Skocz do zawartości

mars721

Forumowicz
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Budynek jednorodzinny
  • Instalacja
    10 grzejników ,grawitacja
  • Kocioł
    Na paliwo stałe (samoróbka)

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Lubelskie

Ostatnie wizyty

3 148 wyświetleń profilu

Osiągnięcia mars721

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Oddany Unikat
  • Współtwórca
  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

4

Reputacja

  1. Zawór różnicowy zawsze montuje pionowo.I Polskiego producenta bo są najlepsze.Ale można je montować poziomo producent zezwala.... Klapowki tak mają....
  2. Lepszy jest Zawór Różnicowy. Mniejsze opory przepływu. Jeśli masz miejsce to go wstaw
  3. Ewidetnie uderzenia hydrauliczne przez tą baterie wannowa.... Spróbuj ją delikatnie zamykać..... Za szybko odcina wodę.... Tak się dzieje np przy punktach czerpalnych z zaworami kulowym. Np ja mam zawór fi 40 kulowy pod wąż strażacki jeśli się zapomnę i szybko go zamknę to odrazu jest fala uderzeń hydraulicznych które się rozchodzą po rurach. Kiedyś do spłukiwania WC były wystawiane same zawory kulowe. Rozwalalo najlepsze zawory ... Płytki ze ścian też leciały.... Rozbieraj kolego to baterie lepiej.... Dzwoń na serwis tych bateri oni już powinni powiedzieć w czym rzecz.... ...
  4. Jest lepszy sposób.... Zawór 4 drogowy 11/2 wstawia się bez pompy i innych gadżetów i masz temperature powrotu ustawiona jak trzeba. Układ również spraktykowany... Grawitacyjnie zasowa... Wystarczy średnic i dużej ilości kolan nie powstawiac i działać będzie
  5. Kolego nie masz przypadkiem martwych punktów? Tzn zrobione podejście wody z którego nikt nie korzysta? Może cyrkulacją jest nie podloczona i tam jest powietrze.Zakrec ciepło wodę przy zasobniku i otwórz gdziekolwiek kurek z ciepło woda.... Jeśli poleci Ci kieliszek znaczy że nie ma nigdzie powietrza w instalacji ciepłej wody . A jeśli Ci poleci więcej jak ten kieliszek może nawet 0.5l lub więcej znaczy że gdzieś siedzi powietrze w instalacji i to jest powodem "sprezynowania" wody. Miałem kiedyś podobny problem u klienta po remoncie łazienki.... Zaczęły się stuki po całym domu i powietrze było wykluczone że gdzieś jest a winowajcą okazał się zawór napełniający w spłuczce.... Może zawór zwrotny puszcza w droga stronę i stuka.... Sprężyna może się rozleciała w tym zawożę zwrotnym... Albo coś tam podlazlo pod klapę.., klapowke jak zamonutujesz to wtedy usłyszysz co to są uderzenia.... Praktykowałem takie rozwiązanie... Było cicho dopuki ktoś nie otworzył wody a czym większy pobór wody tym głośniej napazalo....:)
  6. Tak jak koledzy radzą albo zdzierak albo czymś zeskrobać tą warstwę z aluminium. Uważaj bo można łatwo przegrzać ten koniec rury bez wkładki....Ja zawsze jak takie rury zgrzewam to najpierw grzeje kształtkę do połowy i dopiero wtedy wkładam rurę i grzeje już oba połączenia. Przynajmniej się nie przegrzewa tak A z takich ciekawostek instalacyjnych to spotkałem się ostatnio z kotłownia w której były zastosowane rury PP z wkładką aluminiowa które nie były wogule zdzierane tylko zgrzane jak bez wkładki! Zarówno rury od centralnego ogrzewania jak i od cwu....! Albo twórcy tej kotłowni nie wiedzieli że tą warstwę się zdziera albo im się nie chciało... Nie wiedziałem bym gdybym tej kotłowni nie przerabiał...:) Ale zgrzane były jednak dobrze bo wytrzymały tyle lat... Zaobserwowałem po zgrzewach że wyciskali ich ile sił. Bardziej to były połączenia doczolowe 😉 Pozdrawiam
  7. Witam. Robiłem rok temu Zetke zaczynając od najniższego punktu 2m w pionie 4 m w poziomie . Działa bardzo dobrze już rok.... Wieje po nogach solidnie... Zastosowałem kanał prostokątny chyba 200/90 dwa kolana 90stopni... Kratką na dole przy wylocie i na wlocie taka ramka z wygięciem kratka. Obawiałem się że nie będzie działać... Lub będzie słabo...Ale jednak zdaje egzamin
