Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobór Kolektora Próżniowego Do Zasobnika 300L + Kilka Pytań O Podłączenie


jony1525

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów - jest to mój pierwszy post na tym forum; do tej pory wyszukiwarka + czytanie wystarczały .
W tym roku zamierzam zamontować kolektor słoneczny do grzania ciepłej wody i w związku z tym mam kilka pytań o dobór kolektora jak i budowę instalacji:

Posiadam zasobnik "Lemet 300l" ( dwie wężownice ) na chwilę obecną w domu mieszkają dwie osoby ( wiem wiem trochę przesadzony zbiornik ) od czasu do czasu pojawiają się dodatkowe dwie osoby w domu więc średnie zapotrzebowanie na cwu niezbyt wysokie. Moje pytanie jaki dobrać kolektor słoneczny ( próżniowy ) do takiego zasobnika; ( z zawodu jestem elektronikiem więc kwestia zapewnienia zasilania <ups> dla pompki - obowiązkowa ). Ja myślałem o kolektorze 22 lub 24 rurowym - przy większym boję się sytuacji przegrzania ( w zasobniku będzie temperatura powiedzmy ponad 75 stopni a słońce w "pełnym zenicie "), a przy mniejszym kolektorze np jeżeli przez dzień lub więcej nie będzie ciepłej wody lub temperatura wody ok 40stopni - jakoś da się przeżyć. Wszelkie informację zalecają jednak kolektor 30 rurowy do takiego zasobnika.

 

Jak wygląda podłączenie kolektora do instalacji tj. z kolektora wychodzi rurka miedziana fi22 i jak dalej wygląda podłączenie - "beczka" + skręcenie. ( trochę głupie pytanie ale do tej pory nie miałem styczności z kolektorami - w sumie całą instalację woda + c.o. wykonałem samodzielnie ale kolektory to temat dla mnie obcy)

 

Kolejne pytanie dotyczy grupy pompowej lepiej kupić całość, czy oddzielnie składać - pompka, przepływomierz, separator

Jeszcze jedno drobne pytanie czy spotkał się ktoś z forumowiczów z takim przypadkiem, iż jeśli moc kolektora będzie za wysoka - demontażem np jednej dwóch lub trzech rur z kolektora aby zmniejszyć jego moc?