Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocenę projektu instalacji


Gabriel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

Proszę o ocenę projektu instalacji.

Wydaje się, ze pomyślałem o wszystkim. Oczywiście nie ma na rysunku zaworu głównego i zaworu bezpieczeństwa, ale na pewno będą :(

 

Nie bardzo widzę krytykę wolałbym usłyszeć poradę :)

 

W tym schemacie martwi mnie jedna rzecz:

-rury powrotu są 1 1/4" a przy zaworze muszę być zredukowane do 1" po czym można puścić do końca 1" lub z powrotem rozszerzyć na 1 1/4".

-mianowicie czy na powrocie do zaworu 4D 1" nie będzie zbyt wąski, żeby nie powstawało ciśnienie między zasilaniem - pompą, a powrotem na zaworze 4D. Zawór posiada dodatkowo wewnętrzne opory co znacznie redukuje średnicę myślę, że poniżej 3/4".

Myślę, że za zaworem 4D na powrocie dobrze byłoby rozszerzyć rurę bo będzie tam dodatkowo powrót z cwu podpięty.

 

 

 

 

schematdp4.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze o poprawę i poradę w tym temacie. Wiem, że kiepski opis, ale to wymiana starego kotła na nowy. Reszta zostaje nie ruszona. Jakieś uwagi bardzo mile widziane. Czy inny rozmiar rur jeżli tak to jaki? Moze 1 1/4 jako główna i 3/4 jako reszta? Prosze o sugestie? Taki plan w innym watku się przyjoł tylko nie było grubości rur.

Co zmienić i jak? Niestety w okolicy fachowcy są zajęci oraz ci których znalazłem nie montują zaworów 4 drogowych!! Jestem skazany na siebie i brata hydraulika ale nie od instalacji c.o..

Dlatego pisze na forum bo chciałbym wiedzieć co i jak zmienić zanim zacznę prace na dobre.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Projekt bez sensu ,brak wiedzy w tym temacie.Żle dobrane przekroje rur.Wątły opis instalacji odnośnie układu.

Kolega Gabriel potrzebuje pomocy a nie krytyki która nic nie wnosi. Poczytałem sobie dzisiejsze posty kolegi himani i widzę, że większa część jest w podobnym krytycznie - moralizatorskim tonie. Czyżby podkręcanie licznika postów?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek musisz zmienić podłączenie naczynia wyrównawczego powinno być podpięte bezpośrednio pod wyjście pieca a nie za pompą.

Robiąc zasilanie bojlera zrób miejsce na ewentualne podlączenie drugiej pompy obiegowej tylko na CWU w razie gdyby pompa CO nie wymuszała dostatecznego obiegu wody w tym obwodzie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga poma będzie na zasialniu CWU. Naczynie wzbiorcze bedzie podłączone od samego pieca przed jakim kolwiek zaworem. Chdzi mi w tej chwili czy zawór 4D 1" wystarczy na wymuszonym obiegu na powrocie, czy nie bedzie powodował "zatoru". Pompa CWU będzie się włączała przy określonych temperaturach niezabierając ciągle ciepła z co.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Gabrielu nie podkręcam licznika postu ,tak jak inni mnie oceniają.Wyszedłem z dobrą radą z fachową wiedzą .Co myślą inni

to ich problem.Widocznie nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.Udzielę Ci wiedzy,jak ją wykorzystasz to będzie wola Twoja.

Naczynie wyrównawcze jest dobrze zainstalowane,wyjście z kotła jak i powrót należy pozostawić w przekroju 1 1/4 cala.

Z uwagi na fakt, że zasobnik cw znajduje się blisko kotła, należy na powrocie zainstalować zawór przelotowy w celu zredukowania oporu hydraulicznego.W przeciwnym razie zasobnik cw będzie wymijał pozostały obieg.W pionie jest zainstalowany zawór różnicowy do zagwarantowania pracy kotła w przypadku braku zasilania,jest ok.Ciśnienie statyczne nie jest tu żadną problematyką,otwarte naczynie zbiorcze zabezpiecza instalacje przed jakimkolwiek niebezpieczeństwem.

Praca kotła na paliwa stałe dozwolona jest tylko i wyłącznie w systemie układu otwartego.Instalatorzy nie kiedy łamią te przepisy i wykonują układy zamknięte.Ale to są saperzy,saper miner.Tracisz gwarancję kotła i wprowadzasz niebezpieczeństwo dla całej rodziny.Wszystkie urządzenia do pracy na podciśnienie muszą mieć atest dopuszczający do pracy na ciśnienie.Kocioł węglowy do takich nie należy.W moim mieście widziałem budynek po eksplozji kotła na paliwo stałe,

zginęło dwoje ludzi ,ściankę działową rozwaliło całkowicie, ściana nośna z otworem okiennym rozrzucona w odl.10m.

