Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Carboret(buderous) 20 Kw Nie Dopala Ekogroszku


martinn1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem laikiem to moja pierwsza zima z piecem, jak w temacie piec CarboRet(buderous) 20 kW nie dopala ekogroszku, powstaje dużo sadzy. Wcześniej miałem inny ekogroszek i tego problemu nie było. Co zrobić żeby ten ekogroszek się dobrze spalał. Niewiem czy czasem forumowicz o nicku pbuli nie miał tego samego problemu bo jego zdjęcia zgadzają się ze stanem spalania u mnie + u mnie występuje przy otwarciu dolnej klapy zadymienie. Proszę pilnie o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo sadzy powoduje zbyt mało powietrza, spróbuj zwiększyć poprzez otwarcie przesłony na dmuchawie (jeśli jest)

ewentualnie podnieść trochę moc dmuchawy w sterowniku. Tylko nie przesadź, bo zbyt dużo powietrza może powodować powstawanie spieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zwiększyłem temp zadaną z 57 na 60 i otwarłem klapkę dmuchawy. Jest o wiele lepiej problem zniknął. Po całym dniu wyrzuciłem pół szuflady popiołu to dużo czy mało? Czy jest to prawda, że mając większą temperaturę zadaną piec może mniej spalać? Bo dłużej trzymie na pauzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zwiększyłem temp zadaną z 57 na 60 i otwarłem klapkę dmuchawy. Jest o wiele lepiej problem zniknął. Po całym dniu wyrzuciłem pół szuflady popiołu to dużo czy mało?

 

Ilość popiołu zależy przede wszystkim od jakości węgla. Dobry polski daje szufladę popiołu na tydzień. Słaby polski daje szufladę popiołu na 2 dni. A czeski daje szufladę popiołu na dzień. I tego się nie przeskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolega reklamuje polski węgiel???

osobiście mam pełną, czubatą szufladę z 60 kg opału...konkretnie z pieklorza Bobrek. to chyba czeski lepszy?

Gdzie Kol. widział taki węgiel co da szufladę na tydzień??? aha chyba jak się raz na tydzień przepali...