Skocz do zawartości

SorenLorenson

Stały forumowicz
  • Postów

    101
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Mieszkanie 78,5m2
  • Instalacja
    Grzejniki aluminiowe
  • Kocioł
    Red by Termet 25/30

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Pogórze izerskie

Ostatnie wizyty

1 373 wyświetleń profilu

Osiągnięcia SorenLorenson

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

4

Reputacja

  1. Jakie masz minimalne obroty wentylatora? U mnie też gasł i pokazywał ten błąd jak były za niskie obroty i mocno wiało.Po zwiększeniu mocy min problem ustał.
  2. L3 przerwa w grzaniu CO. Parametry wszystkie po wejściu w menu kotła. Poszukaj tematu podobnego do Twojego problemu i tam napisz lub załóż nowy. Ten temat, to nie miejsce na ten problem.
  3. Sprawdź czy kocioł nie taktuje. To co napisałeś wskazuje na przewymiarowanie kotła względem instalacji. Wydaje mi się, że pewnie kocioł startuje z dużą mocą, przegrzewa wodę i w pada w L3, i tak w kółko. Opisz jak masz ustawione poszczególne parametry.
  4. Cześć. Śmiało możesz ograniczyć moc startową kotła P01, zależne to jest od długości komina. Mój ma 12m i kocioł ma startową ustawioną na 25 i czas wybiegu na mocy startowej 2s i nic nie bucha, rezonuje. P04 określa do jakich minimalnych obrotów, tym samym mocy minimalnej będzie modulował kocioł. Standardowo jest ustawiany na 1500 by uniknąć rezonowania kotła lub wybuchowej pracy. Zejdź do tych obrotów i zobaczysz czy nic takiego się w kotle nie dzieje. P03 ustala maksymalną moc kotła z jaką będzie pracował. Mam małą instalację i tu ustawione na 10. P13 to różnica temperatur wyjścia i powrotu kotła, do których ma dążyć. Tu mam 15*C. P14 i P18 to odpowiednio: minimalny i maksymalny wydatek pompy. Tu już musisz sam dopasować nastawy. Ja mam małą instalację i odpowiednio kryzowane grzejniki. Nastawy min 15 i maks 28, przy takich ustawieniach grzejniki równomiernie się rozgrzewają i kocioł w większości pracuje na minimalnej mocy. P05 nie dotykaj, jest to górna granica obrotów wentylatora dla mocy maksymalnej twojego kotła. To powinien tylko i wyłącznie zmieniać instalator/serwisant. Czy potrzebny instalator do zmian parametrów, jeśli wiesz co chcesz uzyskać danym parametrem, wydaje mi się, że nie ma takiej potrzeby. Krzywa na moje potrzeby ustawiona na 0,7.
  5. Pozycja fazy ma znaczenie.
  6. U mnie (kocioł red by termet 2f 35kW) od 30-09-2019 do 31-05-2020 poszło 975 m3 do ogrzania 78m2. Mieszkanie na parterze, nad nieogrzewaną piwnicą i trzy ściany zewnętrzne. Temp. w dzień 22,5*C, w nocy 21,5*C.
  7. Sprawdź na jakiej prędkości pracuje pompka, bo wychodzi, że woda nie odbiera ciepła z wymiennika. Ewentualnie zmniejszyć moc startową, ja mam ustawioną na 20% i jest ok.
  8. 3 razy na dobę to żadna tragedia, ja bym nie szukał dziury w całym.
  9. Napisz jaki masz kocioł, do jakiej mocy minimalnej moduluje, jakie grzejniki. Bo jeśli to wszystko nie będzie współgrało (za małe grzejniki, za duża moc minimalna), obniżając temp. zasilania do np. 35*C dopiero zacznie się taktowanie. Sprawdź o ile i w jakim czasie spada Ci temp. w domu na sterowniku i przy jakiej się czujesz komfortowo. Nastaw np. 23*C w domu, histerezę na 0,2*C, kocioł dogrzeje dom do 23 i się wyłączy (też zależy od sterownika), po spadku temp o zadaną histerezę znów się załączy.
  10. Listopad 157 m3, koszt to 338 zł.W tym opłaty abonamentowa 12,13 zł oraz dystrybucja stała 37,23 zł.
  11. Prawidłowo, jeśli pompa jest PWM to zmniejszy wydajność lub zacznie wzrastać temp wody grzewczej i po przekroczeniu zadanego progu kocioł się wyłączy.
  12. Stałe ogrzewanie ma sens przy odpowiednio dobranych parametrach kotła, instalacji CO oraz docieplenia budynku. W mieszkaniach rzędu 78m2(jak moje), dobrym ociepleniu, i za dużym kotłem mija się to z celem oraz obecnych temp zewnętrznych. Tłumaczę dla czego. Kocioł mam odrobinę przewymiarowany jak na moje potrzeby. Moduluje najniżej do 4,3kW, temp na kotle obecnie mam ustawioną na 40*C, a w mieszkaniu na regulatorze pokojowym 22,5-23*C od godz 15 do 23. Po kilku godzinach pracy, na kotle temp rośnie do ok 47*C, ponieważ mieszkanie nie jest w stanie odebrać energii z grzejników, a ta ujść na zewnątrz przez docieplenie. Temp mieszkania wzrasta do zadanych 23*C(co jest maksymalną temp komfortową) i kocioł się wyłącza. Obniżenie nocne do 22*C powoduje przestój kotła do godzin porannych lub popołudniowych, w zależności o ile spadnie temp w nocy(jak widać obniżenie nocne nie jest duże). To obecnie powoduje realne oszczędności gazu oraz możliwość pracy kotła na niskich parametrach. Przy temp zewnętrznych rzędu -10*C i większych obiektach, też wydaje mi się, że obniżenie nocne o ok 3*C będzie powodowało większe zużycie gazu niż oszczędności, choćby na samym rozruchu instalacji.
  13. Każda z taryf korzysta z innego współczynnika konwersji. Dla mojej taryfy, W-3.12T, wynosi 11,249 kWh/m3, a cena za 1kWh 10,408gr. Do tego dochodzą opłaty: abonamentowa 9,86zł, dystrybucja stała 30,27zł oraz dystrybucja zmienna 0,03246zł za zużytą kWh oczywiście są to ceny netto, trzeba jeszcze doliczyć Vat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.