Szczypiorr Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor #26 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Także będzie EPS 100 z mniejszą lambdą skoro tak mówisz. Czy masz 'pod ręką' linka gdzie jest o tym , że nie można dawać w 3 warstwach styro ? Posadzkarz mi właśnie tak rozpisał do zamówienia i nie wiem czy jakoś zmieniać aby było 2 warstwy ?
mader Opublikowano 22 Stycznia 2016 #27 Opublikowano 22 Stycznia 2016 My zalewalismy posadzke w hotelu gdzie styropianu bylo od 30 do 40 cm nie mozna bylo grubiej niz 5-6 cm bo byly uskoki i drzwi powstawiane juz.Do tej pory jest wszystko, bo jakby bylo inaczej to nie dostalibysmy wiecej zlecenia od wykonawcy tego hotelu.Wszystko zalezy od tego, jakie dajesz zbrojenie jaki utwardzacz do betonu no i najwazniejsze jaki piasek z jakim kruszywem mieszany.Nikt mi nie powie ze popeka bo to bo tamto.... Praktyka, doswiadczenie i tysiace wylanych metrow mowi jedno a ksiazka i gosc co ja pisze drugie.
sambor Opublikowano 22 Stycznia 2016 #28 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Na ten moment nie mam tego linku - ale przesłanie było proste - 3 warstwy więcej "siadają " niż 2 o tej samej grubości sumarycznej. Natomiast najważniejsza jest twardość samego styropianu i jego lambda, Do wyrównania pod styropian stosowałem raz perlit- bardzo fajnie idzie takie wyrównywanie perlitem
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #29 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Ważna jest też odległość między rurami, tam gdzie są płytki rury układa się co 20cm, a tam gdzie panele co 10 - inna przewodnosc cieplna.
automatyk Opublikowano 22 Stycznia 2016 #30 Opublikowano 22 Stycznia 2016 co 20cm to nie jest podłogówka tylko imitacja podłogówke ukłąda sie co 10 a nawet co 7cm bo po jakism czasie klient decyduje sie na pompe ciepła i jest później problem do pompy a nie do imitacji podłogówki kategoryczne nie dla 20cm to nie jest ogrzewanie podłogowe tylko po ćpany wąż zalany betonem
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #31 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Widać masz małe pojęcie, wytłumacz mi teraz czemu w pokojach gdzie mam panele i 2x więcej rur a w pomieszczeniach gdzie płytki połowę mniej mam taką samą temperaturę? Jak w pomieszczeniach z płytkami miałbym co 10cm to temperatura tam była by chyba o 5 stopni wyższa więc pocYtaj może najpierw o przewodnosci cieplnej płytki a panela
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #32 Opublikowano 22 Stycznia 2016 rustin, ja pod podłogówkę mam Austotherm EPS 70 przewodność 0.38 i nic nie spękało. Płytę wyrównywałem piaskiem, poziomy idealne na nie styropian, folia, rury i 5.5cm wylewki miksokret z odpowiednią ilością plastyfikatora .
automatyk Opublikowano 22 Stycznia 2016 #33 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Widać masz małe pojęcie, wytłumacz mi teraz czemu w pokojach gdzie mam panele i 2x więcej rur a w pomieszczeniach gdzie płytki połowę mniej mam taką samą temperaturę? Jak w pomieszczeniach z płytkami miałbym co 10cm to temperatura tam była by chyba o 5 stopni wyższa więc pocYtaj może najpierw o przewodnosci cieplnej płytki a panela to nie jest istotne ,w podłogówce chodzi o jak najnizszy parametr zasilania ,przewodnośc jest sprawą drugorzedną czy możesz mi powiedzieć ile daje na zasilaniu na taką podłogówke co 20cm ???
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #34 Opublikowano 22 Stycznia 2016 tyle samo co na 10cm, ja mam jedną pompe obiegową do ogrzewania podłogowego współpracującą z zaworem mieszającym z siłownikiem połączona z pogodówką z krzywa grzewczą. U mnie aby zachować parametry cieplne w domu czyli 21-22 stopnie krzywa grzewcza wygląda następująco: +10 / 25 0 / 29 -10 / 35 -20 / 41 Zawsze w domu mam 21-22 stopni, dopasowałem idealnie krzywą do swoich warunków domowych i potrzeb. Nie wyobrażam sobie mieć w pomieszczeniach w których są płytki rury co 10cm, chyba bym się zagotował. Pamiętaj że przy ogrzewaniu podłogowym skręcenie na rotametrach guzik daje. Ogrzewanie podłogowe źle dopasowane podczas rozkładania rur może później być nie do opanowania.
