Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duży Kocioł Zasypowy - Wybór Osprzętu.

zagiel1987

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji iż jest to mój pierwszy wpis na forum, chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

Potrzebuję pomocy, przy wyborze osprzętu do kotła zasypowego. Kocioł ogrzewany będzie miałem.

W chwili obecnej, jestem w trakcie budowy takiego kotła. Będzie miał on powierzchnię grzewczą około 25m2 i będzie służył do ogrzewania tuneli foliowych. Do tej pory użytkowałem kocioł zasypowy napędzany w tradycyjny sposób. Obieg wody wymuszony był grawitacyjnie i kocioł nie miał żadnego osprzętu.

Teraz zdecydowałem się na podobny piec, tylko że z osprzętem, z tym że nie mam pojęcia na jaki się zdecydować, gdyż w tym temacie jestem kompletnym laikiem.

Z rozmowami ze znajomymi wiem, że potrzebuję sterownika, dmuchawy, pompy obiegowej oraz zaworu różnicowego.

Jeżeli chodzi o zawór różnicowy - na zasilaniu mam rurę o średnicy 100mm, więc chyba dobrze byłoby, gdyby zawór miał również podobną średnicę, lecz niestety znalazłem takie o średnicy 2 cale - czy są większe?

Druga sprawa to pompa. Nie wiem dokładnie jaką pojemność ma mój system centralnego ogrzewania, ale wydaje mi się, że pompa o wydajności ok. 25m3/1h będzie wystarczająca. Prosiłbym o polecenie jakiegoś modelu na napięcie 230V, który jest dobrą sprawdzoną konstrukcją. W zasadzie biorę pod uwagę tylko kupno używanej pompy, gdyż nowe są po prostu za drogie :) Budżet z tego co zauważyłem przeglądając ogłoszenia wynosi do 500zł.

Ostatnia i chyba najważniejsza rzecz to wybór sterownika i dmuchawy, na czym kompletnie się nie znam :) Proszę również o polecenie czegoś, co będzie wystarczająco wydajne na obsługę takiego dość dużego pieca. Wydaje mi się, że najlepiej kupić nowy sterownik z gwarancją. Budżet na sterownik z dmuchawą to 1500zł.

Opublikowano