Skocz do zawartości

Tedisan

Stały forumowicz
  • Postów

    118
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Tedisan w dniu 23 Marca

Użytkownicy przyznają Tedisan punkty reputacji!

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

923 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Tedisan

  1. Niewiele to informacji niestety, bufor nie powinien być problemem, jest dość niewielki.
  2. Moim zdaniem na pewno coś mocno nie tak, moja EHS Samsung 8kW, mono, zjadła średnio 21 kWh/d w zeszłym tygodniu na grzanie dwóch pięter, pralni, łącznie ok 140mkw plus grzanie 300L wody przy 5 osobach w domu. Idąc od domu w stronę pompy, może przewymiarowany bufor i problem z podmieszaniem wody? Jak wygląda instalacja? Jaka temperatura ustawiona przy 0*C a jaka przy +10*C? Nie wiem jaki to sterownik, trochę strzelam.
  3. Kolego, z mojego doświadczenia (amator remontownik, zrobiłem kilka instalacji, jedna PC, trzy pod piece i bufory 1000L itp więc wydaje mi się, że jestem dość dobrze zorientowany) jakakolwiek grupa pompowa i bufor w takiej instalacji, gdzie masz trzy rozdzielacze i nic więcej, są absolutnie zbędne. Pompa ma zadawać na podłogówkę temperaturę w punkt i tyle, wg krzywej pogodowej bądź sterownika pokojowego. Bufor kompletnie zbędny przy takim zładzie wody, pompa odmrozi się z energii, którą sama zakumuluje w podłodze, nie poczujesz różnicy. Generalnie, instalacja trzykrotnie droższa niż mogłaby być. Czy jedna mocniejsza pompa bądź nawet ta, którą posiadasz, nie obsłuży Ci wszystkich trzech rozdzielaczy? Jakie masz odległości do rozdzielaczy i jaka średnica rur?
  4. Mam Samsung EHS 8kW monoblok ze sterownikiem MIM, do tego oddzielny sterownik na podłogówkę, zacytuję sam siebie z posta godzinkę temu:
  5. @PioBin Mam pompę ciepła szajsunga i jej elektronika jest bardzo, bardzo biedna, nie jestem w stanie wygenerować żadnego raportu temperaturowego. O 6 rano dziś miałem na parterze na zawieszonym na 1.60m termometrze 23.2*C i tak właściwie utrzymuje się temperatura cały czas, ja wolałbym zimniej, żona cieplej, trzymam te 23*C jako złoty środek, w kibelku 24-25*C, w gabinecie 21*C. Co do grzejników, głowice termostatyczne. Jeśli chodzi o instalację to tu też popełniłem tą pompę ciepła szajsunga nie wiedząc, że ma możliwość sterowania tylko jedną strefą i mam ją ustawioną na wyższy parametr- grzejniki, krzywa grzewcza, oraz podłączyłem oddzielny sterownik z zaworem 3D obsługujący podłogówkę, również pogodowe- krzywa grzewcza. Mam podłączenie 3T do bufora 300L (za duży, wiem, miałem pod niego podłączony piec na ekogroszek- węgiel się skończył i darowałem sobie- i ogólnie patrzyłem na ilość krućców trochę pod kątem podłączenia innego źródła ciepła gdyby była taka potrzeba, teraz mam podejrzenie graniczące z pewnością, ze nie będzie). Jedyne co robię to na sterowniku to czasem przestawiam plus albo minus jeden, dwa, trzy stopnie ale ostatnim razem schodziłem do maszynowni to zrobić chyba 3 tygodnie temu, tydzień po uruchomieniu grzania domu (no i wczoraj po rower 😛 ) Brak pomieszczeń wewnętrznych, gabinet użytkowany na co dzień.
  6. To właściwie z jednego i drugiego, ale też wydaje mi się to bardzo logiczne, żeby nie powodować "zrywów" sprężarki i nie zmuszać pompy do pracy na wyższych obrotach, stosunkowo niewielka różnica między wodą wch a wych pomaga w osiągnięciu możliwie największej wydajności, moja PC sama sobie moduluje szybkość przepływu wody do jednostki przyspieszając go gdy musi gdzieś temperaturę dobić, to zauważyłem u siebie. A mógłbyś spróbować namierzyć wydajność tych grzejników dla niskiego parametru (55*C/45*C) i zderzyć to z obliczeniami ze stronki? Tak żeby się upewnić, że masz zapas mocy grzejników przy niższej temperaturze zasilania z jaką musiałaby pracować PC? W moim przypadku nie robiłem takiego ćwiczenia ale na parterze lałem podłogówkę a na piętrze jak wymieniałem grzejniki to celowo dawałem 1/3 dłuższe, miałem taką możliwość i robiłem to zupełnie intuicyjnie ale efekt jest w moim wypadku super, pompa w zeszłym roku w mocne mrozy, z tego co pamiętam, goniła do 42*C i wystarczyło. A i również kominek mam na wszelki i na wieczory z małżonką 😉 chociaż bardziej na wszelki bo rozpalałem w nim w ostatnich miesiącach może z 5 razy, Pompa przy ok 150m2 ogrzewanej powierzchni w październiku (uruchomiłem ogrzewanie 3.10), wraz z CWU dla pięciu osób, wciągnęła 379 kWh, kosztowało mnie to 370 zł, cały zeszły sezon grzewczy wraz z CWU (od 15.09 do prawie końca kwietnia)- 4 266 kWh, kosztowało mnie to 3 850,76 PLN, więc nic a nic nie narzekam ALE dom ocieplony grafitem 15 cm, okna trzy szyby < 0.90 Uw, na poddaszu 30 cm wełny lambda 0.040. Nie mam paneli PV. W to miejsce musiałbym kupić z 3.5 tony ekogroszku więc wyszłoby mi drożej i ludzie często pomijają fakt, że piec na eko też swoje prądu wciągnie, mierzyłem to sobie kilka lat wstecz i było to średnio około 35 kWh miesięcznie z tego co pamiętam, niby nic ale razy 6-7 miesięcy to już co najmniej 250 zł.
