kiminero Opublikowano 12 Listopada 2016 #26 Opublikowano 12 Listopada 2016 Nie wiem jak długo i jak intensywnie grzałeś, ale za szybko się poddajesz. Te płyty normalnie grzeje się prądem, więc i kominkiem w końcu efekt jakiś osiągniesz. Jaki to będzie efekt to trzeba sprawdzić i nie ma innej drogi jak kominek na bieżąco dokarmiać i czekać. Nie wyobrażam sobie, że raz dziennie palisz w kominku. Masz palić non stop. Później trzeba pomyśleć o jakimś sterowaniu. Masz rekuperację i DGP?
sambor Opublikowano 12 Listopada 2016 #27 Opublikowano 12 Listopada 2016 Pytanie powtarzane już chyba z 4 raz - jakie są przepływy na rotametrach rozdzielacza - daj fot rozdzielacza. Przy takim kolosie grzejesz od 30C, 2 pierwsze dni a następnie podnosisz o 2 -3C przez 2-3 dni i to niech zostanie, chyba, ze za zimno to jeszcze o 2C i dalej grzać - wyliczyłem ci ile ciepła potrzeba - to min 2,5 doby ciągłego palenia na max , przy dobrej instalacji
yachtline Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor #28 Opublikowano 12 Listopada 2016 W dniu 12.11.2016 o 20:51, kiminero napisał(a): Nie wiem jak długo i jak intensywnie grzałeś, ale za szybko się poddajesz. Te płyty normalnie grzeje się prądem, więc i kominkiem w końcu efekt jakiś osiągniesz. Jaki to będzie efekt to trzeba sprawdzić i nie ma innej drogi jak kominek na bieżąco dokarmiać i czekać. Nie wyobrażam sobie, że raz dziennie palisz w kominku. Masz palić non stop. Później trzeba pomyśleć o jakimś sterowaniu. Masz rekuperację i DGP? Będę miał rekuperację i mam GWC - instalacja rozprowadzona anemostaty zamontowane, do podłączenia rekuperator i podpięcie do niego GWC. nie DGP tylko Gruntowy Wymiennik Ciepła.Rekuperacja tzn instalacja na szczęście według projektu.
yachtline Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor #29 Opublikowano 12 Listopada 2016 W dniu 12.11.2016 o 21:00, sambor napisał(a): Pytanie powtarzane już chyba z 4 raz - jakie są przepływy na rotametrach rozdzielacza - daj fot rozdzielacza. Przy takim kolosie grzejesz od 30C, 2 pierwsze dni a następnie podnosisz o 2 -3C przez 2-3 dni i to niech zostanie, chyba, ze za zimno to jeszcze o 2C i dalej grzać - wyliczyłem ci ile ciepła potrzeba - to min 2,5 doby ciągłego palenia na max , przy dobrej instalacji Foto mogę zrobić jutro, z tego co pamiętam to niektóre rotametry pokazują przepływ na maksa, a kilka połowę.
sambor Opublikowano 12 Listopada 2016 #30 Opublikowano 12 Listopada 2016 Jak są równie pętle to na początek ustaw przepływy na równo - 1,5- 2l/min
yachtline Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor #31 Opublikowano 12 Listopada 2016 Pętle na 100% są równe. A co z ustawieniem biegu na pompach ? między kominkiem, a buforem mam na maks, na pompie drugiej między buforem, a podłogówką tak samo.
kiminero Opublikowano 12 Listopada 2016 #32 Opublikowano 12 Listopada 2016 Póki co nie ma sterowania temperaturą wody na pompie podłogi. Trzeba zrobić przekładkę zaworu esbe i wymianę ATV.
yachtline Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor #33 Opublikowano 12 Listopada 2016 A czy może zawór 3D zostać przy kominku i w miejsce ATV, na zasilaniu podłogówki dołożyć drugi 3D ? mój sterownik może obsłużyć 3 zawory... w sensie nie chciałbym przenosić 3D z kominka, kominek zabudowany i tylko klapa rewizyjna, przez którą byłoby trudno go wyjąć i założyć ATV. A może na początku, do prób rozgrzania płyty założyć ręczny ATM do testu ? jak powiedzie się rozgrzanie płyty wtedy założyć 3D ?
yachtline Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor #35 Opublikowano 12 Listopada 2016 Czyli na początek wymiana ATV na ATM i przepływy na równo - 1,5- 2l/min i ostre grzanie zaczynając od 30 stopni na zasilaniu podłogówki...
kiminero Opublikowano 12 Listopada 2016 #36 Opublikowano 12 Listopada 2016 Edytowałeś posta po mojej odpowiedzi, więc dopowiem, że moim zdaniem zabawa w półśrodki nie ma sensu, chyba że ten ATM leży gdzieś na półce.
sambor Opublikowano 12 Listopada 2016 #38 Opublikowano 12 Listopada 2016 Tak, ale powrót z bufora na kominek ustaw na ok 60C i zrób duży skład drewna w domu, tam to będziesz dokładał jak na parostatku.
kiminero Opublikowano 12 Listopada 2016 #39 Opublikowano 12 Listopada 2016 Montuj też reku, bo zniweluje to częściowo przegrzanie salonu.
yachtline Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor #40 Opublikowano 12 Listopada 2016 W dniu 12.11.2016 o 22:07, sambor napisał(a): Tak, ale powrót z bufora na kominek ustaw na ok 60C i zrób duży skład drewna w domu, tam to będziesz dokładał jak na parostatku. dokładał jak na parostatku zawsze czy tylko podczas rozgrzewania płyty ?
yachtline Opublikowano 13 Listopada 2016 Autor #42 Opublikowano 13 Listopada 2016 dobra wiadomość, na rozgrzewanie i palenie opał jest, brykiet bez ograniczeń i suchy buk+ dąb, ale nie chciałbym zostać niewolnikiem kominka w domu, w który zainwestowałem kupę kasy i który miał być niskoenergetyczny,a co za tym idzie tani w utrzymaniu...
sambor Opublikowano 13 Listopada 2016 #43 Opublikowano 13 Listopada 2016 W dniu 12.11.2016 o 21:31, yachtline napisał(a): A czy może zawór 3D zostać przy kominku i w miejsce ATV, na zasilaniu podłogówki dołożyć drugi 3D ? mój sterownik może obsłużyć 3 zawory... Ja bym jednak tak nie robił - sterownik TECH ST431n 0bsługuje tylko 1 zaw mieszający, aby sterować dodatkowymi dwoma to trzeba dodać sterownik ST-61 co podnosi koszty i zwiększa zawodność. Po ponownym przestudiowaniu tematu radzę jednak wymienić ATM na powrocie na ATV-60C a ATM przenieść na podłogówkę.
sambor Opublikowano 14 Listopada 2016 #44 Opublikowano 14 Listopada 2016 Widzę, że autor tematu przestał się udzielać, pewnie ostro pali w salonowym kominku.
