Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szukam pomocy/porady


rmx

Rekomendowane odpowiedzi

Zarys problemu (informacje o tym "co muszę" od złotej rączki" - wymaga to potwierdzenia):

 

Mieszkanie na parterze (w dwupiętrowym budynku, wysokość piętra 2,6m + poddasze o wys. ok 2m,

czyli razem od wlotu do komina do dachu ok. 1m+2*2,6m+2m=8,2m + ok 0,5m wysokosci komina, razem

prawie 9m).

Powierzchnia mieszkania 46m2 (okna plastykowe, ściany ocieplone).

Aktualnie w łazience jest typowy piecyk gazowy do cieplej wody (Termet 87 - "od zawsze").

Chcę zainstalować dwufunkcyjny piecyk (CO+ciepła woda), oczywiście w łazience (zamiast tego Termet-a), np.Junkers (jeśli dobrze pamiętam 21kWat dla ciepłej wody i jeśli pamięć mnie nie myli 14kW, dla CO) - lub coś podobnego, plus rurki/grzejniki itd.

 

Mam dwie opcje:

1) Zamknięta komora spalania: muszę uzyskać od spółdzielni zgodę na poprowadzenie w kominie rury

powietrzno/spalinowej (tzw. 80/125 - tak to się chyba nazywa, jestem zupełnym laikiem)

Pytanie: jak sądzicie co spółdzielnia na to ? Czy 9m takiej rury to nie za dużo ?

 

2) Otwarta komora spalania: musze uzyskać od spółdzielni zgodę na wstawienie do komina blachy

nierdzewki (aktualnie w przewodzie kominowym jest tylko jakaś (?) folia aluminiowa (?))

Pytanie: jak sądzicie co spółdzielnia na to ? Ile takie coś może w ogóle kosztować (chodzi mi o rząd wielkości)

 

Szanowni fachowcy, pomóżcie bo już nie wiem co robić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,