sambor Opublikowano 18 Czerwca 2015 #51 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Jak będą zawory termostatyczne to nie jest potrzebny zaw 3-D, pompa nadal w mieszkaniu ze względu na wspólny pion służący jednocześnie jako rura wzbiorcza. Sterownik Ht300 obsługuje 2 pompy - od CWU i od grzejników. Pompę kotłową powinien załączać osobny sterownik przylegający do rury np http://allegro.pl/termostat-przylgowy-na-rure-do-pompy-sterownik-ct1-i5164147027.html Zamontowany na rurze powrotnej przed kotłem Do mieszkania musisz pociągnąć 2 kable 1 do pompy, drugi do ew termostatu pokojowego, który będzie dodatkowo sterował grzaniem CO.
Arek1986 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor #52 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Ok skonsultuje to wszystko z hydraulikiem i zobaczymy jak do tego podejdzie
Arek1986 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor #53 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Tak sobie teraz mysle bo czytalem inne tematy z Twoimi odpowiedziami i pisales ze rura do naczynia powinna miec jak najmniejsza ilosc kolan. U mnie trzeba wyjsc z piwnicy na klatke schodowa z klatki do mieszkania i po mieszkaniu rury beda szly przy podlodze i wtedy do gory czyli z 3-5 kolan moze wyjsc pewnie to skomplikuje sprawe
sambor Opublikowano 18 Czerwca 2015 #54 Opublikowano 18 Czerwca 2015 3-6 kolan to pryszcz, byle było zawsze ze spadkiem w stronę kotła, nie powinn być syfonów, gdyż układ nie będzie się odpowietrzał samodzielnie. Zbiornik wzbiorczy możesz dać nawet w przedpokoju. lub na klatce schodowej pod sufitem., ale pewnie ci nie pozwolą.
Arek1986 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor #55 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Zbiornik wzbiorczy dam w lazience w miejscu obecnego bojlera. Bedzie spadek do kotla. Co do twojego projektu instalacji. W czasie letnim to zakrecam zawory przed i za pompa c.o i bedzie tylko grzana tylko cwu? Dobrze rozumiem? Rozumiem tez ze do takiego ukladu dopuszcza sie co jakis czas wode?
sambor Opublikowano 18 Czerwca 2015 #56 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Tam wystarczy ustawić tryb letni na sterowniku i nie będzie załączana pompa CO. Tak wode powinieneś kontrolować i dopuszczać , ale bez przesady.
Arek1986 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor #57 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Dzis rozmawiałem z hydraulikiem i troche zmieniliśmy projekt. Hydraulik powiedzial zeby bojler dac na grawitacji nad piecem bo zawsze tak robi i jest dobrze. pompe mowi zeby dac przy piecu. Podoba mi sie jego podejscie do tematu bo nie neguje moich propozycji i jest otwarty na propozycje. Co sadzicie teraz o tym projekcie??
sambor Opublikowano 21 Czerwca 2015 #58 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Nie jest zgodny z normą o naczyniu wzbiorczym i bojler nie chodzi na grawitacji, tylko na pompie. Pompę przenieś do mieszkania!, inaczej będzie źle.
Arek1986 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor #59 Opublikowano 21 Czerwca 2015 A jak pompe przeniose do mieszkania to wtedy bedzie juz ok?
sambor Opublikowano 21 Czerwca 2015 #60 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Jeżeli między kotłem i naczyniem wzbiorczym nie będzie żadnej armatury : pomp, zaworów itp mogących odciąć przepływ wody z kotła do naczynia to będzie OK. Lecz nie wiem czy będzie działać grawitacyjne grzanie CWU, jak kocioł ma sterownik , to trzeba ten sterownik max wykorzystać i zastosować pompę CWU. Wtedy moszesz programować temp wody w zasobniku a przy grawitacji idziesz na niewiadome.
Arek1986 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor #61 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Poprawiłem projekt i ostateczna wersja projektu wg. której bedzie wykonana instalacja bedzie wyglądała tak.Wydaje mi sie ze temperatura C.w.u dla mojej mamy nie ma znaczenia wazne zeby woda byla goraca bo jak puszczaja z kranu to i tak zawsze mieszaja z zimna. Czy to ma takie znaczenia. Chodzi o koszta bo kolejna pompa to kolejny wydatek. zakladalismy 7000 na ta instalacje a juz wiemy ze to nie wystarczy i trzeba dolozyc troche.
Gość Digitrax Opublikowano 21 Czerwca 2015 #62 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Jak tak bardzo chcesz się pozbyć pompy z mieszkania to przenieś ją na powrót i dodatkowo zainstaluj TZM a wtedy pompa kotłowa zbędna. Kocioł będzie pracować na wysokich obrotach, więc powrót będzie zabezpieczony.
