Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Reto Duo 20Kw + Ecomax 800R - Problemy Z Zaworem 4Drogowym


karistof

Rekomendowane odpowiedzi

CYTAT:

Ja tak samo jak Vlad24 - zrozumiałem że przechodzisz na tryb pracy standardowy ze swoimi nastawami - bo wyjaśnij w czym niby pomaga ci wchodzenie w sterowanie ręczne ?

 

 

Jest taka opcja:

menu - za mieszaczami masz opcję ustawienia ręczne

za pomocą nich możesz na chwilę włączyć i wyłączyć wszystkie dodatkowe urządzenia (pompy, mieszacz, wentylator oraz podajnik)

 

 

 

 

CYTAT:

myślę że źle to ustawiłeś - za duża różnica, radze zmniejszyć do max 5 st.( ja ustawiam 3 st)

Przy tak dużej różnicy to gdy normalnie dajesz na mieszacz 48st, przestawi na 38st - wtedy kocioł ma duży zapas i jest dłużej w nadzorze. Ale gdy termostat przestawi znowu z 38 na 48 to słuchaj nie ma bata - musi ostro podganiać, a nie daj boże jak do tego jeszcze dołączy się CWU - to temp jest poniżej zadanej i kocioł tak może dłużej chodzić.

Może być też tak że FL kalibruje się wtedy gdy na mieszaczu masz 38st, a nagle ma zupełnie inne warunki - nim skoryguje wcześniejszą charakterystykę trzeba mu dać trochę czasu.

Jeśli temp na dworze spada to nie masz z +5 nagle w pół godz -20 tylko stopniowo się to zmienia.

 

 

Tak, może faktycznie za duża zmiana.

Moim celem była oszczędność, a że nie mogę ustawić opcji wyłączenie pompy od termostatu to ustawiłem dużą obniżkę mieszacza.

Jak pogodówka osiągnie zadaną temperaturę np 23 stopnie, mieszacz obniża się o te 10 stopni przez co w mieszkaniu powoli spada temperatura. Jak spadnie do 22,7 mieszacz znowu podnosi się do góry o 10 stopni szybko dogrzewając pomieszczenia.

 

Może powinienem skorzystać z obniżenia nocnego mieszacza np o dodatkowe 5 stopni, a w dzień faktycznie korygować obniżenie mieszacza od termostatu o max 5 stopni?

 

 

 

 

 

CYTAT:

Wcześniej wspominałeś o czujniku CWU na rurze - karygodna sprawa, tak nie może być.

Wówczas CWU się załącza częściej niż trzeba, lub też ciepłej wody jest zbyt mało gdy przychodzi nalać pełną wanne.

 

Tak , ale po wysmarowaniu go pastą termicznmą, nawet czujnik zamontowany na rurze daje bardzo dobre odzwierciedlenie temperatury. Gdy mierzę termometrem faktyczną temperaturę wody pokazuje tyle co teraz na czujniku. Ta rura to rura wylotowa wody użytkowej. Ociepliłem ją, czujnik i rura są odizolowane termicznie - pewnie jakieś straty będą, czyli ochłodzenie tej rury, a tym samym temperatury czujnika którą czyta kocioł. I wtedy niepotrzebne grzanie CWU:)

Tylko przecież ta rura grzeje się cały czas od zasobnika.

 

 

 

 

Podwyższenie kotła o 5 stopni od CWU mam 0, bo dezynfekcję CWU robię ręcznie - drewnem. A normalnie max CWU to 50 stopni, więc tak jak piszesz Jonaik - przy temperaturze na kotle 60 - 65 w zupełności wystarczy. A nie chce mi się zmieniać tego parametru za każdym razem jak palę drewnem i grzeję CWU do 70 stopni. Wtedy kocioł niepotrzebnie zwiększa moc do 75 i dłużej pracuje zużywając ecogroszek, aby osiągnąć zwiększoną temperaturę podwyższoną od CWU.

