Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Ocenę Schematu.


rob500

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Bardzo proszę o ocenę schematu. Nie jestem hydraulikiem. Dla niektórych może się wydawać dość "szalony" ale poprostu żaden z uniwersalnych nie pasuje do mojej instalacji. Chodzi o to że ogrzewanie samej góry ma być niezależne ponieważ nie mogę tam dogrzać sypialni. Reszta (tzn. piwnice i parter) może sobie iść i być płynnie regulowana przez 4D. Wymyśliłem również takie a nie inne umiejscowienie bojlera (trochę powyżej pieca) ponieważ chcę aby od początku po rozpaleniu odbierał nadwyżkę ciepła bo piec jest przewymiarowany. Pompa cwu miała by się włączać awaryjnie przy 75 stopniach gdyby temperatura zbyt gwałtownie wyskoczyła co przy nadmuchu jest częste. Zanim włączyłaby się pompa cwu to już ciepła w dużej mierze odbierałby bojler. Wiem że na grawitacji będzie ładowany ponieważ kuzyn ma taki sam i tak się dzieje ale ma zawór zwrotny klapowy za pompą. Grzejniki poddasza sobie wpiąłem tak a nie inaczej bo góry elegancko idą na grawitacji także tu na mój rozum fajnie by to było wykorzystane a zawór klapowy nie powodowałby wychłodzenia bojlera przez grzejniki poddasza. Z kolei za zaworem 4 D pompa która włączy sie juz przy 45 st. a różnicowy dlatego że zadziała podobnie jak zwrotny. (podobno za zaworem 4d nie robi sie bypassów). Moi drodzy nie traktujcie tych wypowiedzi jak one miałyby być jakieś fachowo. Poprostu przelałem myslenie na tekst. Ja wiem że tu może być sporo błędów dlatego czekam na poprawki i ewentualne porady. Pozdrawiam

post-66528-0-31024800-1489259177_thumb.png

Opublikowano

Temat załatwi schemat z pompą kotłową do ochrony powrotu, który wielokrotnie pojawiał się na forum. Dwa osobne obiegi grzejnikowe sterowane przez dwa osobne zawory 3d i 2 pompy, pompę kotłową może zastąpić włączona na stałe pompa cwu. Wilk będzie syty, owca cała a instalacja będzie działała. Nie chce mi się przekopywać przez forum, żeby to znaleźć teraz, ale pewnie zaraz wpadnie któryś z kolegów i wklei :-).

Opublikowano

Wszystko fajnie i pieknie, rozumiem to tylko najwiekszym wyznacznikiem bedzie niestety kasa. Chcialem to zrobic z tego materialu z ktorego teraz zrobiona jest kotlownia. Poprostu nie dam rady inaczej...

Opublikowano

Kolego - to moze najpierw namaluj jak to jest teraz zrobione ,Będzie łatwiej coś doradzić ,Bo rozwiązań twojego problemu jest kilka . Zależec to może również od tego jaką masz teraz instalację ,jaką moc grzejników , i ile wody w instalacji ,Moze się okazać że  w twoim przypadku moze wystarczyć jedna pompa i odpowiednia temperatura na kotle oraz  odpowiednie kryzowanie instalacji..

Opublikowano

Zrobione to jest jak wyzej z tym ze poddasze za zaworem 4d razem z piwnicami i parterem. Bojler oddalony 4m od pieca i mniej wiecej na jego poziomie. Pompa co i cwu ma za soba zawor zwrotny sprezynowy. Obieg co ma by-pass za zaworem 4 d. Wyjscie z pieca 5/4 do 4d a reszta zredukowana do 1 cal. Dodatkowo kotlownia w rurach PP takze kiepskawo. Nieduzy zasob wody uzytkowej pomimo 200 l zbiornika. Tak jak wspomnialem na dom szlo ok 42 stopnie przez 4d a zadana pieca byla 62 takze tyle szlo na bojler. Pozdrawiam

Opublikowano

Przy grzejnikach zawory termostatyczne ale z takich najtanszych.

Opublikowano

Jak masz termostaty przy grzejnikach ,to puść na grzejniki  taką temperaturę aby dogrzała ten niedogrzany pokój.Otwórz na max zawor 4D-zobaczysz czy to wystarczy. Jezeli masz pompkę z autoadapt to w porządku ,jezeli nie, to jeden kaloryfer (łazienka) musi być bez termostatu.

Opublikowano

Tak zalatwia sprawe bo probowalem ale w tym momencie trace ochrone powrotu..

Opublikowano

No dobra ale ja tez chce zastosowac bojler do odbioru chwilowej nadwyzki ciepla bo pomimo ze zadana 62 to nim sie wentylator przy tym wylaczy to na piecu czesto alarm sie wlaczy bo temperature gwaltownie wywali. A najgorzej jest latem gdy 4 d mam zamkniety a bojler oddalony 4 m bez pompy nie pojdzie a zdarzaja sie przerwy w dostawie pradu ti co jak pompa cwu nie pojdzie. Mankamentem jest przewymiarowany piec. Szukam rozwiazania najdogodniejszego do roznych scenariuszy. Co w tym moim schemacie jest nie tak jesli jeszcze raz moge spytac?

Opublikowano

Zastosowanie zaworu schładzającego będzie "lekiem" na zagrozenie częstego gotowania się wody ale myslę że to nie rozwiąże innych problemów. czy jest mi Pan w stanie okreslić czy mój schemat w pierwszym poście jest w miarę poprawny? Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego - twoim problemem jest to że grzejniki na poddaszu słabo grzeją.Powodem tego moze być i na pewno jest złe kryzowanie instalacji.To co proponujesz jest protezą, .Zanim cokolwiek zrobisz przeczytaj o kryzowaniu , co to jest i jak to zrobić .Jak to się robi przy zaworach termostatycznych. -masz tu

 https://www.google.pl/?gfe_rd=cr&ei=Cl36Vt3PGe2v8weAyI7ABA#q=kryzowanie+zaworu+termostatycznego&*

Opublikowano

Próbowałem już tego ale co mi to da skoro zawór 4d mi nie puści na poddasze wiecej niz trzeba? Widzę ze się nie rozumiemy. Kryzowanie faktycznie pomagało ale zeby korzystac z tej opcji to zawór 4D muszę miec całkowicie otwarty i w tym momencie nie mam ochrony kotła. Jak ją uzyskać?

Opublikowano

Proszę Pana to jest schemat wg którego chciałbym przerobić instalację i teraz pytanie czy on jest dobry? Czy ta przeróbka będzie miała sens? A to jak to wygląda instalacja obecnie jest opisane parę postów niżej.

Opublikowano

Jeżeli w poście 1 jest planowana przeróbka to w poście wcześniejszym należało dać stan obecny wraz ze średnicami rur.

Aby dostać odpowiedź trzeba prawidłowo przedstawić problem, a od tyłu zaczynać.

A to co pokazałeś w poście 1 to zła koncepcja

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.