sambor Opublikowano 14 Marca 2017 #26 Opublikowano 14 Marca 2017 Widzisz jak ja bym robił taką przeróbkę osobiście to bym ci dał taką gwarancję, ale na twoje wykonawstwo już nie. Nie obrażaj się ale to idzie o drobiazgi. Zrób ten obieg w miedzi 35 + zaw 4-D 6/4", na jak najkrótszej rurze to na 99% będzie OK.
Dancych Opublikowano 14 Marca 2017 Autor #27 Opublikowano 14 Marca 2017 Nie obrazam sie absolutnie. Cenie sobie szczerosc. Wiem mniej wiecej co robic takze o efektach choc nie predko napewno poinformuje. Pozostaje jeszcze kwestia reszty rurek bo jak dam zawor 4d wiekszy to bede musial na co i cwu spowrotem redukowac zeby nie wymieniac wszystkiego. Czy w tym przypadku obchodzi mnie tylko obieg kotlowy?reszte instalacji obskocza pompy.
sambor Opublikowano 14 Marca 2017 #28 Opublikowano 14 Marca 2017 Poprawiamy tylko obieg kotłowy. Przed rozpoczęciem prac upewnij się czy to tak ma być, najlepiej jakieś fot.
Ryszard Opublikowano 14 Marca 2017 #29 Opublikowano 14 Marca 2017 Edit: teraz opcja edytuj była widoczna... Witam, Posty można edytować do godziny po napisaniu. Pozdrawiam.
Dancych Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor #30 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Poprawiamy tylko obieg kotłowy. Przed rozpoczęciem prac upewnij się czy to tak ma być, najlepiej jakieś fot. Naszkicowałem takie coś. Jeśli mogę prosić o ocenę czy taka przeróbka ma sens.
sambor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #31 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 To powinno działać, ale do naczynia wystarczy rura 1"
Dancych Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor #32 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Ok, czyli za trójnikiem do zaworu 4D redukuję do 1'. Te 2 cale to takie założenie, bo jeśli wyjście z kotła ma np. 6/4 to taką rurą chcę poprowadzić obieg kotłowy.
konopka Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #33 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Jak masz wyjście 11/2' to daj takie same rury,podejrzewam że mieszacz 1' wystarczy
sambor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #34 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Największe opory są na zaw 4-D, więc musi być jak największy - minimum taki jak rury w instalacji obiegu kotlowego.
konopka Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #35 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 To się zgadza tylko że i cena rośnie,no ale coś za coś
sambor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #36 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Chłopie - prawie połowa postów na tym forum to problemy związane ze źle poczynionymi oszczędnościami w instalacjach CO. Dla przykładu policzyłem że zaw 1" prod ESBE ma straty ciśnienia ok 7,3 kPa przy przepływie ok 1,7m3/h co odpowiada ok 20kW mocy kotła A zaw 6/4" ma już spadki ciśnienia 0,5 - 1,1 kPa zależnie od modelu i przyłączy. Jak dasz mniejszy zaw 4-D to trzeba się posiłkować pompą na obiegu kotłowym - też koszta. :angry: Ja wolę pompę . :) jest pewniejsza w działaniu i działa niezależnie od temp na kotle.
papasmurfek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #37 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 A ja zaproponuje rozwiązanie bez dodatkowych kosztów. Włącz pompę cwu na stałe do prądu.
konopka Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #38 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Chłopie - prawie połowa postów na tym forum to problemy związane ze źle poczynionymi oszczędnościami w instalacjach CO. Dla przykładu policzyłem że zaw 1" prod ESBE ma straty ciśnienia ok 7,3 kPa przy przepływie ok 1,7m3/h co odpowiada ok 20kW mocy kotła A zaw 6/4" ma już spadki ciśnienia 0,5 - 1,1 kPa zależnie od modelu i przyłączy. Jak dasz mniejszy zaw 4-D to trzeba się posiłkować pompą na obiegu kotłowym - też koszta. :angry: Ja wolę pompę . :) jest pewniejsza w działaniu i działa niezależnie od temp na kotle. Ależ nikomu nie każe oszczedzać,chyba normalne jak mniejsze przepływy to większe opory.Teraz gdyby zastosować pompę kotłową pewnie byłoby ok.Można by się pokusić o przełożenie pompy cwu na powrót/robiła by też za kotłową/ a na zasilanie cwu dać elektrozawór
sambor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #39 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 chyba normalne jak mniejsze przepływy to większe opory. Raczej na pewno odwrotnie
Dancych Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor #40 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Obecnie moja pompa CWU chodzi non stop właśnie ze względu, że chcę by powrót był ciepły. To rozwiązanie działa ale nie jest do końca ekonomiczne. Uważam, że grzanie CWU na zadaną powoduje mniejsze spalanie ekogroszku. Problem jednak jest ze spadkami temperatur zasilania co gdy pompa cwu się załącza co wyklucza grzanie wody na zadaną. To, że muszę kupić większy zawór nie jest moją winą tylko teścia, który uważał że umie zrobić tą instalację ale już się z tym pogodziłem. Pompa kotłowa w moim przypadku też nie za wiele pomoże bo mam obieg kotłowy zrobiony z PP. Przeróbka jest konieczna.