 

 

 

 

 

Jonaik, a jak szybko u Ciebie spada temperatura CWU kiedy jej nie używasz o 2 czy 5 stopni - sprawdzałeś to?. Wtedy będę wiedział jak bardzo przekłamuje mój sposób montażu czujnika. Może pokuszę się o demontaż grzałki i w to miejsce dam kapilarę z czujnikiem.

 

Pozmieniam te parametry koledzy i zobaczę co będzie się działo.

dzięki i pozdrawiam,

Edytowane przez aimkosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"aimkosa" mała uwaga ogólna: nim wyślesz post zrób podgląd, nie rób niepotrzebnych pustych luk, bo potem ciężko się to czyta.

Nie pisz postu pod postem, zawsze można edytować poprzedni nim ktoś nie odpowie, bo potem mamy dwa prawie identyczne posty i jest zabawa w wyłapanie różnicy.

Do cytatów jest specjalna opcja - wstaw cytat (taka chmurka).

 

A teraz do rzeczy - generalnie masz kolego dobre pomysły, ale wydaje mi się że czasami przekombinowujesz.

Kocioł nie wymaga aż takiej ingerencji i tak często jak to u Ciebie wygląda.Chyba Ci się nudzi w domu, albo tak bardzo Ci się podoba w kotłowni :)

Jak pogodówka osiągnie zadaną temperaturę np 23 stopnie, mieszacz obniża się o te 10 stopni przez co w mieszkaniu powoli spada temperatura. Jak spadnie do 22,7 mieszacz znowu podnosi się do góry o 10 stopni szybko dogrzewając pomieszczenia.
Mylisz pojęcia, pogodówka tu nie ma nic do rzeczy - ona ma zmieniać temp mieszacza w zależności od temp na dworze w oparciu o wybraną krzywą grzewczą.

Ty mówisz o ustawieniu ecostera i termostacie pokojowym.

Poza tym zamiast tak dużej różnicy w opcji (obniżenie temp mieszacza od termostatu) ustaw sobie mniejszą krzywą, i obniżenie powiedzmy o 3 st. Popróbuj tych ustawień.

Im wyższa krzywa tym większe spalanie, dlatego lepiej ustalić mniejszą, na tyle żeby tylko w domu się nie wychładzało. W każdym domu ta krzywa będzie inna.

Dam Ci mój przykład : gdy na mieszaczu jest ustawiona stała temp 47-48st - spalanie wynosi 25kg, jak idzie 43st spalanie 17kg - warunki na zewnątrz zbliżone.

Obniżenie nocne - jak kto woli, niby zdrowiej jest jak w nocy jest chłodniej, ja jednak nie mogę się przełamać i w nocy muszę mieć 22st. :)

 

Tak , ale po wysmarowaniu go pastą termicznmą, nawet czujnik zamontowany na rurze daje bardzo dobre odzwierciedlenie temperatury. Gdy mierzę termometrem faktyczną temperaturę wody pokazuje tyle co teraz na czujniku. Ta rura to rura wylotowa wody użytkowej. Ociepliłem ją, czujnik i rura są odizolowane termicznie - pewnie jakieś straty będą, czyli ochłodzenie tej rury, a tym samym temperatury czujnika którą czyta kocioł. I wtedy niepotrzebne grzanie CWU:) Tylko przecież ta rura grzeje się cały czas od zasobnika.
Nie zgadzam się z tym. Czy zdarzały CI się sytuacje, że wody gorącej było za mało. np. nalewasz wodę do wanny, a tu po nalaniu 1/3 nie masz gorącej wody (a gdzie tam mowa żeby mogły się potem kąpać inne osoby )?

Czujnik obecnie faktycznie pokazuje temp wody jaka idzie do kranu, ale czy nagrzany jest cały bojler czy tylko sama góra bojlera to tego już nie wiesz.

Przy montażu na środku bojlera sytuacja już inaczej wygląda, wiadomo ciepło idzie do góry, czyli temp w bojlerze jest stopniowana. Ale wówczas gdy nam czujka pokazuje 50st. to wiadomo że wody gorącej jest dużo.

W Twojej sytuacji przy temp na kotle 60st uzyskanie 50st na samej górze bojlera jest dziecinnie proste w kilka min. A spróbuj nagrzać do takiej temp cały bojler to może zająć i pół godz.

Może na co dzień przy małym poborze wody być to nie zauważalne, ale jeśli jest kilka osób w domu które chcą się kąpać w jednym dniu to czarno to widzę.

Ja mam dużą wanne 200L także musze mieć na CWU ok 52 st żeby bez obawy lać wanne do pełna.

 

Jonaik, a jak szybko u Ciebie spada temperatura CWU kiedy jej nie używasz o 2 czy 5 stopni - sprawdzałeś to?. Wtedy będę wiedział jak bardzo przekłamuje mój sposób montażu czujnika. Może pokuszę się o demontaż grzałki i w to miejsce dam kapilarę z czujnikiem.
Mam bojler dobrze izolowany oryginalnie pianką poliuretanową strata jest bardziej przez przyłącza niż przez samą izolacje. Nie sprawdzałem dokładnie straty temp ale powiedzmy 1-2st przez 10godz, nie więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Jonaik,

 

Jak zawsze dzięki za odpowiedź.

 

Edycję mam tylko przez chwilę, później nie mogę edytować danego postu. Dlatego piszę nowy.

Cytat - poradziłem sobie w taki sposób, nie wiedziałem jak cytować poszczególne fragmenty - mój błąd, widze teraz tą chmurkę:) będę korzystał.

Postaram się nie zaśmiecać forum.

 

Przetestuję różne wersje ustawień zobaczymy jak to wyjdzie.

 

A teraz do rzeczy - generalnie masz kolego dobre pomysły, ale wydaje mi się że czasami przekombinowujesz.

Kocioł nie wymaga aż takiej ingerencji i tak często jak to u Ciebie wygląda.Chyba Ci się nudzi w domu, albo tak bardzo Ci się podoba w kotłowni :)

 

Odnośnie powayższego Jonaik, nie przesiaduje normalnie w kotłowni godzinami, akurat mam jak wcześniej pisałem skręconą nogę, więc więcej czasu na zrozumienie pewnych tematów związanych z kotłem i spalaniem, chcę ten czas wykorzystać, bo żeby to zrozumieć lepiej trzeba trochę poobserwować.

Jak zaczynałem palić pierwszy sezon, wychodziło mi dwa worki ecogroszku na dzień - obecnie około 17kg, więc widzę po prostu sens pytania doświadczonych kolegów o zdanie.

 

 

Mam bojler dobrze izolowany oryginalnie pianką poliuretanową strata jest bardziej przez przyłącza niż przez samą izolacje. Nie sprawdzałem dokładnie straty temp ale powiedzmy 1-2st przez 10godz, nie więcej.

 

To jednak muszę zmienić ten czujnik, bo u mnie 2 stopnie to spadają co godzinę - czyli pompa CWU pracuje dużo za często.

Bo jak Ty nie używasz wody to CWu grzeje się raz na ileś godzin (w zależności od histerezy)

 

Jonaik ostatnie pytanie i nie zawracam gitary:

Czy masz termostaty na grzejnikach i czy jak masz to otwierasz je na max czy też regulujesz nimi temperaturę w domu oprócz pogodówki.

 

jeszcze raz dzięki za podpowiedzi:)

 

pozdrawiam,

Edytowane przez aimkosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jonaik ostatnie pytanie i nie zawracam gitary:

Czy masz termostaty na grzejnikach i czy jak masz to otwierasz je na max czy też regulujesz nimi temperaturę w domu oprócz pogodówki.

 

Przepraszam ale wyłączyła się edycja, a chcę doprecyzować pytanie

 

Rozumiem, że masz ecoster 200 i regulujesz temperaturę mieszacz za pomocą krzywej grzewczej. I teraz pytanie czy masz głowice termostatyczne na grzejnikach, jak tak czy nimi też regulujesz temperaturę w pomieszczeniach, czy jednak są otwarte na max i cały czas przepływa przez nie woda z CO?

 

Tak jak mówiłem ostatnie pytanie i nie zawracam tyłka:)

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"aimkosa" chyba mnie źle zrozumiałeś, nie irytują mnie Twoje pytania, a po to jest forum żeby pytać i wymieniać się wiedzą, a niektóre moje drobne uwagi traktuj z humorem.

Może to o czym tu mówimy komuś się jeszcze przyda. A jeśli admin uzna że zaśmiecamy forum to wywali temat :)

 

Rozumiem, że masz ecoster 200 i regulujesz temperaturę mieszacz za pomocą krzywej grzewczej. I teraz pytanie czy masz głowice termostatyczne na grzejnikach, jak tak czy nimi też regulujesz temperaturę w pomieszczeniach, czy jednak są otwarte na max i cały czas przepływa przez nie woda z CO?
Mam panel pokojowy - ecoster 200, ale nie jest on nieodzowny do sterowania pogodowego.

Mam głowice termostatyczne na kilkunastu grzejnikach, poza 4 grzejnikami na klatce schodowej (które są odpowiednio pokryzowane).

Głowice ustawiane w zależności od wymagań domowników i pomieszczenia, w żadnym pomieszczeniu nie jest otwarte na maxa - z reguły ustawione na 3-4 (pożądana temp w pokojach to ok 22st).

Ustawienie na maxa mija się w ogóle z celem montowania głowic. Przecież chodzi o to żeby temp w pomieszczeniu była kontrolowalna i żeby dało się ustawić że w łazience ma być cieplej, w kuchni chłodniej, w pokojach według indywidualnego uznania.

Korzystam również ze sterowania pogodowego dla temp mieszacza, lecz raz wybranej krzywej - która się sprawdza dla danego domu, potem się nie zmienia. O to właśnie chodzi żeby sterownik sam dostosowywał temp mieszacza w zależności od temp na zewnątrz. W instrukcji jest dobrze opisane o krzywych i kiedy jest właściwie dobrana.

 

Niektórzy twierdzą że sterowanie pogodowe temp mieszacza koliduje z zamontowanymi głowicami termostatycznymi. Ja tak nie uważam, testowałem różne ustawienia i warianty i wiem że dopiero jedno i drugie daje pożądany efekt, komfort cieplny / oszczędnie gospodarując ciepłem. Jedni próbują żeby temp na mieszaczu była jak najniższa bo wtedy też są mniejsze straty na rurach, a inni dają na grzejniki tyle samo stopni co na kotle, wtedy faktycznie pomieszczenie się dużo szybciej ogrzewa, ale grzejnik jest w pomieszczeniu albo gorący albo nieprzyjemnie zimny. Czuć również wtedy na zmianę gorąc lub wrażenie chłodu.

 

W sposobie który ja preferuje: grzejnik najczęściej jest lekko ciepły, lub grzeje samą górą, zimny jest dopiero w słoneczne południe.

Ja testowałem oba rozwiązania, i wiem że straty na rurach są zauważalne - przynajmniej u mnie w domu.

Ja to porównuje do jazdy samochodem, w moim sposobie mamy lekko wciśnięty gaz, bez potrzeby dodawania do dechy, a potem puszczania całkowicie. (identyczna sytuacja jest jak dajesz obniżenie temp mieszacza od termostatu na 10st :) czyli tworzenie sztucznych gór na drodze, z których najpierw sobie zjeżdżasz bez gazu, a potem musisz nieźle cisnąć żeby pod tą górę podjechać)

Każdy wie że taka technika jazdy czyli gazowanie i puszczanie nie jest ekonomiczna, dopiero delikatne i płynne obchodzenie się z pedałem przyspieszenia daje zauważane efekty. Takimi samymi zasadami kieruje się też sterowanie Fuzzy Logic.

Ale co kto woli - "wolnoć Tomku w swoim domku" :)

Edytowane przez JONAIK
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Jonaik:)

 

Fajnie, że masz wiedzę i doświadczenie i jeszcze potrafisz się tym dzielić pomagając innym użytkownikom dojść do jak najlepszych ustawień. U mnie jak na razie Twoje spostrzeżenia sprawdzają się w 100%.

Zabawkę w postaci ecoster 200 mam od niedawna i dopiero jak widać próbuję rozklimić jego funkcje:) i ustawienia.

Właśnie chcę tak zrobić, znaleźć optymalną krzywą grzewczą dla mojego domu i nie przestawiać tego więcej z byle powodu, korygować to lekko ewentualnie współczynnikiem temperatury pokojowej (w razie potrzeby oczywiście).

Dlatego pytałem o termostaty, bo też je mam na wszystkich grzejnikach i ustawione są na poziomie około trochę przed 3 - czyli mniej więcej 21,5 stopnia.

 

Dzięki;

 

Pozdrawiam,

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po Świętach:)

 

pomęczę Was koledzy jeszcze paroma pytaniami - po przeróbkach jak wyżej.

 

Sytuacja jest taka, że po zamontowaniu trzeciej pompy - pompy kotła oraz przeniesieniu czujnika CWU w miejsce zamiast grzałki elektrycznej, teraz gdy załącza się się pompa od CWU temperatura powrotu na chwilę bardzo spada do około 40stopni,a siłownik otwiera mieszacz do około 80% żeby utrzymać zadaną temperaturę mieszacza. Wtedy temperatura powrotu powoli rośnieaż osiągnie o -2 lub -3 mniej od temperatury kotła. Ale powoduje to też drastyczny spadek temperatury na kotle 54 stopnie. Więc kocioł dłuższy czas walczy żeby podnieś temperaturę na kotle - no i mało efektywnie podgrzewa CWU - ze względu na obniżoną temperaturę, to wszystko trwa przez te efekty długo.

Więc jako rozwiązanie ustawiłem w opcjach CWU - priorytet CWU. Teraz kocioł nie pikuje w dół podczas załadunku CWU, oczywiście na parę minut zamyka zawór 4D i na mieszkanie nie wychodzi ciepło, ale działa bardzo stabilnie i wszystko odbywa się dużo szybciej.

 

Pytanie czy to ok, takie zachowanie kotła i mieszacza?,

bo wcześniej podczas załadunku CWU temperatura powrotu kotła rosła.

 

 

Drugie pytanie dotyczy cyrkulacji wody CWU.

Mianowicie jak zamontowałem czujnik od CWU w miejsce zamiast grzałki elektrycznej, faktycznie tak jak było mówione woda w bojlerze jest cieplejsza. Czujnik jest w okolicach środka bojlera i tu woda ma temperaturę jak zadana - 48stopni. Natomiast temperatura na wyjściu z bojlera czyli też w kranie ma około 60 stopni.

W takim układzie podczas załadunku CWU mimo wyłączonej pompy cyrkulacyjnej mam ciepłą wodę w kranie. Może to nie minus, ale powoduje to szybsze wychładzanie zasobnika CWU i częstrzą pracę pompy CWU oraz to że zasobnik ładuje się dłużej bo jest wychładzany przez tą grawitacyjną cyrkulację.

Moje pytanie brzmi jakim zaworem zablokować grawitacyjne działanie cyrkulacji - chcę żeby działała tylko podczas pracy pompy cyrkulacyjnej?

 

pozdrawiam:)

Edytowane przez aimkosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zszokowałeś mnie tą niską temp przy załączeniu CWU i zastanawiam się o co tu chodzi. U mnie nie ma takiego czegoś.

U mnie na powrocie obojętnie kiedy to w skrajnym przypadku spada do 54, a na kotle do 58.

Może masz zbyt daleko do bojlera i gdy pompa CWU nie chodzi to długie rurki powrotu z bojlera bardzo stygną, ale na zdrowy rozum ileż tej wody w tych rurakch może, niech będzie nawet 5L, to co to jest.

Przecie i tak się to miesza właśnie dzięki pompie kotłowej.

