vernal Opublikowano 18 Października 2011 #26 Opublikowano 18 Października 2011 może lekki opis (scan dziś) - od RX przewód wyjściowy wykorzystany COM - NO - kostka, jeden przewód fazowy do pompy, drugi do samej fazy - neutralny podpięty do pompy to tak jakby przerwać przewód fazowy od pompy CO i w to miejsce wpiąć COM - NO z regulatora Na to wychodzi. ;) I pompa w Geco z ustawieniami zimowymi.[ma się załączać gdy na kotle jest 35C lub podobna i pracuje powyżej tej temp. bez przerwy]. Do ochrony przed przegrzaniem kotła nie służy pompa c.o. - są inne zabezpieczenia. Cytuj
mironw Opublikowano 18 Października 2011 #27 Opublikowano 18 Października 2011 to czerwone to podłączenie do termostatu- ZWORY- CIEPŁO ROZWARTY ,ZIMNO ZWARTY a nie do takiego cacka co ma w " sobie " więcej fuunkcji niż GECO ( PROSTY STEROWNIK dla starszych ludzi -palaczy -) rozpalanie i sam pilnuje CIĄGŁEJ pracy kotla , Cytuj
mironw Opublikowano 18 Października 2011 #28 Opublikowano 18 Października 2011 (edytowane) jeszcze jedno podłączył bym to przez przekażnik bo sterownik może wprowadzać zakłucenia ( kondensatory ) miałem ostatnio taki motyw przy dodatkowym sterowaniu paru pomp i jest ok - tylko trzeba było reanimować ATOSA Edytowane 18 Października 2011 przez mironw Cytuj
vernal Opublikowano 18 Października 2011 #29 Opublikowano 18 Października 2011 Który sterownik? Cytuj
vernal Opublikowano 18 Października 2011 #30 Opublikowano 18 Października 2011 to czerwone to podłączenie do termostatu- ZWORY- CIEPŁO ROZWARTY ,ZIMNO ZWARTY a nie do takiego cacka co ma w " sobie " więcej fuunkcji niż GECO ( PROSTY STEROWNIK dla starszych ludzi -palaczy -) rozpalanie i sam pilnuje CIĄGŁEJ pracy kotla , Ten Geco nie jest taki całkiem prosty. Ma np. funkcję zapuszczania pompy na 30s co ustalony czas, gdy termostat nie chce grzania. Fajne, ale trochę słabiej niż PI. W niektórych sytuacjach może niestety doprowadzać do zbytniego przegrzewania, a poza tym nieustawialne 30s to dość duże ograniczenie - niech by było przynajmniej 60s albo 120s albo do Bugarii... :lol: Cytuj
cm812 Opublikowano 18 Października 2011 Autor #31 Opublikowano 18 Października 2011 @mirnow tyle, że nie poleca się takiego podłączenia regulatora pokojowego (termostatu) bo ponoć to nie działa tak jak powinno a w ostateczności powoduje wygaśnięcie pieca - podobno ;) Wielka rzesza użytkowników zaleca ominięcie samego sterownika GECO, czyli odpięcie pompy CO ze sterownika GECO i podpięcie np. wg. schematu Eurostar'a schemat: Mnie jednak zastanawia czy nie można by się "podpiąć" do sterownika z regulatorem ale nie w miejsce jego pierwotnego położenia (czerwona pętla) ale w takim miejscu gdzie działał by zamysł ww schematu (czyli odcięcie na zasilaniu "L"). Patrząc jeszcze na schemat podpięcia pompy CO w GECO pompa rozumiem, że jest podpięta patrząc na przewody od lewej w pompie CO: uziemienie, N - neutralny (0) i P3 - wyłącznik zależny od sterownika. Czyli w momencie kiedy sterownik zechce włączyć pompę CO podaje jej w punkcie "P3" zasilanie (L). Patrząc teraz na te schematy widać, że mój pomysł z podpięciem w to wszystko regulatora niestety odpada. ;( Myślałem, że się go podepnie może do punktu "P3" i drugi koniec przewodu regulatora do stałego zasilania gdzieś na "L". I tu chyba zrozumiałem dlaczego pompa wtedy powinna mieć ustawienia zimowe z temp. w granicach 30*C a nie jak mi się wydawało, iż super kiedy były by nastawy letnie. Gdyż trzeba by doprowadzić do sytuacji kiedy sterownik