yachtline Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor #45 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Witam Panowie, przepraszam za długą nieobecność, ale mały wypadek wyciął mi trochę z życia, byłem w szpitalu i przeszedłem operację kolana i jestem ciągle uziemiony. Na wyjściu z kominka na podłogówkę założyłem zawór 3D taki jak przy powrocie z kominka. Nadal mimo ustawienia zaworu na minimum ręcznie (nie mam jeszcze siłownika i podłączenia do sterownika) bufor jest schładzany. A może zmienić by podłączenie zasilania ciepła z kominka w taki sposób,aby ciepło z kominka szło na podłogówkę np ustawione 35 - 40 stopni, a nadmiar dopiero na bufor ? Czyli na zasilaniu z kominka założyć 3D, który puści na podłogówkę przykładowo te 40 stopni, a resztę puści na bufor ? kiedy podłoga będzie ciepła i temperatura w domu odpowiednia, wtedy wyłączy się pompa na podłogę i całość będzie szła na bufor ? Dobrze kombinuję ? W ogóle to najlepiej jakbym zamówił projekt przerobienia tej instalacji z wyliczeniami, czy możecie polecić projektanta, który by to ogarnął ? Myslałem też o dołożeniu drugiego źrodła ciepła, kotła zasypowego, któy mógłbym postawić w kotłowni obok bufora, ale do tego tez potrzebuję wyliczeń czy aby poprawi to moją sytuację i jakiej wielkości miałby być to kocioł. Komin mam wolny przy kotłowni, więc to nie problem. Jeśli chodzi o samą podłogówkę to odpowietrzana była pompą, jednak kilka obwodów idzie ciężko, tzn po wykręceniu szkiełka od rotametra nawet jak ręcznie chcę poruszać tym plastikiem który jest miarką to idzie to z oporem i się blokuje. Problem dotyczy kilku obwodów. Reszta jest ok.
sambor Opublikowano 28 Grudnia 2016 #46 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Jak tak kombinujesz to możesz wogóle pominąć bufor, po co ci on. Miałeś wstawić zawór termostatyczny na powrót kominka i co ? Wstawiłeś zwykły 3-D Jak będziesz palił wprost na podłogę to będzie kłopot z ochroną powrotu i kominek będzie zalany smołą. Ja bym ci proponował kocioł na pellet , wtedy odpadnie cały problem z paleniem w kominku, które jest dość uciążliwe i pracochłonne, a efektu nie ma.
yachtline Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor #47 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Bufor jest mi potrzebny, bo w buforze mam wężownicę do CWU i do bufora wpięte solary na lato. Na powrót kominka nie wstawiłem zaworu termostatycznego, ponieważ mam tam 3D z siłownikiem i na sterowniku mogę ustawić sobie temperaturę powrotu, skoro zawór już tam był to nie demontowałem go. Dołożyłem tylko drugi 3D na zasilaniu podłogówki. Kocioł na pellet odpada, chciałbym kocioł zasypowy na drewno, ponieważ mam swój las i drewna pod dostatkiem. Z tego co czytałem na forum najlepiej dolnego spalania. I tu kolejne pytanie, co wybrać i jakiej mocy skoro kominek 18kw (12kw w płaszczu) nie daje rady. Czytałem pochlebne opinie o HEF EKO-MAT, MPM DS, Kalvis K-2 w jakim kierunku iść ? zaznaczę, że potrzebuję kocioł do układu zamkniętego. Liczyłem także zapotrzebowanie na ciepło, jednak w tych wyliczeniach nie ma bufora i podłogówki w płycie fundamentowej. http://cieplowlasciwie.pl/wynik/1xch
sambor Opublikowano 29 Grudnia 2016 #48 Opublikowano 29 Grudnia 2016 W styczniu ma być nowy kocioł MPM DS na drewno, wydaje , że warto na niego poczekać. Inną opcją jest zamówienie w firmie https://www.p2ar.pl/ u naszego kolegi z forum, wtedy masz kocioł na wymiar tzw "pod siebie". Kalvisa nie bierz, jego trudno opanować
irmentruda Opublikowano 29 Grudnia 2016 #49 Opublikowano 29 Grudnia 2016 yachtline, na samym poczatku pisales, ze podlaczenia podlogowki i kominka sa na tym samym poziomie na dole bufora, moze to w tym tez tkwi problem? Ja ma wykorzystane krocce na roznych poziomach, zadne podlaczenia na siebie nie patrza ale tez mam kominek przez wezownice podlaczony wiec te dwa obiegi hydraulicznie nie mieszaja sie. wrzuc model i producenta tego baniaczka albo cale zdjecie.
yachtline Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor #50 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Irmentruda zbiornik to Lemet Spiro 500l http://lemet.pl/pl/produkt.php?id_artykulu=1439326040 Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.