Arek1986 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor #63 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Nie przeszkadz mi pompa w mieszkaniu. ciekawie to wygląda.
Gość Digitrax Opublikowano 21 Czerwca 2015 #64 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Termostatyczny Zawór Mieszający Utrzymuje on ustawioną temperaturę na swoim wyjściu mieszając odpowiednio dopływ ciepłej i zimnej wody. Ustawiasz na nim na 55 stopni i masz tyle na powrocie do kotła. Pompa kotłowa pełni wtedy jednocześnie dwie funkcje. Obsługuje obieg kotłowy i obieg CO z obsługą zbiornika CWU. Wyżej masz schemat.
Arek1986 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor #65 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Domyśłiłem sei zanim napisałeś:) Hydraulik radził żeby dac pompe 25-60 Sambor zaś radził ze 25-40 w zupełności wystarczy??
Gość Digitrax Opublikowano 21 Czerwca 2015 #66 Opublikowano 21 Czerwca 2015 U mnie pompa 40 "pcha" wodę do 10 grzejników na 2 kondygnacjach. Instalacja 60 jest zbyteczna tym bardziej, że ona "lubi" więcej prądu.
Arek1986 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor #67 Opublikowano 21 Czerwca 2015 ok czyli zostane przy 40 a mozesz polecic jakis zawór 3 d?? Jesli odchodzi nam pompa c.w.u i kotłowa to narazie chyba zostane przy standardowym sterowniku który jest w zestawie z piecem. Myslalem zeby w przyszlosci zmienic na ht tronic 300 i termostat pokojowy tylko czy to sie sprawdzi?
sambor Opublikowano 21 Czerwca 2015 #68 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Widzę , że koncepcja się zmienia, ale ta też jest dobra - ale jest potrzebny zawór dławiący na obwodzie bojlera np grzybkowy , aby zrównoważyć przepływy w obu gałęziach instalacji. TZM przed kotłem musi być do instalacji CO, te od mieszania CWU lub podłogówki , się nie nadają. Najlepsze są VTC311 /55C prod ESBE.
Arek1986 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor #69 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Czyli trzeba tego przydlawiania pilnowac i regulowac i dostosowywac do temperatury? Jesli bedzie tzm to oczywiscie ze do co z wyzszym zakresem temperatur.koncepcja sie zmienia bo widac ze mozna koszta zmniejszyc. Czyli zeby nie dlawic zaworem bojlera trzeba by pompe c.w.u podlaczona. Pod sterownik i wtedy by pilnowal temperatury?
Gość Digitrax Opublikowano 21 Czerwca 2015 #70 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Do pilnowania temperatury zbiornika CWU można wykorzystać zawór z kapilarą. Instalujesz go na wężownicy zbiornika a kapilarę wkładasz do tulei w zbiorniku. Ustawiasz np 45 stopni i gotowe. Nie potrzeba pompy dodatkowej i sterownika. Taniej będzie jednak zainstalować zawór zasuwę na wężownicy. Koszt około 30 zł. Jak zauważysz, że grzejniki nie grzeją równomiernie a zbiornik CWU bardzo szybko się nagrzewa to tłumisz przepływ przez wężownice przez co więcej wody popłynie do grzejników.
sambor Opublikowano 21 Czerwca 2015 #71 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Regulację robi się raz aby były odpowiednie przepływy przez instalację CO i przez grzanie CWU. Natomiast jak nie chcesz mieć niespodzianek podczas grzania CWU to warto mieć oddzielną pompę i sterownik strerujący pompą wg wskazań czujnika tem wody w zasobniku.
Arek1986 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor #72 Opublikowano 22 Czerwca 2015 To zostawie to tak jak jest czyli grawitacyjnie i przydlawimy troche.
Arek1986 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor #73 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Konsultowalem sie z instalatorem i wczoraj przedstawiłem wam zle projekt o do którego doszliśmy. Instalator zaproponował takie rozwiazanie powszechnie stosowane. Nanioslem to na projekt Digitraxa
sambor Opublikowano 22 Czerwca 2015 #74 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Coś ty poknocił - pompa musi być na powrocie - pomiędzy zaw 3-D a kotłem i nie ma tu grawitacji. Takie włączenie pompy nic nie daje.! Porównaj swój rys z rys w poście # 62
Arek1986 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor #75 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Ok to pewnie zle ja wrysowalem. Juz nie bede nic poprawial tylko zrobie jak radziliscie w poprzednich postach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.