Skocz do zawartości

jarrek

Stały forumowicz
  • Postów

    263
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana jarrek w dniu 18 Marca 2018

Użytkownicy przyznają jarrek punkty reputacji!

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom 135m2 (bud. 2013r.)
  • Instalacja
    Grzejniki stalowe + podłogówka 2 obiegi po 10m2 + zasobnik Galmet SGW(s)B 200L.
  • Kocioł
    Ariston Clas One System 24kW + Cube S Net

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    N.Sącz

Ostatnie wizyty

5 422 wyświetleń profilu

Osiągnięcia jarrek

Doświadczony Forumowicz

Doświadczony Forumowicz (8/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony

Najnowsze odznaki

6

Reputacja

  1. Możliwe, że wymiennik zarasta z roku na rok kamieniem i wydajność spada: https://www.aristonthermo.com.pl/wreszcie-pierwsze-uruchomienie/
  2. Nie jestem żadnym specjalistą, a tylko sam też szukam sposobu na jak najdłuższą pracę ciągłą. Jedno bezsprzecznie trzeba zauważyć, mianowicie ta zima jest dość delikatna. Zatem odbiór ciepła przed dom też będzie mniejszy. Natomiast nie byłbym sobą, gdybym nie próbował czegoś doprowadzić do maksimum wydajności przy minimum nakładów 😏 Ale do rzeczy, ja kombinowałem różnie, ale teraz mam: 235 - 1 w związku z powyższym na logikę biorąc zmiana parametru dla 236 nie ma znaczenia, ale mam ustawioną na 7. 237 - 15 (tu zastanawiam się czy nie lepiej jednak mniej) 244 - też nie do końca czaję co autor miał na myśli, ale mam fabrycznie 16 234 - mam fabrycznie, w sumie w tym parametrze nie grzebałem chyba 😁 Ja mam kocioł drugą zimę i też mam wrażenie, że pierwszej chodził dłuższymi cyklami. Może jest tu jakiś szpec, co wyjaśni co z czym się je.
  3. Mam ten sam kociołek i podobne ustawienia, ale inną instalację. Taktowanie by było gdyby co kilka/kilkanaście minut się wyłączał/włączał. Jeżeli pracuje tak jak to opisujesz to nie ma czego szukać. Modulacja to nie zmiana temperatury, bo zmiana temperatury jest sztywna i wytyczana jest przez krzywą grzewczą, którą Ty ustawiłeś. Jeżeli masz podłogówkę to pewnie na niskim zakresie temperaturowym działasz. Sprawdź sobie parametr pod kodem 424 i spróbuj zmniejszyć wpływ czujnika pomieszczenia. Jednak najpierw posprawdzaj z jaką mocą pracuje kocioł za pomocą kodu 828, jeżeli większość czasu z minimalną to chyba nic więcej nie zrobisz. Ja mam grzejniki i zależnie od tego jaka jest temp. na zewnątrz, czy słońce operuje, czy wieje mniej czy mocniej to tak sobie kocioł pracuje. U mnie czasem potrafi pracować kilka godzin, a czasem kilkanaście minut i się wyłączyć. Jednak w większości czasu pracuje z minimalną mocą, zatem raczej lepiej już nie będzie. A z ciekawości jak masz ustawione parametry 235, 236, 237 oraz 244 ?
  4. Dziękujemy za wydanie opinii na temat naszego palnika :)