sam podaje prąd w punkcie "P3" a to właśnie przy ustawieniach zimowych pompa kręci się ciągle od zadanej temp. np. 30*C. Pytanie się rodzi tylko co by było gdyby do punktu "P3" doprowadzić i tak zasilanie "L" pompy po mimo, że sam sterownik tego prądu nie "puszcza" - spalimy moduł??? Jeśli ten przełącznik byłby taki mechaniczny nie zależący od jakiś tam algorytmów sterownika to samo podpięcie nie powinno nic zrobić (prąd i tak by nie dochodził do samego modułu). @vernal czekam oczywiście na Twoje sugestie jak to wszystko spiąć aby było dobrze i aby mi kotła nie rozwaliło jeśli by coś się z temp. działo (nie mam baypasa). Cytuj
vernal Opublikowano 18 Października 2011 #32 Opublikowano 18 Października 2011 i aby mi kotła nie rozwaliło jeśli by coś się z temp. działo (nie mam baypasa). Jeśli masz układ otwarty, to zadanie to spełni znakomicie naczynie przelewowe. Do niego dostęp kocioł ma zawsze. Jeśli tak nie jest, to instalację należy tak zrobić nie oglądając się na żadne 3D, 4D, jakieś puszczanie pompy powyżej 70 itp. To jest podstawa. W okolicy kotła albo na nim warto też zainstalować zawór bezpieczeństwa na 1,5 bar 3/4" Cytuj
cm812 Opublikowano 18 Października 2011 Autor #33 Opublikowano 18 Października 2011 naczynie jest, co prawda na pięterku zabudowane w łazience ale idzie alupex z niego do piwnicy, jak dolewam wodę to widać jak z niego leci strużka - rozumiem, że to wystarczy zapobiegawczo, nawet gdy pompa CO nie będzie działać (super skrajność - brak prądu a temp w piecu rośnie). To jeden temat, a co z pozostałą treścią posta? Podłączenie tego Eurostera i cała reszta, dywagacje nad możliwościami wpięcia się w sam sterownik GECO? obiecałeś ;) i nie wiem czy ten ale podrzuciłem schemat podłączenia Eurostara. Cytuj
vernal Opublikowano 18 Października 2011 #34 Opublikowano 18 Października 2011 Obiecałem ale myślałem, że już wiesz. Odnośnie podpięcia, to tak jak na schemacie oraz w Twoim opisie z postu #26. Z tym, że L i N bierzemy z tego miejsca, gdzie poprzednio była wpięta pompa, czyli z Geco. Odnośnie zbiornika, to pex nie nadaje się na jego podpięcie. Ma być 1" stal lub miedź podpięta bezpośrednio do kotła bez żadnych zaworów po drodze. Cytuj
cm812 Opublikowano 19 Października 2011 Autor #35 Opublikowano 19 Października 2011 Dobra, to teraz powinno wyglądać tak: Pompa CO zostaje nadal podpięta przez GECO tylko do uziemienia (zielony) i do neutralnego (niebieski), wszystko opiera się o przewód zasilający (brązowy) 1. wersja o której myślałem (pomarańczowa) to podpięcie sterownika z jednej strony do zasilania COM-->L z drugiej zaś do złącza P3 a co za tym idzie bezpośrednio i do pompy CO. Takie rozwiązanie działało by idealnie gdy sterownik miałby temp. załączenia pompy np 80*C (brak styku w P3) i prąd podawałby wtedy jedynie regulator. W momencie gdy by on nie zadziałał, piec po dogrzaniu do temp. 80*C włączyłby sam zasilanie na styk P3 (zakładając, że oba styki P3 są ze sobą połączone). Jedyne pytanie to czy podpięcie prądu do punktu P3 nie spali sterownika, który w tym momencie nie będzie podawał prądu (temp. nie osiąga 80*C) 2. wersja druga (wrzosowa) to podpięcie tak jak chyba sugerowałeś wpinamy w punkt P3 regulator (końcówka COM), drugi koniec z regulatora (NO) łączymy z przewodem (brązowy) do pompy CO (np. kostka el.), wypinając go uprzednio z punktu P3. Warunkiem jest stałe podawanie prądu do punktu P3 przez sterownik, uzyskamy to przez zadanie temp. D2 załączenia pompy CO od wartości