Bolczaczko Opublikowano 14 Kwietnia 2016 #1 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam, noszę się z zamiarem wybudowania małego domu: http://projekty.muratordom.pl/projekt_miarodajny,3020,0,0.htm#materialy z małymi zmianami, tzn. Docieplona podłoga na gruncie + 5/10 cm?, zaadaptowane poddasze. Suma coś około 115 m2. Meritum, nie wiem czym to ogrzać, budynek będzie hm dość dobrze zaizolowany, myślę też o recu, a właściwie już zdecydowałem że będzie... , okna trzy szybowe... w głowie kołatają się dwa pomysły Kocioł DS węglowy + bufor 1500L, lub PC powietrze-woda np : http://allegro.pl/pompa-ciepla-panasonic-aquarea-t-cap-split-9-kw-i6110699247.html albo http://allegro.pl/powietrzna-pompa-ciepla-atlantic-extensa-8kw-i6105971966.html . Pc niewiele drożej, po odjęciu komina i dotacji cenowo równe. Myślałem też o buforze z grzałkami tylko w 2 taryfie? Czym lepiej=taniej ? Czy te pompy z linków warte są zainteresowania, może coś w podobnych pieniądzach a o lepszych parametrach? Czy nie zeżre mnie prąd? :D Czy inwestycja tylko i wyłącznie w PC do co/cwu nie jest błędem? Pozdrawiam.
sambor Opublikowano 14 Kwietnia 2016 #2 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Jak chcesz ocieplony dom to min 15cm na podłogę i ściany oraz minimum 30cm na strop, I wtedy nie ważne czym grzejesz to podobnie kosztuje. Bufor z grzałką i tanią taryfą to najmniejsza inwestycja, czasem większy koszt eksploatacji
Bolczaczko Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor #3 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Nie precyzyjnie napisałem, w projekcie jest podłoga 20 cm i chcę dołożyć 5/10 cm, ściany 20 i poddasze 30 wełny, na ciepło właściwe wychodzi zapotrzebowanie 57 kwh/ m2 na rok. Co sądzisz o tych pompach z linku? Ceny dość "przystępne" ;)
sambor Opublikowano 14 Kwietnia 2016 #4 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Ta pompa jak najbardziej, to dobry wybór
Bolczaczko Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor #5 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Kusi mnie ta bezobsługowość. Zastanawia mnie też w jaki sposób wykorzystać PC latem do chłodzenia, czytałem coś o klimakonwektorach ale i o połączeniu z rekuperacją, czy ta pompa Panasonic da się połączyć z recu? Bo ceny klimakonwektorów powalają, drogi biznes dokładać je jeszcze do instalacji. Chciał bym też całą instalację w budynku zrobić sam, podłogówka na rozdzielaczach itd, aby monterzy pompę wpięli w już przygotowaną instalkę, czy na parter i poddasze będę potrzebować przy każdym rozdzielaczu pompę co?
kupfer Opublikowano 16 Kwietnia 2016 #6 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Witam. Zamiast pustaka ceramicznego wziął bym silikat. ;) Dobrze mieć kominek na wypadek awarii zasilania=brak prundu. Pozdrawiam.
Gość miki1212 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 #7 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Jak chcesz ocieplony dom to min 15cm na podłogę i ściany oraz minimum 30cm na strop, I wtedy nie ważne czym grzejesz to podobnie kosztuje. Bufor z grzałką i tanią taryfą to najmniejsza inwestycja, czasem większy koszt eksploatacji Człowieku przestań pisać głupoty jakie 15cm na podłogę a od kiedy to ciepło idzie w dół? Najlepiej daj pół metra Weź sobie policz kiedy ci sie to zwróci w Polsce średnio dom buduje się na 50 lat podczas gdy inwestor mieszka w nim tylko 30 lat przy średniej życia 70 lat. Nawet jego dzieciom się to nie zwróci. Jak widze w każdej branży marketing i naganianie ***... Zamiast robić z domu termos lepiej się zastanów czym go będziesz wentylował żebyś nie umarł na grzyba dopiero wtedy zastanawiaj się nad ogrzewaniem. Chyba że planujesz potem podziurawić te piękne 5cio szybowe okienka z 20toma komorami :)
sambor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 #8 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Tak może napisać osoba, która w innym temacie doradza moc grzejników 100W /m2, widać już dlaczego.
