Gość berthold61 Opublikowano 31 Marca 2018 #26 Opublikowano 31 Marca 2018 Tam na tej ośce nie ma wycięcia tylko taki drobny wieloklin , wiem bo mi ten kapsel objechał na tym wieloklinie i musiałem to potraktować klejem więc ściągnięcie tego to na razie kiepski pomysł . a tak w ogóle jest do tego też jakiś siłownik elektryczny ? ale jak by na to nie patrzać to to działa dobrze i wszystko grzeje tyle ile ustawię . to wszystko tyczy się obecnego zasypowca bez sterownika ale gdzieś w czerwcu chciałbym wymienić kocioł na podajnikowy który już stoi w piwnicy , zrobiłbym to prędzej ale muszę zużyć obecny węgiel bo szkoda go się pozbywać ot tak .
gmaj22 Opublikowano 31 Marca 2018 #27 Opublikowano 31 Marca 2018 Skoro jest tak jak piszesz, to najwyrażniej przegroda chodzi w osi poziomej +- 45 stopni i wtedy rzeczywiście kręcąc w lewo, będziesz zwiększał temperaturę na podłogę. Oznaczenia na mieszaczu: "C", "H", "R" i "MIX" również wskazują na prawidłowe podłączenie. Robiąc modernizację, wymieniłbym na 3D z siłownikiem i sterował programatorem pogodowym i pokojowym z obniżeniem temperatury za mieszaczem po dogrzaniu pomieszczeń. Pompa mieszacza musiałaby wtedy chodzić non-stop.
Gość berthold61 Opublikowano 31 Marca 2018 #28 Opublikowano 31 Marca 2018 Ale u mnie tak już teraz jest że pompa mieszacza chodzi cały czas i jak na jesień ustawię na zaworze powiedzmy 30 stopni to lata to aż do wiosny i tu bym to zostawił tak jak jest bo po co wyważać otwarte drzwi , dom mam docieplony i czy jest minus 15 czy plus 5 ja tym zaworem nie muszę kręcić bo i tak jest stale ok 23-4 w domu , bardziej iteresuje mnie ta strona bojler-zawór różnicowy czy to trzeba przekładać ze starego kotła czy przy podajniku to konieczne skoro nic na grawitacji nie będzie chodzić ze względów oczywistych
gmaj22 Opublikowano 31 Marca 2018 #29 Opublikowano 31 Marca 2018 Zawór róznicowy jest moim zdaniem zbędny, o ile nie chcesz grzać cwu latem grawitacyjnie - ma to sens tylko z zasilaniem awaryjnym.
Gość berthold61 Opublikowano 31 Marca 2018 #30 Opublikowano 31 Marca 2018 No właśnie , a zasilanie awaryjne bo ja wiem czy warto to robić chyba aż tak nie bardzo .więc różnicowego nie potrzeba pompa podłogówki pod sterownik a pompa bojlera do wtyczki i chodzi jako ochrona kotła .
marcus312 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 #31 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Zasilanie awaryjne warto zrobić jak są dłuższe przerwy w prądzie kilku godzinne ja mam zabudowany UPS 1000 W zasila miedzy innymi pompy kotła solar sterowniki dmuchawa podajnik itp :D
Gość berthold61 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 #32 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Ale zastanawiam się dlaczego ten mój prototyp kotła zębiec saturn 10kw nie przeszedł testów na 5 klasę natomiast ten sam kocioł czyli skorupa ale z palnikiem peletowym dostał 5 klasę czyżby była to wina mojego palnika pancerpol czy sterownika elster z pid ? skorupa ta sama kocioł zebiec agat
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.