  7. @Kryspinek76 Kolego, tu tacy trolle co się błotem obrzucają zamieszkali permanentnie 🙂 nie przejmuj się tą niemerytoryczną częścią!! Co do tematu, jeśli nie masz mocno przewymiarowanych grzejników (czyli większych niż wymagane), tak by dostarczyły, kolokwialnie, więcej wody o niższej temperaturze aby zapewnić ten sam komfort cieplny tak by pompa nie musiała gonić wody do 45*C+ (pompa ciepła najwydajniej pracuje gdy dwa parametry są spełnione- niska temp. zasilania oraz niska dela czyli różnica temp. między wodą, którą pompa właśnie podgrzała a wodą, która wpłynęła do niej w celu podgrzania) to obawiam się, że realny będzie COP na poziomie 2.5 czyli zużycie prądu przez pompę w sezonie zimowym około 12-13k kWh, tyleż samo PLN po aktualnych stawkach około 1 zł/kWh. Masz jakiekolwiek doświadczenia z innym źródłem ciepła w tym domu? Czym aktualnie ogrzewasz? Ile opału schodzi?
  8. A ja, z własnego doświadczenia, odradzę, mam podłogówkę na parterze, nic poza rotametrami na belce, nie miałem żadnego problemu by, manewrując właśnie nimi, ustawić sobie wyższej temperatury w łazience a niższej w gabinecie. Armatura kosztowała mnie niecałe 700 zł (belki, zaworki, rotametry), chodzi 4 rok jak złoto. Co do zmniejszania temperatury na noc to trochę sam sobie zaprzeczyłeś, duża akumulacyjność to największy wróg takiego rozwiązania, lepiej stała temperatura całą dobę.
  9. Prelekcja to za dużo powiedziane 🙂 Dowiedzieliśmy się jaką logikę mają sterowniki NIBE, z resztą, bardzo ciekawą, Nie pojmuję po co predefiniowanych jest 300 kombinacji krzywej grzewczej, wystarczyłoby zdefiniować trzy punkty, dajmy na to dla -15*C, 0*C i +15*C i wszystkie opisane problemy z niedogrzewaniem w niższej temperaturze zewnętrznej i przegrzewaniem w wyższej znikają. Stopniominuty to ciekawy sposób na połączenie logiki PID z logiką 0/1 sprężarki, co myślicie?
  10. Z mojego doświadczenia, pompa ciepła samsung EHS mono 8 kW, dom 30-letni, ogrzewane ok 140m2, okna trzyszybowe, dobrze ocieplony (6 cm piany w pustce powietrznej, 15 cm grafitu na ścianie, 30 cm wełny w skosach), zeszły sezon, 2023/2024, wraz z grzaniem 300L cwu- pompa zainkasowała 4200 kWh.
  11. PC mam mono Samsung EHS 8kW, z pompą po mojej stronie z sygnałem PWM więc pompa sama reguluje sobie przepływ, ta pompa pcha wodę do wymiennika. Po stronie odbioru mam dwie pompy i ustawiony stały na nich przepływ, jedna pcha w podłogę, druga w grzejniki na piętrze.
  12. Hej, ja już po raz kolejny polecę podłączenie 3T, ogólnie w mojej ocenie tak wielki bufor bez dodatkowego źródła ciepła to trochę pomyłka w przypadku pompy ciepła gdyż jedną z jej największych zalet jest wyrzucanie z siebie energii w punkt by jak najbardziej zoptymalizować jej stratę a nie nabijanie bufora, zobacz mój wątek, sambor jak zwykle pomógł 😉 może coś z niego wyniesiesz i Ty.
  13. Kolego grzanie prądem 1:1 za koszt pieca na poziomie ~5k PLN to nie jest najlepszy pomysł w mojej ocenie, tym bardziej, że za ~15k masz grzanie prądem 3.5:1, zwróci się po trzech, czterech latach a prąd raczej tanieć nie będzie.
  14. Panele to ostatnio nie lada zagwostka jako, że rząd ma coś zmieniać w programie prosumenckim i jeszcze się klaruje co dokładnie. Dziś system net-billingu to kompletna porażka po stronie właściciela i zwrot nie-wiadomo-kiedy.
  15. Od siebie polecam podłączenie 3T, również mam dwa obiegi i ostatnio zmieniałem z podłączenia równoległego, z buforem jako sprzęgło, na podłączenie 3T, chodzi dużo lepiej, prądu zużywa mniej. Co do nabijania bufora pompą ciepła to w mojej ocenie nietrafiony pomysł strasznie z tego względu, że jedną z największych zalet pomp ciepła jest fakt, że mogą dać dokładnie tyle energii ile dom potrzebuje, ergo, najniższa możliwa strata jeśli chodzi o jej nadmiar.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.