sambor Opublikowano 24 Maja 2018 #28 Opublikowano 24 Maja 2018 Niestety z telefonu to tak jest - trzeba dać zawory zwrotne sprężynowe, klapowe trudno dobrać i prawidłowo zamontować.
Didek Opublikowano 25 Maja 2018 Autor #29 Opublikowano 25 Maja 2018 Sambor, ale ja dałem ZZ kalpowy po to, żeby również działała grawitacja w kotle węglowym.
sambor Opublikowano 25 Maja 2018 #30 Opublikowano 25 Maja 2018 To teraz już wiesz co masz źle. Wszystko na raz ciężko jest wykonać prawidłowo. zaznacz na rys prawdziwej instalacji gdzie są te zawory klapowe., właściwie powinien być tylko 1 klapowy i 1 sprężynowy.
Didek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor #32 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Witam, nareszcie się trochę ochłodziło więc przeprowadziłem próbę kotła węglowego z zaworem klapowym - paliłem starymi gazetami. Nagrzałem kocioł do 50 st. C, na powrocie miałem ok. 30 st.C. - chyba grawitacja działa ? Po załączeniu pompy temperatura na kotle szybko się obniża. Ponadto, bojler CWU, również chyba działa, ponieważ przy wejściu do zasobnika rura była ciepła, więc przepływ przez 2 ZZ klapowe chyba jest ? Kolejną próbą będzie nagrzanie instalacji kotłem gazowym, chcę jeszcze raz sprawdzić, ponieważ jeszcze lekko obniżyłem wejście ZZ klapowego, zobaczę czy teraz zablokuje przepływ wsteczny podczas pracy gazowca.
Didek Opublikowano 25 Września 2018 Autor #33 Opublikowano 25 Września 2018 Witam, powyżej narysowany został mój schemat instalacji c.o. Po rozpaleniu, do temp. ok 55st.C w układzie grawitacyjnym nagrzewają mi się dwa pierwsze piony bliższe kotła węglowego, natomiast dwa pozostałe (prawa strona) są zimne. Czy taką przyczyną może być montaż zaworu klapowego, na powrocie. Jak działa pompa wszystko jest poprawnie i grzeją wszystkie
sambor Opublikowano 25 Września 2018 #34 Opublikowano 25 Września 2018 Jak najbardziej , montaż zaw zwrotnego daje dodatkowe opory, które mogą zmniejszyć ciśnienie dyspozycyjne i pogorszyć przepływy w inst CO. Potrzebne będą 2 rzeczy - podniesienie temp na kotle oraz ponowna regulacja hydrauliczna całego układu.
Didek Opublikowano 25 Września 2018 Autor #35 Opublikowano 25 Września 2018 Przy grzejnikach mam tylko zawory termostatyczne Herz (zwiększony przepływ), bez regulacji wstępnej.
Didek Opublikowano 25 Września 2018 Autor #36 Opublikowano 25 Września 2018 @Sambor czy zamiast ZZ klapowego zainstaluje zawór roznicowy który moze pracować poziomo to tez będzie występował ten sam problem.
Didek Opublikowano 26 Września 2018 Autor #37 Opublikowano 26 Września 2018 Nikt nie pomoże. Chcę usunąć ZZ klapowy i w jego miejsce zamontować zawór roznicowy firmy Tech-Pol, który może pracować poziomo. W mojej ocenie, zawor ten łatwiej bedzie się otwierał niż klapowy oraz bedzie pełny przepływ, jak to miałem pierwotnie.
sambor Opublikowano 26 Września 2018 #38 Opublikowano 26 Września 2018 19 godzin temu, Didek napisał: @Sambor czy zamiast ZZ klapowego zainstaluje zawór roznicowy który moze pracować poziomo to tez będzie występował ten sam problem. Będzie nadal ten sam problem - myślisz że kulka będzie miała mniejsze opory niż klapka? Są dwa rozwiązania - albo ręczne przełączanie zaworem kulowym lub pompa. Regulację hydrauliczną trzeba zrobić na pionach, które najbardziej grzeją - przymknąć je. Sprawdź jeszcze czy jak zamkniesz zawory na grzejnikach w pionie który grzeje to zacznie grzać pion który do tej pory nie grzał/
Didek Opublikowano 26 Września 2018 Autor #39 Opublikowano 26 Września 2018 Poprzednio mialem Zawór Roznicowy na zasilaniu i ogrzewanie dzialalo poprawnie - kulka pływająca.
sambor Opublikowano 26 Września 2018 #40 Opublikowano 26 Września 2018 To daj ten różnicowy w poziomie i zobaczymy co będzie się działo
Didek Opublikowano 27 Września 2018 Autor #41 Opublikowano 27 Września 2018 Obejrzałem stary Zawór Roznicowy i włożyłem do wody, kolka pływa w tym koszyku. Do jej pelnego otwarcia nie potrzebowalem praktycznie żadnej sily. Natomiast, obecny klapowy 2" stale jest zamkniety, do jego pelnego otwarcia trzeba użyć wiecej energii, żeby unieść klapę. Dopytuje Was, dlatego, ze posiadacie wieksze doświadczenie, a ja chcialbym miec bezpieczna instalację, bez żadnego zaworu od zasilania do zbiornika przelewowego jak mialem przed zmianami. Proszę o wyrozumiałość.
Didek Opublikowano 1 Października 2018 Autor #42 Opublikowano 1 Października 2018 W dniu 26.09.2018 o 21:02, sambor napisał: Będzie nadal ten sam problem - myślisz że kulka będzie miała mniejsze opory niż klapka? Są dwa rozwiązania - albo ręczne przełączanie zaworem kulowym lub pompa. Regulację hydrauliczną trzeba zrobić na pionach, które najbardziej grzeją - przymknąć je. Sprawdź jeszcze czy jak zamkniesz zawory na grzejnikach w pionie który grzeje to zacznie grzać pion który do tej pory nie grzał/ @Sambor, rozmawiałem z producentem zaworów różnicowych (firma Tech-Pol) pan poinformował mnie, że zawór ma w swojej konstrukcji dystanse wewnątrz i kulka która tam jest nie dotyka korpusu, a co za tym idzie medium ma swobodny przepływ. Dodatkowo poinformował mnie, że po wyłączeniu pompy kulka powraca do stanu wyjściowego i otwiera zawór na pełny przepływ.
sambor Opublikowano 1 Października 2018 #43 Opublikowano 1 Października 2018 Przecież już ci napisałem - daj i zobaczymy w praktyce.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.