sati Opublikowano 12 Kwietnia 2017 #41 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Co do pracy pompy cwu na stałe to duzo wiecej nie spalisz opału, lub nawet to samo co grzanie okresowe, ponieważ nie bedzie ci szarpało temperaturami na piecu.Sam ten temat przerabiałemi teraz grzeje cwu ciągle. W zeszłym roku na tym forum konsultowałem mój schemat i nawet Sambor mi doradzał. Mam 4D 2 cale i pracuje super. Obieg domowy załatwia pompa,temperaturą na grzejniki reguluje 4D i mam ok.Co do teraz lata bede grzał cwu w systemie auto-lato i pompa się włącza i wyłącza po nagrzaniu cwu,obieg kotłowy idzie na grawitacji przez 4D na piecu 54 a powrót 51-53 stopni.
Dancych Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor #42 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 No właśnie dlatego też chcę 4d 2 cale. Na ile % masz otwarty 4d i jaka temperatura idzie na co przy największych mrozach? Jaką wtedy masz temperaturę powrotu?
konopka Opublikowano 14 Kwietnia 2017 #43 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Temp na grzejniki zależy od tego jakie ciepło kto lubi.Ja mam ustawioną na regulatorze pokojowym 21 na dzień i 19 noc,zasilanie nigdy nie przekroczyło 50st. % otwarcia zaworu to sprawa najmniej istotna,od tego jest sterownik by pilnował temperatury
Dancych Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor #44 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Pytam bo regulatora pokojowego nie mogę zastosować ze względu, że instalację mamy na 2 rodziny. Chciałbym na sterowniku zaworu 4d ustawić sobie temperaturę zasilania stałą, na grzejnikach termostaty i zależy mi na tym, żeby % otwarcia zaworu był na tyle mały by woda w obiegu kotłowym miała zadowalającą temperaturę. Rozumiesz o to mi chodzi:)
konopka Opublikowano 14 Kwietnia 2017 #45 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 To rozumiem,tylko nie rozumiem po co kupowałeś sterownik mieszacza jak chcesz utrzymywać stałą temperaturę.Bo pogodówka nie będzie trzymać jednakowej
Dancych Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor #46 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Może źle się wyraziłem. Oczywiście chcę mieć sterowanie pogodowe bo przy wyższych temperaturach nie potrzebuję tak wysokiej temperatury zasilania. Precyzując. Zależy mi by przy największym zapotrzebowaniu na ciepło (przy największych mrozach), gdzie zasilanie sięgało by ~55st żeby ten % otwarcia pozwalał na ochronę powrotu. Dlatego też zawór 2 cale wybrałem. No i chcę to grawitacyjnie ogarnąć.
konopka Opublikowano 14 Kwietnia 2017 #47 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Ok,zawsze można wtedy podnieść temp. kotła
Dancych Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor #48 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Planuję mieć temperaturę kotła max 65st. Gdzieś czytałem, że sterowanie instalacją nie powinno się odbywać poprzez zwiększanie/zmniejszanie temp. zadanej kotła która powinna być możliwie stała i stabilna.
konopka Opublikowano 14 Kwietnia 2017 #49 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 65 wystarczy,dobrze byłoby gdyby powrót miał powyżej 50
Dancych Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor #50 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 No właśnie tak bym chciał ale nie wiem czy jak np. na mieszaczu ustawie te 55 zasilania CO to czy osiągnę na obiegu kotłowym powyżej 50.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.