nieudacznik13 Opublikowano 14 Stycznia 2016 #1 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam serdecznie. Mój kocioł pracuje około 77 stopni powrót 50. Natomiast temperatura spalin no właśnie jaka minimalna temperatura spalin powinna być. Ja mam 103-140 dymu w komorze spalania nie widzę ani z komina. Tylko ciepłe powietrze.
Erpolis Opublikowano 14 Stycznia 2016 #2 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Minimum to 130-140 przy grzaniu ale masz bardzo duża różnice w zasilaniu i powrocie
henryk1953 Opublikowano 14 Stycznia 2016 #3 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam serdecznie. Mój kocioł pracuje około 77 stopni powrót 50. Natomiast temperatura spalin no właśnie jaka minimalna temperatura spalin powinna być. Ja mam 103-140 dymu w komorze spalania nie widzę ani z komina. Tylko ciepłe powietrze. To zalezy w jakim trybie może pracować twój komin .Mamy kominy typu suchego i typu mokrego.Poczytaj w necie tam dużo pisze na ten temat.Zobaczysz jaka jest róznica między tymi kominami.Są tez kominy które spełniają warunki obu tych kominów.,tzw. komin uniwersalny.
nieudacznik13 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #4 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Mam murowany z cegły czerwonej.
henryk1953 Opublikowano 14 Stycznia 2016 #5 Opublikowano 14 Stycznia 2016 poczytaj to- http://www.instsani.pl/kominy.htm
856218 Opublikowano 16 Stycznia 2016 #7 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Przepraszam że trochę nie w temacie ale może ktoś wie w jakim celu dawniej robiono kominy nie proste ale ze skosem powyżej stropu ?
palacz66 Opublikowano 17 Stycznia 2016 #8 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Prawdopodobnie mógł być łączony w dwa kominy lub murarz po kielichu krzywo wymurował :)
henryk1953 Opublikowano 17 Stycznia 2016 #9 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Po to tak robiono żeby płacić mniejszy podatek tak zwany po dymny(od ilości kominów na dachu).To dotyczyło dawnych ziem pruskich.Gdzieś na forum są zdjęcia jak te kominy łączono.
856218 Opublikowano 17 Stycznia 2016 #10 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Chyba jednak inna przyczyna bo jest jeden przewód kominowy , taka sama średnica na całej długości od podloża do konca komina, tylko z tym przesunięciem powyżej stropu . Może żeby stabilizować ciąg jak na zewnątrz wieje , albo żeby św. Mikołaj miał trudniej ? :-) ;-)
Hermogenes Opublikowano 17 Stycznia 2016 #11 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Nie odpowiem jak jest w Twoim przypadku bo go nie znam ,ale często inwestor nie chciał kotła na środku domu i przenosił pod ścianę a trzon kominowy służył za podporę dachu 4 spadowego i szedł skosem przez cała ścianę środkową .poz Hermogenes
856218 Opublikowano 17 Stycznia 2016 #12 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Żaden wielki przypadek ale dzięki ;-) Wszystko hula , ciąg taki że trzeba dębine przywiązywać do rusztu :-) Chciałem tylko się dowiedzieć z jakiego powodu dawniej tak murowano kominy
drewniak Opublikowano 18 Stycznia 2016 #13 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Mam podobne wątplowości dotyczące temp spalin. Tak usprawniłem wymiennik, że trudno mi osiągnąć 160* w czopuchu. Przy normalnej pracy jest 120-140* i kocioł szybko nabiera temp i trzyma 70-80* bez problemu a układ ma ok 300l wody. Palę drewnem w ds a w kominie jest wkład żaroodporny gr 1mm. Zaglądając do czopucha widać , że jest sucho w czopuchu jak i w kominie. Czy przypadkim nie przesadziłem z tą sprawnością -pytam doświadczonych kolegów ?
SONY23 Opublikowano 18 Stycznia 2016 #14 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Nikomu nic nie mów i nie pokazuj, nie udostępniaj w necie żadnych zdjęć ani schematów i składaj wniosek o patent a potem koś kasę i funduj stypendia dla palaczy eksperymentatorów ;) ...
drewniak Opublikowano 18 Stycznia 2016 #15 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Nie no nie będę taki tajemniczy, w swoim czasie udostępnię a optentowywać nie ma co bo Wy dawno to wymyśliliście. A tak na poważnie to trochę niepokoi mnie ta niska temp spalin , czy nie zaszkodzi to kominowi. Moim zdaniem byłaby za niska przy kominie z cegły ale jak jest wkład żaro to może ujdzie. Czy ktoś z Was paląc drewnem też ma podobnie ?
856218 Opublikowano 18 Stycznia 2016 #16 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Mam podobnie, tyle że komin z cegly.Czasem podczas palenia aż zaglądam czy wymiennik jest suchy .Wydaje mi się że to iż jest sucho to zasługa szamotu gdyż płomień trafia w jego piekiełko a nie na "zimną" ścianę kotła .Różnica u mnie jest taka że jak rozpędzam trochę kociołek to czopuch łapie pod 300'
kociołsam Opublikowano 18 Stycznia 2016 #17 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Totalna bzdura . Wez załaduj mokrym weglem albo miałem to ci żaden szamot nic nie pomoże Na ,, suchość '' komina , czopucha głównie ma wpływ to że się pali suchy opał ja moge ustawiś temp spalin nawet 50C bo tak miewałem powrót mam ok 25 C nawet 20C i żadnej wilgoci w spalinach nigdy nie miałem i nie mam , Zadnych cudaków 3,4 drogowych i innych dupereli, pale najgorszym miałem czym kolwiek i żadnego dymu smoły czy wilgoci albo wody w kominie. Jedna podstawowa zasada kupuje miał w lipcu sierpniu w upały i się suszy do zimy na mąkę , pieprz.Pale z nzdmiarem tlenu Jest 1 wada trochę się kurzy przy załadunku ale zraszam minimalnie wodą Baaaardzo minimalnie albo wcale Trzeba wziąc pod uwagę że nawet latem węgiel przychodzi z kopalni mokry!!!!!! A co dopiero w innych porach roku . Miał zimą jest błotem!!!!!
