tusiu Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor #26 Opublikowano 9 Stycznia 2013 A Ursa jest słaba jakościowo? Do URSY PLATINUN 0,032 mam dostęp tutaj u mnie na miejscu w cenie 10cm - 14,50zł więc myślę ze nie najgorzej, a rockwool albo knauf to jedynie 0,039 lub 0,035 widziałem tutaj u mnie. Co do dachu to 15cm wełny 0,032 da opór 0,21 więc wystarczy :) Dam dwie warstwy 10+5 tam gdzie mam skos, a dalej dam 10+10cm i jeśli nie potrzeba to nie będę dawał tej folii nad wełną, a zrobię pustkę wentylacyjną i wybije dziurę w kominie dla wentylacji. Na innym forum stwierdzili ze od środka wełną się nie robi i trzeba koniecznie wykonać to styropianem od zewnątrz, ale ciesze się, że jednak da się to wykonać wełną :) Dziękuję za pomoc:)
tusiu Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor #27 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Sambor mógłbyś się jeszcze wypowiedzieć na temat tej wełny Ursy? Mam jeszcze dwa pytania - jak wybije dziurę w kominie nad wełna to będzie wylot powietrza, ale czy nie potrzeba by było zrobić jakiegoś wlotu, na drugiej ścianie? - czy ocieplając dach od wewnątrz wełną, tak jak będę robił, a nie robiąc tego styropapą, powstające mostki termiczne, którymi będą ściany mają tutaj duże znaczenie, jeśli chodzi o straty cieplne?
sambor Opublikowano 10 Stycznia 2013 #28 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Ursa DF jako typowa wełna do ociepleń jako wewnętrzna warstwa jest bardzo dobra, jednak ja z produktów Ursy wybrałbym PureOne - przynajmniej jako warstwę od strony betonu, jest ona dodatkowo zabezpieczona przed nasiąkaniem wodą a od środka dałbym Ursą DF32 więcej na stronie Ursy http://www.ursa.pl/. Co do wentylacji to jakiś rysunek zrób Mostki były, są i będą ich całkowicie nie wyeliminujesz , tu jest potrzebne ocieplenie ścian zewn. pozdr.
tusiu Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor #29 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Ursa Pureone 0,035 kosztuje u mnie na miejscu tyle samo co Ursa Platinum 0,032. Czyli lepiej wziąć ją jako pierwszą warstwę od strony betonu, a na druga dać ta 0,032 tak? Ściany będą ocieplone jesienią. Jeśli chodzi o mostki termiczne to chodziło mi o to że, ściany(45cm) stykać się będą z nieocieploną częścią dachu betonowego, gdyż nie będzie on ocieplony od góry styropianm tylko wełna od dołu. ale nie wiem czy to ma aż tak duże znaczenie? Dodaje rysunek
sambor Opublikowano 10 Stycznia 2013 #30 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Na pierwsze pytanie - tak, Co do wentylacji to można zostawić tak jak masz na rysunku, lub zrobić małe np fi 50 2-3 otw od drugiej strony, ja bym nie robił tych otw nawiewnych tylko wywiew. Nawiew można zrobić na dwa sposoby: albo małe otw fi np 50 w ścianie szczytowej albo z pokoju przez wełne i płytę K-g. Pierwszy sposób jest lepszy bo nie powoduje zaciągania wilgoci z pomieszczenia. Pozdr.
tusiu Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor #31 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Ta Pure One z jednej strony pokryta jest szarym papierem, jego daje do betonu czy od spodu i na niego drugą warte wełny? Folia zwykła, a nie jakaś aluminiowa wystarczy prawda? Komin składa się z dwóch niezależnych otworów wentylacyjnych 15x15cm każdy. Czyli jeśli zostawię jedynie ten wywiew, myślę że koło 15x15cm mogę zrobić, to może tak zostać bez nawiewu? Na dole w tym samym otworze kominowym jest wybita dziura albo dla łazienki albo kuchni, już nie pamiętam, ale ciąg w kominie będzie na pewno dobry. Mógłbyś się jeszcze wypowiedzieć na temat tego czy te mostki termiczne w postaci ścian w moim przypadku będą miały duże znaczenie dla strat ciepła? Wielkie dzięki za pomoc!
sambor Opublikowano 11 Stycznia 2013 #32 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Ten otwór wybij mniejszy niż przestrzeń nad wełną. Co do mostków to przy izolacji od wewnątrz i od zewnątrz będą wielkości max 10% - wg wytycznych dla programu OZC - całych strat dla pomieszczenia.
tusiu Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor #33 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Wywiew już wybity i zatynkowany siatką, aby nic tam nie weszło:) No czyli ocieplając od wewnątrz załóżmy 10cm to tak jak bym ocieplił od zewnątrz 9cm więc nie jest źle. Korzystając z okazji zapytam Cie o jeszcze jedną rzecz. Po zimie będę kładł na dach na którym jest stara papa posmarowana smołą (wydaje mi się ze jedna warstwa lub max dwie) nową papę termozgrzewalną. Czy mógłbyś polecić mi jaką papę warto zakupić z takich niezbyt drogich i czy mogę ja położyć bezpośrednio na starej papie? Chyba najlepiej ten dach zrobić papą termozgrzewalna, aby mieć spokój na lata? Teraz się nie leje, tylko sączy przy kominach, ale kiedyś troszkę się w jednym miejscu lało.
sambor Opublikowano 11 Stycznia 2013 #34 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Co do papy kładzionej na starą papę to trzeba dobrze sprawdzić i ew wysuszyć stare warstwy przed położeniem nowych- tu rozwiązaniem może być papa np z folią alu - ale rynek papy się zmienia masz czas to popytaj nawet u producenta. Ja ci jakąś doradzę i albo jej nie kupisz bo za droga albo nie będzie w okolicy.- jest Icopal, jest Izobud , są folie z aluminium - nie wiem czy można na tym dachu ułożyć papę termozgrzewalną? Tu raczej jest prosty wyznacznik cenowy - tańsza jest gorsza , droższa - lepsza zobacz tu http://www.abud.pl/pol_m_Izolacja-dachu_Papa-asfaltowa-169.html Do kosztów papy zwykłej trzeba doliczyć cenę lepiku do papy zgrzewalnej - cenę gazu + sprzętu do grzania Pozdr.
tusiu Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor #35 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Butle i palnik mam, a gaz to nie będzie wielki koszt:) Tak tylko z ta papą zapytałem, w pierwszej kolejności muszę zrobić to ocieplenie, bo się grzeje a zimno, śnieg na dachu topnieje i zamarza w rynnie, mimo że w środku mamy może z 10stopni max.
piastun Opublikowano 18 Stycznia 2013 #36 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Nie wiem w jakim stanie masz tą papę na dachu ale ja miałem problem z dachem w pomieszczeniu gospodarczym i potraktowałem miejsca spękane i wygladające na dziurawe tzw. gumoasfalt Dysperbit. Po dwukrotnym pomalowaniu papy problem z cieknącym dachem ustąpił. Cena remontu kosztowała mnie w sumie 40zł za 20l mazidła. pozdrawiam
Thanatos Opublikowano 18 Stycznia 2013 #37 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Jeśli masz jakiekolwiek nierówności na dachu (a z tego co piszesz to masz) to przed kolejną warstwą papy musisz je zlikwidować. Miejscami dołożyć podkładowej, miejscami naciąć i dołożyć. Ale wcześniej całość musi być przegruntowana (bo masz smołe - lepik). Do całej wentylacji dodałbym jeszcze kominki wentylacyjne na dach, to wydatek około 15 zł sztuka. I sugeruje ostrożność z kładzeniem papy - źle zgrzejesz i za rok masz po dachu.
tusiu Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor #38 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Dach nie jest idealnie równy pod np. kładzenie styropianu, ale jakiś dużych nierówności to na nim nie ma. Właśnie u mnie nigdzie się praktycznie nie leje, jedynie przy kominie się sączy trochę, ale na komin jeśli założył bym styropian to zakrył bym nakładkę z papy i myślę, że sączenie by ustąpiło. Teraz tylko troszkę przeciekło w korytarzu w domu, ale to przez to że woda dostała się pod papę, bo na zakładzie kawałek papy został oderwany. Jeśli bym ten dach i tą starą papę pomalował czymś np tym gumoasfaltem to czy byłby to zabieg wystarczający na dłużej tak jak np. położenie papy termozgrzewalnej?
piastun Opublikowano 21 Stycznia 2013 #39 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Nie mam pojęcia ile to czasu wytrzyma. Ostatni raz opisywane przezemnie pomieszczenie było malowane przez kogoś 10-12lat temu i dopiero w zeszłym roku pojawiła się woda. Oczywiście nie znam stanu w jakim była malowana ta papa. Jeżeli dach przecieka Ci w kilku miejscach to zaznacz je sobie i kupe ze 4-5 wiaderek 10litrowych (koszt 100zł) i zapaćkaj namierzone miejsca 2-3warstwami. Te 4-5 wiaderek pewnie starczy Ci na 50-60m2 (albo i więcej bo już nie pamiętam o wydajnośći). Ja tym łatałem eternit dziurawy jak sito i też dał radę :). Jak się zdecydujesz to pamiętaj, żęby przed użyciem sprawdzić prognozę pogody i malować tylko wtedy kiedy na 100% będziesz pewien, że po pomalowaniu te 10h nie będzie padało. Ja w lato miałem pecha :) i po 2h przeszła taka ulewa, że wszystko mi zmyło :P niemalże "do kości" pozdrawiam
Thanatos Opublikowano 21 Stycznia 2013 #40 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Wreszcie moge sie udzielać a nie tylko czytać ;P Sugeruje zamiast maziania czymkolwiek lepiej przykleić... Albo pape, nawet tanią (efekt będzie ten sam) albo są taśmy na bitumie, które wulkanizują się z dosłownie każdym materiałem efekt dużo lepszy. Koszty te same, a nie ma obawy o opady atmosferyczne lub wilgoć wieczorną.