Gość berthold61 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #35 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Prawidłowo zaprojektowane, wykonane oraz eksploatowane ogrzewanie podłogowe zapewne dorówna swoją żywotnością do trwałości samego budynku a na pewno przeżyje, być może nawet niejednokrotnie, samo źródło ciepła. może to niepoprawne politycznie ale ja żadnego projektu nie robiłem tylko standardy jakie obowiązują w 99% wypadków i działa ba nawet tego specjalnie nie odpowietrzałem , w tych latach to panowie żadna wiedza tajemna , utarło się że wszystko musi być projektowane tak ale jak ktoś nie ma pojęcia czasu ani chęci w innym wypadku nic trudnego , ma działać i działa ale jak ktoś zacznie kombinować z jakimiś sterownikami pogodowymi i innymi czarami gdzie bezwład to około 2-3 godz to są kwiatki , to ma być proste bez zbędnego sterowania i bedzie dobrze
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #36 Opublikowano 22 Stycznia 2016 przepraszam automatyk mój błąd, tu gdzie panele jest co 10cm (2 kwadraty na folii), a tu gdzie płytki co 15cm (3 kwadraty)
automatyk Opublikowano 22 Stycznia 2016 #37 Opublikowano 22 Stycznia 2016 no juz lepiej bo chciałem napisąc że te 15 jest do zakceptowania jesli napewno nie bedziemy uztwac innych zrodeł ciepła jak kotły a co do opanowania jak najbardziej jest do opanowania dobra regulacja i jest ok a co do jednej pompy to oczywiscie że jedna pozmpa na podłogówkę nie wzne ile m2 powierzchni chyba że mamy strefy temeraturowe w tedy warto podzielić
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #38 Opublikowano 22 Stycznia 2016 może to niepoprawne politycznie ale ja żadnego projektu nie robiłem tylko standardy jakie obowiązują w 99% wypadków i działa ba nawet tego specjalnie nie odpowietrzałem , w tych latach to panowie żadna wiedza tajemna , utarło się że wszystko musi być projektowane tak ale jak ktoś nie ma pojęcia czasu ani chęci w innym wypadku nic trudnego , ma działać i działa ale jak ktoś zacznie kombinować z jakimiś sterownikami pogodowymi i innymi czarami gdzie bezwład to około 2-3 godz to są kwiatki , to ma być proste bez zbędnego sterowania i bedzie dobrze projekt oczywiście zbędny, chyba że ktoś lubi wydawać pieniądze na pierdoły, u mnie instalatorzy sami ocenili gdzie ile pętli itd, potrzebne im było tylko gdzie będą panele a gdzie płytki ze względu na inną przewodność cieplną a co za tym idzie na rozstaw rur. Co do sterowania pogodowego się z Tobą nie zgodzę bo przy podłogówce to idealne rozwiązanie i jedyne które pracuje stabilnie i bezproblemowo. Sterowniki pokojowe kompletnie nie zdają egzaminu - za duża bezwładność, testowałem to w salonie, nie dość że trzeba było czekać kilka-kilkanaście godzin na wyrównanie temp, to po załączeniu pętli piec zalewało zimną wodą przez co piec pracował i pracował zalewając go zimnym powrotem. Ręczne sterowanie zaworem mieszającym też jest uciążliwe. Przy podłogówce tylko pogodówka i mamy święty spokój, nastawiamy raz krzywą grzewczą i mamy na zawsze. Decydując się na podłogówkę pamiętac należy że tutaj trzeba lubiec stała temp w pomieszczeniach. Jeżeli kogoś interesuje w dzień inna temp niż w nocy to podłogówka nie jest dla niego.
