MIQ Opublikowano 25 Listopada 2013 #26 Opublikowano 25 Listopada 2013 teraz ustawić temp powrotu jako cwu i wtedy w przypadku przebicia temp zadanej może nie dojdzie do wyłączenia pompy CWU.
sambor Opublikowano 25 Listopada 2013 #27 Opublikowano 25 Listopada 2013 Ale mieszacie :) Nie można zrobić raz a porządnie? Jeżeli chcecie grzać CWU do wyższych temp np 65-80C to na wyjściu CWU powinno być zabezpieczenie przeciw oparzeniowe np zawór 3D mieszający na temp 50C a to też jest przeróbka Już lepiej pompa kotlowa
kalejdoskop Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor #28 Opublikowano 25 Listopada 2013 teraz ustawić temp powrotu jako cwu i wtedy w przypadku przebicia temp zadanej może nie dojdzie do wyłączenia pompy CWU. Czujnik CWU jest w bojlerze, odczepię go i przyłącze do powrotu :D
MIQ Opublikowano 25 Listopada 2013 #29 Opublikowano 25 Listopada 2013 Porządnie można zrobić. Ale nie tanio :) powinien chyba powstać tu dział z poradami ekspertów obalający parę mitów kotłologii.
kalejdoskop Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor #30 Opublikowano 26 Listopada 2013 No niestety ustawienie obiegu stałego przez bojler skutkowało ciągłym paleniem o 50% mniejszym niż przed. Powrót - jak najbardziej zabezpieczał kocioł przed spadkiem temperatury, ale nie o to do końca walczyłem. U mnie teraz jak otworzę zawór 4d na maksa (czyli tak, jak by go całkiem nie było), to różnica temperatury wody zasilającej a powrotu to jakieś 5 stC po nagrzaniu instalacji. Czyli chyba nie jest źle, a to w jakim celu stosuje się ten zawór, to ja do końca nie wiem. Niby ma zabezpieczać kocioł, ale chyba bardziej inne źródła ciepła. Nie wiem po co w takim razie jest on u mnie? Skoro ustawienie go na 50% przepływu zmniejszy temperaturę na zasilaniu grzejników - i tylko to, bo w żaden sposób nie wydłuża to ciągłości spalania. A jak ustawię go na 100% (otwarty) to i jak najbardziej czas spalania się wydłuża.
kalejdoskop Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor #31 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Czy zastosowanie pompy kotłowej wilo według zamieszczonego schematu pomoże? Może ktoś naszkicować prawidłowy schemat instalacji, ponieważ będę na dniach go przerabiać.
MIQ Opublikowano 4 Grudnia 2013 #32 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Powiedz jeszcze, czy masz zimno w domu przy takim spalaniu? Nadmienię jeszcze, że podniesienie temp 7m^3 betonu o 1st pochłania ca 1kg węgla. Potem podłoga robi za bufor, oddając to, co zgromadziła przez te 8h...
kalejdoskop Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor #33 Opublikowano 10 Grudnia 2013 No temperatura w domu 21-22*C, ale chodzi mi o schemat, czy przerabiać (jeżeli już to jak), czy zostać przy tym, wiadomo czy gra warta świeczki?
robkom Opublikowano 10 Grudnia 2013 #34 Opublikowano 10 Grudnia 2013 mam bardzo podobny układ jak u Ciebie (nawet prawie identyczny) i mam zrobione jak Sambor zasugerował Tobie na schemacie... niestety nie do końca to działa bo podłogówka słabo się nagrzewa i niestety przez to wychładza powrót do kotła. Ja raczej zrobię tak że pompkę z zasilania bojlera założę na zasilaniu z kotła i u Ciebie będzie tak samo. Wtedy obejdzie się bez dodatkowej pompki a ta z bojlera spokojnie napędzi obieg bojlera i zastąpi pompę kotłową. No chyba że sterujesz tą pompą bojlera sterownikiem to wtedy dodatkowa kotłowa Cię ratuje.
kalejdoskop Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor #35 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Dzięki za odpowiedź, ale czy założenie tej kotłowej, czyli wpięcie jej zasilanie-powrót bezpośrednio jako by-pass coś da. Czy opłaca się przerabiać instalacje, bo dochodzi koszt: dobra pompa 300zł+robocizna? Czy gra jest warta świeczki?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.