Bolczaczko Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor #9 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 miki1212 przeczytaj DOKŁADNIE od początku, powoli i dokładnie a zostaniesz oświecony, że wentylacją ma się zająć rekuperator ;) Przy OP izolacja od gruntu to podstawa. Kupfer mógł byś uargumentować dlaczego silikat? Wiem że cienka spoina eliminuje mostki... po za tym niewiele wiem na temat silki. Kurcze kominek=komin co już trochę podraża inwestycję w pompę ciepła. Oczywiście mówimy o kominku zwykłym bez żadnych płaszczy itd? ... a tak już na marginesie kominek z płaszczem można zrobić w systemie otwartym?
kupfer Opublikowano 17 Kwietnia 2016 #10 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Witam. Mogę,żeby twój domek na "diecie wegetariańskiej" nabrał wagi=masy,bezwładności,oczywiście silikat min.24 cm. gr.,nie żadne tanie odchudzone wersje pustaków. ;) Skutek: w lecie klima konwektory nie będą potrzebne,oczywiście w upały prawie 40 st. jak zeszłego lata,po 2 tygodniach nawet moją chałupę o potężnej masie(ściana 50 cm.) przegrzeje. :wacko: Spoina przy takim ociepleniu nie ma znaczenia. Kominek,lub inne źródło ciepła, działające bez zasilania,bądź spory agregat prądotwórczy,chyba że mieszkasz w centrum stolicy to nie potrzebujesz,tam kilku nasto lub kilku dziesięcio godzinne braki dostawy prundu są wykluczone. :D Tak można,nawet powinno tak być dla twojego bezpieczeństwa. Osobiście nie polecam=zapach kotłowni,smoły gwarantowany,uciążliwe wnoszenie sporych ilości drewna,wynoszenie popiołu,i.t.p.,ale jak lubisz to nie odradzam. :D Pozdrawiam.
Bolczaczko Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor #11 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Braku prądu nie pamiętam... hmm 1.5 roku temu przez około 2h. Nie często się zdarza jakaś awaria, a długotrwałej nie pamiętam, także tym nie powinienem się przejmować. Muszę poczytać o tych pustakach, cenowo wychodzą niewiele drożej. Kominka wolał bym w ogóle nie mieć... Kusi mnie bufor z kotłem, mam jakieś takie wrażenie że najkorzystniej to wyjdzie, wygoda jakaś tam będzie, no i kasiora, którą gdzie indziej będę mógł ulokować... Zresztą w razie LENIA grzałki na nocnej taryfie mogą grzać bufor. Bo PC przy budowaniu komina, montowaniu kominka przestaje mnie kusić :) Dobrze że to przemyślenia jeszcze sporo przed budową. Bo inaczej noce nie przespane, siwe włosy i w głowie ciągle myśl CO TU WYBRAĆ ? ;) Tak w ogóle dzięki za zainteresowanie :) !
sambor Opublikowano 17 Kwietnia 2016 #12 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Pomyśl o kotle na pellet, u mnie przy mniejszym ociepleniu i 260m2 powierzchni grzanej wychodzi 2,5t/ sezon grzeczy
kupfer Opublikowano 17 Kwietnia 2016 #13 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 No to bierz kocioł zasypowy z buforem,pamiętaj o sporej kotłowni,bądź najlepiej zaprojektuj bufor w sam środek domu=brak strat ciepła. ;) Jednak trochę to uciążliwe, kocioł na pellet nieporównywalnie wygodniejszy no i brak smrodu z wungla. Nie pustak tylko pełne bloczki(te co mają góra 2 dziurki),trochę droższe,ale lepsze także pod względem akustycznym. ;)
Bolczaczko Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor #14 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 I o pellecie myślałem, dużo poczytałem i wiem sambor, że bardzo sobie chwalisz pelleciaka + bufor. Coraz więcej pojawia się pelleciaków do 7 tyś także jak najbardziej osiągalne. kupfer trochę ten marodajny za mały żeby bufor wcisnąć poza kotłownią. ...Może bufor w środku domu bez izolacji ... żart oczywiście ;) Widziałem te bloczki z dwoma otworami, zawsze można w nich kable puścić :D Cenowo około 55 złociszy m2. Panowie tak trochę odbiegając, co sądzicie o wycenie za powyższy projekt do stanu surowego z kompletnym dachem - 32000? Propozycje mam od 26 tys do 48 tys, rozbieżności zadziwiające!
