TIMON120777 Opublikowano 17 Października 2013 #51 Opublikowano 17 Października 2013 jeśli sama klapka na wentylator nie pomoże spróbuj czegoś takiego: http://allegro.pl/regulator-miarkownik-ciagu-kominowy-komina-darco-i3612720975.html
Dariusz190977 Opublikowano 17 Października 2013 #52 Opublikowano 17 Października 2013 Kolego jak masz nowy Piec to ja bym w tej sytuacji zadzwonił bym po Serwis i niech oni rozwiążą tem problem poto jest Gwarancjia bo sie wykończysz nerwowo a może wadliwy jest sterownik jaki masz Piec GLMETA to podam ci mumer do gościa z serwisu naprawdę zna się na Piecach w Sobote i Niedziele nie odbiera tel od Poniedziałku do Piątku 602729002 mam nadzieję ze ci pomoże Pozdrowienia
pioterrog Opublikowano 17 Października 2013 #53 Opublikowano 17 Października 2013 Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem. Kocioł jest lokalnego producenta, natomiast zamontowanie akurat tego sterownika to był już mój pomysł. Konstrukcja kotła jest raczej sprawdzona, człowiek z dużym doświadczeniem. Oczywiście konsultowałem z nim mój problem i potwierdził, że zbyt duży ciąg zwłaszcza w podtrzymaniu może powodować zasysanie powietrza przez stojący wentylator. Występuje zjawisko takiego - jak on to nazwał podrzażania, czyli zapalania się coraz niżej położonego węgla. Do czasu zamontowania klapki jeszcze trochę kombinuję. W tej chwili jadę na regulacji dwustanowej i nastawy wyglądają tak: kocioł idzie na 100%, podmuch 17,4 % (nastawy 10-40%), czas podawania 11s, czas przerwy 24s, podawanie w podtrzymaniu 18s, przerwa 15 minut. Dzisiaj wyrażnie zauważyłem, że rura podajnika wyraźnie stygnie podczas wejścia kotła w fazę pracy, natomiast grzeje się tym bardziej im dłużej kocioł przebywa w podtrzymaniu. Także jak widzicie mam bardzo utrudnione zadanie, bo niedość, że muszę regulować wszytkie parametry w fazie pracy i podtrzymania to jeszcze zwracać uwagę na to żeby kocioł mi sie nie stopił (mam nadzieję, że ślimak trochę jeszcze wytrzyma). Pozdrawiam Piotr
TIMON120777 Opublikowano 18 Października 2013 #54 Opublikowano 18 Października 2013 zajmij się obniżeniem mocy kotła w fazie pracy tak aby jak najdłużej pracował a jak najkrócej był w podtrzymaniu wtedy nie będziesz sie musiał martwić nawet o parametry w podtrzymaniu jak pracujesz teraz w dwustanie to zrób czas pracy podajnika około 5 sek przerwa między podaniami około 50 sek nadmuch około 30%- ten parametr doregulujesz w zależności od tego czy będzie spiekac czy niedopalony węgiel wywalać w podtrzymaniu zrób podawanie 20 sek co 30 minut jeśli masz w podtrzymaniu jakieś przedmuchy to je wyłącz aby zupelnie nie dmuchało gdy kociol nie pracuje nie wygaśnie nie ma obawy
Dariusz190977 Opublikowano 5 Listopada 2013 #55 Opublikowano 5 Listopada 2013 Cześć kolego opanowałeś już piec czy jeszcze się męczysz
pioterrog Opublikowano 7 Listopada 2013 #56 Opublikowano 7 Listopada 2013 Witam ponownie. Temat nadal istnieje, tylko ja już nie mam siły ciągle się użalać. Całe szczęście, że jest ciepło i wczoraj retorty w ogóle nie uruchamiałem. Przepaliłem tylko na ruszcie wodnym na ciepłą wodę. Któregoś dnia wyjąłem ślimak, jeszcze raz uszczelniłem retortę, miejsce pzkręcenia zbiornika uszczelniłem dodatkowo silikonem, pod pokrywę zasobnika dałem dodatkową uszczelkę - wszystko to po to żeby nie łapał fałszywego powietrza - i wszystko na nic. Gdy tylko ustawię spalanie w miarę to grzeje się rura (ponad 70 st C), jak zmienię ustawienia i schłodzę rurę to mi się nie dopala. W tej chwili mam takie ustawienia: - praca: podawanie 5 s, przerwa 30s - podtrzymanie: 13s/10 min - moc min kotła 50% - moc max 55% Przy tych ustawieniach temperatura rury dochodzi do 66 st (w podtrzymaniu) i spada do 61 (w cyklu pracy). Węgiel jest dopalony od strony zasobnika węgla, natomiast z drugiej strony przewala niedopalony koks. Moje obserwacje: - od strony zasobnika duży granul węgla - z tej strony żar się opuszcza - po przeciwnej stronie w ekogroszku jest trochę miału - z tej strony żar jest prawidłowy - strona retorty po której nie dopala jest trochę niżej (retorta nie jest idealnie wypoziomowana) Najlepiej kocioł dopala jak włączę tryb automat, wtedy jest bajka jeżeli chodzi o dopalanie oczywiście bo temperatura rury doszła do 80 st C. Wczoraj był u mnie kominiarz i zbadał mi ciąg w kominie, który wynosi ok. 1,1 m/s czyli jest prawidłowy. Tylko u mnie nie ma takiego typowej fazy podtrzymania w której to palenisko przygasa, a jak jest źle wyregulowana faza podtrzymania to nawet kocioł potrafi wygasnąć. U mnie w podtrzymaniu węgiel cały czas się żarzy a do dolnych drzwiczek nie można się dotknąć. Jak ktoś może mi pomóc w tym temacie to będę wdzięczny. Pozdrawiam Piotr