  8. Martwych punktów nie masz w instalacji? Cyrkulacja na ciepłej działa ? Anody też często śmierdzą... A jakbyś surowa wodę tam wpuścił do zasobnika? W jakim systemie masz instalacje zrobiona? Wodę jak podgrzejesz w czajniku do 50 C to Ci nie śmierdzi? A jak postoi to śmierdzi?
  9. Mata kauczukowa ma bardzo dobre właściwości izolacyjne . Ja ją często stosuje spowodu zaoszczędzenia na grubości . 12mm grubość maty to odpowiada około 7cm wełny z pancerzem aluminiowym( jeśli dobrze pamiętam). Łatwa w montażu,nie gryzie.nie ma tego całego syfu jak z wełny... Używam zawsze gotowej maty z klejem... Zobacz sobie jeszcze matę bombelkowo- aluminiowa... Ma dobre właściwości odbijające...To na wierzch zasobnika. Producenta Ci nie podam tylko na priv . Chyba że zrobisz jakaś obudowę i perlitem zasypiesz...
  10. Witam. Proszę o poradę... Czy jest jakaś metoda sprawdzona na podłączenie( zintegrowanie) kotła dwufunkcyjnego Buderus GB 142-30 z zasobnikiem który jest zasilany z kolektorów słonecznych. Tzn chciałbym podłączyć wylot ciepłej wody z zasobnika pod wlot do kotła gazowego lub ominąć go jeśli temperatura wody jest odpowiednia. Myślałem nad zastosowaniem zaworu termostatycznego z kapilaro( taki jak np do podłogowki) który będzie na wlocie do kotła i zastosowaniu wcześniej baypasu między wlotem do pieca a wylotem do cwu. Tylko nie wiem co zastosować na baypasie żeby woda letnia czy tam zimna nie mieszała się z wodą podgrzaną? Dumalem nad zaworem termostatycznym trójdrożnym ? Tylko jakoś nie umiem sobie wyobrazić sposobu jego ustawienia. Są jakieś sposoby na takie podłączenia bez stosowania sterownikow i elektrozawórow ? Zamysł jest taki żeby woda letnia z kolektorów została podgrzaną do odpowiedniej temperatury przez piec gazowy ale jeśl zostanie podgrzaną odpowiednio przez kolektory nie przepływała przez kocioł bo jeśli będzie płynąć to w tym momencie kocioł będzie się uruchamiał i próbował podgrzewac jeszcze tą wodę ( niepotrzebne włączania i wyłączania kotła) Z góry dziękuję za pomoc! Pozdrawiam
  11. Jak przymrozek nie złapie to i będzie działać.... Przepływ będzie słaby bo przekroj rur w kolektorze jest zazwyczaj mały. Woda zielona od miedzi też może być... Osadzac się kamień też będzie... Sporo minusów widzę tego rozwiązania....
  12. Macie pewnie narobione martwych miejsc gdzie woda stoi i nie przepływa i weszły tam bakterie.... Anoda też lubi się rozpuszczać i smierdzi jak zamontowany jest zmiękczacz.. Sporadycznie ale są takie przypadki...
  13. Witam! Może ta anoda nie ma metalicznego połączenia? Czyli na uszczelnieniu anody są zastosowane pakuly, teflon łub uszczelka gumowa lub kabelek nie podłączony do blachy? Po chłopsku anoda nie będzie działać jeśli wrzucimy ja tylko do zbiornika lecz musi być podłączona metalicznie do zbiornika. Może zmiękczacz jest zamontowany i wtedy woda ma jakieś właściwości korozyjne że tak gryzie te grzałki ?
  14. Witam! A nie masz przypadkiem zamontowanego stelaża podtynkowego tece do miski ustępowej? Lub jakiś martwych punktów w których może być zgromadzone powietrze? Bo ja w obu tych przypadkach miałem takie objawy....Albo może masz jakieś ciało obce w instalacji....Dziwne to wszystko... A i jeszcze tak jak kolega wyżej radzi.Czyli przydlaw zawór główny to też pewnie pomoże....
  15. Nie jestem przeciwnikiem papy tylko pytam czy ona jest niezbędna? A może mebrana była by lepsza...? 🙂.Autor tematu nie podal ważnych informacji na temat budynku żeby można było mu rozsądnie pomóc .... Skąd wiecie czy papa zda egzamin?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.