Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ile Kw Do 315 M Kw?


konrad69

Rekomendowane odpowiedzi

Tak węgiel nazwa "wesoła" . Skoro drzewem to  za bardzo się nie mogę wypowiadać.Brak doświadczenia. Patrze przez pryzmat pieca na eko.I stąd wiem że pchanie się w mega moce jest kosztowne [zakup kotła jak i potem spalanie z gorszą sprawnością ]. Przy paleniu drzewem może to jednak inaczej wyglądać lecz na 100% potrzebny bufor , by spalać efektywnie drewno. Piece na eko inaczej troszkę działają niż piece zasypowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie słyszałeś nie dawno informacji gdzie w kopalni zginął górnik?

Jeden z najmocniejszych grochów o bardzo małej ilości popiołu, stwarzający na niektórych palnikach problemy ze spalaniem, jak nie sadza to spieki. Trzeba się dobrze wstrzelić w podawane i nadmuch aby spalać bez kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogan, lepiej 3 razy zastanów się przed podjęciem decyzji odnośnie kotła i paliwa. Złotego środka nie ma, albo ekonomia albo wygoda. Przy małych budynkach do 200 m2 to jeszcze ujdzie, ale przy dużych, a taki masz w planach to każda zła decyzja to czyszczenie kieszeni. Wiem co piszę bo sam mam dom 450 m2 mieszkalnej + piwnice i pomieszczenia nieogrzewane i pierwsze 2 sezony nie były miłe dla kieszeni i ogólnego samopoczucia.

System grzewczy musi by przemyślany od A do Z, jak najprostsza instalacja, bez kombinacji alpejskich, albo grzejniki albo podłogówka. Osobiście uważam że powinno stosować się jeden system. U siebie mam to i to, teraz podjął bym inna decyzję. Im prostsza instalacja tym bardziej czytelna dla użytkownika i łatwiej nią sterować.

Skoro myślisz o drewnie to zrób to tak aby jak najrzadziej bywać w kotłowni, max  1 raz dziennie przy - 20, tylko bufory chyba musiały by być w kaskadzie żeby zmagazynować energie na 24 godz. i pytanie ile 1000, 2000, 3000 a może więcej. Ktoś musi to dobrze policzyć, żeby użytkownik nie stał się niewolnikiem, dodatkowo miejsce na opał, musi być konkretne i przemyślane, co by maratonów sobie nie urządzać.

Jak kocioł z podajnikiem to też łatwo nie będzie, kocioł + skład opału i co wg mnie najważniejsze to jakość opału. Na rynku jest więcej gów.....na niż dobrego jakościowo. Wszyscy nastawiają się na moc, wesoła i inne mocne węgle, a potem całą zimę przy kotle siedzą. Z tej mocy nic dobrego dla nich nie ma bo nie potrafią tego spalić i potem tłuką 300 postów w tydzień na forach próbując znaleźć dobre nastawy, a mogliby kupić zwykłego jareta i śmiać się, bo on pójdzie prawie na każdych ustawieniach ( to tylko taki przykład).

 

Na koniec mam prośbę abyś oddzielał "plewy od ziaren", często gęsto ludzie piszą nie mając pojęcia o tym co piszą i nie porównuj swojego domu do innych domów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze napisane

 

Wiem po sobie. Nigdy więcej mocnego grochu niby ma go iść mniej ale tak naprawdę policzyć ten co się nie do pali swój czas spędzony w kotłowni no i pieniądze to guzik a nie oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne uwagi. W kwestii węgla jestem kompletnie niezorientowany, gdyż tak jak pisałem prawie nie używam. Póki zdrowie pozwala będę pozyskiwać drewno ze swojego lasu. Oczywiście kocioł na drewno nie będzie jedynym źródłem ciepła, mam przyłącze gazowe i na wszelki wypadek zawieszę na ścianie piec gazowy, w razie gdyby w największe mrozy kocioł nie dawał rady. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że ostrego palenia jest raptem kilkanaście dni w sezonie, reszta to przepalanie. Myślę że wtedy dobrze sprawdzi się bufor, oczywiście że planuję. Miejsca w kotłowni nie zabraknie, piwnic jest w sumie 165 m2. Dom z podobnych materiałów co kolegi Konrada, dlatego piszę w tym temacie. Nie mam zamiaru stać się niewolnikiem kotła czy mieszkańcem kotłowni, stąd to ubezpieczenie w postaci gazu, z tym że później te rachunki...