np. 30*C. 3. to pobranie prądu z zacisku L (pomarańczowy) i podłączenie kostką elektryczną z przewodem brązowym pompy CO, wypiętym z punktu P3. Ideałem byłaby chyba wersja 1 ale musiało by się spełnić kilka warunków, najrozsądniej chyba tak jak sugerujesz wypiąć brązowy, wpiąć COM i podłączyć NO z brązowym na kostce el. - na to wszystko zadać temp. załączenia pompy na 30*c ---> wersja 2 Warto kupić choć sam siłownik do 4D ESBE za 127 zł netto, jest jeszcze z regulatorem temp. ale może lepiej takie rzeczy osobno bo większe pole manewru będzie? proszę o sprawdzenie schematu bo pomylić się można a zima tuż tuż :D Cytuj
vernal Opublikowano 19 Października 2011 #36 Opublikowano 19 Października 2011 Miałem na myśli właśnie punkt 2. Pozostałe nie zadziałają w tej konfiguracji, w najlepszym przypadku wybije (jak to mówią Ciary) wy.ebatory :lol: RX nie podaje napięcia, a podpięcie przez kostkę spowoduje zwarcie. Ten styk to chyba ma być NO a nie NC. Takie warunki z punktu 1 (który nie wiem dlaczego jest idealny) można uzyskać przy pomocy dodatkowego przekaźnika, ale myślę, że jest to niepotrzebna komplikacja. Pozdrawiam. Cytuj
cm812 Opublikowano 19 Października 2011 Autor #37 Opublikowano 19 Października 2011 ad.1 wydawało się idealne, bo regulator podpięty byłby do zasilania i od razu do pompy CO a zarazem do normalnego obwodu sterownika GECO. Regulator w tym układzie mając "władzę" czyli prąd w każdej chwili może go dostarczyć do pompy jeśli na jego wyświetlaczu nie będzie osiągnięta zadana temperatura. Podpięcie z kolei również pompy do układu GECO dało by ta ew. kiedy temp. kotła wzrasta, to idzie na kaloryfery, regulator nie załączy pompy bo już i tak jest za ciepło więc po ustawieniu temp. załączenia pompy w GECO na np. 70*C sam piec ją załączy gdy temp. osiągnie taki krytyczny wynik. ale dobra, jeśli to nie tędy droga i problemy mogą być to wolę posłużyć się Twoją wiedzą. Poniżej schemat z instrukcji odnośnie samego podpięcia regulatora" to na chłopski rozum tak być chyba powinno? Dobra, jutro zabawa ;) reasumując: 1. wypinam pompę CO z zacisku P3 2. w to miejsce wpinam przewód COM z euroetera 3. drugi przewód eurostera wpinam w kostkę (przewód NO - sorki, fakt na rys jest błąd a w opisie dobrze) 4. do kostki dopinam przewód pompy CO wypięty z zacisku P3 (brązowy) 5. w sterowniku GECO ustawiam temp d2 = 30*C tak aby zasilanie na punkt P3 było, co z kolei zasili nam eurostera, który w miarę potrzeby puści to dalej na pompę CO zgadza się? ps. jak z tym siłownikiem do ESBE - warto? Cytuj
cm812 Opublikowano 21 Października 2011 Autor #38 Opublikowano 21 Października 2011 Uff, podłączone, jedynie co to zapomniałem zejść z temp d2 na 40*C, było 56 i czasem się po prostu pompa CO nie załączała. Teraz pozostała zabawa z ustawieniami Eurostera, jakieś histezy (jaka być powinna dla pieców na ekogroszek?) jak poustawiać najbardziej optymalnie czasy i wysokości temperatur? jakby ktoś miał takie wstępne sprawdzone ustawienia ;) było by miło ;) Cytuj
vernal Opublikowano 22 Października 2011 #39 Opublikowano 22 Października 2011 Ustaw pracę PI. 5min/9/1,5C Nie ma żadnej histerezy. Pewnie ząbki do końca wyłamiesz ;) Po przestawieniu na PI wciśnij przycisk reset. Temperaturę ustaw taką, jaka Ci pasuje, najlepiej taka sama przez cały dzień. Pozdrawiam. Cytuj
cm812 Opublikowano 25 Października 2011 Autor #40 Opublikowano 25 Października 2011 ups ;) witam na razie to z tym regulatorem zrobiłem tak, że ustawiłem sobie jakiś program: wstaję rano temp 22*C mają być o godz. 6.30 wychodzę do pracy temp 18,6*C od godz. 10.00 wracam z pracy temp. 22*C od godz. 16.30 idę spać temp. 18,6*C od godz. 23.50 nie mając podłogówki a o niej jest mowa przy sterowaniu PI w tym regulatorze spokojnie te Twoje ustawienia wprowadzać? I rozumiem, ze najlepiej ustawić wtedy stałą temp w domu np. 21*C??? co kiedy chciałbym mieć więcej bo np. żonce jest zimno ;) (wiem, można inaczej - ale jest np. jeszcze teściowa) wystarczy podnieść temp na sterowniku a ona się skasuje przy rozpoczęciu kolejnego programu - zgodnie z instrukcją? pozdr Cytuj
vernal Opublikowano 25 Października 2011 #41 Opublikowano 25 Października 2011 nie mając podłogówki a o niej jest mowa przy sterowaniu PI w tym regulatorze spokojnie te Twoje ustawienia wprowadzać? I rozumiem, ze najlepiej ustawić wtedy stałą temp w domu np. 21*C??? co kiedy chciałbym mieć więcej bo np. żonce jest zimno ;) (wiem, można inaczej - ale jest np. jeszcze teściowa) wystarczy podnieść temp na sterowniku a ona się skasuje przy rozpoczęciu kolejnego programu - zgodnie z instrukcją? Witam, Nie ma znaczenia czy podłogówka czy grzejniki. Stała temp. w domu to z innej przyczyny (nie zależy to od PI) - tak jest taniej i przyjemniej [nie ma wrażenia, że jest zimno pomimo gorących grzejników, jak wiadomo, to nie one powodują odczucie ciepła]. Jeśli już robisz jakieś obniżenia, to o 1C wystarczy. A propos podłogówki, to ten sterownik, jak się okazuje, wcale taki dobry do niej nie jest (musiałem sam to sprawdzić, bo producent twierdził, że działa inaczej niż rzeczywiście - bieda informacyjna w tym kraju jest duża). Cytuj
cm812 Opublikowano 31 Października 2011 Autor #42 Opublikowano 31 Października 2011 podłączone ;) ciekawi mnie tylko co daje to sterowanie PID, jakoś wspomaga całą chronologie włącz/wyłącz? Największy problem to temperatura wody użytkowej :( Nie wiem skąd ale naraz pojawił się prawie wrzątek w kranie!!! Zlazłem do pieca a tam temp. "D4" = 47*C - w kranie z kolei wrzątek (prawie)! Czy coś mogłem namieszać? Do głowy przychodzi mi tylko albo coś z podpięciem samego czujnika temp. CWU albo sam czujnik po prostu padł, jest to możliwe? Kurcze, nie wiem co zrobić a dziecko 3 latka może się przecież deczko poparzyć :) Cytuj
mironw Opublikowano 31 Października 2011 #43 Opublikowano 31 Października 2011 a może grzalka w sieci i padł termostat ? jak jest? ale to popatrz co z czym spiełeś może foto Cytuj
vernal Opublikowano 31 Października 2011 #44 Opublikowano 31 Października 2011 podłączone ;) ciekawi mnie tylko co daje to sterowanie PID, jakoś wspomaga całą chronologie włącz/wyłącz? Największy problem to temperatura wody użytkowej :( Nie wiem skąd ale naraz pojawił się prawie wrzątek w kranie!!! Zlazłem do pieca a tam temp. "D4" = 47*C - w kranie z kolei wrzątek (prawie)! Czy coś mogłem namieszać? Do głowy przychodzi mi tylko albo coś z podpięciem samego czujnika temp. CWU albo sam czujnik po prostu padł, jest to możliwe? Kurcze, nie wiem co zrobić a dziecko 3 latka może się przecież deczko poparzyć :) Tam jest PI a nie PID, ale w tym przypadku to na jedno wychodzi. Już pisałem wielokrotnie - on powoduje to, że w pokoju utrzymywana jest stała temperatura a nie przedział. Jeśli chodzi o bojler, to sprawdź czy czujnik jest nadal na swoim miejscu, jak wypadł, to efekt bedzie taki jak opisałeś. Cytuj
cm812 Opublikowano 31 Października 2011 Autor #45 Opublikowano 31 Października 2011 czujnik sprawdzałem (taki kabelek a na końcu metalowa rurka, owinięta notabene taśmą izolacyjną tak jakby ją skracano?) jest wciśnięty chyba na wyjściu ciepłej wody z bojlera, dokładnie wydłubana przy rurze jest pianka i tak zatkana resztką. Jak dotąd nie było problemu, wręcz żona narzekała, że jak się dłużej myje to leci już chłodniejsza. Dziś zonk - wrzątek ;) Pomóżcie bo pomyśli , że to zamach!!! @mironw nie bardzo kumam "a może grzałka w sieci i padł termostat", i nic przy grzałce nie ruszałem, wszystko było oki a dziś wrzątek, no prawie. Cytuj
cm812 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor #46 Opublikowano 7 Listopada 2011 Jak mam rozumieć to całe zachowanie pieca? Jeśli czujnik jest wadliwy to... nie działa, wiec jak wytłumaczyć, że pompa CWU raz pracuje a raz nie - coś nią przecież steruje?! Tak na chłopski to jeśli czujnik jest uszkodzony to albo daje cały czas sygnał i piec stale kręci pompą albo odwrotnie nie podaje sygnału i piec sobie myśli, że temp. w zbiorniku jest constans do zadanej. No chyba, że czujnik się zepsuł w ten sposób, że zaniża temp. ma teraz ustawione 47*C ale nagrzewa wodę max czyli tyle ile ma piec (bo wyżej to się chyba nie da). Stoję teraz przed decyzją kupować czujnik, może on jest wadliwy i jeśli czujnik to taki jaki podaje producent 2,2k czy może być jakiś allegrowy za 20+koszty jakiś 10k. Regulator działa ale chyba muszę zrobić jak sugeruje kol. Vernal czyli ustawić stałą temp przez znaczną część czasu, no może jedynie -1*C w dół w porach nocnych. Grzejniki ze względu na aktualną pogodę albo cały dzień są zimne albo tylko rano i wieczorem dają ciepełko. Cytuj
vernal Opublikowano 7 Listopada 2011 #47 Opublikowano 7 Listopada 2011 Stoję teraz przed decyzją kupować czujnik, może on jest wadliwy i jeśli czujnik to taki jaki podaje producent 2,2k czy może być jakiś allegrowy za 20+koszty jakiś 10k. Najlepiej zrób zdjęcia albo narysuj jak to wszystko podpiąłeś. Cytuj
rafcio30 Opublikowano 14 Listopada 2011 #48 Opublikowano 14 Listopada 2011 (edytowane) Witam też jestem zainteresowany założeniem eurostara2026 do geco z powyższych postów wiem już chyba jak go podpiąć ale mam jedno pytanie czy rx ma być w tym podłączeniu wpięty do sieci 230wat bo z tego co zrozumiałem to będzie zasilany z geco czy w tym układzie nie zrobię zwarcia bardzo proszę o odpowiedź z góry dziękuję. Atak w ogóle to czy jesteście zadowoleni z założenia regulatora pokojowego i czy to się rzeczywiście opłaca bo opinie są bardzo różne Edytowane 14 Listopada 2011 przez rafcio30 Cytuj
vernal Opublikowano 14 Listopada 2011 #49 Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam też jestem zainteresowany założeniem eurostara2026 do geco z powyższych postów wiem już chyba jak go podpiąć ale mam jedno pytanie czy rx ma być w tym podłączeniu wpięty do sieci 230wat bo z tego co zrozumiałem to będzie zasilany z geco bardzo proszę o odpowiedź z góry dziękuję Witam, Ten euroster nie działa do końca tak jak opisują to w instrukcji, a co gorsza producent nie wie jak i dlaczego on działa w trybie PI. Jeśli na ten tryb liczysz, to lepiej się zastanów. Pozdrawiam. Cytuj
rafcio30 Opublikowano 14 Listopada 2011 #50 Opublikowano 14 Listopada 2011 Najlepiej zrób zdjęcia albo narysuj jak to wszystko podpiąłeś. Witam jeszcze raz i chciałbym zapytać czy podpięcie regulatora temp eurostera do geco w miejscu gdzie pokazuje schemat (czerwone kable )będzie złe i dlaczego? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.