Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro Sigma 24 - Problem Z Ustawieniem


Alyaa

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak dla mnie to brakuje pompy kotłowej za zaworem 3d i nie ma siły zassać wody z kotła nawet przy pełnym otwarciu zaworu ale nie jestem instalatorem wiec to moje przypuszczenia tylko.

Opublikowano

czy ktoś z Państwa może się jeszcze odnieść do tego tematu.a także do pierwszego pytania dotyczącego parametru - korekta powietrza ? Co z tego,że próbuję regulacji tym parametrem jeżeli zawsze wraca do zera                                moje ustawienia;                                                                                                     moc kotła  -100 %    korekta powietrza  - ?  ( 0 )                                                     czas podawania - 8 sek.   przerwa podawania -110 sek,   siła nadmuchu -35 %     praca w podtrzymaniu -8 sek,  przerwa w podtrzymaniu  -20 minut  ,praca wentylatora w podtrzymaniu  -8 sek,a przerwa -10 minut                                         temp,zadana CO -60* histereza - 5*       temp,zadana bojlera -50*  histereza - 3* J Może ktoś z Państwa zechciałby zerknąć na zdjęcia i ocenić te parametry i efekt na plniku - słabo sobie radzę z tym  piecem

Opublikowano

Z korektą nie pomogę, powinno po zatwierdzeniu zostać, ale tu użytkownicy tego stera powinni się wypowiedzieć.

 

Co do mieszacza to dłuższa historia. Jeśli się nie zraziłeś do "opóźnień" forumowych w udzielaniu odpowiedzi, to na początek musisz trochę wiedzy sobie przyswoić, by zrozumieć jak działa zawór mieszający trójdrogowy. Naszkicowałem ci chyba odpowiednik Twojej instalacji z 3D. Popatrz i spróbuj zrozumieć jak działa 3D w tym miejscu układu.

 

post-18583-0-16231300-1484599796_thumb.jpg

 

Na tą chwilę zawór 3D nie ma nic wspólnego z ochroną powrotu.

Opublikowano

Witaj kiminero !                                                                                                                                                                            Nie zraziłem się co do "opóżnień" w udzielaniu odpowiedzi na forum,a wręcz przeciwnie jestem mile zaskoczony i podbudowany Twoją wiedzą,chęcią udzielenia pomocy oraz sposobem w jaki starasz się wytłumaczyć mi bardzo zawiły i trudny dla mnie temat.Wraca mi wiara w ludzi ! Jestem bardzo zdeterminowany,dlatego pierwszy raz zdecydowałem się przedstawić mój problem na forum internetowym.                                                                                    Wracając do meritum sprawy - idealnie narysowałeś schemat mojej instalacji.Jest to ten rysunek z prawej strony,bez pompy kotłowej i dokładnie w tym miejscu jak na rysunku  znajduje się zwieracz zaworu.Aktualnie mam wyłączoną funkcję  "ochrona powrotu". Mam tylko załączoną tzw. pogodówkę,czyli czujnik temperatury zewnętrznej - chociaż nie wiem czy impuls ten przychodzący do sterownika ma jakiś wpływ na działanie zaworu 3D.Byłbym wdzięczny gdybyś mi doradził co w moim przypadku będzie najlepszym rozwiązaniem  -  muszę dodać,że nie posiadam żadnych termostatów na kaloryferach - to dom wybudowany 40 lat temu.Część grzejników jest żeliwna a część z blachy  -taki wtedy był klimat,czyli w sklepach nie było wyboru - nie mam więc możliwości regulacji na grzejnikach.

Opublikowano

Jak ukierunkowane są teraz przepływy masz wyżej. Po pierwsze nie masz żadnej ochrony powrotu, po drugie zasobnik CWU masz wpięty w rurę, która ma temperaturę wody po zmieszaniu na zaworze 3D. Jak za zaworem masz 40, to tyle samo zasila boiler, nawet jak kocioł trzyma 60. Wstawianie pompy jak na rys. po lewej zapewni ochronę powrotu, ale pozbawisz się regulacji temperatury na grzejniki. Bez termostatów to będzie mało komfortowe. Teraz masz w miarę dobrą sytuację na powrocie, bo prawdopodobnie pompa CWU mieli na okrągło, by utrzymać temperaturę w bojlerze.

 

Poniżej masz propozycję jak bym to widział u ciebie i co pozwoli na regulacje pogodową grzejników, właściwe grzanie bojlera i ochronę powrotu. Nie spodoba ci się skala zmian...

