Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolektory słoneczne z grzejników - jak połączyć?


Kysiekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zamierzam spróbować swoich sił z kolektorem słonecznym z grzejników panelowych. Ideą jest żeby zbudować kolektor możliwie jak najtaniej, jednocześnie żeby wytrzymały kilka lat. Posiadam bojler 300l z dwiema wężownicami (obecnie obie są podłączone pod piec). Kolektory z dwóch grzejników 50 x 100 cm (wyjdzie 2m2 kolektora, choć na 300l powinno być 3m2). Kolektory będą połączone rurkami Alupex do wężownic bojlera (od strony pieca zawory będą zamknięte (obieg zamknięty). Do tego pompa obiegowa oraz zwykły sterownik do pompy.

Kolektory chcę zrobić na wzór z tej strony: https://czysteogrzewanie.pl/2015/07/sposoby-na-podgrzewanie-cieplej-wody-latem/

Każdy z kolektorów chcę obudować osobno aby nie było problemu z ich montażem oraz demontażem przed zimą (kolektory będą na dachu przybudówki który pokryty jest papą). Niestety z hydrauliki jestem trochę laikiem, nie wiem jak najlepiej połączyć każdy kolektor ze sobą. Narysowałem jakiś podstawowy schemat, bardzo proszę o pomoc innych. Pompa w zamyśle ma być przy samych kolektorach, jakoś osłonięta przed wilgocią i słońcem. Daszek na którym będą kolektory jest tuż za moim oknem (wychodzę na niego przez okno), więc sterownik do pompy będę miał w środku mieszkania. Będę też musiał zrobić jakieś naczynie wzbiorcze nad górną częścią kolektorów.

kolektor.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oprócz tych grzejników masz materiały (szyby, wełne, obróbki, płyty) , narzędzia żeby to zrobić?

za 2,5k kupisz 4kW solarów

https://swatt.pl/pl/kolektor-sloneczny-weber-sol-eco-20-solar-444

fakt, że chyba trochę ostatnio podrożało ale chyba w tej cenie to nie warto samemu się męczyć.

Po co chcesz je zdejmować na zimę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.