Arek1986 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor #101 Opublikowano 20 Lipca 2015 TZM dalem dokladnie taki jak pokazales zamowilem z tego sklepu 3/4" teraz to juz ciezko cos dolozyc bo to juz jest na sztywno zrobione i trzeba by miedz rozlutowac. Bede musial poprosic o przerobienie.
Arek1986 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor #102 Opublikowano 20 Lipca 2015 Cala kotlownia jest zrobiona w miedzi 28 i na poziom mieszkania tez jest 28. Wystepuje jeszcze jeden problem bo kapie z zaworu bezpieczenstwa ktory jest w bojlerze jak tylko na piecu jest powyzej 60 stopni to zaczyna troche kapac i przestaje. Czyzby za maly zawor bezpieczenstwa?
MIQ Opublikowano 20 Lipca 2015 #103 Opublikowano 20 Lipca 2015 Jeśli brak naczynia przeponowego dla CWU, to kapać będzie.
sambor Opublikowano 20 Lipca 2015 #104 Opublikowano 20 Lipca 2015 To obiaw braku naczynia przeponowego - podgrzewana woda się rozszerza, co powoduje wzrost ciśnienia w instalacji CWU Powinieneś wstawić pomiędzy bojlerem i ZB naczynie przeponowe ok 18l dopuszczone do pracy z wodą pitną i ciśnieniu roboczym 10bar. Np takie http://allegro.pl/zbiornik-naczynie-przeponowe-do-cwu-reflex-de-18-l-i5285264450.html
Arek1986 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor #105 Opublikowano 20 Lipca 2015 Szkoda ze szybciej to nie zostalo ujete. Zawor bezpieczenstwa jest wkrecony do bojlera. Jak by wtedy miala wygladac instalacje reflexa na schemacie
sambor Opublikowano 20 Lipca 2015 #106 Opublikowano 20 Lipca 2015 Na rurze ZW musisz dać ZZ , trójnik do NP i do bojlera. Po prostu trzeba wykonać wcinkę w rurę zimnej wody . Mniej więcej powinna wyglądać jak poniżej
Arek1986 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor #107 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Ostatnio bylem u mamy i postanowilem zerknac do pieca i zaniepokoilo mnie ze jest w srodku oblepiony smola az sie wszystko swieci. Temperatura zadana podczas palenia na. cwu to 70 stopni z histereza 2 stopnie. Palone jak narazie drewnem z tego roku ale wydaje mi sie ze jest suche Niepokoi mnie rowniez szum wody jak sie zalaczy pompa tj jak piec sie nagrzeje do 45 stopni. Moze uklad jest zapowietrzony. Naczynie wzbiorcze robili mi koledzy w pracy z rury bo mowili ze te kupne to z cienkiej blaszki bo i w naczyniu byly tylko 2 krocce tak jak pisalem wczesniej. Czy to moze byc problem i uklad sie nie odpowietrzy? Zdjecie naczynia jest z czzasu montazu instalacji i te odejscuie wyjej jedt zaslepione bo woda sie przelewala.
Gość mak Opublikowano 26 Sierpnia 2015 #108 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 To jest bomba nie naczynie!
Gość mak Opublikowano 26 Sierpnia 2015 #110 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Dlaczego? Sam napisałeś cytat : "Zdjęcie naczynia jest z czasu montażu instalacji i te odejście wyżej jest zaślepione bo woda się przelewała". Do tego przewężenia na przyłączu i pewnie średnica rury też nie ma 28. Powinno być naczynie wzbiorcze otwarte a ty przez zamknięcie przelewu zrobiłeś instalację zamkniętą i o ile naczynie takie użytkowanie wytrzyma (jak jest z to rura bez szwu to można mówić o pewności) to kocioł czy któreś rury lub złaczki już nie muszą wytrzymać takiego użytkowania. Jak zadbałeś o bezpieczeństwo i zastosowałeś zawór bezpieczeństwa na kotle to możesz mówić o wielkim szczęściu, i może ten zadziała i tragedii nie będzie najwyżej mokra podłoga. A jak nie masz ZB to niestety igrasz z losem i narażasz się na ryzyko rozerwania któregoś z elementów instalacji lub kotła, czego skutki można zobaczyć na forum bo już kilka razy zdjęcia po takich wypadkach były zamieszczane
Arek1986 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor #111 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 A o to chodzi. Zle sie wyrazilem tzn oczywiscie od tego gornego wyjscia rura puszczona do kanalizacji i normalnie woda sie przelewa jak dopuszczamy do ukladu. Chodzilo mi o ten trojnik co tam jest u gory bo mam tylko 2 mufki w naczyniu a wszystkie naczynia w sklepach maja po 3 i ten trojnik z kolanem mial sluzyc jako ten 3 krociec ale woda sie przez niego przeleeala i zostal zaslepiony. Dojscie do naczynia to rura 28 tylko naczynie ma mufke 3/4 i instalator to zredukowal.
