mateuszfutory Opublikowano 25 Października 2015 #1 Opublikowano 25 Października 2015 Witam mam dom o łącznej powierzchni 200m2,dom jest z poddaszem użytkowym ,mam pytanie jaki byście dali styropian chodzi mi o grubość styropianu, markę ,biały czy może ten ciemny co ma frezy ja myślałem o 12 cm białym i &038.
drosel Opublikowano 25 Października 2015 #2 Opublikowano 25 Października 2015 Witaj. Właśnie odebrałem projekt na roboty modernizacyjne w moim domu. Projektant zaprojektował na ocieplenie ścian fundamentowych warstwę styropianu do ławy fundamentowej - o grubości 10 cm. Oprócz tego zalecił folię, abizol itp. Na ściany zewnętrzne składające się z bloczka siporexu 24cm + 12 cm z pustką powietrzną - 20 cm styropianu plus niezbędne warstwy wykończeniowe. Na stropie już mam 35 cm styropianu na płytach stropowych typu spiroll 19 cm ( kanałowe sprężane), i tu nie zaprojektowano dodatkowych warstw ocieplających. Okna wymienić na PVC z rozszczelnianiem, wentylacja grawitacyjna. Zamiast centralnego ogrzewania zaprojektowano grzejniki elektryczne EPX 1000; DPX 1000; DPX 2000TI; DPX 3000TI z termoregulatorami - wszystkiego 6 sztuk na 4 pomieszczenia pow. 170 m², z tego jedno o pow 60 m² i wysokości 3,85 m. W łazience grzejnik drabinkowy 500 W. Wodę ciepłą mam z elektrycznych podgrzewaczy przepływowych: kabina natryskowa 6 kW, umywalka 3,5 kW, zlewozmywak 4,3 kW. Pytasz jaki styropian ? Najlżejszy, dobra i fachowa ekipa ocieplająca poradzi sobie z każdym. Popytaj o referencje, rozejrzyj się po okolicy.
Hogan Opublikowano 25 Października 2015 #3 Opublikowano 25 Października 2015 Ja na ściany z porothermu dałem 20 cm białego i nie uważam, że przesadziłem. Tylko jak masz małe okna, to mogą się zrobić szerokie glify, takie "tuneliki". Znajomy ze składu budowlanego doradził, że te 20 cm przy lambdzie 40 to tyle, co 18 cm grafitowego, tylko że do szarego trzeba mieć naprawdę dobrą ekipę, on nie wybacza błędów, no i mocno chłonie wodę. Przy frezowanym będziesz mieć mnóstwo odpadków, ciężko dopasować ścinki. Lepiej weź prosty i dopilnuj ekipy, żeby to ciasno składali i dokładnie pianowali łączenia. Ja kołkowanie ograniczyłem do pierwszej szychty i rogów, w dziury na kołki najpierw piana. Przy niskich ścianach podobno nie trzeba wiercić w każdej płycie. Nie oszczędzaj na tynku, to jedna robota położyć tani z marketu albo dobry ze składu. Tynk silikonowy nie zazieleni się tak łatwo jak te tańsze. Warto też dołożyć parę zeta na biały klej z włóknem szklanym do zacierania siatki, pamiętaj że robocizna przy ociepleniu może wynieść nieraz więcej z metra niż materiał, lepiej zrobić to raz a dobrze. Najlepiej umów tę samą ekipę do ocieplenia, montażu parapetów zewnętrznych i podbitki. Wtedy cudownie wszystkie ściany się prostują, wszystko pasuje do siebie, jest zrobione we właściwej kolejności (podbitka po kleju, ale przed tynkiem) i nikt nie narzeka na poprzedników. Mam nadzieję, że pomogłem.
piop Opublikowano 26 Października 2015 #4 Opublikowano 26 Października 2015 O rety, ludzie co wy? Ja na ścianach mam jeszcze co innego, i co z tego. @mateuszfutory Grubość izolacji się oblicza, a nie "myśli". Chcesz mieć określone parametry cieplne ściany, obliczasz grubość potrzebnej izolacji. Albo masz określoną kwotę pieniędzy, to liczysz ile styro i jakiego możesz kupić za to co masz. Musisz mieć określony wygląd elewacji, patrzysz jaka grubość wychodzi, i szukasz styro o parametrze takim na jaki starczy Ci kasy. Masz dużo miejsca, dajesz styro grubo tańszego zwykłego, masz mało miejsca dajesz parę cm mniej "lepszego" droższego. Tak na boku, lepiej z frezem mieć więcej odpadu niż szczeliny powypełniane pianką, a propo szczeliny wypełnione pianką to błąd wykonawczy i po tym poznasz że ekipa niezbyt kompetentna. Wpisz domek na cieplowlasciwie.pl popróbuj różne grubości izolacji i zobaczysz jak się parametry zmieniają.