Przez zimę mam czas na podjęcie decyzji co do rozplanowania instalacji. Wszędzie mam zamiar dać podłogówkę, waham się co do sypialni, podobno lepiej mieć tam grzejniki, posadzka działa jak akumulator ciepła, nagrzewa się i stygnie powoli, a do spania lepiej żeby było trochę chłodniej. No i jak są grzejniki to mniej się kurzy. Może to ktoś potwierdzić? Tylko powtarzam zasłyszane opinie, póki co nie mam doświadczenia z podłogówką. Obawiam się natomiast, że grzejniki o wiele szybciej wydrenują bufor z ciepła niż podłogówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że grzejniki planowane do współpracy z buforem trzeba dobierać do temperatur zasilania i powrotu 45/35 stopni - będziesz musiał kupić większe niż do typowych parametrów dla paliwa stałego, tj. 80/60 stopni (nawet dużo większe...), ale spokojnie woda z bufora da radę nagrzać pomieszczenie nawet, gdy bufor nieco się już wystudzi.

 

Jeżeli chodzi o bezwładność podłogówki i sypialnie, to moim zdaniem ma to znaczenie tylko tam, gdzie w dzień chcesz mieć inną temperaturę, niż w nocy - jeżeli np. w dzień pokój pełni inną funkcję i musisz go faktycznie bardziej podgrzać. Jezeli to typowa sypialnia i w dzień nikt tam nie zagląda - myślę, że można cały czas trzymać nieco mniejszą temperaturę.

Bo bezwładność podłogówki jest faktem i raczej nie wchodzi w grę szybka zmiana temperatury pomieszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogan

zawsze możesz obniżyć temperaturę pętli w sypialni o kilka stopni i miec tam stale niższą temperaturę

bufor sprawdzi sie dobrze przy niskim zasilaniu musiałbyś więc mocno przewymiarować grzejnik w sypialni a to się wiąże z naprawdę sporym klamotem na ścianie- pytanie na które musisz sobie odpowiedzieć sam- komfort czy efekty wizualne czy jedno i drugie a może obojętne to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad

z tego co pamiętam i pisał o tym chyba Pieklorz tylko nie wiem na ktorym forum, te palniki bywały różnie zamawiane przez różnych producentów kotłów. niektórzy zamawiali "suche" odlewy i sami napowietrzenie robili.

górne okragłe otwory miały służyc przy dopalaniu miału podobno. ja w moim Brucerze mam je zaklejone. zresztą zaklejone mam wszystkie i zrobione nowe według mojej wizji, tak jak cały palnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kociol podlaczony do instalacji bez zadnego zaworu (3d,4d) pompa c.o. na powrocie. Pali sie drogi dzien. Na poczatku probowalem na Grupowe-Auto ale duze spieki mala temp. Od wczoraj nieudolnie ustawilem Grupowe ale spieki i niedopalki nadal sa. Sytulacja wyglada tak narazie chce ogrzac tylko dolne Pietro. Nie zalezy mi na wysokich temp. w domu, chce wygonic wilgoc, zimne sciany i podlogi. Jestem na etapie ocieplania dachu welna , po zimie bede ocieplal budynek.Dodam ze tam jeszcze nie mieszkam. Garaz (przylegajacy do budynku ,oddzielony sciana) dwie spirale chodza (zeby woda nie zamarzla). Jutro zakladam dzwi w garazu , zostanie tylko montaz bramy garazowej ( czekam lada dzien ma przyjsc). Teraz tak kupilem 60 l koncentratu plynu do chlodnic samochodowych do -70 (zawiera glikol etylowy), zamiezam zamknac zasilenie na kotle oraz odpyw, spuscic wode z kotla i zalac ten plyn .Teraz ustawienia Sterownik Smart II.

1. min. moc kotla                                 25 kW

2.max. moc kotla                                 30 kW

3moc dmuchawy dla 8kw                    50%

  ilosc powtorzen dla  8kw                   5

4moc dm.12 kw                                   55%

ilosc powtorzen 12 kw                         6

5moc dm. 16 kW                                 70%

ilosc pow. 16 kW                                 6

6 moc dm. 20 kW                                75%

ilosc. powtorzen 20 kW                       6

7moc dm. dla 25 kw                            50%

ilosc pow. dla 25 kW                            4

8moc dm. dla 30 kW                            60%

ilosc pow. 30 kW                                  4

9Histeza CO                                         0,7 stopni C

10Czas postoju w podtrzymaniu          20 min

11Czas pracy w podtrzymnaiu             50 sek

12Krotka przerwa w podtrzymaniu       10 sek

13.ilosc powtorzen w postoju podajnika  5

14 moc dmuchawy w podtrzymaniu 40 %

15 moc dmuchawy w trybie recznym   60 %

 

Teraz tak przy takich ustawieniach zadaje mu prace min. z 25 kw max. 30 kW. Temperature CO zadaje na 80 stopni a dochodzi tylko do okolo 65 stopni. Przy okolo 56-60 stopniach zalacza sie pompa CO ( ustawiona na 4 max. bieg). Kociol zalewany jest  woda z powrotow podlogowki ( parter 11 pentli 1100 mb).Przy tych temp. powrot sredno osiaga okolo 30 stopni celcjusza. Spaliny 90 stopni. Temp. podajnika 27 stopni. Do tej pory czas pracy podajnika 610. Po zakonczeniu pracy pompy zasilanie przy samym wylocie z kotla osiaga okolo 40,5 stopnia celcjusza. Cylk ten sie caly czas powtarza do tej pory. Temperatura w pomieszczeniach 16 stopni.

