Balzak Opublikowano 26 Listopada 2013 #1201 Opublikowano 26 Listopada 2013 Teraz nie mierzył czasów. Ale zrobię to. Ale caly czas mam tak podtrzymanie ustawione, latem na cwu też tak miałem.
dudus1234 Opublikowano 27 Listopada 2013 #1202 Opublikowano 27 Listopada 2013 Zrobiłem dzisiaj pomiary czasów pracy i podtrzymania przy dwóch temp. zadanych mojego pieca DDU 25 kW : 55 st. i 70 st. Testy odbywały się w ciągu 3 godzin miedzy godziną 14 a 17 - temperatura na dworze stabilna ok. 0 stopni Dogrzewanie bojlera wyłączyłem żeby podczas testów piec miał podobne warunki pracy. Zawór 4 drożny z siłownikiem i sterownikiem pilnował tej samej temp. na grzejniki 38 stopni. Nagrywałem kamerą w smartfonie ekran sterownika kociołka więc mogłem póżniej wszystko zanalizować i obliczyć. Ustawienia pieca : Czas pracy : 10 sek. Czas przerwy : 35 sek. Wentylator : 27 % Klapka na wenylatorze uchylona na 2 cm. Praca podtrzymania: 10 s Przerwa podtrzymania : 10 min Wentylator w podtrzymaniu 10 sek. co 5 min. Histereza kotła : 3 stopnie. Na pierwszy ogień poszła temp. 70 stopni Więc podkręciłem zadaną poczekałem aż dobije i po 30 min zacząłem nagrywać kilka cykli Wyniki: Pracował do zadanej : za pierwszym razem 9 min i odpoczywał 17 min za drugim pracował 7,5 min odpoczywał 19 min za trzecim pracował 6 min odpoczywał 21,5 min Zmierzyłem także czas spadku temp. o 1 stopień w podtrzymaniu i wyszło za każdym razem w granicach 3 - 4 min Drugi test na 55 stopni. Odczekałem aż kociołek ostygnie do 55 i po 30 min zacząłem nagranie kilku cykli. Wyniki: Pracował do zadanej: za pierwszym razem 8 min. odpoczywał 17 min za drugim 8,5 odpoczywał 18 min za trzecim 8 min odpoczywał 18,5 min Czas Spadku temp. o jeden stopień w podtrzymaniu wynosił też ok. 3-4 min Ciekawe wyniki . Myślałem że przy 70 st. piecyk dłużej bedzie pracował zanim dojdzie do zadanej i szybciej bedzie stygł w podtrzymaniu. A tu widać że dwa testy są niemal identyczne. Zauważyłem także że przy zadanej 70 st. siłownik bardziej zamknął zawór 4 drożny niż w w przypadku zadanej 55 st. Różnica położenia tarczy zaworu miedzy pierwszym a drugim testem wynosiła ok. 2 jednostek (w skali od 0 - 10 ) Przy 55 st. zawór był otwarty na ok. 4 a przy 70 st. otwarty był tylko na 2 . Tak jak wyżej pisałem sterownik z siłownikiem w obu testach pilnował tej samej temp. wychodzącej na grzejniki. Co o tym sądzicie ?
