BOPICH Opublikowano 18 Marca 2014 #1 Opublikowano 18 Marca 2014 kocioł Ogniwo S6wc-13 dom 90+piwnica 30= 120 m2 powierzchni grzewczej instalacja 90 % rury stalowe 10 % plastik na skrętkę dołożone 3 kaloryfery instalacja zamknięta zbiornik cuw stojácy 40 cm od pieca w piwnicy kaloryfery - grawitacja + pompka(ze wzgledu na nisko postawiony zbiornik) dziala to tak zamykam zawor na dom grzeje zbiornik na 60-70 stopni(zaworem mieszajácym puszczam na dom 40) wystarcza na 2 dni grzejé co na 40 stopni ale z pieca sié leje :( czy zawór czterodrogowy ma sens?
Gość Digitrax Opublikowano 18 Marca 2014 #2 Opublikowano 18 Marca 2014 Zawór 4D nie ma sensu. Skuteczniej będzie gdy zastosujesz pompę obiegu kotłowego łącząc wyjście kotła z powrotem a do regulacji temperatury CO użyjesz zaworu 3D. Najważniejsze to i tak na obecnym etapie jest "otwarcie" układu zamkniętego, ponieważ jest to niebezpieczne i zabronione.
KubaSko Opublikowano 18 Marca 2014 #3 Opublikowano 18 Marca 2014 Witam. A jak to masz zrobione? rozumiem że masz zawór odcinający na co za zaworem mieszającym. Jak grzejesz cwu to zawór na dom zamykasz a mieszacz przekręcasz żeby płynęła jak najgorętsza woda i grzejesz zasobnik. Póżniej otwierasz zawór na co, zamykasz na cwu i mieszacz na 40 stopni i grzejesz dom. Czy tak ? Jeśli masz to tak zrobione to trochę uciążliwe, dołożyłbym pompę na cwu przed mieszaczem. W takim przypadku albo pompa kotłowa albo pompa od cwu non stop i tak podwyższysz powrót
BOPICH Opublikowano 19 Marca 2014 Autor #4 Opublikowano 19 Marca 2014 Mam dwa zawory kulowe jak grzeje cwu to zamykam kaloryfery pale na 60 a mieszczą reguluje tylko wodę w kranach i ciepłej wody wystarcza mi na dwa dni dom jest na kaloryfery nie ma zaworów termostatycznych tylko zawory kulowe
BOPICH Opublikowano 19 Marca 2014 Autor #5 Opublikowano 19 Marca 2014 Pompa obiegu kotlowego to pompa która łączy zasilanie z powrotem ?????? To gdzie mam wstawić zawór 3d
gersik Opublikowano 19 Marca 2014 #7 Opublikowano 19 Marca 2014 Kolego zrób zdjęcia instalacji w kotłowni bo za dużo mieszasz CWU z CO i nie bardzo wiadomo o co chodzi. Zawór 3d masz do mieszania CWU, a na instalacje chcesz 4dD?
staran Opublikowano 19 Marca 2014 #8 Opublikowano 19 Marca 2014 Czy jak już nagrzejesz wode w bojlerze do 60C i zakręcisz zawwór ,to jak puszczasz wode na kaloryfery 40 C ?.Czy masz jakiś mieszacz ,czy po prostu palisz w kotle na 40C.
staran Opublikowano 19 Marca 2014 #10 Opublikowano 19 Marca 2014 Przepalasz czy palisz ciągle,czy przy mrozach tez wystarcz 40 C? Czy palisz od góry.
BOPICH Opublikowano 19 Marca 2014 Autor #11 Opublikowano 19 Marca 2014 Przy mrozach ~10 pale na 40 poza tym przepadałam.
sambor Opublikowano 19 Marca 2014 #12 Opublikowano 19 Marca 2014 Jak palisz na 40C w kotle to się nie dziw że się z kotła leje, pal na 60C to będzie sucho w kotle
BOPICH Opublikowano 19 Marca 2014 Autor #13 Opublikowano 19 Marca 2014 Jak jest +5 i zapale na 60 to nie siedzę w domu
staran Opublikowano 19 Marca 2014 #14 Opublikowano 19 Marca 2014 Smoła w kotle to skutek za niskich temperatur i kiszenia opału.Umiejetnie paląc w tym kotle od góry ,można palic bez sadzy i smoły juz na 50-55C. Trzeba zwiekszyc temperature na kotle i ewentualnie bojler zakręcać przy końcu palenia,w pomieszczeniach gdzie jest za gorąco mozna załozyc głowice termostatyczne ,ale nie na wszystkie grzejniki.Otworzyc układ.Jesli chcesz iśc w zawory 3,4 d to musisz narysowac układ i koledzy doradzą .Nie wiadomo czy bedą potrzebne dodatkowe pomki, sterownik koszta mogą iść w grube setki.