sambor Opublikowano 26 Sierpnia 2015 #112 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 To cała praca i kasa za rurę Cu28 poszła na marne, kopnij w d... takiego instalatora - musi być 1", gdyż po co byś robił przyłącza 1"?
Arek1986 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor #113 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 To dam do przerobienia naczynie i bedzie prosciej
sambor Opublikowano 26 Sierpnia 2015 #114 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 W jaki sposób chcesz je przerobić? Z resztą jak je robiłeś to prościej było gwint 1" dać od dołu i nie było by tych zawijasów na rurze wzbiorczej.
Arek1986 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor #115 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Akurat koledzy jak robili naczynie mieli tylko mufki 3/4. I myslalem ze instalator zamontuje naczynie w poziomie. Wytne mufke 3/4 a dam 1"
Arek1986 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor #116 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 A mozecie cos powiedziec na temat pieca czy to normalne ze przy temperaturze 70 stopni tak sie obkleja?
MIQ Opublikowano 26 Sierpnia 2015 #117 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Za dużo na raz opału, kocioł dobija do zadanej i odcina powietrze. Niespalony opał "destyluje na sucho". Stąd smoła. Trzeba się nauczyć palić małymi porcjami. Inna rzecz, że kocioł nie do drewna.
Arek1986 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor #118 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Kociol mial byc smieciak i taki wg postow z roznych tematow wybralem. Zima oczywiscie bedzie palone drewnemczyli na weglu nie powinno byc problemu? Bede musial powiedziec zeby inaczej palili.
Arek1986 Opublikowano 24 Września 2015 Autor #119 Opublikowano 24 Września 2015 Zaczelo sie robic coraz chlodniej i zaczeli grzac na grzejniki i jest problem bo nie ma wtedy cieplej wody cwu. Podpowiecie gdzie jest problem? Podejrzewam ze cos nie tak z cyrkulacja cwu?
sambor Opublikowano 24 Września 2015 #120 Opublikowano 24 Września 2015 Jak bojler jest ciepły to niestety problem z cyrkulacją lub jej brakiem. Jaka odległość, liczona po rurach, pomiędzy bojlerem a punktami poboru wody ?
Arek1986 Opublikowano 24 Września 2015 Autor #121 Opublikowano 24 Września 2015 Ok 12 metrow. Problemu nie ma kiedy jest tylko grzanie cwu. Jak pusci sie wode na grzejniki to po czasie nie ma cieplej wody cwu
sambor Opublikowano 24 Września 2015 #122 Opublikowano 24 Września 2015 Może za mała moc grzania kotła lub za krótki czas grzania CWU. Nie zapominaj, że przy paleniu na potrzeby CWU (latem) cała moc kotła szła w grzanie wody a teraz to się dzieli i woda w bojlerze może się tak szybko nie zagrzać. Jak będziesz grzał CO cały czas to woda w bojlerze będzie ciepła, gdyż będzie podgrzewana non stop a przy przepalaniu to niestety trzeba poczekać dłużej lub reczenie sterować grzaniem CWU - to wada wynikająca z braku oddzielnej pompy grzania CWU, sterowanej termostatem w bojlerze.
Arek1986 Opublikowano 24 Września 2015 Autor #123 Opublikowano 24 Września 2015 Bede jutro u rodzicow to zobacze o co chodzi i po jaki czasie bedzie sie nagrzewala woda w cwu. Dodstkowo ma przyjsc monter zeby wstawic zawor zwrotny na dopuszczaniu wody do ukladu
Arek1986 Opublikowano 24 Września 2015 Autor #124 Opublikowano 24 Września 2015 I wlasnie co bylo grzane dluzszy czas i mama moeila ze nie bylo cieplej wody uzytkowej a grzejniki gorace. Temperatura na piecu 70 stopni
sambor Opublikowano 24 Września 2015 #125 Opublikowano 24 Września 2015 To może coś z rozdziałem przepływów : bojler - CO, pewnie potrzebna regulacja hydrauliczna np przymknięcie zaworu na powrocie z grzejników.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.