 

post-18583-0-10644000-1484690613_thumb.jpg

Opublikowano

Kiminero !                                                                                                                    Bardzo Ci dziękuję za tak poważne zainteresowanie się moim problemem i iście akademicki wykład na temat działania instalacji centralnego ogrzewania.Masz rację - jestem zaskoczony skalą zmian jakie mi proponujesz oraz partactwem mojego instalatora.Zakupiłem ten piec 3 miesiące temu w ramach projektu ograniczenia emisji spalin.Instalatora wybrałem z listy wskazanej przez Urząd Miasta.Teraz wiem,że potraktował swoje zadanie po najmniejszej linii oporu i jak najtańszym kosztem. Oczywiście zmienię tę instalację według Twojej sugestii ale dopiero po sezonie grzewczym.Puki co muszę się z tym męczyć.                                                   Mam jeszcze wiele pytań dotyczących oszczędności w spalaniu ekogroszku ( aktualnie to 2 worki po 25 kg. na dobę) ale to chyba w innym dziale tego forum.   Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie !
Pod wpływem sugestii kol.Kiminero zdecydowałem się na zmianę w instalacji CO zgodnie z podanym mi schematem,który przedstawiłem instalatorowi do wykonania.
Chciałbym prosić o wyrażenie opinii czy jest to dobrze zrobione bo wydaje mi się,że nie.Została zainstalowana pompa kotłowa,ale zawór pozostał w tym samym miejscu co był,a rura zasilająca bojler została przedłużona o 0,5 m i chyba w dalszym ciągu jest za zaworem 3D,chociaż osiągam już temp. w bojlerze nawet 50 stopni. Wydaje mi się,że nie jest to tak jak miało być.Niestety nie potrafiłem zmusić instalatora do wykonania tej zmiany zgodnie z sugestią  kol.Kiminero.Mam wrażenie,że ta praca go przerosła albo uniósł się honorem (to On robił całą instalację od początku),bo stwierdził że tak jest dobrze. Będę wdzięczny za uświadomienie mi co konkretnie przez tę przeróbkę zyskałem,a czego nie.To prawda,że funkcja ochrony powrotu teraz działa bo osiągam temp.minimalną 55 stopni ale nic poza tym.Nie bardzo mogę sterować temp. na grzejnikach tzw. "pogodówką"ponieważ jeśli załączę tę funkcję to siłownik otworzy zawór na 100 % a więc wzrasta temp. na piecu,a spada na grzejnikach i tak pozostaje.Siłownik nie reaguje na zmiany temp.w automatyce.Muszę więc go przełączyć na ster.ręczne i ustawić na ok. 70 % otwarcia żeby temp. wróciła do normy czyli 60 st. na piecu, a 50 na zaworze.  Właściwie to praca mojego siłownika polega na tym,że jest w pozycji takiej jaką mu zadam ręcznie nawet jeśli przełączę go w automat.
Przedstawiam parę zdjęć po przerobieniu instalacji

post-70060-0-42363400-1485688607_thumb.jpg

post-70060-0-16870700-1485688751_thumb.jpg

post-70060-0-67711400-1485688867_thumb.jpg

post-70060-0-13557000-1485689079_thumb.jpg

post-70060-0-74931700-1485689348_thumb.jpg

Opublikowano

Ten zawór 3d to jest chyba do ochrony powrotu a powinien być do mieszania wody na grzejniki coś tu nie tak jest. Jak jest pompa kotłowa to nie musi być w tym miejscu zaworu tylko na wyjściu na instalacje

Opublikowano

Czujnik przed pompą to czujnik tej pompy ,który tam był od początku natomiast czujnik za pompą przy manometrze to czujnik zaworu który sam zainstalowałem po założeniu siłownika zaworu 3D

Opublikowano

Czujnik pompy CO? Nie ma czegoś takiego dla pompy podstawowej CO. Gdzie masz odczyt z tego czujnika na wyświetlaczu?

 

Co do układu jest lepiej, ale trzeba sprawdzić konfigurację zaworu. Jak to teraz wygląda:

 

post-18583-0-46025300-1485695615_thumb.jpg

 

Zawór 3D pracuje w zakresie 90 st i musi to być "właściwe" 90 st. Jak jest u Ciebie?