 

Teraz pytanie jak ustawic ten kociol zeby temp. zasilenia i powrotu proporcionalnie rosla, przy jak najekonomiczniejszym spalaniu ekogroszku ( suchy niby 27 -28 )

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad

to bruli jest albo eCoal się domyślam

ustaw moc niżej, nie potrzebujesz 25KW

zacznij od 8KW min i max też 8KW

obniż temperaturę załączenia pompy CO do 40stC i zmniejsz na 1 bieg

jak nie będzie się wyrabiać wtedy podniesiesz na 2

zajrzyj na esterownik (link u zbigmaza w stopce) i podejrzyj sobie jak chłopaki mają poustawiane grupowe

tam znajdziesz też odpowiedzi na pozostałe pytania.

jesli nie masz zaworu ndrogowego to nie powalczysz z powrotem podnosząc jedynie zadaną. możesz wykorzystać pompę CWU jako mieszającą.

jak się dom wygrzeje i będzie szło mniej energii na uzupełnienie strat ciepła to wtedy zaczniesz myśleć o ekonomii. teraz to koszt grzania jest kosztem budowy, dopiero 2 sezon to prawie normalne a 3 normalne grzanie jak chałupa wyschnie i się wygrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kociol ustawiony na moc min. 8kW, max. 8kW. Dmuchawa 41 % , podawanie 4.Puszczone wszystkie pentle ( 22 slimaki). Wnioski to o wiele mniejsze spalanie , barak spiekow ( lub bardzo malo). Chcial bym teraz ustawic pompe CO Grundfos Alpha2L. Ustawilem ja na 2 bieg ( z 4). W opcjach zaawansowanych minimalna temp. 55 stopni C, max. 80 stopni C. Tryb pracy pompy CO - Cyklicznia (do wyboru Cykliczna, Zalaczona, Wylaczona). Czas pracy pompy CO  2 min. (1-99 min). Czas postoju pompy  15 min. (1-99 min.) Teraz fakty. Obserwowalem dluzszy czas prace kotla i pompy przy tych ustawieniach, gdy kociol dochodzi do temp. minimalnej 55 stopni C pompa CO zalacza sie . Pracuje okolo 7 minut , w tedy temperatura zasilenia z 55 stopni Spada do 20 stopni C. Kociol zeby ogrzac wode z 20 stopni do 55 stopni , potrzebuje okolo 35-40 minut.

Taraz moje pytanie czy da sie tak ustawic pompe CO zeby dzialala 2-3 minuty , wtedy temp. spadla by do okolo 40 stopni i w okolo 20 minut kociol dogrzal by wode do temp minimum tj. 55 stopni. Prosze mnie poprawic jezeli zle rozumuje ( jestem laikiem w tej kwestii).

Acha dodam jeszcze ze instalacja w tej chwili sklada sie tylko z jednej pompy CO na powrocie bez zaworu ndrogowego .Ciepla woda jeszcze nie podlaczona ( a wiec brak pompy CWU).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem lepiej obniżyć temperaturę załączenia pompy do powiedzmy 40stC i puścić ją na najniższym biegu niech pracuje na stałe.

jak sterujesz temperaturą na podłogach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem lepiej obniżyć temperaturę załączenia pompy do powiedzmy 40stC i puścić ją na najniższym biegu niech pracuje na stałe.

jak sterujesz temperaturą na podłogach?

Rozumiem, ale mam pytanie czy z poziomu sterownika da sie ustawic czas jaki ma pracowac pompa, nie mam podlaczonych jeszcze zadnych czujnikow temp. zew. czy wew. Jak wlacze na 1 zakres pompy CO to bedzie pracowala krocej czy bedzie zasysala mniej wody ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak steruje misiek pompami- pisz do karoki, zbigmaza czy SUSPENSERA, oni znają lepiej ten sterownik

co do instalacji

czy Ty masz to tak zrobione że ile na kotle tyle idzie w podłogówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale mam pytanie czy z poziomu sterownika da sie ustawic czas jaki ma pracowac pompa, nie mam podlaczonych jeszcze zadnych czujnikow temp. zew. czy wew. Jak wlacze na 1 zakres pompy CO to bedzie pracowala krocej czy bedzie zasysala mniej wody ???