SONY23 Opublikowano 19 Stycznia 2016 #18 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Nie no nie będę taki tajemniczy, w swoim czasie udostępnię a optentowywać nie ma co bo Wy dawno to wymyśliliście. A tak na poważnie to trochę niepokoi mnie ta niska temp spalin , czy nie zaszkodzi to kominowi. Moim zdaniem byłaby za niska przy kominie z cegły ale jak jest wkład żaro to może ujdzie. Czy ktoś z Was paląc drewnem też ma podobnie ? U mnie temperatura spalin wyraźnie spada jak powietrze zamiast przez warstwę żaru i palącego się drewna zasuwa "obok" w palnik np. przez popielnik i ruszt. Początkowo wydaje się, że to nowy turbolizator tak świetnie się sprawdza a potem okazuje się co innego. Co wcale nie znaczy, że tak jest u Ciebie ale warto sprawdzić wszystkie możliwości. Tylko, że bez odpowiednich narzędzi albo chociaż porządnego "wizjera" do komory dopalającej trzeba to robić na czuja albo metodą prób i błędów.
drewniak Opublikowano 19 Stycznia 2016 #19 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Może tak być jak piszesz bo obecnie przy ciągłym paleniu wywaliłem szamot który przykrywał ruszt ( za dużo popiołu było a kanał dopalający mam poziomy ). Co prawda klapka od popielnika uchylona tylko na 1mm lub 0,5 mm do PW ale coś tam pewnie zaciągnie jako PP ,które podaję nad ruszt i trochę przez klapę załadowczą. Myślę jednak, że zdławiłem trochę wymiennik płomieniówkowy włożonymi rurkami i odbiór ciepła jest większy a ciąg trochę spada. Palę suchym 3 letnim bukiem, komin wygląda na suchy to może nie ma się czym przejmować.
SONY23 Opublikowano 19 Stycznia 2016 #20 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Trzeba po prostu trzymać rękę na pulsie i obserwować, co się będzie działo tak w kotle jak i w kominie. Szczególnie to drugie nie jest takie proste. Trzeba wejść na dach i zajrzeć do komina od góry, gdzie jest najzimniejszy... W dłuższej perspektywie lepiej puścić 2-3 procent ciepła w komin więcej czyli nawet z 50 stopni temperatury spalin, niż zniszczyć komin.
kociołsam Opublikowano 19 Stycznia 2016 #21 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Skraplanie w kotle spowodowane jest mokrym opałem Skraplanie w kominie spowodowane jest [ w niskich temp spalin] , wilgotnym opałem szczególnie przez różnicę temperatur zbyt małą pomiedzy otoczeniem a temp. spalin Można temu zaradzić ocieplając komin wełną mineralną. Miałem kiedyś taki problem jak paliłem miałem na mokro była taka moda że się zlewało wodą miał [ zbyt mocno] Po dociepleniu wzrosła temp spalin [ różnica temperatur] i problem znikł Problem tym większy im wiecej komina poza budynkiem Np. stare domy pod dachówką bez mieszkania - strych Albo komin na szczycie - to już chory projekt ale się zdarza
drewniak Opublikowano 19 Stycznia 2016 #22 Opublikowano 19 Stycznia 2016 A czy skraplanie od spalin w kominie z wkładem żaroodpornym może być szkodliwe ? ten wkład jest chyba nierdzewny?
henryk1953 Opublikowano 19 Stycznia 2016 #23 Opublikowano 19 Stycznia 2016 poczytaj to -tam znajdziesz odpowiedż na twoje pytanie,post #45 https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/12818-pomocy-system-kominowy/page-3?&
856218 Opublikowano 19 Stycznia 2016 #24 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Totalna bzdura . Wez załaduj mokrym weglem albo miałem to ci żaden szamot nic nie pomoże Na ,, suchość '' komina , czopucha głównie ma wpływ to że się pali suchy opał ja moge ustawiś temp spalin nawet 50C bo tak miewałem powrót mam ok 25 C nawet 20C i żadnej wilgoci w spalinach nigdy nie miałem i nie mam , Zadnych cudaków 3,4 drogowych i innych dupereli, pale najgorszym miałem czym kolwiek i żadnego dymu smoły czy wilgoci albo wody w kominie.Jedna podstawowa zasada kupuje miał w lipcu sierpniu w upały i się suszy do zimy na mąkę , pieprz.Pale z nzdmiarem tlenuJest 1 wada trochę się kurzy przy załadunku ale zraszam minimalnie wodą Baaaardzo minimalnie albo wcaleTrzeba wziąc pod uwagę że nawet latem węgiel przychodzi z kopalni mokry!!!!!! A co dopiero w innych porach roku . Miał zimą jest błotem!!!!! Na pewno masz rację, lecz kolega Drewniak pytał pod kątem spalania drewna i stąd moja skromna odpowiedź ;-)
szari Opublikowano 20 Stycznia 2016 #25 Opublikowano 20 Stycznia 2016 U mnie na kociołku 56oC a w kominie dochodzi do 130oC https://esterownik.pl/device/6959 Na chwilę obecną na testach badziewny ekogroszek czeski z Mostu kupiłem 8 worków po 13 szt. ale mój miks mi nie wyszedł i trzeba to zutylizować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.