Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy Piec, Stara Instalacja Grawitacyjna ,ochrona Powrotu - Jak Pogodzić?


ZimnyJoe

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów

Potrzebuje pomocy przy połączeniu pieca do starej instalacji.

\
Poprzedni piec Seko SKI 23kW r.92 opalany orzechem z Piasta ,a jak cieplej to drewnem.

Nowy to MPM DS 12-14 z palnikiem 8-10 sterowany miarownikiem ciągu, zero elektroniki.Obok jako awaryjny jest podłączony piec gazowy Elka2000 o mocy 14kW.
Dom bliźniak 160m2 z lat 90-tych, instalacja grawitacyjna otwarta z rur stalowych (do pierwszego piętra 1", na drugim 3/4"),około 300l pojemności, na strychu naczynie przelewowe.W pokojach grzejniki żeliwne,2 grzejniki aluminiowe w łazienkach i 3 panelowe na klatce schodowej. Na każdym grzejniku stare zawory z czarnym pokrętłem.

Na wyjściu z pieca jest pompka z filtrem, którą uruchamiało się przy rozruchu pieca.Bez uruchomienia pompy obieg grawitacyjny działał bez problemu tylko nagrzewanie trwało trochę dłużej.

Szczegóły domu :http://cieplowlasciwie.pl/wynik/13ox

Podłączać piec będzie "Pan Czesio od palnika" który wykona to co mu się każe jak mu się nie powie to zrobi po swojemu.

 

Chciałbym się poradzić jak podłączyć piec do starej instalacji.

Priorytetem jest aby wszystko działało tak jak teraz, grawitacyjnie (pompka do rozruchu instalacji lub do wymuszania obiegu przy większych mrozach), oraz aby była ochrona pieca przed niską temperaturą (gwarancja).
 

Stary piec był podłączony rurami 2". Nowy będzie podłączony na wyjściu rurą 2" po prawej stronie pieca (w miejscu wężownicy schładzającej) i 1 1/2" na powrocie.
post-66023-0-82620100-1452607275_thumb.jpgpost-66023-0-02889700-1452607294_thumb.jpgpost-66023-0-92284800-1452607515_thumb.jpg
Z lektury tego forum dowiedziałem się że można użyć zaworów mieszających (3 i 4 drogowych), zaworów termostatycznych i zaworu kryzującego.
Najlepiej dla pieca było by zamontowanie zaworu termostatycznego np. http://allegro.pl/zawor-termostat-temperaturowy-6-4-61-st-c-897-i5907303247.html    DTR Teplomix

ale czy grawitacja to udźwignie?
Innym rozwiązaniem jest zawór 3D jako mieszacz na powrocie,np http://allegro.pl/zawor-trojdrogowy-trojdrozny-3-drozny-1-5-nt-1-1-2-i5698689767.html ale tam też opory.
Zawór 4D odpuszczam chyba bo tam są jeszcze większe opory i grawitacja niezadziała
Zawór kryzujący "by-pass" zrobiony z zasuwy 2" byłby najtańszym rozwiązaniem ale czy najskuteczniejszym?

Nie wiem co zastosować i jak zamontować aby aby był najmniejszy opór wody na złączach i żeby woda sama krążyła bez pomocy pompki

Czym więcej czytam tym mniej wiem i mam mętlik w głowie...
 

 

 

pozdrawiam

zimnyjoe
 

Opublikowano

jesli załozysz zawór termostatyczny proponowany  w linku na powrocie to musisz załozyć pompę pomiedzy nim a kotłem na powrocie

czy zadziałą grawitacja u mnie dizała tylko nie na pełnej mocy bo awaryjnie moge palić bez pradu a norrmalnie cały czas działa pompa

Opublikowano

@automatyk

Czyli mam rozumieć że woda grawitacyjnie na małym obiegu zaworu termostatycznego nie otworzy ?


@fachowiecOd7Bolesci

nie za bardzo rozumiem pojęcie rura wybiorcza, mógłbyś wyjaśnić?

ja w temacie C.O. i pieców jestem dopiero od 2 tygodni :unsure:



 

Opublikowano

Więc aby pozostać tylko na grawitacji zostaje mi tylko możliwość zamontowania zaworu by-passu + termometr aby wyregulować temperaturę powrotu kotła.?

 

Nie ma innego rozwiązania?


 

Opublikowano

otworzy sie jak pisałem u mnie dizała na grawitacji ale nie na pełnej mocy

Opublikowano

@automatyk
a jakiego rozmiaru masz zawór termostatyczny?

Opublikowano

Dziękuję za zainteresowanie moim tematem

Czyli gdybym miał zawór 1 1/2 " to miałbym przepływ większy przez Twój zawór 1"

W kartach katalogowych zaworów jest podany parametr kv (m3/h) czy ona decyduje jak bardzo zawór spowalnia wodę?
Czy wartości kv =  14 [przelot] i 16  [obejście] są wystarczające dla obiegu grawitacyjnego?

 

Opublikowano

Czy takie zamocowanie pompy będzie prawidłowe?

Czy pomoże otworzyć zawór termostatyczny i ewentualnie uruchomi obieg grawitacyjny?

post-66023-0-43660500-1452629439_thumb.jpg

Opublikowano

nie montuje sie zaworu wiekszego niz jest potrzeby bo jest wtedy niesterowalny a właczona pompa nie powinna ci przeszkadzac

 


nic wiecej nie potrzeba pompa zawór termostatyczny podany w linku i tyle

Opublikowano

Powrót do kotła jest na 1 1/2" , zasilanie na 2" (pewnie zredukuje przy pierwszej możliwej okazji do 1 1/2) więc ewentualny zawór termostatyczny będzie też tego rozmiaru.

Mi pracująca pompka by nie przeszkadzała, ale dziadek "inwestor" chciałby aby woda krążyła bez pomocy prądu.

 

Czy rozwiązanie przedstawione na poniższym schemacie działało by podobnie?
ochrona kotła była by spełniona?

 

post-66023-0-92833200-1452631496_thumb.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.