TIMON120777 Opublikowano 7 Listopada 2013 #57 Opublikowano 7 Listopada 2013 rura zazwyczaj grzeje się w podtrzymaniu a jak podajnik i wentylator pracują to wiatr chłodzi od razu rurę zatem im dłużej pracuje tym lepiej chłodzone wszystko a im dłużej stoi tym mocniej się rura rozgrzewa spróbuj obnizyć moc kotła wydłużając przerwę podawania i obniżając nadmuch nie zglądałem do instrukcji sterownika więc musisz sam ogarnąć mniejsza ilość powietrza i rzadsze podawanie powinno obniżyć temperaturę złoża i tym samym temperaturę rury podajnika podajnik powinien być wypoziomowany, to teź nie pozostaje bez wpływu na rozkład opału w palniku możliwe ze jest tam jakiś nagar który blokuje i z jednej strony opał niżej a tam gdzie nie ma oporu wypycha i niedopala
pioterrog Opublikowano 7 Listopada 2013 #58 Opublikowano 7 Listopada 2013 Nie wiem czy masz akurat ten sam sterownik co ja. W expert pid dynamic, nawet w pracy dwustawnej nie można zdefiniować czasu podawania i przerwy ot tak po prostu. Można tylko swobodnie definiować proces podtrzymania. Natomiast, żeby zdefiniować proces pracy, czyli podawanie i przerwę trzeba nieco oszukać sterownik i zwiększać lub zmniejszać mu wydajność podajnika. Czyli zmniejszając wydajność podnosimy czas podawania i zmniejszamy przerwę - czyli zmieniają się dwa parametry na raz. Dzisiaj spróbuje go uruchomić w pracy automatycznej, wtedy startuje od 23%, ograniczę tylko czas podawania do min 4s bo inaczej przy takiej wydajności zaczyna podawać od 1 s. Nie spodziewam się wielkich efektów bo już to przerabiałem, no ale zobaczymy
TIMON120777 Opublikowano 7 Listopada 2013 #59 Opublikowano 7 Listopada 2013 nie znam wszystkich sterownikó ale wiem odrobinę o zależnościach parametrów na efekt końcowy jak masz małe zapotrzebowanie na ciepło to automaty mają z tym problem należy je zatem oszukać jak piszesz i ograniczyć im moc maksymaną wtedy kocioł produkuje mocy mniej i ma jej mniejsze nadwyżki nie odstawi się wtedy na tak długo i nie będzie tego robił tak często jeśli masz siłę się bawić to weź stopera kawałek i zmierz w jakim czasie kocioł dogrzewa i ile czasu potem stoi potem obniż moc maksymalną o 25% od tego co teraz i zmierz ponownie czas pracy powinien się wydłużyć a postoju skrócić jeśli zmiany będą niewielkie znów mu obniż moc maksymalną do skutku w końcu będą efekty
pioterrog Opublikowano 8 Listopada 2013 #60 Opublikowano 8 Listopada 2013 U mnie w tej chwili kocioł pracuje w automacie i w związku z małym zapotrzebowaniem na ciepło uruchamia się z mocą 23%, praca 4s/43s, podtrzymanie 15s/10min. Zauważyłem, że jest bardzo cienka granica między niedopalaniem a spiekaniem się żaru (na palenisku robią się różne twory). Oznacza to, że jak dam za dużo powietrza to spieka, jak za mało to nie dopala po przeciwnej stronie od zasobnika. Jak uważacie może pomogło by przymknięcie przesłony na wentylatorze i zwiększenie obrotów wentylatora? W tej chwili jest ona otwarta na 75%. Zauważyłem, że po przeciwnej stronie od zasobnika opału w retorcie jest sporo miału, a po drugiej stronie prawdziwy ekogroszek. Oczywiste jest, że powietrze popłynie tam gdzie ma łatwiej. Czy próbował ktoś z was przytykać otwory którymi powietrza wlatuje do retorty. Wtedy automatycznie bardziej napowietrzyła by się strona po której jest więcej miału i zapobiegło by to może schodzeniu żaru w retorcie od strony zasobnika. Czekam na wasze opinie Pozdrawiam Piotr
TIMON120777 Opublikowano 8 Listopada 2013 #61 Opublikowano 8 Listopada 2013 możesz wykorzystać przesłonę zrób jak piszesz - zmień obroty i przytkaj wlot jeśli masz okrągłą retortę to tam rozkład powietrza jest równy i powinno teoretycznie równo wypalać możliwe jednak że na skutek np wytworzenia nagaru na którejś stronie lub z powodu złego poziomowania palnika jedna strona pali inaczej granulacja opału też nie jest bez znaczenia. przy sporym udziale drobnicy lub miału będzie się to zbierać z jednej strony.
robertm Opublikowano 14 Listopada 2013 #62 Opublikowano 14 Listopada 2013 Witam, Chcialbym podlaczyc sie do tematu. Mam pytanie odnosnie koltla Galmet 25 kw ze sterownikiem pid dynamic. Posiadam sterownik zaworu 3d. Otoz kociol w trybie pracy automatycznej przechodzi w podtrzymanie tak jak w trybie dwustawnym zamiast utrzymywac temperature w okolicach nastawionej. Kociol co prawda zwalnia tempo ale to nie preszkada mu przekroczyc temperatury zadanej. czy tak to ma funkcjonowac? Prosze uzytkownikow o odpowiedz, Pozdrawiam Robert.
Dariusz190977 Opublikowano 19 Listopada 2013 #63 Opublikowano 19 Listopada 2013 Cześc kolego w moim piecu bez wzgledu czy pracuje w trybie Automatycznym czy dwustawnym podnosi tem.o 10 stopni więcej zadana mam 60 stopni w podtrzymaniu dochodzi do 70 i dzięki temu piec 20 minut jest w podtrzymaniu
robertm Opublikowano 29 Listopada 2013 #64 Opublikowano 29 Listopada 2013 No wlasnie, a wedlug instrukcji w trybie automatycznym powinien utrzymywac temperature w okolicach zadanej ale bez jej przekraczania (zmniejszajac moc przy zblizeniu do tej temperatury)
pioterrog Opublikowano 8 Stycznia 2014 #65 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Witam. Przepraszam za długą nieobecność w tym wątku, na którym zresztą sam długo i namiętnie przytruwałem. Sytuacja u mnie bardzo się zmieniła, a mianowicie rozwiązałem problem z grzejącą się rurą. Co było przyczyną? Gdy któregoś dnia wróciłem do domu kocioł stał już w podtrzyamniu około 1 godziny. Wprowadziłem jakieś zmiany w sterowniku (mało istotne) ale wymagało to wyłączenia sterownka. Po jego załączeniu zapomniałem go włączyć w automat, a więc w dalszej części podtrzymania (jeszcze około 45 minut) wogóle nie podawał paliwa. Gdy się zorientowałem, okazało się, że temperatura na rurze spadła poniżej 30 st, w kotle wkońcu zrobiło się ciemno tak jak przystało na fazę podtrzymania, kopiec lekko się zapadł poniżej talerza żeliwnego i tak na prawdę od tego momentu już było z górki. Jasnym dla mnie sygnałem było to że na talerzu utrzymywała się za duża energia (kocioł nie odpoczywał nawet w podtrzymaniu). W tej chwili moje ustawienia są następujące: praca: 10s/37s podtrzymanie: 10s/30 minut (brak przedmuchów) Spalanie przy pow. ogrzewanej 145 to w tej chwili około 11 kg/dobę, a od początku sezonu grzewczego (początek października) spaliłem do dnia dzisiejszego 925 kg. Po wielu godzinach spędzonych w kotłowni problem rozwiązany. Pozdrawiam Piotr
staH Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor #66 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Witam Dawno tu nie zaglądałem ponieważ poradziłem sobie ze swoim piecem więc jakoś tak z góry przepraszam za ,,olanie'' problemów innych chiałem tutaj pdkreślić ,że tak jak kolega pioterrog także spędziłem wiele godzin w kotłowni prawie tam nocowałem każdego dnia:) I TO WŁAŚNIE JEST GŁÓWNYM CZYNNIKIEM ROZWIAZANIA TAKOWEGO PROBLEMU PIECA plus pomoc innych forumowiczów i ich ust. ale tak jak pisąłem można się troche wzorowac na ust. innych ale każdy ma inny opał inne domki, instalacje itp. więc samemu i tak trzeba pświecić kupę czasu na ust. włąsnego pieca metodą prób i błędów POZDRO
ToćToJa Opublikowano 17 Stycznia 2014 #67 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Panowie u mnie inny problem sterownik Expert PID Dynamic,bez względu na ustawienia piec nie dogrzewa,pracuje cały czas a kilka minut po starcie pompy temp spada do 40 s/c i nie może dobic.Dodam,że dom jest super ocieplony,grzeje tylko 6 grzejników(remont wykończeniowy) Brak mozliwośi zwiększenia czasu podawania,przynajmniej po zmianach ustawien i akceptacji nowych ustawien tylko wentylator pracuje z większa moca,objaw jest taki,że w automacie podajnik za mało podaje paliwa.Kombinowałem z kalorycznością,mocami i tak wszystko psu na bude. Dodam piec z podajnikiem GALMET 16kW,mieszkanie 120m/2Czy istnieje możliwość w automacie zwiększyć czas podawania?,groszek kupowany workowany po 25 kg,i sprawdzany już z kilku żródeł,więc wykluczam jakość paliwa.Bedąc kiedyś u kumpla widziałem jego piec z podajnikiem DEFRO,jego slimak pracuje dużo szybciej niż u mnie.Może tu jest przyczyna,że w tym samym czasie mój podaje za wolno i co za tym idzie za mało opału?.Prosze o pomoc dzieci marzna.