WalekDDU25 Opublikowano 27 Listopada 2013 #1203 Opublikowano 27 Listopada 2013 dudus 1234 mysle ze lepiej ustawic wyzsza temp np 65 st niz 55 st. Calym ogrzewanie steruje zawor 4D ( silownik) ktory puszcza na instalacje temp jaka chcemy miec na grzejnikach. Reszta to obieg wody w kociolku. Ja mam ustawione 65 st i obserwujac uzycie wegla miedzy 65 a 55 jest niemalze identyczne. Zreszta tak jak producent podaje zeby ustawic min temp kotla na 65 st, nie mowie tutaj o 70 czy 75 ale te 65 warto miec no i dobry eko ktory nie zasyfia kociolka tak jak retopal no i jest mniej popiolku. Ja tez mam DDU25KW i jakos smiga kociolek no i cieplo jest w chalupie, jeszcze tylko musze dokupic regulator pokojowy i silownik na zawor4D. Mam jeszcze pytanie a mianowicie czy w sterowniku od pieca DEFRO AG LUX mozna ustawic na ekranie aby wyswietlal temp wody na powrocie zaraz przed kotlem za pomoca czujnika oczywiscie i czy idzie go podlaczyc do tegoz sterownika ??? Jak sprawdzic jaka jest temp wody powracajacej ( wody juz zmieszanej czesciowo z woda w kotle) za zaworem 4D ? Cchcialbym wiedzie faktycznie ile ta woda ma temp.
Balzak Opublikowano 27 Listopada 2013 #1204 Opublikowano 27 Listopada 2013 Walek chcesz sprawdzić chwilowo czy cały czas mieć podgląd. Duduś bardzo ciekawe statystyki wyszły, tylke teraz jak je odnieść do wszystkiego, a jeszcze fajnie by było gdyby dało sie mniej więcej sprawdzić ile opału zużywa w tych dwóch różnych temp. Teraz pytanie z innej beczki w swoich palnikach macie krótki te rogi czy zakręcone. Ja mam u siebie zakręcone i tak mysle czy ich nie skrócić. Bo te krótkie dmuchają w bok a nie w dół na zar. a widze u siebie ze płomień wali w deflektor a raczej w jego bok słabo go rozbija po całości i może te krótkie dysze by powodowały to iż płomień by sie bardziej przesówał na srodek deflektora co by go lepiej obmiatał.
WalekDDU25 Opublikowano 27 Listopada 2013 #1205 Opublikowano 27 Listopada 2013 caly czas chce miec podglad tej temperatury powrotu. Ja mam te rogi krotkie obciete i jak patrze na plomien to faktycznie widac ze probuja dmuchac w ogien w kierunku pod deflektor aczkolwiek wydaje mi sie ze to nie wiele daje , to zalezy ile zaru jest na rynience, jezeli go bedziesz mial malo to i tak plomien bedzie walil przed deflektor. Przez te dysze powietrze musialo by mocniej dmuchac nie przez otwory w rynience
Balzak Opublikowano 27 Listopada 2013 #1206 Opublikowano 27 Listopada 2013 caly czas chce miec podglad tej temperatury powrotu. Zadzwoń do techa i coś ci powiedzą, ale wydaje mi sie ze wątpie aby było to możliwe, chyba ze jesli masz czujnik temp. podajnika i pokazuje tobie temp. to przepnij go i po ptokach. Duduś a jakie masz mniej wiecej zużycie dobowe eko teraz??? Tak mysle nad tym twoim testem, i nasuwa sie pytanie czy sprawdzałeś na otwartych na full głowicach termostatycznych czy na poustawianych wzgledem pomieszczeń?? bo też beda inne czasy napewno.