mateuszfutory Opublikowano 26 Października 2015 Autor #5 Opublikowano 26 Października 2015 ok dzięki za odpowiedzi dodam tylko że dom jest nowy ma 2 lata posiadam podłogówkę około 80 m2 oczywiście styropian 10 cm na posadzkę dałem,na pietrze mam 5cm i na poddaszu wełna 25 cm ,okna nowe a pytam jaki styropian bo sąsiad ma tez nowy dom i dał styropian biały 12 cm i pali 3-4 godziny dziennie i ma bardzo ciepło około 20 stopni w domu myślę że to dobry wynik ma
piop Opublikowano 26 Października 2015 #6 Opublikowano 26 Października 2015 Wszystko zależy od tego z czego są ściany i jaka jest ich grubość, nie których w ogóle nie trzeba izolować. Dom ma 2 lata ale ocieplasz teraz, to znaczy że jeszcze jest w budowie? W takim razie w projekcie budowlanym masz podaną grubość izolacji i rodzaj. Jest ona tak dobrana żeby budynek spełniał określoną przepisami normę izolacyjności, która jest całkiem ok, możesz dać parę cm więcej jak chcesz mieć lepiej.
mateuszfutory Opublikowano 26 Października 2015 Autor #7 Opublikowano 26 Października 2015 mieszkam juz w domu drugi rok a dopiero ocieplam bo pieniądze uzbierałem na ocieplenie a ściany mam z max 30 cm grubości a w projekcie ściany są z innego materiału
Hogan Opublikowano 26 Października 2015 #8 Opublikowano 26 Października 2015 Jak ja bym ocieplał tak jak mam w projekcie, to miałbym teraz w domu chłodniej, a taras nad garażem byłby wylany z litego betonu i "ocieplony" od spodu (!) styropianem grubości 2 (słownie: dwa) cm. Tak, projekt kupiony legalnie z pracowni, ze stosownymi zaświadczeniami i pieczątkami, tak, ktoś się pod tym podpisał z imienia i nazwiska i wziął za to pieniądze. "Nie mamy pańskiego płaszcza, i co nam pan zrobi?" - tak to działa. Sąsiad pali cztery godziny dziennie czym i w czym? Gazem? Drewnem w kominku? Węglem - od dołu, od góry, czy może po prostu szufluje do śmieciucha? To żadne porównanie, nawet jakby miał taki sam metraż jak Ty, to jeszcze dochodzą okna, jakość wykonania ścian, rekuperacja... Rób tak, żeby Tobie było dobrze. Ja dałem 20 cm, bo przeczytałem że powyżej tego nie ma już efektu ekonomicznego, chociaż nie jestem tego pewien. Ja buduję dom już drugi rok metodą gospodarczą i naprawdę liczę wszystko po kilka razy, i zawsze mi wychodzi, że nie stać mnie na tanie rzeczy. Dla przykładu - w skali całego domu różnica między styropianem 20 cm a 15 cm (ta sama lambda) to niecałe 500 zł. Moim zdaniem zwróci się w jeden sezon, a okna czy drzwi można zawsze delikatnie rozglifić i będzie więcej światła. Co do pianowania - nie zaufałbym ekipie, która nie używa piany, nawet przy frezowanym. To nie tylko jakość wykonania ocieplenia ma wpływ na to, czy są szczeliny między płytami. Jakość ściany, wgniecenia styropianu podczas transportu, zdarza się wada fabryczna w przycięciu krawędzi - i co, płyta styropianu grubości 20 cm i wartości 10 zł ma iść do śmieci? Zresztą, nie mówimy tu o szczelinach grubości 1 cm, nawet 1 mm warto zapianować. No i jakbyś decydował się na gruby, to naprawdę uważaj z tymi kołkami, szczególnie przy maxie. Mi to nawet proponowali takie z metalowym trzpieniem - to już zupełnie jakaś masakra.
mateuszfutory Opublikowano 30 Października 2015 Autor #9 Opublikowano 30 Października 2015 U mnie przy 280m2 pow.ścian różnica między 12cm a 15cm styropianem wynosi 1260 zł przy tej samej &,nie wiem jak u ciebie mogło wyjść różnicy 500 zł
sambor Opublikowano 30 Października 2015 #10 Opublikowano 30 Października 2015 Weź 15cm - to się zwróci po 2-3 latach w oszczędności na opale.