To tak dla uzmysłowienia skutków głupoty.Dodrze wyreguluj zawory przy grzejnikach i wszystko będzie dobrze pracować.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za porady Tobie i wszytkim co pomogli oraz ZAPRASZAM NA PIWKO :(

Może jakieś sugestie co byś zmienił. Mam znajomego co ma c.o. na paliwa stałe i wszystkie rury ma 1" z tym, ze nie ma awaryjnie grawitacji, tylko pompa.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za porady Tobie i wszytkim co pomogli oraz ZAPRASZAM NA PIWKO :(

Może jakieś sugestie co byś zmienił. Mam znajomego co ma c.o. na paliwa stałe i wszystkie rury ma 1" z tym, ze nie ma awaryjnie grawitacji, tylko pompa.

 

 

Jeżeli wykonać instalację na grawitację ,to nie potrzeba żadnych pomp,zaworów różnicowych i zaworu 4D.Naczynie otwarte z przelewem i rurą odpowietrzającą.Przekrój minimum 1 1/4cala w obrębie kotła do rozgałęzień,dalsza redukcja przekroi w zależności od miejsc z grzejnikami.Przy odpowiednim doborze przekroi rur, instalacja pracuje jak szwajcarski zegarek.

Żadnych problemów,żadnych dodatkowych kosztów na energię i zbędne armaturę.Teorię połączyć z praktyką i dobrą robotą,

wtenczas jest efekt.Rury w grawitacji o przekroju 1 cal nie spełnią tych wymogów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grawitacja ma być tylko awaryjnie! Czasami zimą u mnie brakuje prądu nie jest to jakoś nagminnie, ale nie chciałbym zostać bez ogzrewania przy -30 na dworze. Cały proces spalania chciałbym aby był sterowany. W chwili obecnej wszystko działa na grawitacji, ale niektóre gzrejniki dość długo się grzeją. Pozatym w obecnej chwili ogrzewam jedno piętro, za rok bedzie remont łazienki i grzanie podłogowe. Również w przyszłym roku dojdzie drugie pietro po części ogrzewane równierz podlogowo więc już teraz chcę zrobić na przyszłość. Łącznie będzie 160m2 nie licząc garażu. Pompę można zawsze wyłączyć jak grawitacja będzie się dobrze sprawowała.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała modyfikacja. Doszło obejście zaworu 4D po grubych rurach zabezpieczenie na wypadek wymuszenia grawitacji. Mam obawy czy zawór 4D 1" na powrocie wystarczy wiec małe zabepieczenie. Schemat ten sam z tym, ze bardziej pomazany :( Oczywiście na gzrejniki proszę nie patrzeć to tylko pgląd. Od głównego rozejścia do każdego gzrejnika idzie indywidualne zasialnie i powrót to jest wszystkie gzrejniki są niezależne od siebie, każdy dowolnie można zakręcić nie zabużając pracy reszty układu.

 

 

schemataa1.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-3430-1223679500_thumb.jpgWitam jestem użytkownikiem kotła SAS NWT .W instalacji żeliwne grzejniki i z 400- l wody. Hydraulika(starszej daty) poprosiłem o założenie zaworu czterodrogowego wg mojego pomysłu, zawór 1,5 cala(chciałem zostawić jak najwięcej grawitacji),redukcja z pieca z 2" na 1,5" potem już wszystko idzie do zaworu 4 drogowego i dalej rurami 1,5'',tylko na pompkę 1''.Rure powrotną (wychodzi nisko ze ściany) musiałem wyciągnąć 1,20 m do góry do zaworu a potem na dół do pieca.Obieg otwarty, ew. zamykam i ustawiam tak cisnenie żeby piec pracował na ok 1 barze (dop. 1,5 bara), na rysunku schemat podobny jak mam teraz, planuję zrobić CWU z pieca .
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim układzie starego typu wszystko działa oprócz nowego kaloryfera do którego prowadzą cienkie rurki, najsłabiej się grzeje bo woda woli większe średnice dlatego polecam osobny obieg dla podłogówki i nowych kaloryferów w starej sieci, czy ktoś może doradzić czy układ z CWU będzie ok? Też planuję przerobić układ i przenieść zawór mieszający i dodać CWU , czy jest sens przenosić zawór, potrzebuję szybkiej odpowiedzi bo prace w toku

post-3430-1223713228_thumb.jpg

post-3430-1223815758_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała modyfikacja. Doszło obejście zaworu 4D po grubych rurach zabezpieczenie na wypadek wymuszenia grawitacji. Mam obawy czy zawór 4D 1" na powrocie wystarczy wiec małe zabepieczenie. Schemat ten sam z tym, ze bardziej pomazany :( Oczywiście na gzrejniki proszę nie patrzeć to tylko pgląd. Od głównego rozejścia do każdego gzrejnika idzie indywidualne zasialnie i powrót to jest wszystkie gzrejniki są niezależne od siebie, każdy dowolnie można zakręcić nie zabużając pracy reszty układu.

 

 

schemataa1.jpg

 

Błąd w sztuce,zrezygnuj z pomysłu zainstalowania w/g rysunku naczynia przelewowego.Naczynie przelewowe umieść na głównym pionie poza ostatnimi grzejnikami.W tym przypadku w/g rysunku dojdzie do zatoru odpowietrzającego układ co.

