majschi Opublikowano 22 Stycznia 2015 #2 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Witam Schemat ideowy ok Dodaj jeszcze na nim średnice oraz rodzaj rur jakie chcesz zastosować Pompa cyrkulacyjna cwu powinna ściągać wodę w kierunku zasobnika
meping Opublikowano 22 Stycznia 2015 #3 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Co masz na myśli pisząc "ściągać wodę"?
majschi Opublikowano 22 Stycznia 2015 #4 Opublikowano 22 Stycznia 2015 kierunek przepływu pompy cyrkulacyjnej cwu powinien być w kierunku zasobnika a na schemacie jest odwrotnie
Gość mak Opublikowano 22 Stycznia 2015 #5 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Kolega ma rację, pompę cyrkulacyjną cwu montuje się na powrocie nie zasilaniu.
hurt333 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor #6 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Czy tak ma być pompa cyrkulacyjna?
hurt333 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor #8 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Od pieca do rozdzielaczy rura miedziana 28mm, zarówno jeden jak i drugi rozdzielacz będą zasilać grzejniki o mocy po ok. 10000W. Od rozdzielaczy do grzejników Pex 16mm. Pytanie czy cały pion do rozdzielaczy musi być puszczony rurą 28mm czy można zmniejszyć średnicę do drugiego rozdzielacza np. na miedź 22mm?
sambor Opublikowano 22 Stycznia 2015 #9 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Możesz do górnego dać Cu 22, ale do pierwszego musu być 28. Ja jednak poziomy odcinek do pionu zrobiłbym Cu28 a odejścia do rozdzielaczy ( góra dół) już Cu22
hurt333 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor #10 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Czyli do zaworu 4D Cu 28, dalej do rozdzielaczy 22. Do naczynia przelewowego też miedź 28 czy może mniejsza średnica wystarczy? Jeszcze takie pytanie odnośnie zabezpieczeń w instalacji przed nagłym wzrostem temperatury np. razie braku prądu, jakie zastosować? Jak wygląda sprawa z głowicami termostatycznymi w takiej instalacji, czy zakładać na wszystkie grzejniki?
sambor Opublikowano 22 Stycznia 2015 #11 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Średnice podaje na rys .zabezpieczeniem przed brakiem prądu jest w twoim przypadku prawidłowo wykonany układ otwarty - rura do naczynia obowiązkowo Cu28 lub 1" stal. Na 1 grzejnik nie zakładaj głowicy lub max odkręć. Ten mój poprzedni post był trochę mylny - prawidłowe rury na rys poniżej. Rura pomiędzy zaw 4-D a kotłem jak najkrótsza aby działała grawitacja. Pozdr.
hurt333 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor #12 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Bardzo dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. W razie jeszcze jakichś pytań będę pisał Pozdrawiam
sambor Opublikowano 22 Stycznia 2015 #13 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Oczywiście zawór 4-D musi być co najmniej 5/4"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.