Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multifun I Problem Ze Spalaniem W Automacie


jarrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

odkąd zasypałem wysokokalorycznym Skarbkiem z Bobrka zaczęły się problemy z niedopałem. Odkąd mam piec nie ustawiałem go ręcznie. Zastanawiam się czy jest możliwość poprawnego spalenia tego opału w automacie.

 

Jeżeli tak to w jakim kierunku iść z ustawieniami ? W tej chwili jest tak:

post-60083-0-34818400-1513763964_thumb.jpg

 

Spala się niestety tak:

post-60083-0-01518900-1513764679_thumb.jpg

 

W fazie palenia wygląda to tak (to czego nie widać na foto to mniej żaru po stronie podajnika):

post-60083-0-75261600-1513764702_thumb.jpg

 

W podtrzymaniu widać taki efekt palenia:

post-60083-0-29440400-1513764777_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz ustawione paliwo spiekalne. Bobrek jest kaloryczny, ale nie spiekający, ustawiłbym na paliwo normalne, a korekte paliwa na -5 do  -10%, nadmuch +5%.

Powinno śmigać, jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem.

Zastanawia mnie jaki wpływ ma korekta temperatury żaru. Jeżeli ma podnosić lub zmniejszać kopczyk, to zmniejszyłem o 5% również ten parametr. Nie wiem czy dobrze myślę ?

Teraz jest tak:

post-60083-0-67973400-1513805840_thumb.jpg

Zobaczymy co do rana będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekroczenie temperatury żaru skutkuje zmniejszeniem mocy kotła. I tak teraz masz max moc ustawioną na 80%, więc i żar pewnie nie przekracza Ci 400-450stC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jest lepiej.

Jednak rano było jeszcze trochu takich czarnych kawałków jak na wcześniejszych fotkach, z tym że mniej. Zmieniłem zatem rano nadmuch na +10, a podawanie ustawiłem na -10.

Widać po wykresie,że jest więcej w fazie palenia

post-60083-0-90101200-1513889517_thumb.png

Po 17 jak wróciłem do domu, było jeszcze ciut mniej tych niedopalow, ale do ich braku jeszcze daleka droga.

Nadal na retorcie z jednej strony jakby za mocno dmuchał i z jednej strony wypala bardziej, tak to wygląda teraz:

post-60083-0-42916600-1513890103_thumb.jpg

Dzwoniłem dziś w tej sprawie do Sasa i twierdzą, że retorta do uszczelnienia. Z tym że na retopalu było ok. ?

 

Teraz jest ustawione tak

post-60083-0-10527200-1513890238_thumb.png

 

Co radzisz ? Zmieniać ustawienia czy uszczelnić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień też paliwo w podtrzymaniu na -10 do -20%.

Przyobserwuj też kopiec w głębokiej fazie palenia, czy dopala.

Jak masz palnik obrotowy, to raczej nie ma co uszczelniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ustawieniach w paleniu : paliwo -7, nadmuch +7  pogorszyło się

Zaczął też więcej w podtrzymaniu siedzieć

post-60083-0-27878600-1513929643_thumb.jpg

 

Wróciłem zatem na -10, +10

 

Zmieniłem też paliwo w podtrzymaniu na -10

Teraz jest tak:

post-60083-0-02308600-1513929691_thumb.jpg

 

U mnie siedzi zwykła retorta, remokomplex skośny.

post-60083-0-69405200-1513929296_thumb.jpg

 

Zastanawiam się co do sensu uszczelniania, jeżeli wcześniej na mniej kalorycznych paliwach było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po sprawdzeniu oryginalnie pakowanego Bobrka okazało się, że to co mam nie dość, że słabsze to jeszcze nie dopala się.

Jest mocniejsze od retopala (to jedyny plus).

Uszczelnilem w międzyczasie retorte.

 

Zaczynam przygodę z ustawieniami przy wyłączonym pid.

 

Czy jest sens zostawić włączony czujnik żaru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.