dudus1234 Opublikowano 27 Listopada 2013 #1207 Opublikowano 27 Listopada 2013 Zużycie dobowe mam teraz lekko ponad worek ekogroszku .26-27 kg Głowice mam na nowych grzejnikach panelowych tylko na piętrze a parter ma stare kaloryfery żeliwne bez termostatów. Głowice mam otwarte na full w łazience i na strychu. W sypialni na 2,5 . W pozostałych pomieszczeniach na lekko ponad 3 tak aby nie przegrzać . Do tego mam w salonie regulator pokojowy auraton bezprzewodowy i też nim pilnuje aby temp. w pokoju nie przekraczała 22 st. bo to dla mnie za ciepło. Do WalekDDU25 : kup sobie siłownik i sterownik techa do zaworu 4 drogowego i tam w komplecie masz czujniki temp. wody wychodzącej na grzejniki który monujesz dociskowo do rury za pompą C.O , czujnik powrotu który montujesz na samym dole przy wejściu do kotła , czujnik kotła ktory montujesz zaraz przy wujściu kotła i czujnik pogodowy który monujesz 1,5 m nad ziemia na scianie domu od strony północnej tak żeby w ciągu dnia nie świeciło na niego słońce bo wskazania temp. zewnętrznej będą zawyżone. Na sterowniku techa który steruje siłownikiem zaworu masz pokazane wszystkie cztery tempertury z czujników na bierząco. Do sterownika można kablem sieciowym podłączyć sterownik panelowy który bedziesz miał w domu na ścianie i tam bedziesz miał podgląd i możliwość sterowania. Tak jak pisał Balzak ja też dzwoniłem do serwisu firmy tech i wszystko mi powiedzieli co mam kupić i jak podłączyć. Co roku wychodzą nowe sterowniki i inne gadzety do niego więc napewno coś dopasujesz. I co najlepsze są dużo tańsze niż sterowniki produkowane pod firmę naszego kociołka gdzie też w nich siedzą bebechy TECHa .
Balzak Opublikowano 27 Listopada 2013 #1208 Opublikowano 27 Listopada 2013 I test robiłeś na włączonym regulatorze pokojowym??? Chłopaki jaku was wygląda sprawa zadymienia kotła w podtrzymaniu, bo u mnie po przejściu w podtrzymanie sporo dymi, a jak u was. no i świeczka sie robi
WalekDDU25 Opublikowano 27 Listopada 2013 #1209 Opublikowano 27 Listopada 2013 dymi sie , czasami swieczka sie robi, rogi mam krotkie na rynience
dudus1234 Opublikowano 27 Listopada 2013 #1210 Opublikowano 27 Listopada 2013 Test robiłem na wyłączonym regulatorze bo mógłby zgłośić dogrzanie czy też opuszczenie temp. na grzejniki i wtedy za bardzo zmieniły by się warunki pracy pieca. U mnie tez powstaje świeczka po przejściu w stan podtrzymania. Która wędzi na maksa (bez udziału powietrza bo wentylator stoi i klapka zpada i odcina jaki kolwiek jego dopływ) ścianę pieca od strony podajnika gdzie powstaje mega smoła i warstwa ciężko usuwalnej szklistej utwardzonej cholernej smoły. W tamtym sezonie zamontowałem dopasowany metalowy 5 mm płaskownik między ostatnia rurę dziadowskiego rusztu wodnego a ową scianę pieca. Rezultat : czysto i bez smoły nad rusztem wodnym. W tym ciągu tygodnia montuje na wymiar cegłę szamotową nad rogami palnika tak aby ta świeczka okopcała szamot który długo trzyma temp. a czasie pracy płomień smołe ładnie rozpuści. Wykonanie: cegła szamotowa docięta pod wymiar między ścianką nad rogami a oryginalnym okrągłym żeliwnym deflektorem. Przewiercę ją po środku wprowadzę śrubę z gwintem z jednej strony a z od góry zagiętą w hak . Skręcę z dwóch stron nakrętkami z podkładkami . Taki gotowy szmotowy deflektor powieszę za pomocą dobranego w miare małego łańcucha ( do kupienia w markecie budowlanym ) na najbliższej ścianki rurze dziadowskiego rusztu wodnego. Zrubcie taki eksperyment jak ja : wsuncie podczas pracy kociołka tą oryginalną szufelke do węgla nad rogi palnika. Zauwarzycie że płomień mocno przesunie sie w stronę przeciwnej ściany kotła w w ten sposób rociągnie sie na szerokości. Retorty są umiejscowione po środku i centralnie nad nimi wisi deflektor więc jeśli i tam powstaje świeczka po przejściu w podtrzymanie to wędzi tylko deflektor i tam głównie powstaje smoła którą i tak podczas pracy płomień wypali. A u nas wszystko dzieje się za blisko sciany kotła a deflektor wisi dalej po środku bo producent nie zmienił konstrukcji zmiany podwieszenia tego krążka . Defro DUO z retortą ma taki sam w budowie wkład wewnetrzny . Dzwoniłem do serwisu i to potwierdzili . Różnica jest tylko miedzy podajnikiem , innego umiejscowienia wentylatora , palnikiem , jego mocowania i montażu i długością ślimaka .
