Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efektywne Palenie W Piecu


lukemeng

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kolejny temat założony przez laika. Posiadam kocioł Galmet 22 KWRUz. Niestety tylko taki byłem w stanie wynegocjować, a historia kupna w temacie JAKI KOCIOŁ DO 220m.

 

Ale do rzeczy. Palę węglem kamiennym, ale mam sporo do spalenia resztek z przyciętych drzewek i żywopłotu. Mam sterownik ST-32. W jaki sposób podtrzymywać temp. w piecu, żeby było jak najbardziej wydajnie? Póki co, to do kotła lądują te śmieci (gałęzie i odpady z żywopłotu) i do tego dorzucam parę kostek węgla. Piec spala to bardzo szybko, więc stanie przy nim wskazane.

 

Z racji tego, że jestem zupełnym laikiem w tym temacie, zaobserwowałem zależność taką, iż temp. spalin jest poniżej 200 stopni to załącza się wentylator. Jak otworze górne drzwiczki, to temperatura spalin wzrasta do 300, wtedy zamykam drzwiczki i stopniowo spada. W tym samym czasie przy otwartych drzwiczkach temp. CO spada. Po zamknięciu drzwiczek rośnie. I tak w kółko. Zadana temp. CO jest 60 stopni i maksymalnie doszła do 63. Teściu ma zwyczaj otwierać drzwi popielnika bo wtedy "jest większy ciąg". Ja jestem zdania, że powinny być cały czas zamknięte, gdyż po to jest wentylator, żeby mu dawać życiodajny tlen.

 

Podsumowując, w jaki sposób i co robić, żeby to paliwo jak najbardziej efektywnie się paliło. Dodam, że narazie palimy, jak tego sytuacja wymaga, czyli na wieczór zapala się i do rana wszystko wygasa. Ale w końcu nadejdzie taki czas, że trzeba będzie na okrągło palić.

 

Ile wrzucać węgla do tego typu pieca i na ile to starczy bez podchodzenia do niego. Czy palenie sprowadza się do zasypania i następnego wsypu, czy też trzeba coś "manewrować" drzwiczkami ;). Wiem, że doświadczenie pokaże ile co i jak długo to będzie się spalać, ale może jakieś bezcenne wskazówki przekażecie "świeżakowi" w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach