Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie Do Mufy Cyrkulacyjnej Termometru ?


slowfox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem laikiem, podłączono bojler 100 litrow leżący z wężownicą firmy gelmet.

Bojler ma od przodu patrzac 4 wyjscia - dwa pionowe to wejscie do C.O zasilanie i powrot - od lewej strony wyczytalem z instrukcji ze jest to mufa cyrkulacyjna, a po prawej stronie jest to miejsce na czujke z pieca C.O i własnie moje pytanie brzmi nastepujaco:

 

czy w ktores z tych wejsc ( po lewej lub prawej ) moge wstawic termometr słupkowy ( bo taki mam) tak zeby mi czytał temperaturę wody w bojlerze ?

Zaznaczam ze oba wejscia są obecnie zakorkowane.

Pozdrawiam

 

Próbowałem na własną ręke dociec w ktory otwor mozna by bylo wkrecić termometr postanowilem dotknac reką korek metalowy jeden i drugi ten od mufy cyrkulacyjnej jak i czujki co i te korki nie sa az takie cieple, powiedzialbym ze sa letnie czyli cos jets na rzeczy ze nie tam jest miejsce termometru poniewaz jak dotkne wylotu wody cieplej ktore znajduje sie u gory w bojlerze to jest bardzo cieple, a na pewno woda jest gorąca conajmnie w polowie bojlera bo juz jest palone od okolo 12 godzin dosc mocno w piecu a nikt wody z bojlera nie pobiera...

Edytowane przez slowfox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wkręcić, ale będie to tylko temperatura poglądowa, bo króciec do cyrkulacji jest mniej-więcej w 2/3 wysokości bojlera,(nie wiem, czy Twój bojler ma podobną budowę jak ten w załączonym przekroju) a woda cwu jest pobierana z samej góry.

 

http://www.fuego.pl/4216_Bojler_z_wezownica_spiralna_140.html

 

Po wkręceniu termometru i napaleniu w kotle zmierz temperaturęna nim, a następnie temperaturę gorącej wody wypływającej z kranu - wtedy będziesz wiedział jaką musisz brać poprawkę (zwłaszcza, że termometr już masz, więc po co miałby się niepotrzebnie walać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach