ekonom999 Opublikowano 13 Października 2011 #1 Opublikowano 13 Października 2011 Panowie, proszę o pomoć i jednoczesnie poradę. Kupiłem kocioł co wieloolejowy fitmy mtm neinox 40 i teraz chcę go wpiąć w centralne i podłączyć jednocześnie zasobnik cwu. Co instalator to inna wersja potrzebnego osprzętu i montażu. Jeden proponuje sprzęgło hydrauliczne drugi mówi że to czysta głupota itd... Samo uruchomienie i wyregulowanie to już ich serwisant. Dodam może jeszcze że dom jest na otwartym obiegu. Ostatni chłopak z którym rozmawiałem, taki w miarę rozsądny się wydaje. Mówi że wystarczy kupić zasobnik cwu, 2x pompka gruddfosa 25-60 (nie wiem czy do boilera taka silna potrzebna?), zawór drójdrożny (zabezpieczenie powrotu za zimnej wody do kotła) i zawory zwrotne. Wydaje się to brzmieć sensownie, ale już się troche pogubiłem więć chciałbym prosić czy mógłby mi podesłać jakiś schemat jak to w miare prosto powinno być poukładane, gdzie umejscowić pompki. Pozdrawiam i liczę na rozsądne podpowiedzi Cytuj
ekonom999 Opublikowano 27 Października 2011 Autor #2 Opublikowano 27 Października 2011 Witam, ponownie załączam projek schematu który polecił mi znajomy instalator. powiedział żeby nie pakować się w koszta i nie robić żadnych zaworów trój i czterodrożnych tylko na samym początko dać bajpas z pompką i czujnikiem temperatury na powrocie. wtedy gdy temp bedzie za mała to pompka zacznie dobierać sobie wode z zasilania. To rozwiązanie ma zabezpieczyć kocioł przed zbyt zimnym powrotem Pozdro i byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź w powyższym temacie Cytuj
jameess Opublikowano 27 Października 2011 #3 Opublikowano 27 Października 2011 Tak jak jest może spoko być, tylko pompę ładująca do CWU dałbym na zasilaniu i za pompą zawór zwrotny, żeby po wyłączeniu pompy nie było jakiejś grawitacji. Pompy możesz dać słabsze i na ochronie powrotu i na CWU. No i oczywiście pompy podpięte do sterownika, a nie bezpośrednio kablem do gniazdka elektr. pozdrawiam Jameess Cytuj
jaskul Opublikowano 27 Października 2011 #4 Opublikowano 27 Października 2011 (edytowane) Mam zrobione tak samo tylko bez żadnego by-passu bez żadnej pompki bez żadnego zaworu 3drożnego... działa i kosztów nie było.. Co do ewentualnego wykraplania kondensatu nie wiem jak i co miało by sie wykraplać w komorze gdzie pali sie olej jest około 800 stopni... po roku użytkowania zagladałem często do komory i wykraplania nie stwierdzono... Większym problemem są wg mnie skoki temp w układzie co i w tym celu myślałbym o zastosowaniu jakiegos układu mieszającego... ale nie mam i działa... Edytowane 27 Października 2011 przez jaskul Cytuj
ekonom999 Opublikowano 27 Października 2011 Autor #5 Opublikowano 27 Października 2011 Nie wiem firma od której kupowałem piec strasznie zwracała uwagę żeby kocioł był zabezpieczony przed powrotem do niego wody o zbyt niskiej temp. Tak jak mówiłeś chodzi o wykraplanie wody i rdzewienie kotła. Mam zamiar dać wszędzie pompki grundfosa: 25-60 na centralne budynku, a 25-40 na boiler i zabezpieczenie kotła. Oczywiści pompki będą podpięte do sterrownika, pokojowy. Mam do kolegów jeszcze pytanka: - czy dobrze umiejscowione są filtry i zawory kulkowe? - czy zawór zwrotny nie powinien być też na zasilaniu za pompom obiegową? - gdybyście mogli podpowiedzieć czy coś jeszcze powinno się znaleźć w schemacie? Pozdro i wielkie dzięki Cytuj
jaskul Opublikowano 27 Października 2011 #6 Opublikowano 27 Października 2011 A czemu kupiłeś taki kocioł?? Ja kupiłem używanego wiessmanna na allegro do kupienia za około 1000zł z hakiem. Nie ma szans sie nic wykraplać, w komorze gdzie palnik wdmuchuje płomień jest 800 stopni - jak w takiej temperaturze możliwe jest wykraplanie wody?? Użytkuje już tak rok i nic sie nie wykrapla. Kocioł chodzi na temp 40-70 stopni i co do niego zagladam to czysto i sucho. Może kwestia stali użytej do konstrukcji Nie znam tego kotła nie wiem czemu sie na niego zdecydowałeś ale jak trzeba to trzeba pozabezpieczaj go tak i już :) Co do schematu to nie wypowiem sie bo ja mam tak poprostu wejscie wyjście - dwie rury.... Cytuj
ekonom999 Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor #7 Opublikowano 3 Listopada 2011 U mnie też są dwie rury wejści i wyjści tylko do nich bolier cwu podpięty i tyle. Ale do rzeczy. Podjechał do mnie ten znajomy od schematu. Ma firme robiącą instalacje kotłownie itd., w tym pare ładnych lat instalował piece na przepracowany olej. Popatrzył i powiedział żeby dać sobie spokój z wykraplaniem i rdzewieniem. To są kotły praktycznie wieczne. Tak jak mówicie za duża temp w komorze żeby skraplanie było i żadnego podnoszenia przodu kotła o jakiś 1-2 cm jak mi tamci sugerowali nie powinno być. Wiedze ma bez porówanania większą od tamtych pseudo-magików. Fakt że nie zajęło mu więcej niż 5min i narysował najtańszy i najprostszy schemat podłączenia, śwadzczy tylko o nim Pozdro i dzięki Cytuj
jaskul Opublikowano 4 Listopada 2011 #8 Opublikowano 4 Listopada 2011 Daj jakieś foty - schematy komory spalania w tym kotle. Ja mam viessmanna vitolę. Różnica w pracy palnika na oo i palnika multiolejowego to przedewszystkim nie równa moc palnika multiolejowego. Nie masz jednorodnego paliwa to raz masz histerezę w podgrzewaczu oleju to powoduje ze w trakcie pracy zmienia sie moc palnika. Poza tym działa tak samo :) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.