Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komfort Eko 15Kw K1Pv4 Duże Spalanie Bez Różnicy Jaka Temperatura Na Dworze


Wiktorrr

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej :)

Wiem że tematów jest pełno, przeczytałem je wszystkie ale argument że dom musi się wygrzać w moim przypadku jest nie trafny.

Palę od 2 września 2016r na podłoge a w listopadzie doszły grzejniki. Do tej pory spaliłem 2.5 tony ekogroszku podobno 26mj. Statystyki prowadzę od 20 grudnia i średnie spalanie wychodzi 25kg/dobę i co ciekawe nie ważne czy na dworze jest -10 czy +5 stopni C. W domu utrzymuje stałą temp 23oC. Kocioł pracuje w PID i kombinuje z mocą kotła. Zaczynałem z mocą ustawioną na 100% teraz przy +5 mam ustawioną na 45% i kocioł osiąga temperaturę zadaną ale nie widzę różnicy w spalaniu. Nie mam spieków a eko wypala się raczej (moim zdaniem) dobrze.

Kocioł Defro Komfort Eko 15kW sterownik K1Pv4 ADAPTIVE (v3.2.5) + ST 505. Sterowanie pogodówką na zaworze 4D siłownik

Dom 191m2 użytkowej parterowy (brak poddasza), ok 120m2 podłogówki, + 4 grzejniki i 2 drabinki.

ściany BK 24 600 TermoOgranika 033 15cm, posadzka Arbet Ekspert 13cm, sufit URSA GOLD 035 30cm, okna PCV 5kom 3szyby Uw 0,7-1,1, wentylacja grawitacyjna.

Co radzicie?

Opublikowano

Moim zdaniem 25kg/doba przy prawie 200 m2 to nie jest zły wynik. Możliwe, że węgiel nie jest zbyt kaloryczny, skoro wypala się bez spieków i jest niewrażliwy na regulacje mocy pieca, które moim zdaniem są bez sensu, jeśli piec nie przesterowuje. Wiem, przy takich parametrach izolacji chciałoby się dom ogrzać świeczką ;).

W każdym bądź razie duża niewrażliwość na warunki zewnętrzne sugeruje dobrą izolację domu a podstawowe straty w tym wypadku idą na wentylację, która zgodnie z dostępnymi opisami ma znaczny udział w utracie ciepła.

Jaki jest spadek temperatury na instalacji w domu - tzn jaka różnica pomiędzy zasilaniem i powrotem i jaką masz ustawioną temperaturę kotła?

Opublikowano

Jeżeli jest to nowy dom a jak piszesz że palisz od września - czyli przez 6 miesięcy i spaliłeś 2,5 t groszku to średnia dobowa wychodzi ok 14kg/24h , myślę że to niezły wynik ,zresztą na tym forum koledzy piszą że w następnym sezonie powinno być mniej. Pytanie pierwsze czy aby na pewno twój eko ma wartość 26 Mj ? Ja w tej chwili wziąłem od znajomego na próbę jakiś ruski  miał mieć podobno 25Mj a pali się słabiej niż jaret 21MJ i idzie jak woda przy obecnych temperaturach. Po drugie nie piszesz jakie masz ustawienia temperatur na kotle i nie wiem co wy macie z tymi sterownikami K1Pv że musicie zmniejszać moc kotłów . Ja mam pluma i u mnie sterownik sam tak moduluje mocą że nie muszę mu zmniejszać mocy maksymalnej . Mam ustawioną w sterowniku wartość temperatury przy której ma przejść w podtrzymanie np.3 * więcej od zadanej temperatury kotła i  podczas dochodzenia do zadanej sam zmniejsza moc do minimum. czyli ok 30% i tak pracuje  dopóki nie uzyska tego przewyższenia o 3* , a często było tak że na tych 30% mocy temperatura spadała i wtedy gdy spadła lekko poniżej zadanej pracował z większą mocą ale bardzo rzadko z mocą 100%. W podtrzymanie wchodził rzadko a jeżeli wszedł to na 5 do 15 min. Przy ustawionej temperaturze kotła 62* ma też ustawione wyłączenie pompy kotłowej na 57* żeby kocioł szybciej doszedł do odpowiedniej temp. pracy , ale ja mam instalację z wymiennikiem płytowym i nie wiem czy to u ciebie by coś dało . Sprawdź też w dtr kotła ile powinien spalać pracując na mocy minimalnej  u mnie jest to ok 0.5 - 0.6 kg/h x 24 h = min. 12kg/24h i jeżeli nie wszedłby w nadzór to nijak mniej nie spali choćbym kombinował nie wiem jak chyb żebym przeszedł na ustawienia ręczne ale za krótko mam kocioł z podajnikiem i na razie za mało jeszcze wiem na ten temat , a jakość spalania w automacie jest dla mnie do zaakceptowania jak i jego wielkość . Ogrzewam ok 180 m2 i od 27.12 do dziś poszło 1100 kg lecz dom stary , bardziej energochłonny niż twój i jeszcze prowadzone remonty na poddaszu z częstymi wietrzeniami itd.

Opublikowano

@noogi na próbę kupiłem też m.in. Czarną Perłę ale spieki były tak ogromne że musiałem mieszać ją z innym ekogroszkiem. Teraz w lokalnym składzie budowlanym kupuje eko w szarych workach z napisem "EKOGROSZEK SKADWEGLA.BIZ" za 700zł/tonę. Napisałem do tej firmy a w odpowiedzi poinformowano mnie że kaloryczność to 26Mj.

@piotr16 Nie muszę zmniejszać mocy kotła robię to ponieważ testuje najdogodniejsze ustawienia a w instrukcji jest napisane "Funkcja moc kotła służy do jednoczesnego regulowania pracą podajnika oraz siłą nadmuchu. Domyślnie ustawiona jest na 100% jednak mamy możliwość jej regulacji w zakresie 25-110%. Przy każdej wprowadzonej zmianie jest przesuwany górny zakres parametrów zPID, zarówno czas pracy/przerwy podajnika jak i siła nadmuchu. Dolny zakres parametrów pozostaje bez zmian." . Narazie nie zauważyłem różnicy w spalaniu przy zmniejszonej mocy kotła.

Z tego co wyczytałem w internetach to najlepiej jak kocioł wogóle nie przechodzi w stan nadzoru (podtrzymania) i przy pracy z załączonym PID tak jest.

W DTR napisali że 15kW ma zużycie paliwa 2,2kg/h przy założeniu węgla kamiennego o wartości opałowej 28000-30kJ/kg. 2,2kg/h x 24 = 52,8 kg/dobe więc coś jest nie tak.

 

Aktualne parametry:

Temperatura Co zadana 57 bieżąca 59

Temperatura CWU 45

Temperatura spalin 108

Temperatura podajnika 32

Temperatura zaworu 4D 31

Temperatura podłogi 31

Temperatura powrotu 45

Temperatura zewnętrzna 9

Praca w PID z pogodówką

Opublikowano

Wszystko jest ok.- 52,8 kg/24h to masz spalanie maksymalne . A jakie spalanie w DTR podali przy mocy minimalnej ? U mnie jest to 30%pełnej mocy i przy tej kocioł  powinien  spalać ok0,5kg/h z zachowaniem w miarę czystych spalin i sprawności , nie da się u mnie zejść z mocą poniżej tego progu oczywiście stosując opał o kaloryczności min.28Mj . Można jedynie zastosować opał o niższej kaloryczności , próbowałem też tego (mam możliwość w ustawieniach zmienić kaloryczność spalanego węgla) . Przy zalecanym opale min. moc mojego kotła to 5,1kW a na węglu 21Mj to ok. 3,5kW. lecz oszczędności w ilości spalonego węgla nie zauważyłem jedynie to że ten mniej kaloryczny jest tańszy . Wydaje mi się że jeżeli twój kocioł przy mocy minimalnej też będzie spalał ok 0,5 kg/h to przy paleniu z PID-em i pod warunkiem że nie wejdzie w podtrzymanie mniej jak 12kg/24h trudno będzie osiągnąć. Dzisiaj przy temp10* w ciągu dnia sprawdziłem dane ze spalania i niestety kocioł wchodził dużo częściej w podtrzymanie - było tego razem ok 4h na dobę, mam termostaty na grzejnikach i RTL na podłogówce gdy się zamknęły kocioł nie miał czego dogrzewać. No jest jeszcze jedna możliwość dużego spalania tak jak to był u mnie. Teściowa postanowiła przy -10* przewietrzyć dom - termostaty rozkręcone na max okna pootwierane a ona poszła sobie do sąsiadki . Ja przyjeżdżam z pracy idę do kotłowni kocioł goni na 100% w domu lodówka , przychodzi teściowa  i mówi :,, trochę się zasiedziałam ale zimno weź no dołóż do pieca" i spróbuj tu człowieku zejść ze spalanie poniżej 20kg/h he,he,he :)