mateuszfutory Opublikowano 30 Października 2015 Autor #11 Opublikowano 30 Października 2015 Też mi się tak wydaje żeby ocieplić 15 cm a może mi ktoś polecić jakieś dobre kołki do styropianu żeby dobrze trzymały w pustaku max 29
sambor Opublikowano 30 Października 2015 #12 Opublikowano 30 Października 2015 Dobre kołki robi Koelner , do takiego materiału ścian i tej grubości styropianu zalecany jest kołek o długości 220mm. Kołek może być trzpieniem plastikowym lub stalowym
Hogan Opublikowano 30 Października 2015 #13 Opublikowano 30 Października 2015 Fakt, przy powierzchni ścian 200 m2 różnica między grubością 15 a 20 cm to 10 m3, czyli różnica ponad 1000 zł, ale ja kupowałem u producenta z przedpłatą w sezonie zimowym i dostałem zniżkę na mniej chodliwą grubość. Naprawdę warto negocjować, przekonałem się o tym też przy zakupie wełny na poddasze. Co do kołków, to ja obawiałem się, że te z metalowym trzpieniem będą przewodzić zimno w głąb ściany. Ocieplenie ma co prawda dopiero pół roku, ale wykonawca zapewniał, że przy niedużej wysokości elewacji można ograniczyć kołkowanie do minimum - pierwsza szychta i rogi.
mateuszfutory Opublikowano 31 Października 2015 Autor #14 Opublikowano 31 Października 2015 Witam już mam upatrzone 2 rodzaje styropianu EUROSTYR ŁAŃCUT tylko pomóżcie mi wybrać czy 15cm biały o & 038 za 139 zł m3 czy grafitowy 12cm o & 033 za 160 zł na cenę już nie patrzę tylko chodzi mi który byście wybrali bo grafit ponoć lepszy ale gorzej się go klei bo ponoć trzeba go przed klejeniem przecierać papierem ściernym,ogólnie doradzcie mi jaki lepiej trzyma ciepło ,styropian bedzie kładziony do pustaka max 30 cm
sambor Opublikowano 31 Października 2015 #15 Opublikowano 31 Października 2015 Z wyliczeń wynika, że cieplejszy będzie mur ze styropianem 0,038 gr 15cm., nie dużo ale cieplejszy A co wyjdzie wykonawcom to nie wiadomo. Pierwszy raz słyszę, że styropian grafitowy trzeba przecierać papierem ściernym przed przyklejeniem :wacko: , no cóż człowiek się uczy cały czas. :)
mateuszfutory Opublikowano 31 Października 2015 Autor #16 Opublikowano 31 Października 2015 jak to obliczyłeś
sambor Opublikowano 31 Października 2015 #17 Opublikowano 31 Października 2015 Normalnie , dla danych, które podałeś liczysz opór cieplny przegrody - im więcej tym lepiej dla 15cm i lambdy 0,038 mamy 0,15/0,038 = 3,947 m2K/W dla 12cm i lambdy 0,033 mamy 0,12/0,033 = 3,636 m2K/W
mateuszfutory Opublikowano 31 Października 2015 Autor #18 Opublikowano 31 Października 2015 ok dzięki
mateuszfutory Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor #19 Opublikowano 4 Listopada 2015 A mam jeszcze pytanko czy to prawda że styropian grafitowy w miejscu gdzie się nakłada klej trzeba papierem ściernym przecierać żeby klej lepiej trzymał, albo jaki klej dać do styropianu grafitowego żeby dobrze trzymał
Gość berthold61 Opublikowano 5 Czerwca 2016 #20 Opublikowano 5 Czerwca 2016 podobno nie powinno się go przecierać , tylko w tych miejscach gdzie jest nierówno , ja kleiłem pianką bo łatwiej szybciej mocniej ale za to drożej coś za coś
veeral Opublikowano 29 Lipca 2017 #21 Opublikowano 29 Lipca 2017 Słuchajcie, a czy warto zainteresować się styropianem twardym i wodoodpornym w celu ocieplenia fundamentów i podłóg? Jeśli materiał na ściany tak dobrze udaje się spełnić wszystkie wymogi (włącznie z ceną) to pewnie i inne miejsca domu warto wypełnić tym samym materiałem? Proszę o opinie.
Bolczaczko Opublikowano 29 Lipca 2017 #22 Opublikowano 29 Lipca 2017 Na fundamenty tylko twardy np eps 150, albo styrodur ale to droga opcja. A na podłogi eps 100, ale uwaga bo co producent to twardość się różni.
d80 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 #23 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Witam Wszystkich , Nie chcę zakładać nowego tematu. Mam dom z końca lat 60tych. Grubość ściany 40cm z litej cegły. Być może jest jakaś pustka - tego nie wiem na pewno. Chciałbym w tym roku wykonać docieplenie ścian styropianem 150mm lambda 0.040. Czy warto szukać lepszego o lambdzie 0.038 ? Czy różnica bedzie namacalna ? Dom jest ogrzewany piecem zasypowym.
sambor Opublikowano 1 Sierpnia 2017 #24 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Różnica w zastosowaniu 0,04 i 0,038 będzie mniej niż 4% czyli gra nie warta świeczki,
Bolczaczko Opublikowano 2 Sierpnia 2017 #25 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 W cenie +4 zł/m3 do 0.038 można kupić grafitowy o 0.033. Ale jak robisz sam to rób z białego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.