Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Piec Wybrać?


djshrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam dom jednorodzinny o powierzchni grzewczej 200m2.

Zależy mi żeby piec był z bojlerem, i mało palił węgla.

Rodzaj paliwa to właśnie węgiel. Co polecacie i w jakiej cenie?

 

Aha i jeszcze kwestia ładowności takiego pieca. Dobrze by było gdybym nie musiał przez około 40h nic nie dorzucać.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jesli chodzi o taki przedział cenowy to albo dyzo przewymiarowana miałówka albo za okolo 7tys eko ,no tak dobrze to nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tym a tylko taką kwotą niestety operuję.

Moglibyście podać jakieś konkretne modele i ceny +/-

 

I tu mam jeszcze pytanie o spalanie przede wszystkim. Może warto faktycznie wziąć kredyt i dołożyć te 3 tyś do eko ?

 

jesli chcesz brac kredyt ipalic eko to moim zdaniem to pomyłka ,jesli chcesz palic stałopalnie ale odpady drewniane czy inne tez to polecam kocioł domino,taki z 4-6 co pozwoli na utrzymanie ognia w najwieksze mrozy ponad dwa dni dla twojej powierzchni ,bez mrozu to nawet kilka dni , wtedy te 4tys powinno starczyc na taki kociołek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj DJ.

Chyba musisz pomyśleć o większej kasie !

I tylko o retortowym. Powinien zwrócić sie po 3 latach /ten większy nakład/.

A jeszcze zyskasz na czasie obsługi - idziesz do kotłowni wtedy kiedy TY chcesz, a nie wtedy jak w domu jest już zimno................

mniej kurzu, żadnego łykania goracego pyłu przy codziennej obsłudze, żadnego wygaszania pieca, Retorta to naprawdę piękna sprawa.

Aspekt ekonomiczny powinien mieć dla Ciebie największe znaczenie- więc jeśli piec węglowy to tylko z podajnikiem - nawet najtańszy- nie znaczy niedobry.

Im tańszy tym lepiej. Na Allegro masz pełno..... za 5600 w górę do 15000. Chyba musisz mieć ze 30 kW ./nie wiem jak ocieplony masz dom?/