Opublikowano

Moc z jaką może pracować kocioł to 4,5-15 kW ale nie mogę znaleźć informacji jakie jest spalanie przy mocy minimalnej - podają tylko jedno spalanie. Chyba bardziej ekonomicznie jest palić tańszym bądź nawet najtańszym opałem ponieważ suma sumarów koszt ogrzania będzie niższy. Na grzejnikach również mam termostaty.

Masz siłowniki i sterowniki ogrzewania podłogowego? Czy zdąży odkręcić pętle gdy np słońce zajdzie i temperatura w pomieszczeniu zacznie spadać? U mnie słońce potrafi nagrzać z tych 23 do 27oC (na dworze ok 0/1oC) i nawet rano gdy na dworze było -1-/-3 jeszcze się utrzymywała temp 25oC w pomieszczeniu. Przymierzam się do zakupu sterownika L-5 firmy techsterowniki, do tego siłowniki termoelektryczne i regulatory pokojowe ST-294v1 niestety ten bajer będzie kosztował ok 1000zł i zastanawiam się nad sensem takiego wydatku. Jak dobrze rozumiem działanie takiego urządzenia jest takie że jeżeli pomieszczenie nagrzeje się powyżej wartość zadaną o np 0,2oC to automatycznie zamknie pętle podłogówki a gdy wg histerezy temp spadnie to go otworzy. Jeżeli wszystkie regulatory zgłoszą nagrzanie pomieszczenia to sterownik wyłącza pompę obiegową. Problem w tym że ogrzewanie podłogowe ma dużą bezwładność i zanim się nagrzeje bądź ostygnie minie kilka godzin. Jak dobrze rozumiem to jeżeli słońce zajdzie np o 17 a temperatura w pomieszczeniu spadnie poniżej zadanej o 18 to dopiero wtedy sterownik odkręci pętle i zacznie ponownie nagrzewać pomieszczenie? Jeżeli tak to zanim się ponownie nagrzeje będzie pewnie 21 mam racje? Chyba że regulatory są tak zaprogramowane że szybciej wychwytują spadającą temperaturę i np nie czekają aż spadnie do zadanej 23 tylko już przy 24 uruchomi pętle? Jak to się sprawdza?

Aktualne parametry:

Temperatura CO 65 zadana 60

Temperatura CWU 46

Temperatura spalin 71

Temperatura zewnętrzna 6

Temperatura powrotu 47

Temperatura zaworu 4D 32

Temperatura podłogówki 32

Moc kotła 55%

Opublikowano

 Teściowa postanowiła przy -10* przewietrzyć dom - termostaty rozkręcone na max okna pootwierane a ona poszła sobie do sąsiadki . Ja przyjeżdżam z pracy idę do kotłowni kocioł goni na 100% w domu lodówka , przychodzi teściowa  i mówi :,, trochę się zasiedziałam ale zimno weź no dołóż do pieca" i spróbuj tu człowieku zejść ze spalanie poniżej 20kg/h he,he,he :)

 

należy przeprowadzić eksmisję, od razu spadnie spalanie, a i inne oszczędności się znajdą  ....

 

;) 

Opublikowano

PrzeMal - takich drastycznych środków nie podejmę bo na  połowę opału daje, a grzeje tylko 2 pomieszczenia , a moich jest 4 wiec i tak jest na plus.

