rybka Opublikowano 21 Stycznia 2009 #1 Opublikowano 21 Stycznia 2009 witam, obejrzałem kilka waszych rysunków jak podłączyć zbiornik wyrównawczy w instalacji otwartej , jestem laikiem w tej dziedzinie i wciąż nie moge pojąc dlaczego rura wzbiorcza która podłączona jest od spodu zbiornika łączy się również z górą zbiornika , czy nie wystarczy że będzie podłączona tylko od dołu , zbiorniki z jakimi spotkałem się w sklepie mają tylko 3 otwory , na mój rozum jeden to rura wzbiorcza ,drugi przelewowa a trzeci odpowietrzenie .jak na takim zbiorniku zrobić obieg wody żeby nie zamarzł w zimie , czy rurka powrotna tego obiegu musi być tej samej średnicy co rura wzbiorcza , nie chciał bym grzać tym zbiornikiem strychu . Prosze o oświecenie mnie w tym temacie i z góry dziękuje za wyrozumiałość . Cytuj
trumoter Opublikowano 23 Stycznia 2009 #2 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Witaj Do spodu naczynia podłącza się rurę wzbiorczą a od góry naczynia wzbiorczego rurę bezpieczeństwa średnica wewnętrzna minimum 25 mm. Można użyć tylko jednej rury bezpieczeństwa i podłączyć ją od spodu i od góry naczynia wzbiorczego, ale tylko gdy użyty jest 1 kocioł o mocy poniżej 25 kW. A to powinno Ci wyjaśnić wszystko. PN_91_B02413_bud_instal_co.pdf Cytuj