Skocz do zawartości

allbercik23

Forumowicz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    200m2 dom piętrowy podpiwniczony, pustak dziurawka styro 8 cm - lata 70'
  • Instalacja
    parter i piętro grzejniki, piwnica nieogrzewana
  • Kocioł
    TECHNIX 15kW SV200 ekogroszek

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    okolice Kalisza

Ostatnie wizyty

130 wyświetleń profilu

Osiągnięcia allbercik23

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Od roku na pokładzie
  • Współtwórca
  • Miesiąc później
  • Pierwszy post
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. niestety zostaje ci puścić układ przez stycznik/przekaźnik pod 230V 16A, inaczej spalisz bezpiecznik:
  2. Właśnie dlatego system drain-back to taki gdzie jeżeli pompa nie pracuje (brak prądu lub osiągnięto temp CWU) to woda/glikol spływa do naczynia nad bojlerem i nie bierze udziału w przegrzewaniu się. Czy solar podgrzeje mi wodę do >95* przy wychłodzonym bojlerze?
  3. Noszę się z zamiarem popełnienia instalacji solarnej w systemie drain-back. Rozrysowałem sobie schemat instalacyjny. Proszę o opinię czy będzie to działać? Zamierzam wykorzystać pompę od CWU w okresie letnim, rurociągi puścić nieczynnym kanałem kominowym na dach (najkrótsza droga). Skłaniam się nad solarami typu Heat-Pipe - ile rur mi potrzeba - w domu 5 os. Czy rurociąg mogę puścić PEX w kauczuku, czy muszę kupować rury nierdzewne do solarów. Jaki sterownik kupić by obsługiwał dodatkowo grzałkę w jednym z wymienników w razie słabego słońca?
  4. Spróbuję jutro ustawić i sprawdzę czy działa... Pompa kotłowa jest zamontowana, a cała instalacją jest zrobiona zgodnie ze sztuką prezentowaną tu na forum. Instalacja z zaworem 4D+siłownik oraz 3 pompy + wszystkie czujniki.
  5. Witam, piszę by zasięgnąć pomocy w celu ustawienia sterownika w tryb przejściowy. W "zimie" pieca nie wygaszałem, chodził cały czas na podtrzymaniu, lecz gdy się ciepło zrobiło ustawiłem piec tak by się sam rozpalał (wersja z zapalarką) i wygaszał. Jeżeli dobrze rozumiem to by kocioł się wygaszał to musi pracować w funkcji obniżenia temp. i pr. czasowym - mam tak ustawione. Mieszacz CO1 i CWU również mam ustawiony w pr. czasowym. Kocioł startuje i się rozpala, gdy załącza się pr. czasowy dla CWU, lecz po osiągnięciu temp. zadanej wygasza się pomimo że równocześnie pr. czasowy dla mieszacza nadal pracuje. Kocioł się wygasza a mieszacz się zamyka i jest w domku zimno... Pomaga tylko przestawienie mieszacza na pracę stałą - wtedy kocioł odpali - a potem można przełączyć na pr. czasowy by się wyłączył w nocy. Również po ostatnich wichurach zauważyłem że po zaniku prądu kocioł się wygasza. Jego ponowne odpalenie inicjuje sposób jak powyżej.
  6. czy ktoś dzisiaj widział jakiekolwiek grochy taurona?
  7. Czy ktoś kupił taurona dzisiaj? czy jest dostępy w BB czy tylko worki? Chciałem potwierdzić jeszcze jak kupuje taurona to tylko 1 paleta na zakup - taki jest limit??
  8. Regulacja czujnikiem pokojowym jest bardzo wymagająca. Moim zdaniem nadaje się do nowego budownictwa (straty ciepła, dobrze zaprojektowana instalacja) oraz do sterowania podłogówka, gdzie mamy akumulacje ciepła w masie posadzki. Jednak w innych przypadkach to tak kolorowo już nie wygląda. W moim domu nie miała zastosowania jakkolwiek bym ją regulował i kompensował - poddałem się i wyłączyłem. Dom piętrówka 200m2 lata 70/80 ocieplony instalacja grawitacyjna grzejniki alu. U mnie termostaty zostały też z tego względu że w łazience lubię ciepło wieczorem do kąpieli, w dziennym komfortowa temp, a w sypialni zimniej do spania. Poszedłem na kompromis i ustawiłem sterowanie czujnikiem pogodowym/zewnętrznym i to było to. Temp. na mieszaczu dla 10*C mam ustawioną 38* i korektę pogodową mieszacza na 6. Nawet w mrozy -17* nie trzeba było ręcznie kręcić temperaturą. Termostaty w pokojach nigdy nie zamykają się do końca bo temp wody jest niska. Eliminuje to ciągłe wyłączanie i włączanie się pieca a to rozwiązanie działa stabilnie.