Balzak Opublikowano 28 Listopada 2013 #1211 Opublikowano 28 Listopada 2013 Duduś masz całkowitą racje co piszesz z tym deflektorem,tak samo to u mnie wygląda. Ja myslełem zeby może kupić troche mniejszy albo więszkszy deflektor ceramiczny, ciekawe jak on by sie zachowywał . Powiem wam tak kolega ma Defro Duo, palimy tym samym eko itp. i mimo tego ze tamten kocioł ma ruszt wodny to inna bajka w środku czyściutko tylko pyłek na sciankach, zadne dymienie. ciekawe ile by kosztowała wymiana palnika??? bo kosz przekładnia itp pewnie by pasowała.
WalekDDU25 Opublikowano 28 Listopada 2013 #1212 Opublikowano 28 Listopada 2013 a jak by tak normalnie polozyc na te nasze rogi cegle szamotowa bez docinania jak to pisze dudus1234. Mozna tez probowac z nadmuchem np zwiekszyc na 40% i wtedy przerwe podawania nalezalo by zmniejszyc, piec by szybciej dochodzil i mniej by bylo tej smoly. Ciekawy jestem co na to konstruktorzy w DEFRO i specjalisci od piecow CO, co by zrobilii zeby nie bylo tego zasmalania kociolka??? I ciekawe czy opal ma cos z tym wspolnego ?? Choc uzywam suchutkiego , najdrozszego eko to i tak jest smolista substancja na sciankach, nawet przy temp zadanej 65st, hmm Co na to powiecie??
Balzak Opublikowano 28 Listopada 2013 #1213 Opublikowano 28 Listopada 2013 Walek własnie ta smoła powstaje jak piec długo stoi bo wtedy jest spalanie w warunkach beztlenowych, i nie dopalają sie części lotne i osiadają na wymienniku. Wkładałem u siebie cegłe szamotową ale nie mieściła sie, na siłę ją wkładałem i kiepsko to wychodziło. Im mocniejszy opał tym bardziej sie syfi, na retopalu mniej mi syfiło, teraz mam mieszankę pół na pół retopal z wesołą. i juz widać więcej osadu na wymienniku i na drzwiczkach.
WalekDDU25 Opublikowano 28 Listopada 2013 #1214 Opublikowano 28 Listopada 2013 a mi odwrotnie na retopalu strasznie syfi kociolek no i ten wymiennik ciepla u samej gory te 3 rury normalnie zarosniete do polowy i duzo popiolu , natomiast na groszku o wyzszej cenie , mozna powiedziec ze to najlepszy groszek jest duzo lepiej tzn. malo popiolu, czyszczenie pieca co 3 tyg
wrobel21 Opublikowano 28 Listopada 2013 #1215 Opublikowano 28 Listopada 2013 Panowie dzis rozpalilem kociolek defro duo uni 15 pieklorzem.Strasznie sie spieka tzn nie spieka tylko skleja robia sie takie bryły:/Ustawienia:- 5s podawanie- 40 s przerwa- 15% nadmuch przeslona otwarta ok 2 cmPoradzicie cos?
Balzak Opublikowano 28 Listopada 2013 #1216 Opublikowano 28 Listopada 2013 Wróbel pieklorz z Bobrka??? Jesli tak to w tym sezonie jest spiekający, jakaś zmiana pokładu itp. niektóre firmy wycofały co z oferty ze względu na spiekalność w zeszłym sezonie miał on RI do 20 w tym ma RI 20-40. tylko jakie masz te spieki żużlowe czy koksowe?? Wrzuć najlepiej foto. Dopala sie czy nie. Walek a jaki to ten najlepszy eko który masz??
wrobel21 Opublikowano 28 Listopada 2013 #1217 Opublikowano 28 Listopada 2013 No wlasnie nie dopala sie, juz jak wychodzi z podajnika to juz jest sklejony w taka kule jak piesc i tak przez cala rynne!