Bez potrzeby zamontowana pompa na cwu,umieszczając zasilenie cwu wyżej pompy otrzymasz ten sam efekt.Wyregulować poprzez zawór przelotowy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd w sztuce,zrezygnuj z pomysłu zainstalowania w/g rysunku naczynia przelewowego.Naczynie przelewowe umieść na głównym pionie poza ostatnimi grzejnikami.W tym przypadku w/g rysunku dojdzie do zatoru odpowietrzającego układ co.

Bez potrzeby zamontowana pompa na cwu,umieszczając zasilenie cwu wyżej pompy otrzymasz ten sam efekt.Wyregulować poprzez zawór przelotowy.

 

Stosując pompę chciałem zrobić automatyczne odciecia grzania cwu po osiagnięciu przez bojler odpowiedniaj temperatury. Poaza tym jak zrobię odejście powyżej pompy to bedę musiał na grzejnikach utrzymaywać wysoką temperaturę.

Jak zrobię zasialnie cwu jak na rysunku mogę zaworem 4 drogowym odciąć grzejniki, a obieg będzie wymuszany przez pompę cwu. Dzięki temu powstanie mi mały obieg grzejący tylko cwu naperzykład latem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stosując pompę chciałem zrobić automatyczne odciecia grzania cwu po osiagnięciu przez bojler odpowiedniaj temperatury. Poaza tym jak zrobię odejście powyżej pompy to bedę musiał na grzejnikach utrzymaywać wysoką temperaturę.

Jak zrobię zasialnie cwu jak na rysunku mogę zaworem 4 drogowym odciąć grzejniki, a obieg będzie wymuszany przez pompę cwu. Dzięki temu powstanie mi mały obieg grzejący tylko cwu naperzykład latem.

 

 

Konsekwencją tego montażu nastąpi w ciągu kilku minut spalenie pompy.Zły projekt,moje rady na nic się zdały.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stosując pompę chciałem zrobić automatyczne odciecia grzania cwu po osiagnięciu przez bojler odpowiedniaj temperatury. Poaza tym jak zrobię odejście powyżej pompy to bedę musiał na grzejnikach utrzymaywać wysoką temperaturę.

Jak zrobię zasialnie cwu jak na rysunku mogę zaworem 4 drogowym odciąć grzejniki, a obieg będzie wymuszany przez pompę cwu. Dzięki temu powstanie mi mały obieg grzejący tylko cwu naperzykład latem.

 

 

Wiadomość na skrzynkę pocztową nie dotarła ,wystąpił błąd.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konsekwencją tego montażu nastąpi w ciągu kilku minut spalenie pompy.Zły projekt,moje rady na nic się zdały.

 

Dlaczego pompa ma się spalic? Przecież będzie obieg i nic nie blokuje wody? Rozumiem, że jakby miał powstać zator. Zła pompa czy podłazcenie złe? Prosze jakoś jaśniej to określić.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego pompa ma się spalic? Przecież będzie obieg i nic nie blokuje wody? Rozumiem, że jakby miał powstać zator. Zła pompa czy podłazcenie złe? Prosze jakoś jaśniej to określić.

 

 

Czy naprawdę rysunek nic nie mówi?Odpowiedż udzieliłem już wcześniej.Zator w instalacji na obiegu wody.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piec ruszył, wszystko działa super i na grawitacji i z pompką. Zasilanie cwu jest lepsze niż myślałem, automatyka utrzymuje około 50stopni na bojlerze oczywiście można mniej lub wiecej. Nic nie puka w rurach, nic nie cieknie, bardzo dobrze i szybko grzejniki się nagrzewają. Cały układ wygląda, że odpowietrzył się automatycznie przez zbiornik wyrównawczy, wszytskie gzrejniki grzeją równo.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piec ruszył, wszystko działa super i na grawitacji i z pompką. Zasilanie cwu jest lepsze niż myślałem, automatyka utrzymuje około 50stopni na bojlerze oczywiście można mniej lub wiecej. Nic nie puka w rurach, nic nie cieknie, bardzo dobrze i szybko grzejniki się nagrzewają. Cały układ wygląda, że odpowietrzył się automatycznie przez zbiornik wyrównawczy, wszytskie gzrejniki grzeją równo.

 

super! może jakieś zdjęcia instalacji przy kotle ? :(

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego pompa ma się spalic? Przecież będzie obieg i nic nie blokuje wody? Rozumiem, że jakby miał powstać zator. Zła pompa czy podłazcenie złe? Prosze jakoś jaśniej to określić.

 

Witaj,

 

Gabriel zmień układ zasilenia zasobnika ciepłej wody,w obecnej chwili jest on zablokowany torbą powietrzną.Spalisz pompę,

lepszym pomysłem jest zainstalowanie na nim samoczynnego odpowietrznika,który odblokuje układ. Musisz mieć go pod kontrolą w przyszłości ,czasami pływak przykleja się i nie wypuści powietrza, które może powstać z zagotowania wody i skierowania się w ten odcinek.Brak mi wiedzy jaki to zasobnik ,w jakim położeniu i jakie mogą być konsekwencje połączenia jego.Opisałem Ci układ bez wad na którym może powstać dobry projekt i bezpieczne użytkowanie.Czy go wykonasz,nie wiem.

Powodzenia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.