z wbudowanym zbiornikiem buforowym podłączenie do C.O. Pomoc


kamcio87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Z racji tego, że jestem nowy na tym forum i nie mam zbyt dużego doświadczenia odnośnie podłączenia pompy ciepła proszę o wyrozumiałość i pomoc  w zaistniałej sytuacji.

 

Posiadam lokal na piętrze o powierzchni ok 70m2 w którym jest rozprowadzona instalacja grzejnikowa (aluminiowe grzejniki + miedziane rurki), lecz niestety piec został zlikwidowany a w kotłowni pozostały tylko rurki od kaloryferów (dopływ i powrót), zakupiłem pompę ciepła powietrze - woda z wbudowanym zbiornikiem buforowym 80l w celu podłączenia jej do obecnej instalacji grzejnikowej w celach tylko do C.O. Bardzo proszę sprawdzić schemat podłączenia, który wymyśliłem i bardzo proszę o ewentualne sugestie bądź korektę bo nie chcę błędnie podłączyć pompy. Ponadto proszę o informację jak najlepiej zalać tą instalację glikolem, gdyż pompa z wbudowanym zbiornikiem będzie zamontowana na tarasie.

20181110_162100.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hallo.

Czy sprzedawca pisze ,że instalacja z grzejnikami aluminiowymi ma być przez wymiennik płytowy?

Schemat będzie trochę inny. Myślę, że zawory zwrotne przy jednej pompie obiegowej w instalacji nie są potrzebne...

Nie zapomnij o grzałkach /tak na wszelki wypadek, jak przy -20 będzie za mało ciepła produkować. A ma być 4 kW wg laboratorium.

W praktyce będzie 3 i może nie ogrzać mieszkania. Będzie też duży szum od wentylatorów? Mam nadzieję ,że sąsiadom nie będzie przeszkadzał - zimą okna mają chyba pozamykane.

To nara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za szybką odpowiedź.

Co do wymiennika płytowego nie jest on wymagany, lecz instalację dobrze jest zalać glikolem i tu moje pytanie jak to najlepiej zrobić?

Co do zaworu zwrotnego przy pompie cyrkulacyjnej? Może zostać w ostateczności czy usunąć go?