Kolego Wiktorrr ja mam dosyć prostą instalację : obieg kotłowy z naczyniem otwartym , wymiennik płytowy i za nim układ zamknięty z grzejnikami na których są termostaty , bojler  i 2 małe pętle podłogówki z zaworami  RTL , w planie założenie zaworu trójdrożnego za wymiennikiem w celu ograniczenia temp. która idzie na dom ( myślę że się sprawdzi właśnie w cieplejsze dni)

Wczoraj miałem trochę czasu i poobserwowałem jak pracuje kocioł - wnioski : maksymalna moc z jaką pracował to ok. 45% a i tak wchodził w podtrzymanie.

Patrząc na twoje parametry to masz dużą różnicę pomiędzy powrotem a temperaturą na kotle - ponad 20*. Większość na forum pisze że temp. powrotu powinna być  ok 55*a u ciebie 47 i widzę że 55*też jest napisane w DTR na stronie producenta twojego kotła. U mnie ta różnica to ok. 5* a pomiędzy zasilaniem a powrotem za wymiennikiem przeważnie 10* . Pompa na obiegu kotłowym ustawiona na stałą moc 7W , a na obiegu wtórnym w funkcji różnicy ciśnień pracuje obecnie z mocą od 8 - 13W a w mrozy pracowała z mocą od 11 - 16W w zależności jak otwierały się głowice na grzejnikach. Myślę że ustawienie kotła na moc 55% nic nie da bo on do tej mocy pewnie przy obecnych temperaturach nie dojdzie. Spróbuj tak ustawić zawór i pompy żeby różnica w temperaturze powrotu i zasilania była mniejsza to kocioł nie będzie musiał tyle nadrabiać do temp. zadanej , choć nie wiem czy wtedy nie będzie wchodził w podtrzymanie , ale przy obecnie panujących temperaturach to chyba nie da się tak prowadzić kotła żeby nie wszedł w podtrzymanie no chyba że  na jakimś słabiutkim węglu ale na ten temat niech się wypowiedzą doświadczeni koledzy z tego forum - ja się dopiero uczę.

Co do mocy twojego kotła to nominalna 15kW a min 4,5kW a podane spalanie w DTR rzeczywiście masz tylko dla moc nominalnej 2,2kg/h , ja dla mocy nominalnej też mam podane 2,2 kg/h tylko przy 17kW a dla mocy minimalnej 5,1 kW - 0,6kg/h więc myślę że na mocy minimalne twój kociołek też łyknie te 0,6kg/h co da mam ok.14,4 kg/24h oczywiście przy zastosowanym opale 28Mj i bez przejścia w podtrzymanie. Policz spalanie z całego zasypu i zobaczymy ile ci teraz wyjdzie, u mnie liczone przez sterownik jest przekłamane , liczę je od zasypu do zasypu.

Opublikowano

Hej :)

Wiem że tematów jest pełno, przeczytałem je wszystkie ale argument że dom musi się wygrzać w moim przypadku jest nie trafny.

Palę od 2 września 2016r na podłoge a w listopadzie doszły grzejniki. Do tej pory spaliłem 2.5 tony ekogroszku podobno 26mj. Statystyki prowadzę od 20 grudnia i średnie spalanie wychodzi 25kg/dobę i co ciekawe nie ważne czy na dworze jest -10 czy +5 stopni C. W domu utrzymuje stałą temp 23oC. Kocioł pracuje w PID i kombinuje z mocą kotła. Zaczynałem z mocą ustawioną na 100% teraz przy +5 mam ustawioną na 45% i kocioł osiąga temperaturę zadaną ale nie widzę różnicy w spalaniu. Nie mam spieków a eko wypala się raczej (moim zdaniem) dobrze.

Kocioł Defro Komfort Eko 15kW sterownik K1Pv4 ADAPTIVE (v3.2.5) + ST 505. Sterowanie pogodówką na zaworze 4D siłownik

Dom 191m2 użytkowej parterowy (brak poddasza), ok 120m2 podłogówki, + 4 grzejniki i 2 drabinki.

ściany BK 24 600 TermoOgranika 033 15cm, posadzka Arbet Ekspert 13cm, sufit URSA GOLD 035 30cm, okna PCV 5kom 3szyby Uw 0,7-1,1, wentylacja grawitacyjna.

Co radzicie?

 

Wyłącz PID, uwierz zobaczysz różnicę w spalaniu

Opublikowano

Nie wątpię ale czytałem że jest to różnica 1kg / dobę a to moim zdaniem nie jest tego warte :)

Opublikowano

No u mnie to nie było 1kg a nawet 10kg, bez grzebania w menu servis nie jesteś wstanie idealnie ustawić PID.

Ja obecnie pracuje w manual i spalanie na dobę to około 14kg, może i dużo ale mam strych nie ocieplony. Mimo wszystko jestem zadowolony zwłaszcza gdy spalanie miałem nawet 26kg

Opublikowano

Mam dostęp do menu serwisowego ale nic nie zmieniałem. Podpowiedz proszę co i jak zmienić aby spalanie było mniejsze z zachowaniem PID.

Opublikowano

Wyłącz w ustawieniach serwisowych hallotron a zobaczysz dużą różnicę w spalaniu. U mnie o 50% mniejsze z wyłączonym hallotronem

Opublikowano

Ten hallotron to jest niby jakiś czujnik który kontroluje czy podajnik podaje opal. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. Wyłączyłem ale zastanawiam się czy jest to napewno bezpieczne ? :) Kiedyś przy paleniu czarna perła przyszło kilka alarmów typu błąd hallotron ponieważ robily się gigantyczne spieki. Już nie palę czarna perła i błąd się nie powtarza :)

Opublikowano

Hallotronmierzy tylko przepływ powietrza przez kocioł. Jak jest duzy wiatr do zmniejsza predkosc dmuchawy zeby wegiel sie nie wypalal w glab retorty . Ja palę retopalem na wylączonym hallotronie od miesiąca i uwierz mi spalanie o 50% mniejsze i zadnych bledow typu blad hallotronu nadmuchu poniewaz jest wylaczony. Sprawdz sam i sie przekonasz.

Egogroszek czarna perła zatykała ci otwory nadmuchowe w retorcie, turbinka na wentylatorze się zatrzymała

Opublikowano

Witam,

tylko aby nie wyłączył halloyronu od podajnika :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Gilal dzięki za ostrzezenie, nie wiedziałem że są dwa hallotron :) jedno szczęście wyłączyłem hallotron nadmuchu.

Opublikowano

Spoko :)

Opublikowano

A czy oprócz wyłączenia hallotron nadmuchu można jeszcze coś zmienić aby spalanie było mniejsze?

Opublikowano

Możesz spróbować zmienić moc palnika w serwisowym na mniejszy np. 12kW (oczywiście jeżeli masz naddatek mocy). Tylko trzeba poobserwować czy palnik nie będzie się przegrzewał.

Opublikowano

Zajrzałem do pieca i po wyłączeniu hallotron temp spalin jest tylko w ok 77 C mimo iż temp na piecu 53c a zadaną 60. Pozatym węgiel się wysypuje jakby podajnik za często podawał. Co robić?

Edit. Jednak temp kotła rośnie ale węgiel dalej się przesypuje a po otwarciu drzwiczek dym się cofa

Opublikowano

Zajrzałem do pieca i po wyłączeniu hallotron temp spalin jest tylko w ok 77 C mimo iż temp na piecu 53c a zadaną 60. Pozatym węgiel się wysypuje jakby podajnik za często podawał. Co robić?

No i tu myślę, że lepiej uaktywnić hallotron nadmuchu bo wariuje. Wybór należy do Ciebie :) a jak masz nadwyżkę mocy zmień w serwisowym na niższą moc palnika (bo widzę, że masz 15kW)

To tylko takie moje zdanie.

Opublikowano

Podajnik podaje bardzo często, nawet przy -5 tak często nie podawał. Temp kotła 58 także rośnie ale temp spalin 64. Wentylator wogole nie pracuje mimo iż na panelu wyświetla poziom nadmuchu 44%

Opublikowano

Zrób tak jak pisałem i daj znać. Ten soft jest pisany pod turbinke, a tak jest ślepy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.