piastun Opublikowano 21 Stycznia 2013 #41 Opublikowano 21 Stycznia 2013 taśmy bitumie :) to po paru miesiącach będą latały po podwórku :P. No chyba, że ja jakąś pechową serię miałem. pzdr
Thanatos Opublikowano 22 Stycznia 2013 #42 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Musiałes mieć pechową partie (np; przemrozona) albo nie dokłądnie odtłuszczone podłoze i nie odpowiednio się zwulkanizowało. Dobra taśma wytrzymuje lata całe.
piastun Opublikowano 22 Stycznia 2013 #43 Opublikowano 22 Stycznia 2013 To przed użyciem tego trzeba odtłuścić dajmy na to papę ?
Thanatos Opublikowano 22 Stycznia 2013 #44 Opublikowano 22 Stycznia 2013 zawsze. i to nie ważne jaką powierzchnie. masz tam kurz, jakiś brud, luźne kawałki etc ;) czasem rozpuszczalnik a czasem benzyna ;P a czasem wystarczy podgrzać, zależy jaka powierzchnia (czytaj w tym wypadku jaka papa)
piastun Opublikowano 22 Stycznia 2013 #45 Opublikowano 22 Stycznia 2013 No to juz wiem czemu u mnie to odleciało :). Dodam tylko, że przed użyciem lepika takich czynności nie robiłem i było dobrze .
Thanatos Opublikowano 22 Stycznia 2013 #46 Opublikowano 22 Stycznia 2013 jak go posmarowałes tak jak pisałes 3 razy to pierwsza była szczepna, a dwie kolejne uszczelniające ;)
tusiu Opublikowano 22 Stycznia 2013 Autor #47 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Panowie to w moim przypadku jeśli papa jest dobra i tylko w 1 miejscu pod papę podeszła woda i trochę się lało warto zakładać termozgrzewalną, czy możne ja czymś posmarować i poprawić obróbki przy kominach?
Thanatos Opublikowano 23 Stycznia 2013 #48 Opublikowano 23 Stycznia 2013 NIe widzę dachu wiec jednoznacznej opinii Ci nie napisze. Jeśli tylko to co napisałeś to mozna naprawić. Powinieneś jednak pamiętać, że jeśli za jakiś czas trzeba będzie zrobić remont dachu to w najgorszym wypadku ocieplenie i sufit będziesz musiał robić kolejny raz (np: jeśli coś bedzie perzeciekać/zalewać). Wg mnie najpierw należy wykonać/zabezpieczyć dokładanie dach a potem brać się za środek, inaczej mogę być podwójne koszty.
wojtek1971 Opublikowano 21 Marca 2013 #49 Opublikowano 21 Marca 2013 Witam, Ja kiedyś sobie liczyłem tak z ciekawości jak to wygląda i jak wiadomo koszt będzie proporcjonalny im grubej tym drożej :) Niestety od strony przenikania ciepla to juz inna historia bo tam niestety jest to wykres funkcji wykładniczej exp. :/ Optimum jest od 5cm do 10cm ocieplenia dalej nie ma już co ocieplać bo koszty rosną a zysk jest minimalny. Poza 5cm linia nigdy do zera nie dojdzie oraz im grubej tym się minimalnie już zmienia wartość. Kiedyś czytałem wypowiedz i ktoś mądrze powiedział ze jak ktoś ociepla to max 10cm bo potem się tylko napycha kieszeń firmie produkującej ocieplenia niż to ma jaki kol wiek zysk. Analiza opłacalności oparta na załączonych wykresach to wynik manipulacji wobec tych, którzy się dają na to nabrać lub .... niewiedza samego piszącego niestety. Przyjęcie materiału konstrukcyjnego jakim jest żelbet do analizy to pierwsza manipulacja . Trzeba przyjąć materiał typowy czyli np. ceramikę poryzowaną lub beton komórkowy . Zelbet powinien mieć grubośc też typową ale to akurat niewiele znaczy. Teraz czas na prawidłowy wniosek . PRZY OCIEPLENIACH MIN 10 CM STYROPIANU LUB WEŁNY RODZAJ MATERIAŁU SCIAN MA ZNACZENIE DRUGORZEDNE !!!!!!. To jest prawidłowy wniosek z tych wykresów opartych na załączonych wyliczeniach !!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.