Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy Dobrze Zamontowano Mi Pompkę?


Chanka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po przejrzeniu wielu zamieszczanych na tym forum wątków nie znalazłem niestety takiej sytuacji jak u mnie. Proszę więc o podpowiedź i o wyrozumiałość, bo nie znam sięna fachowym nazewnictwie, będę więc pisał tak jak sam rozumiem.

 

W załączeniu przesyłam coś w rodzaju schematu, ale nie wiem, czy będzie pomocny, mam nadzieję.

 

Dodam, ze instalacja jest przeróbką istniejącej, dość starej instalacji, polegającą na dołożeniu pompki i kilku grzejników.

 

Krótki opis tego co narysowałem:

 

1. powrót narysowałem u góry tylko dlatego, żeby nie zamazać rysunku :-)

2. Zapomniałem napisać, że te 2 szersze kropy przy grzejnikach to odpowietrzniki automatyczne (zamknięte po odpowietrzeniu)

3. Piony 1, 2 i 3 to rurki wystawione na poddasze, które w przyszłości ma być zagospodarowane, a w tej chwili są to tylko zamknięte rurki.

4. Coś co tak szumnie nazwałem kotłem to stary nieduży piec, ale w tej chwili z pamięci nie jestem w stanie podać jego parametrów (wiem, że rok prod 1985, ale to pewnie nie pomoże)

5. ogrzewanie podłogowe to pexal 16mm. pierwszy z lewej około 8 mb, drugi około 15 mb.

6. kolejność grzejników narysowana jest wg odległości od pieca

7. Gruba czarna kreska to strop :-)

8. Pytajcie, a będzie wam odpowiedziane, bo możliwe, że jeszcze czegoś nie narysowałem, a w rzeczywistości to u mnie jest.

 

Objawy:

1. Czasem zdarza się, że pompka "warczy" temperatura na kotle rośnie wówczas w "zastraszającym" tempie (nawet po kilkanaście stopni na minutę) nawet do 100st.

2. Na obudowie pompki, jest śruba, po poluzowaniu której zaczyna spod niej lecieć para, a po chwili woda. Po takim zabiegu wszystko wraca do normy i temperatura szybko spada do 40-50 st.

3. Filtr przed pompką czyszczę co około 2-3 tygodnie i czasem trafi się trochę śmieci, ale przeważnie jest drożny.