 

A może kolego masz tak ustawione że przy załączeniu CWU pompa kotłowa się wyłącza i to by tłumaczyło ten stan i to otwieranie mieszacza.

 

- nie włączaj priorytetu CWU

- pompa kotłowa podczepiona pod kabel - POMPA CO

- w ustawieniach POMPA CO = POMPA KOTŁOWA

- jeszce jedno jest ustawienie o zatrzymywaniu pompy co lub mieszacza przy ładowaniu CWU trzeba by to znaleźć i ustawić na 0

 

Moje pytanie brzmi jakim zaworem zablokować grawitacyjne działanie cyrkulacji - chcę żeby działała tylko podczas pracy pompy cyrkulacyjnej?

Za pompką cyrkulacyjną zawsze powinien być zamontowany zawór zwrotny który odcina obieg gdy pompa nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie mam w ustawieniach kotła włączonej opcji wyłączenia pompy CO przy załadunku CWU.

A resztę ustawiłem tak jak pisałeś pompa CO = pompa kotła, ta pompa podpięta jest kabelkami jako CO.

Na razie zostawiam priorytet CWU bo tak działa stabilnie - nie ma innego wyjścia - sprawdzę jeszcze raz ustawienia może coś namieszałem.

Rurka powrotu od bojlera podczas postoju pompy CWU jest gorąca dla ręki, ma około 45 - 50 stopni. a rurka za pompą CWU podczas postoju ma temperaturę 30 stopni (wg termometru)

 

 

U mnie w instalacji cyrkulacji nie ma właśnie żadnego zaworu zwrotnego, tylko tak jak się dowiadywałem żaden zawór zwrotny nie zatrzyma cyrkulacji grawitacyjnej. Zawór powrotny zapobiega powrotowi wody (wstecz), a tu rych grawitacyjny odbywa się do przodu.

Jaki Twoim zdaniem zawór zwrotny mógłby pomóc żeby grawitacja go nie otwierała, dopiero ruch pompy wymuszał cyrkulację?

Z drugiej strony to trochę bezpieczniej że ta woda a właściwie jej ciśnienie ma gdzie uchodzić - właśnie w rurki od cyrkulacji. W obiegu cyrkulacji mam jedynie zamontowany zawór bezpieczeństwa - taki mały 3bar,

 

pozdrawiam,

:)

Edytowane przez aimkosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że otwieranie zaworu podczas załadunku CWU jest u mnie dlatego, że mam za mały przekrój rurek - tak jak pisałeś we wcześniejszych postach.

Cały układ jest w rurkach jeden cal.

Jak załącza się pompa CWU, która jest na początku układu to na rozdzielaczu od strony zasilania spada trochę ciśnienie wody bo zabiera je pompa CWU i pompa mieszacza ciągnie więcej powrotu z mieszkania bo tam łatwiej 30% otwarcie (zasilanie) do 70% zamknięcie zaworu(powrót), dlatego nagle spada temperatura mieszacza. Mieszacz się otwiera i pompa co może dostać ciepłej wody ile potrzebuje do osiągnięcia temperatury mieszacza.

 

Muszę jakoś sprawdzić i przekalkulować czy mniej spalę włączając priorytet CWU kiedy moim zdaniem szybciej zagrzewa się CWU nie obniżając bardzo temperatury kotła, czy mniej spalę mając chwilowe spadki temperatury na kotle przy załadunku CWU (tak do 55 stopni) i utrzymaniu temperatury na mieszaczu - w pracy bez priorytetu CWU - no ale w tym trybie dłuższe dochodzenie kotła do zadanej temperatury.

 

dzięki pozdrawiam,

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedź jeszcze jedna rzecz - na jakich biegach masz pompki ?

Jak mówiłem u mnie taka sytuacja nie występuje jak u Ciebie, i mieszacz o ile się w ogóle przestawia to jest to niezauważalne, a temp nigdy tak nie nurkuje.