Opublikowano

Co do konfiguracji zaworu to nic się nie zmieniło zwieracz jest w tym samym położeniu tj.rysunek po lewej stronie.Co do czujnika - to jest zdjęcie podpięcia do sterownika kotła (czujnik pompy-1)

post-70060-0-15150600-1485696972_thumb.jpg

Opublikowano

Wydaje mi się,że na wyświetlaczu ten czujnik wskazuje temp.bieżącą kotła - już się w tym wszystkim gubię

post-70060-0-03317300-1485697675_thumb.jpg

Opublikowano

To wpięcie czujnika dla pompy dodatkowej. Czujnik kotła jest na stałe pod obudową kotła. Jak go odepniesz to nic się nie zmieni.

 

Teraz sprawdź czy kierunki otwierania 3D są prawidłowe. Dla 0% otwarcia ma to odpowiadać całkowitemu odcięciu pompy do zasilania, a 100% całkowity brak mieszania (100% wody pobiera z kotła, 0 z powrotu). Dla ustawienia 0% po chwili na czujniku zaworu musi zacząć spadać temperatura aż do temperatury jaką ma rura powrotu z grzejników. Przy 100% czujnik zaworu będzie po chwili pokazywał tyle samo co kocioł.

Opublikowano

Przy 0 jest zamknięta gorąca woda przy 100 jest otwarty powrót.Otworzyłem zawór na 100 procent i rośnie temp.na kotle a spada na zaborze czyli na grzejnikach.Odpiąłem ten nieszczęsny czujnik pompy

Opublikowano

Nie do końca logiczne jest to co napisałeś w pierwszym zdaniu. Przyjmując prawdę w zdaniu drugim, to musisz jeszcze zmienić kierunek otwierania zaworu, bo jest na odwrót, niż być powinno. Przy otwarciu 100% temperatura na zaworze ma rosnąć, a nie spadać.

 

Jeśli w sterowniku nie ma opcji zmiany kierunku otwierania (nie pamiętam), to musisz zamienić miejscami przewody sterujące zaworu. Są trzy, z czego niebieski jest wspólny. Zamień miejscami czarny z brązowym. Wtyczka z gniazdka!

Opublikowano

Zmieniłem przewody zawór kręci się w lewo czyli otwiera rurę z gorącą wodą a zamyka dolną czyli powrót na wyświetlaczu jest wskazanie otwarcie 10 procent bo tak mam ustawione min. otwarcie.temp kotła 48 stopni a temp. Zaworu 39 stopni czyli spada

Opublikowano

Osiągnęliśmy sukces zawór zaczął działać w automatyce.Przy takim nauczycielu zostanę mistrzem w tym fachu

Opublikowano

Taki jest aktualny stan wyświetlaczapost-70060-0-42435100-1485703776_thumb.jpg

Opublikowano

Przy pompie kotłowej możesz wyłączyć ochronę powrotu, to nie będzie Ci niepotrzebnie przymykać zaworu. Ewentualnie zmniejsz ją na 50. Jak masz zadaną kotła 60, a ochronę powrotu 55, to masz bardzo małą nadwyżkę, która nie wystarczy do ciągłego utrzymywania 55 na powrocie. Wtedy wykrycie temperatury powrotu niższej niż 55 spowoduje automatyczne przymknięcie zaworu, by napływ wody z układu zmniejszyć. Może się zdarzyć, że tak jak teraz widać masz 45 zadaną na grzejniki, a zawór ma tylko 36. Powinien się otwierać, ale na powrocie masz 52 i zawór zareaguje zamknięciem.

 

Podnieś zadaną kotła, zmniejsz temperaturę ochrony powrotu, albo ją wyłącz. Pompa kotłowa powinna wystarczyć z pracą na biegu pierwszym. Układ musi się też ustabilizować, by coś więcej powiedzieć co trzeba doregulować.

Opublikowano

Mam jeszcze takie pytanie: czy pompa kotłowa nie potrzebuje jakiegoś czujnika oraz jaką rolę spełnia zawór który jest pod nią jak mam go ustawiać

Opublikowano

Z tej uciechy,że piec po 2 miesiącach zaczął normal ie funkcjonować zapomniałem zapytać o tzw.pogodówkę.Czy mogę ją załączyć? I czy będzie mi regulować temp.na grzejnikach?

Opublikowano

Ta pompa może pracować na okrągło lub wg wskazań czujnika. Wg mnie niech "lata" na okrągło na najniższym biegu, bo inaczej będzie się pulsacyjnie włączać i wyłączać. Zawór może zostać otwarty na full. Jeśli po ustabilizowaniu się układu różnica między zasilaniem a powrotem kotła będzie minimalna, to można ten zawór zkryzować, by tą różnicę utrzymywać w granicach 10 st.

 

Pogodówka jak najbardziej ON. Plus ewentualna korekta krzywej grzewczej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.