ToćToJa Opublikowano 25 Stycznia 2014 #68 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Już wszystko jasne stereownik rozpracowany .piec myka jak marzenie a ustawien jest tyle ze glowa boli,mamy tez możliwość określenia parametru podawania paliwa w automacie!!!!.haha już jest OK
Wezyr1234 Opublikowano 26 Stycznia 2014 #69 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Witam mam ten sam problem proszę o pomoc
maciejGRZ Opublikowano 26 Stycznia 2014 #70 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Panowie u mnie inny problem sterownik Expert PID Dynamic,bez względu na ustawienia piec nie dogrzewa,pracuje cały czas a kilka minut po starcie pompy temp spada do 40 s/c i nie może dobic.Dodam,że dom jest super ocieplony,grzeje tylko 6 grzejników(remont wykończeniowy) Brak mozliwośi zwiększenia czasu podawania,przynajmniej po zmianach ustawien i akceptacji nowych ustawien tylko wentylator pracuje z większa moca,objaw jest taki,że w automacie podajnik za mało podaje paliwa.Kombinowałem z kalorycznością,mocami i tak wszystko psu na bude. Dodam piec z podajnikiem GALMET 16kW,mieszkanie 120m/2Czy istnieje możliwość w automacie zwiększyć czas podawania?,groszek kupowany workowany po 25 kg,i sprawdzany już z kilku żródeł,więc wykluczam jakość paliwa.Bedąc kiedyś u kumpla widziałem jego piec z podajnikiem DEFRO,jego slimak pracuje dużo szybciej niż u mnie.Może tu jest przyczyna,że w tym samym czasie mój podaje za wolno i co za tym idzie za mało opału?.Prosze o pomoc dzieci marzna. Mam ten sam problem. Pomocy!!!!
jaceksw47 Opublikowano 26 Stycznia 2014 #71 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Wczym jest ten problem? ten sterownik prawie sam zrobi wszystko.
maciejGRZ Opublikowano 26 Stycznia 2014 #72 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Byc moze ale to pierwsza zima z tym piecem wiec moge byc zagubiony. Z gory dziekuje za pomoc .
jaceksw47 Opublikowano 26 Stycznia 2014 #73 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Maciej, proponował bym abyś wrócił do ustawień fabrycznych i dopiero można coś robić dalej, ten sterownik jest naprawdę bardzo fajny.Następnie z menu wybierz model kotła który posiadasz zatwierdź,następnie wybierz z menu węgiel jakim palisz zatwierdź, jest cała lista,mocy kotła narazie nie ruszaj,odczekaj godzinę i sprawdz co na palenisku ,jak pali się węgiel czy kopiec jest,czy zapada się,czy przerzuca i spada niedopalony,powiem ci że pieklorz z żółtych worków plastikowych spala się ciężko,osobiście spalam teraz ,,zgodę" ma mniej kalorii ale jakbym palnika nie ustawił wszystko ładnie się spala.Pieklorz od Zgody jest trochę mocniejszy mniej go wychodzi ale jest droższy,ceny w mojej okolicy pieklorz 950zł/t, zgoda od 620-790zł/t.
Dariusz190977 Opublikowano 2 Czerwca 2014 #74 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Witam koledzy mam mały problem po przełączeniu pieca na tryb Letni rozłancza się pompka od CO zawór np.zostaje otwarty na połowie i puszcza ciepło na dom podczas gdy pompka nie pracuje nie wiem dlaczego przepuszcza może ktoś pomoże mi rozwiążać ten problem.Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.