  5. jarrek

    Ekomiał Greenpal

    W tym roku kupiłem 1bigbag greenpala na próbę. Nie paliłem nim solo, ale mieszam w proporcji 1:1 z mocnym, ale spiekającym się dziadem z lokalnego składu. Jakby nie ustawiać, nawet z dużym nadmiarem powietrza, kociol się robi bardziej czarny niż przy tej samej proporcji dziada z Black power z obi.
  6. Ustawiłem wszystko tak, że szczeliny są jednakowe, talerz retorty co prawda ma 3mm odchylenia od poziomu, ale problem występuje nadal. Zastanawiam się czy ślimak nie wypycha tak paliwa, że z jednej strony zageszcza i wtedy z drugiej strony powietrze na łatwiejszy przepływ.
  7. Po wyjęciu talerza, zdemontowalem zasobnik i wysunąłem podajnik. Oczyszczone było wszystko, łącznie z kanałem napowietrzającym. Dekiel wyczystki jest uszczelniony sznurem i tam nie dmucha. W wentylatorze nie mam żadnej przysłony, ale u mnie w podtrzymaniu - odkąd założyłem RCK - jest ok. Kocioł jest ok - sprawdziłem wszędzie gdzie było to miarodajne.Talerz retorty oryginalnie tak samo był wklejony, może nie aż tyle podniesiony ale po pozostających resztkach uszczelniacza łatwo było to podniesienie z tyłu zauważyć. W tej sytuacji wygląda jakby było fabrycznie krzywo zamocowany podajnik do kotła. Reklamować w sasie ? Czy na nowo wsadzić talerz tak, żeby szczeliny między koronką a retortą były jednakowe ? Wtedy będzie równy dopływ powietrza, ale talerz będzie leżał ze spadkiem do tyłu.
  8. Ja też walczę z nierównym kopcem i lepszym dopalaniem z jednej a przesypywaniem z drugiej (problem niedopału opisałem tu: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/25393-multifun-i-problem-ze-spalaniem-w-automacie/ Nie wiem czy dobrze dedukuję, ale po kolei. W sasie poradzili, żeby najpierw uszczelnić retortę, więc rozebrałem (widać, że fabrycznie była wklejona) i oczyściłem z nagaru, koronkę również, bo miała również z jednej strony i uszczelniłem podwójnie - tak jak na foto oraz jak zaznaczona druga linia - szary kolor Dla pewności jeszcze po obwodzie całą objechałem (używałem uszczelniacza kominkowego Tytan) Po złożeniu wypoziomowałem i tu jest chyba klucz (może mnie ktoś poprawić jak się mylę) Żeby talerz był w poziomie musi być podniesiony z tyłu o około 3-4mm (zdjęcie trzeba powiekszyć). To powoduje swobodniejszy i większy dopływ powietrza właśnie od tamtej strony. Właśnie z tamtej strony robi się dziura w palenisku, a z przodu przerzuca niedopalony węgiel. Czy to jest przyczyną nierównego spalania ?
  9. Wg mnie takie zawirowywacze daje się po to, żeby mniej zanieczyszczeń leciało w komin. Ponoć też obniża to temperaturę spalin, ale tego akurat nie zauważyłem. Zwłaszcza, że jeden rok paliłem bez tego, później zauważyłem że nowe wersje kotła który używam były wyposażane w te zawirowywacze, wiec dorobiłem na wzór oryginałów. Minus taki, że utrudnia czyszczenie poziomych półek wymiennika.
  10. Wysłałem zapytanie odnośnie parametrów pracy instalacji do Purmo. Oto odpowiedź doradcy: Rozumiem więc, że najbardziej dokładny dobór grzejników będzie wówczas, gdy w parametrach po stronie temperatury "zasilającej" instalację wpiszemy wartość, którą jako maksymalną dopuszcza producent źródła zasilania (w moim przypadku będzie to producent kotła na ekogroszek). Natomiast w delcie jeżeli będzie zawór 3 lub 4-drożny można przyjąć 15, tak jak podajesz. A co do pytanie autora tematu odnośnie tego, że program podaje większe grzejniki niż zapotrzebowanie pomieszczenia, wg mnie program uwzględnia jeszcze straty na instalacji...
  11. Witam, czy ktoś wie jakie parametry pracy instalacji dla grzejników purmo (w programie Purmo SDG 2.0) należy wprowadzić jeżeli instalacja będzie zasilana kotłem z podajnikiem ?
  12. Zgodnie z tytułem tematu... ;)
  13. Logiterm http://www.logiterm.pl/index.php/oferta/ Setlans http://www.setlans.pl/
  14. pewnie każdy ma jakieś plusy i minusy, zależy też co ktoś uważa za plus a co za minus bo czasem to już idzie ogłupieć No fakt. Tylko tyle sprzecznych info, że ciężko wyciągnąć wnioski. O Heiztechnik nie znalazłem negatywów, co bardzo dobrze świadczy. Nie ma też jakoś specjalnie pochwał, co również jest zaletą. Ciekawi dość niska cena w porównaniu do innych ww. Skam-P. Można znaleźć info o cienszych blachach i krótszej gwarancji. Akurat to ze ktoś daje mniej o rok gwarancji nie jest poważnym "uszczerbkiem". O Rbr nie znalazłem negatywów. Może poza jakimis drobnymi niedorobkami. Ale to już nawet użytkownicy kwestionuja-twierdzac ze wykonanie jest ok. Jedynym minusem dla mnie jest cena. Ogniwo. Mozna znaleźć info, ze jakies problemy z blachami. Poza tym plusem duzym, ze w moim regionie jest tego duzo po sklepach. Czy dobrze reasumuje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.