  9. Nie zapominając o wymianie płytki paleniska w palniku na wersję do grochu ok 200zł i wtedy można hajcować czarnym złotem, nie tylko ekogroszkiem ale wszystkim co podajnik zdoła podać...
  10. Jak wiesz dzisiejsze kotły CO to palnik + wymiennik + sterowanie. Moim zdaniem największą role w kotle gra serce czyli palnik, wymiennik to "tylko" pospawane kawałki blachy a sterowanie powinno się dobierać do potrzeb i oczekiwań użytkownika. Miałem w tym roku ten sam dylemat i szczęście że trafiłem na to forum bo można się dużo dowiedzieć na te tematy. Wybór padł na Technix 15 kW z palnikiem SV200 z zapalarką i po dwóch miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Mam wersję na groszek ale ten palnik bardzo szybko i niewielkim kosztem można dostosować do spalania pelletu (twoja pierwsza oferta - link), co jest bardzo dużym plusem. Sam palnik jest solidną i prostą konstrukcją co jest jego największym atutem bo nie ma tam co się psuć, lecz w typowych palnikach pelletowych są to konstrukcje bardziej skomplikowane i z racji swojej budowy występują tam silnie obciążone termicznie małe i cieknie elementy, a w dodatku w niektórych jeszcze się tam coś kręci i napędza, co nie wróży długoletnią bezawaryjnością. Wiem, zaraz rzucą się na mnie wszyscy użytkownicy pelleciaków, ale na szczęście mamy jeszcze wolny wybór. Ja wybrałbym konstrukcję kotła opartą na SV200 pomimo jego zalet i wad... Jeżeli już decydujesz się na pellet to jak poprzednicy mówią dobrze dobierz moc i zachęcam do zbudowania instalacji z buforem.
  11. pompy załączają się wedle progu temperatury kotła a nie poszczególnego obiegu, jak tu sugerujesz...
  12. Kilka pytań: 1. instalacja zamknięta czy otwarta - na jakim poziomie naczynie? 2. pompa CO jest? 3. czy zawsze grzały słabo czy od niedawna? 4. czy jak zamkniesz zawór grzejnika w kuchni to w łazience drabinki lepiej grzeją?
  13. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie pomp. Mam 2 takie pompy z odzysku Jedna kotłowa a druga na obieg grzewczy. Będą dobre bo ponoć są energooszczędne...
  14. Trochę przemyślałem i policzyłem co nie co... Twoja propozycja z zaworem 4D jest w sumie najtańsza i najpopularniejsza. A odnośnie ochrony powrotu to doczytałem że SKZP steruje temp na WY z zaworu 4D ale w priorytecie temp powrotu. Już dużo wydatków jak na ten rok, więc nie będę inwestował w dwa obiegi i dam sobie spokój z wymiana pionów. Dzięki @Popcorn1 za doradzenie.
  15. Rozważałem rozwiązanie z zaworem 4D jak proponujesz mi kolego @Popcorn1 lecz wtedy sterowanie zaworu 4D jest w zależności od temp powrotu. Jak to ma się do sterowania temp wewnątrz? Odnośnie sprzęgła to noszę się z zamiarem podzielenia instalacji na dwa osobne obiegi grzewcze indywidualnie sterowane. Obieg 1 parter i Obieg 2 piętro, z uwagi że w domu mam dwa oddzielne lokale mieszkalne. Tylko wiąże się to z położeniem nowych rur w pionach a budżet w tym roku na to nie pozwala. Także pomyślałem że sprzęgło na dwa obiegi + zawór 3D będzie przyszłościowo zastosowane. Wiem że te grzejniki w obiegu kotłowym dziwnie wyglądają. Wynika to z obecnego rozwiązania, gdyż cały rok przepalam w kotle na CWU i mam te grzejniki podłączone w mały obieg. W miesiącach przejściowych czesto w łazienkach są one otwarte, a zawór na instalację w domu zamknięty.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.