 

Wydaje mi się że u Ciebie mogą być dwa powody: pompa CWU jest na 2 zamiast na 1, wówczas obieg na CWU jest szybszy niż obieg mieszacza, oraz bojler masz płaszczowy który ma dużą powierzchnię wymiany ciepła i to radykalnie wychładza kocioł. Jeszce jest kwestia temp jaką ustawiasz na CWU oraz histereza.

 

Jeśli masz pompy od bojlera i kotłową na 1 biegu to dla eksperymentu możesz kotłową ustawić na 2 bieg oraz temp bojlera dać np na 50st i histereza 4-5st. I wówczas poobserwować czy jest znacząca poprawa.

 

U mnie rury do bojlera i na obiegu kotłowym mają 5/4" ale przecież i tak jest to redukowane na pompy do 1".

Edytowane przez JONAIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Powiedź jeszcze jedna rzecz - na jakich biegach masz pompki ?

Jak mówiłem u mnie taka sytuacja nie występuje jak u Ciebie, i mieszacz o ile się w ogóle przestawia to jest to niezauważalne, a temp nigdy tak nie nurkuje.

 

Pompki są ustawione na pierwszych biegach.

Z tym, że mają różne moce

Pompa CO - I bieg = 43W

Pompa CWU I bieg = 28W

Pompa kotła I bieg = 35W

Ustawiłem eksperymentalnie CO na II bieg - żadnych zmian.

Ustawiłem testowo CWU na II bieg - mieszacz powoli zaczął się zamykać a temperatura powrotu wzrosła do -4 od kotłowej a było 7 lub 8.

Więc chyba pomogło, mieszacz przymknął się do 44% - wcześniej 60 - 70%.

Okazało się chyba inaczej niż myślałem pompa CWU za słabo pompowała ciepło:)

 

 

 

Wydaje mi się że u Ciebie mogą być dwa powody: pompa CWU jest na 2 zamiast na 1, wówczas obieg na CWU jest szybszy niż obieg mieszacza, oraz bojler masz płaszczowy który ma dużą powierzchnię wymiany ciepła i to radykalnie wychładza kocioł. Jeszce jest kwestia temp jaką ustawiasz na CWU oraz histereza.

 

Więc tu masz rację, bojler mam dwu-płaszcz firmy galmet 140L, który bardzo szybko się wychładza. Temperatura w bojlerze spada prawie 1 stopień na godzinę - bez używania CWU.

Temperatura bojlera ustawiona na 48 stopni, histereza 3 stopnie,

Zdjęcie bojlera poniżej

 

 

 

U mnie rury do bojlera i na obiegu kotłowym mają 5/4" ale przecież i tak jest to redukowane na pompy do 1".

 

Dlatego właśnie myślałem, że dzięki większemu przekrojowi rur przed pompami czy zaworem 4D jest większy zapas wody, przez co pompy mają łatwiejszy dostęp i nie zmieniają się parametry zasilania (no ale nie mam takiej wiedzy - to oczywiście moje gdybania)

 

 

zobaczymy jak będzie teraz ze spalaniem, ale większej zmiany nie powinno chyba być?

 

dzięki

pozdrawiam

post-21198-0-72961000-1325609086_thumb.jpg

Edytowane przez aimkosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bojler bardzo dobry, z bardzo dobrą izolacją ja mam identyczny też Galmet 140L, tylko z wężownicą podwójną, na pewno się ogrzewa wolniej niż Twój, ale dobrze trzyma ciepło.

 

Fajnie to opisałeś, tylko nie widzę wariantu zmiany szybkości pompy kotłowej na 2 - bo to by było jakimś tam odpowiednikiem zastosowania większych średnic.

 

Jeśli pompa CWU faktycznie ma mniejszą moc, to w efekcie z bojlera wraca zimna woda, u mnie jest tak że na powrocie z bojlera jest 5-8st mniej niż na kotle, wiadomo na starcie jest mniej ale to przez kilka sekund może.

To pozostał ci eksperyment z pompą CWU na 3 bieg :), albo pompa kotłowa na 2 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.