mpendzik Opublikowano 2 Listopada 2009 #1 Opublikowano 2 Listopada 2009 Witam serdecznie Czy jeżeli "przetnę" przewód fazowy idący ze sterownika kotła do pompy CO (Taka Niebieska LFP) i podłącze pod niego dwa przewody z regulatora pokojowego Auraton 2005 (jeden w stronę sterownika kotła a drugi w stronę pompy) To czy coś "złego się stanie" Nie jestem elektrykiem ale w instrukcji regulatora jest napisane, że obciążalność styków to: 230V prąd zmienny, 50Hz, 5A - wydaje mi się że nie powinny się styki powypalać bo 5A to chyba sporo ?? Jak myślicie - praktykował już ktoś takie podłączenie ? Czy może bezpiecznie będzie zrobić dodatkowy "pośredniczący" przekaźnik ??? Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź. Cytuj
marcin Opublikowano 3 Listopada 2009 #2 Opublikowano 3 Listopada 2009 W Auratonie 2005 podczas zmiany jego stanu (grzanie/nie grzanie) coś dość głośno cyka - to chyba właśnie przekaźnik. Pompa pobiera prąd zdecydowanie mniejszy niż 5A - wg mnie nie powinno być problemów. Ale także nie jestem elektrykiem :D Pozdrawiam Marcin Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 3 Listopada 2009 #3 Opublikowano 3 Listopada 2009 Pompy przez nas stosowane pobierają prąd poniżej 1 A , zazwyczaj. Przeważnie do 0,3 , 0,4 A. Prąd rozruchowy też jest niewielki. Cytuj
mpendzik Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor #4 Opublikowano 3 Listopada 2009 Czyli nie ma żadnych przeciwwskazań .... ? Pozostała kwestia grubości przewodu - ten który mam już położony pod tynkiem - to skrętka (taka do instalacji alarmowych) tam jest chyba 5 x 0,5 więc łączyć w pary i jako parę wpinać pod pompę i regulator - czy może taka jedna żyłka wytrzyma obciążenie ?? Pozdrawiam i dziękuje serdecznie za odpowiedzi. Cytuj