walus87 Opublikowano 9 Lutego 2015 #1 Opublikowano 9 Lutego 2015 Witam. Pisze w nowym temacie poniewaz w poprzedni nikt juz nie zaglada. Moja instalacja dziala prawie poprawnie... tzn musze przeniesc naczynie wyrownawcze jeszcze wyzej bo przelewa mi wode ktorej brakuje pozniej w grzejnikach. Ale nie o to chodzi... gdy piec ustawiam na 65 stopni w domu mam zbyt goraco (26 stopni) dlatego na zasilaniu rozdzielacza chce wstawic termostatyczny zawor mieszajacy (35 60 stopni) czy tak jak narysowalem na schemacie bedzie dobrze ?
sambor Opublikowano 9 Lutego 2015 #2 Opublikowano 9 Lutego 2015 To na pewno nie zadziała, daj zaw 4-D lub układ dwóch zaw 3-D i sprzęgła, jeden i drugi układ poniżej:
walus87 Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor #3 Opublikowano 9 Lutego 2015 To sprzęgło jest konieczne? Jeśli dam zawór termostatyczny przed rozdzielaczem za nim pompę a na powrocie zawór 55 stopni to nie bardzo wiem po co to sprzęgło?
sambor Opublikowano 9 Lutego 2015 #4 Opublikowano 9 Lutego 2015 Sprzęgło w przypadku dwóch pomp połączonych tak jak piszesz jest niezbędne, równoważy ono przepływy hydrauliczne w układzie. A jaki to problem ze sprzęgłem? to koszt ok 500zł lub mniej a zapewnia prawidłową pracę układu.
walus87 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor #5 Opublikowano 10 Lutego 2015 Takie może być? http://allegro.pl/sprzeglo-hydrauliczne-40-kw-ocieplone-okazja-i5072803404.html A gdybym zdecydowal się na zawór 4d tylko zamiast pompy do cwu dał jedna na powrocie do kotła a druga na zasilaniu przed rozdzielaczem to działało by dobrze?
walus87 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor #6 Opublikowano 10 Lutego 2015 Zrobie tak tylko pytanie czy w miejscu łączenia powrotu z cwu i powrotu z zaworu 4d dać zawory zwrotne żeby woda nie cofala się do tył? I zawór który teraz mam między zasilaniem a powrotem rozdzielacza do ochrony powrotu 55 stopni mam wywalić?
sambor Opublikowano 10 Lutego 2015 #7 Opublikowano 10 Lutego 2015 Ten zawór zwrotny na powrocie grzania CWU jest nie potrzebny. Tamten zawór 55 wywal, on nic nie da. A swoją drogą odpuszczasz najlepsze rozwiązanie - czyli układ za sprzęgłem, w którym masz regulowaną temp wody na grzejniki i stałą temp powrotu na kocioł. Tym bardziej że większość elementów już masz. Zaw 4-d tego nie zapewnia - on reguluje tylko 1 wartość np wodę na grzejniki a woda na kocioł jest temp wynikową z mieszania dwóch strumieni wody
walus87 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor #8 Opublikowano 10 Lutego 2015 W sumie racja ale za dużo przeróbek rur przy sprzęgle a wszystko w stali i juz nie chce mi się gwintowac mimo że elektryczna ;/
walus87 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor #9 Opublikowano 10 Lutego 2015 Cały dzień w pracy myślałem i jednak zdecyduje się przerobić instalacje dodając sprzęgło Ładnie to brzmi w opisach jego działania. Jednak chciałbym je dobrać odpowiednio do moich potrzeb a nie bardzo wiem jak... Myślałem nad takim : http://allegro.pl/sprzeglo-hydrauliczne-she-40-kw-25-65-gw1-elterm-i5034123593.html W instalacji pracować będą 2 pompy LFP SPRINTA 25/60 Piec 15kw, zasobnik wody 300l (pompa ciepła vissmann, mało grzana przez piec, sama daje rade ogrzać wodę do 50 stopni ) 10 grzejników aluminium,2 drabinki łazienkowe i 2 obiegi podłogówki na zaworach rtl. Powrót chroniony zaworem 55 stopni a przed rozdzielaczem trójdrozny termostatyczny zawór mieszajacy afriso Chciałbym juz zrobić wszytko na tip top, wiec proszę o porady co by jeszcze zmienić Myślałem żeby zamknąć instalacje ale jakoś boje się ze coś nie zadziała wiec wole zostawić układ otwarty.
sambor Opublikowano 10 Lutego 2015 #10 Opublikowano 10 Lutego 2015 To sprzęgło z postu # 5 jest lepsze, ma izolację a to ważne. Pompy powinny być 25/40, te 25/60 są za duże. Jakie pętle podłogi zasilane przez RTL?
walus87 Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor #11 Opublikowano 11 Lutego 2015 Malutkie do 10 metrów nawet mniej pompy takie bo dom jest z poddaszem i w łazience grzejnik dość wysoko
sambor Opublikowano 11 Lutego 2015 #12 Opublikowano 11 Lutego 2015 Wysokość instalacji nie ma nic do wysokości podnoszenia pomp - 25/40 wystarczy na pewno Natomiast długości pętli podłogi do 30m będą działać bez problemu na zaw RTL.
walus87 Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor #13 Opublikowano 11 Lutego 2015 Wiem bo instalacja cały czas pracuje od 2 tygodni przerabiać będę tylko dlatego,że przy ustawieniu na piecu 65 stopni tak jak zaleca producent w domu mam 26 mimo braku wykończenia poddasza tzn wełna jest ale jeszcze nie oplytowana karton gipsem
walus87 Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor #14 Opublikowano 11 Lutego 2015 Jeszcze pytanie o zasilanie zasobnika wody. Dać odejście przed sprzęgłem czy juz za? Jeśli dam za to będę musiał dołożyć kolejna pompę na cwu więc chyba musze odejść przed sprzęgłem żeby pompa na powrocie pracowała tez na cwu
sambor Opublikowano 11 Lutego 2015 #15 Opublikowano 11 Lutego 2015 Podłącz grzanie wody bezpośrednio do kotła , ew jak najbliżej kotła.
kiminero Opublikowano 11 Lutego 2015 #16 Opublikowano 11 Lutego 2015 Te 26 stopni to z braku termostatów na grzejnikach. Jak przerabiać i osiągnąć 100% celu i zadowolenia, to układ ze sprzęgłem popieram. A termostaty też by wypadało mieć, chyba że z ołówkiem i projektem grzejniki dobierałeś.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.