tomtomek Opublikowano 17 Kwietnia 2016 #15 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Człowieku przestań pisać głupoty jakie 15cm na podłogę a od kiedy to ciepło idzie w dół? ... ...Zamiast robić z domu termos lepiej się zastanów czym go będziesz wentylował żebyś nie umarł na grzyba ... Znam dobrze 2 rodziny mieszkające obok siebie w bardzo podobnych domach. 1 około 220m2 pow mieszkalnej, 2 troszkę większy 240m2. Obydwa grzane kotłami z podajnikiem, podobne temperatury w środku. Taki sam materiał i ocieplenie (ściany 15 cm dach 30 cm) z wyjątkiem podłogi. W ty mniejszym na całości ogrzewanie podłogowe i 8 - 12 cm styropianu w większym 15 cm styropianu na podłodze - częściowo podłogówka i kilka grzejników. Właściciel mniejszego domu spala o jakieś 10 -15 % więcej ekogroszku. Co do wentylacji to słyszałeś kiedyś o wentylacji mechanicznej. Wiesz jaki jest problem w tych jak to nazwałeś termosach - zbyt suche powietrze. Wilgotność utrzymuje się na poziomie około 30 - 35% i możesz zapomnieć o grzybach i pleśniach ;), raczej trzeba myśleć o nawilżaniu powietrza.
kupfer Opublikowano 18 Kwietnia 2016 #16 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Witam. Do tych dziur nie da się kabli wpuścić. :D Te mocujesz na ścianie i tynkujesz,no mają też wady te kamyczki,trudniejsze wykuwanie bruzd i dziur na puszki podtynkowe,ale dzisiaj mamy do tego sprzęt,więc nie widzę problemu. ;) Te 32 tysie,za projekt czy zbudownie domu do stanu surowego z pokryciem dachu,sama robocizna czy materiał? W moim regionie to ci na sam dach nie wystarczy=robocizna + materiał. :D Tomtomek,miki 1212,ma częściową rację,jednak tu chodzi o podłogówkę i tu lepsza izolacja nie zaszkodzi. ;) Jednak robienie okien 3-szybowych i więcej(widziałem już 4-szybowe) uważam za bzdurę=światło dzienne jest zbyt mocno załamywane,grozi powolna ślepota. :D Wentylacja mechaniczna również zapobiega pleśni w domu,gorzej w kanałach,kto je systematycznie czyści i odkaża? :D Wilgotność na poziomie 30-35% jest jak najbardziej wskazana,jeśli ogrzewanie IR,co innego konwekcja:grzejniki,konwektory. Nawilżanie tylko nieznacznie polepsza oddychanie=przykleja cząsteczki kurzu do oskrzeli. :wacko: Pozdrawiam.
Bolczaczko Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor #17 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 tomtomek no i mamy świetny przykład :) kupfer - A bo to człowiek każdą dziurę chciał by wykorzystać :D Panowie, budownictwo idzie do przodu, ale niekiedy ktoś za tym nie nadąża. My wiemy że izolacja jest ważna, wiemy też jakie mogą być minusy "termosu", najważniejsze to te - eliminować. Na 3-szybowych nie odkłada się para, to jest duży +. Tak wiem w domu nie powinno być pary ;) W starym domu w łazience, która że tak powiem do domu jest dobudowana, był grzyb, sporo lat temu docieplilem 5 cm styro i grzyb znikł, a rewelki z wentylacja to tam nie ma. Sama robocizna za wybudowanie domu, od fundamentów, ściany nośne, strop ( w niektórych wycenach monolityczny ), kompletny dach. Najniższa kwota 26 tyś, ale budował by jeden chłop ew z pomocnikiem, najwyższa 48 tys dokładnie za to samo.
kupfer Opublikowano 18 Kwietnia 2016 #18 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 To jakie okna zamontujesz to wyłącznie twoja sprawa,ale nastała moda na oszczędzanie nawet kosztem własnego zdrowia,z reguły nieświadomie,bo trudno dotrzeć do prawdy,bo nad tym czuwa potężna władza manipulowania ludźmi przez przemysł i handel,a tych co mówią prawdę nazywa się krytykami. :D Już kiedyś pisał do mnie pewien kolega forumowicz gdzieś ze wschodniej Polski i budował za podobne pieniądze. Jakoś nie mogłem wtedy w to uwierzyć,ale teraz to mnie już szlag trafia,gdzie ja żyję? :blink: Skąd ci dekarze mają takie ceny w mojej okolicy,sąsiad robił 5 lat temu nową konstrukcję dachu kopertowego,sam projekt prawie 10 tysi,w sumie prawie 100 tysi z materiałem,a szef firmy dobry kolega sąsiada. :wacko: No nie chcem ale muszem sie napić. Pozdrawiam.
Bolczaczko Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor #19 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Na zdrowie ! Znajomemu trzech chłopa ( rodzinka ) postawiło dom ( 280 m2 ) z osobnym garażem (garaż jak mój dom z projektu) za 50 tyś, oczywiście robocizny. Na marginesie Woj. Lubuskie okolice Zielonej Góry. ;) Ogólnie to odbiegliśmy od tematu. Dzięki za zainteresowanie, bliżej budowy odezwę się na co się zdecydowałem i wstawię schemat. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.