KubaSko Opublikowano 19 Marca 2014 #15 Opublikowano 19 Marca 2014 Zrób tak jak na załączonym schemacie. Ten z lewej, pompa cwu chodzi non stop, brak pompy kotłowej bo ta od cwu jest tak jakby jej odpowiednikiem. Schemat po prawej, pompa kotłowa, cwu i co. Trójdrogiem regulujesz temp na co żebyś mógł w domu wysiedzieć jak przy +5 rozpalisz w kotle na 60 ;) Na schematach brak zaworu bezp itp. chodzi o koncepcję :)
Gliese581g Opublikowano 19 Marca 2014 #16 Opublikowano 19 Marca 2014 Zawór 4D nie ma sensu. Skuteczniej będzie gdy zastosujesz pompę obiegu kotłowego łącząc wyjście kotła z powrotem a do regulacji temperatury CO użyjesz zaworu 3D. Najważniejsze to i tak na obecnym etapie jest "otwarcie" układu zamkniętego, ponieważ jest to niebezpieczne i zabronione. Niebezpieczne jest wtedy gdy kociol jest przewymiarowany i nie odpowiednio zabezpieczony i wcale to nie jest zabronione Ludzie nie piszcie takich głupot bo sie czytac nie da nic nie jest zabronione Przeczytaj a potem pisz https://www.info-ogrzewanie.pl/artykul,id_m-76,t-zamknieta_instalacja_grzewcza_z_kotlem_na_paliwa_stale___zmiana_przepisow.html Odpowiednie zabezpieczenia i mozesz miec uklad zamkniety
staran Opublikowano 19 Marca 2014 #17 Opublikowano 19 Marca 2014 Jest jeszcze jeden warunek.Producent dopuszcza montaż w układzie zamkniętym ,o ile wiem w przypadku tych kotłów tak nie jest.
BOPICH Opublikowano 19 Marca 2014 Autor #18 Opublikowano 19 Marca 2014 Tak to mniej więcej wygląda mieszasz zamontowany na zasilaniu kranow schemat_moj_1_1.bmp
Gliese581g Opublikowano 19 Marca 2014 #19 Opublikowano 19 Marca 2014 Jest jeszcze jeden warunek.Producent dopuszcza montaż w układzie zamkniętym ,o ile wiem w przypadku tych kotłów tak nie jest. Tu masz racje Co oczywiscie nie znaczy ze nie mozna ich montowac w ukladzie zamknietym Ale jezeli juz sie to zrobi a producent nie dopuszcza takiej opcji jedyne z czym sie pozegnamy to oczywiscie wazna i to bardzo gwarancja :(
BOPICH Opublikowano 20 Marca 2014 Autor #20 Opublikowano 20 Marca 2014 Można nie można a z pieca się leje :-(
pellastex2 Opublikowano 20 Marca 2014 #21 Opublikowano 20 Marca 2014 mozna montowac kotły w układzie zamknietym pod warunkiem ze albo kocioł posiada urzadzenie schładzajace np. wezownice (moj Cichewicz logica ma cos takiego i mozna montowac w układzie zamknietym) albo mozesz dokupic cos takiego jako osobna rzecz: http://tanieogrzewanie.pl/wezownica-zewnetrzna-25-kw to tylko przeykład prosze sie nie sugerowac strona a ja bym Ci polecił jednak zawor 4d z grubymi rurami w obiegu kotłowym tym sposobem unikniesz dodatkowej pompy i kosztów z tym zwiazanych. zawory 4d z siłownikami juz nie sa tak drogie zamiast esbe mozesz np. dac womix. Mozesz jeszcze zrobic by pompa zasilajaca wymiennik cwu była jako pompa mieszacza - czujnik dajesz na sam doł na powrót
staran Opublikowano 20 Marca 2014 #22 Opublikowano 20 Marca 2014 Aby sie nie lało musisz palić od góry z wyższą tem ,aby nie kisic opału.Nadszedł taki czas że kazdy kociołek jest przewymiarowany ,trzeba mniej zasypywać ,a byc moze zmniejszyć powierzchnie rusztu. Jak za gorąco to możesz założyć głowice na grzejniki i aby zapobiec wychładzaniu bojlera głowice na powrocie(kol Digitrax ma zdaje sie takie rozwiązanie i moze podpowie szczegóły).Możesz tez zaadoptować do siebie którys ze schematów kol KubaSko.Nikt za ciebie decyzji nie podejmie.
BOPICH Opublikowano 20 Marca 2014 Autor #23 Opublikowano 20 Marca 2014 Tak natarczywie zapytam oglądał któryś z kolegów forumowiczów schemat mojej instalacji ??????? Czekam na sugestię czy jedynie obieg kotlowy i zawór 3drogowy
sambor Opublikowano 20 Marca 2014 #24 Opublikowano 20 Marca 2014 Jak dasz zawór 3-D na zasilaniu, to musisz dać pompę na nim , czyli albo na grzanie CWU puszczać będziesz to co na grzejniki albo trzeba dodatkową pompę do grzania CWU podłączoną przed zaworem 3-D. Dodatkowo nie wiadomo czy będzie praca na grawitacji, czyli można będzie zlikwidować zawór różnicowy
BOPICH Opublikowano 20 Marca 2014 Autor #25 Opublikowano 20 Marca 2014 Ja laik nie kumać narysuj na moim schemacie please
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.