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #39 Opublikowano 22 Stycznia 2016 no juz lepiej bo chciałem napisąc że te 15 jest do zakceptowania jesli napewno nie bedziemy uztwac innych zrodeł ciepła jak kotły a co do opanowania jak najbardziej jest do opanowania dobra regulacja i jest ok a co do jednej pompy to oczywiscie że jedna pozmpa na podłogówkę nie wzne ile m2 powierzchni chyba że mamy strefy temeraturowe w tedy warto podzielić Nie przekonasz mnie, mam cały dom w podłogówce i robiłem różnorakie testy. W pomieszczeniu/salonie miałem 22.5 stopni, chciałem tam ograniczyć temperaturę do 20-21 stopni bo nie przebywam tam na codzień więc zacząłem zmniejszać przepływ wody 2 pętli (salon na 2 pętlach) z powiedzmy 1.3l/min do 0.25l. Efekt taki że to nic nie pomagało, mimo długich oczekiwać - 2 doby. Przepływ może mniejszy, minimalnie było to czuć że podłoga chłodniejsza ale im dalej od zasilania pętli, ale pętle nadal grzały i temp nie spadała tak jak bym tego oczekiwał. Pomogło dopiero całkowite odłączenie 1 pętli.
automatyk Opublikowano 22 Stycznia 2016 #40 Opublikowano 22 Stycznia 2016 ja stosuje takie rozwiązania i tak jak jest ustawie to działa ,jesli ktoś chce później sobe robić sterownie pomieszczeniami za pomocą sterownika pid i jakiej aplikacji to jest czym to ruszyć każdy robi po swojemu ale takie poćpane podłogówki były juz przyczyną że pompy ciepła nie diałały ekonomicznie i dopiero moj przyjazd wyjaśnił sprawe ale nie wiele da sie wykrecić na mega przewodzącej podłodze z poćpanym wężem, powyzej 15cm jak pisałem jeśli tylko i wyłacznie napedzane to bedzie kotłem to wolnoć tomku w swoim domku, ale zeby nie rozbić pozorną oszczędnością szkody potencjalnemu klientowi i tylko na to uczulam
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #41 Opublikowano 22 Stycznia 2016 no dobrze, ale wytłumacz mi teraz jak w salonie przy rozstawie rur 15cm (płytki) mam temperaturę powiedzmy 22.5 stopnia, gdzie w innych pomieszczeniach podobnej wielkości mam rury co 10cm (panele) i temp 22 stopnie. Temp zasilania taka sama co już pisałem. Jeżeli w salonie miałbym rury co 10cm to zamiast 22.5 stopnia zapewne było by z 25 stopni. Jak wtedy ograniczył byś temp z 25 do 21 stopni?? Proszę odpowiedź.
automatyk Opublikowano 22 Stycznia 2016 #42 Opublikowano 22 Stycznia 2016 no przepływem niczym więcej, masa razy delta = moc no ale do tego trzeba rozsadne rotametry i to zawsze zadziała bo łatwiej jest z duzej mocy zrobić mniejsza niz z mniejszej zrobić wiecej
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #43 Opublikowano 22 Stycznia 2016 No to u mnie to jakoś nie zdaje egzaminu niestety, czy na rotametrze będę miał 1l/min czy 0.5 czy 0.25 Noe widzę różnicy w temperaturze pomieszczenia przy tych samych warunkach.
automatyk Opublikowano 22 Stycznia 2016 #44 Opublikowano 22 Stycznia 2016 bo to potrzeba czasu i to dosc sporo aby sie warunki ustabilizowały
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #45 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Być może, ja czekałem 2 doby, nie zauważyłem zmian, po odlaczeniu 1 petli (połowy salonu) po dobie temp była już o 2 stopnie niższa.
sambor Opublikowano 22 Stycznia 2016 #46 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Widać takie masz rotametry, a jak wyłączałeś pętlę - zaworem na powrocie czy skręcałeś rotametr.
Szczypiorr Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor #47 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Może z marketu :) Może i projekt nie potrzebny ale ten co mam mi robić ogrzewanie mówił , że zrobił projekt i wtedy będzie wiadomo co ile cm będą rurki. Z góry mu zaznaczę , że maks co 15cm , czy lepiej maks co 10cm ? EPS70 w ilu warstwach ? Ile masz cm styro bo wylewki jak przy podłogówce to ubogo. Jak to mówią, przyganiał kocioł garnkowi.
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #48 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Wszystkie rotametry rozkrecone na Full, przykrecalem na zawodach pętle
nex1983 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #50 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Dół styropian 2x 5cm na przekladke, między pietrami 5cm, płyta strychu 2x5cm przekladka - nieuzytkowy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.