Z poziomu sterownika ustawisz czas pracy pompy CO ale lepiej jak masz podłączone czujniki. Pompa do osiągnięcia temp. zadanej pracuje ciągle, jak już osiągnie to przechodzi do pracy cyklicznej. Cykle musisz ustawić w ustawieniach zaawansowanych, pracę pompy jako cykliczną i tam masz ile postoju a ile pracy.  

Pompa podłogowa aby działać musi mieć podłączony czujnik i też działa tak że po osiągnięciu temp. przechodzi w cykle.Ustawiasz ją w zaawansowanych, funkcja pompy mieszającej i tu zaznaczasz jako podłogowa. Możesz na początek oszukać sterownik podłączając czujnik od podłogówki mocując go na belce zasilającej podłogówkę. Będzie mierzył temp. wody wpływającej w podłogę. Będziesz miał czas aby pociągnąć kable i wtedy zamontujesz w pomieszczeniu w którym ma mierzyć. Przy podłogówce ustawiasz czas pracy pompy i cykle w programatorze podłogówki, tam trzeba zaznaczyć kwadraciki a każdy to 0,5h Możesz sobie ustawić program na cały tydzień w dowolny sposób.

Co do pompy na 1 biegu będzie mniej wody podawać i wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z poziomu sterownika ustawisz czas pracy pompy CO ale lepiej jak masz podłączone czujniki. Pompa do osiągnięcia temp. zadanej pracuje ciągle, jak już osiągnie to przechodzi do pracy cyklicznej. Cykle musisz ustawić w ustawieniach zaawansowanych, pracę pompy jako cykliczną i tam masz ile postoju a ile pracy.  

Pompa podłogowa aby działać musi mieć podłączony czujnik i też działa tak że po osiągnięciu temp. przechodzi w cykle.Ustawiasz ją w zaawansowanych, funkcja pompy mieszającej i tu zaznaczasz jako podłogowa. Możesz na początek oszukać sterownik podłączając czujnik od podłogówki mocując go na belce zasilającej podłogówkę. Będzie mierzył temp. wody wpływającej w podłogę. Będziesz miał czas aby pociągnąć kable i wtedy zamontujesz w pomieszczeniu w którym ma mierzyć. Przy podłogówce ustawiasz czas pracy pompy i cykle w programatorze podłogówki, tam trzeba zaznaczyć kwadraciki a każdy to 0,5h Możesz sobie ustawić program na cały tydzień w dowolny sposób.

Co do pompy na 1 biegu będzie mniej wody podawać i wolniej.

Czyli pompe do sterownika mam podlaczyc w gniazdo ( na dole tej czarnej skrzynki sterownika) jako "Pompa mieszajaca" ? Obecnie podlaczona w gniazdo "Pompa CO"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu i tu będzie działać cykliczna, jeżeli masz tylko tą pompę to może tak zostać.

Martwi mnie ta instalacja bez możliwości obniżenia temp. jaka wchodzi w podłogę. Na kotle utrzymasz najniżej około 43-45*C i taka ci pójdzie w podłogę, na powrocie będzie wychodziła 25-28 i taka pójdzie na kocioł a to stanowczo za nisko. Bez zaworu 4D i dogrzania powrotu czarno to widzę. Można jeszcze dogrzać CWU która by musiała (pompa)działać cały czas a powroty z podłogi i CWU spięte razem. Ale to i tak będą kłopoty bo takiej różnicy z tak dużej podłogówki nie dogrzeje. Zakładaj 4D jak nie chcesz mieć kłopotu z możliwością regulacji, rdzą na kotle i skroplinami w kominie bo przy większych mrozach tak niskie prowadzenie kotła będzie to powodować.

 

Podłączaj sterownik do netu, zakładaj czujniki a będzie lepiej coś doradzić widząc co się tam dzieje.

 

PS.

 

Jak masz jeszcze podejścia do grzejników to podłączaj czujnik podłogówki, przełącz pompę w swoje gniazdo a grzejniki podłączysz w gniazdo CO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad

przy takim sterowaniu podłogówką albo poparzysz nogi albo rozwalisz wylewki

jak pisze zbigmaz- najszybciej zawór 4d i dopiero na kotle jedna temperatura(okolice 55-60) a na podłogi inna(około 30st)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy zamiast zaworu 4d moglbym zamontowac plytowy wymiennik ciepla ? Kociol pracowal by z wymiennikiem w ukladzie otwartym ( do tego naczynie otwarte), a istalacja CO w ukladzie zamknietym. Czy to dobry pomysl? Patrzylem troche te wymienniki tylko jaki dobrac ile kW? Cena podobna do zaworu 4d ( bez silownika) okolo 500 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.