WalekDDU25 Opublikowano 28 Listopada 2013 #1219 Opublikowano 28 Listopada 2013 mialem eko z kopalni julian , wiem bo nigdzie go nie ma , a jak juz jest to natychmiast go kupuja . Byl drogi bo 800 za tonke luzem, a teraz mam pieklorza z bobrka , no zobaczymy jak sie spala , mysle ze jutro juz cos bede wiedzial bo jescze mam koncowke retopalu
yogi440 Opublikowano 29 Listopada 2013 #1220 Opublikowano 29 Listopada 2013 WAlek oczywiscie ze mozesz stale monitorowac temp powrotu tylko musisz troche elektroniki dokupic.W menu pieca wlacz menu widok ekranu ekran zaworow i wszystko bedziesz mial.Ja mam dodatkowy sterownik techa sterujacy silownikiem na zaworze 4 dr.Widac temp idaca na grzejniki temp powrotu stopien otwarcia zaworu 4dr i temp zewnetrzna.. A jesli chodzi o cegly szamotowe nad czy pod rusztem wodnym tez o tym myslalem tylko jakos nie moge sie za to zabrac.Ogolnie im mniej plomienie dochodza do tego rusztu tym mniej syfu
WalekDDU25 Opublikowano 29 Listopada 2013 #1221 Opublikowano 29 Listopada 2013 a jak kupie np. sam regulator pokojowy ( sterownik pokojowy) to czy tez bede widzial te temp co podales? Narazie silownika do zaworu 4D bym nie kupowal tylko raz ustawie na nim jedno ustawienie i pojade przez cala zime. Co myslisz?
Brodacz Opublikowano 29 Listopada 2013 #1222 Opublikowano 29 Listopada 2013 wracając do rogów zagiętych to krótsze są po to by nie rozdmuchiwać pelletu lub miału przy ekogroszku lepiej jak są bardziej zagięte i skierowane na rynnę (tak twierdzi serwis defro)
wrobel21 Opublikowano 29 Listopada 2013 #1223 Opublikowano 29 Listopada 2013 A skad taki wniosek, przeciez jak by tak bylo to defro dawalo by 2 pary rogow do pieca defo duo uni, jedne do eko drugie do mialu?!
Brodacz Opublikowano 30 Listopada 2013 #1224 Opublikowano 30 Listopada 2013 ja tez miałem dylemat co zrobić z rogami, więc po informację zadzwoniłem do serwisu Defro i oni powiedzielli ze zmiana na cięte rogi została wprowadzona po to by ograniczyć rozdmuchiwanie opału typu pellet, owiec i miał, a jezeli ja pale tylko ekogroszkiem to lepiej sprawdzają się rogi bardziej zagięte skierowane na palnik. Moze ktoś jeszcze zadzoni do nich, ciekawe czy odpowiedź będzie taka sama.
Chrabąszcz Opublikowano 1 Grudnia 2013 #1225 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Witam !!!! Czytam i czytam i kombinuje u siebie i lipa Posaiadam DEFRO AKM UNI 22kW Dom ok. 140 m (piwnica, parter piętro) instalacja miedź czas podawania 15 przerwa podawania 60 nadmuch 30% robią się potrworne spieki spalanie zasobnik ok. 1,5 dnia być może dlatego że dom jest niedogrzany jeszcze nie mieszkam ale planuje sprowadzić się w przyszłym tygodniu i potrzebuje mieć już stabilną temperature w domu mam ok 15 stopni... jakieś pomysły
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.