Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja CO i CWU w domku drewnianym - piec gazowy kondensacyjny? PROŚBA o POMOC


WiktorPROPERTY

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry szanowni forumowicze,

jestem tutaj nowy i zielony w temacie ogrzewania itp. Nigdy wcześniej nie korzystałem z żadnego forum jako osoba zadająca pytania (zwykle na swoje wątpliwości znajdywałem odpowiedzi w treści poruszanych już wątków, niestety w chwili obecnej - skapitulowałem) mam już mętlik w głowie (czym więcej czytam tym chyba robię się coraz głupszy☹️) i uprzejmie prosiłbym o pomoc/poradę fachowców-praktyków co mogliby doradzić w mojej sytuacji - będę bardzo wdzięczny.

Sytuacja życiowa (pandemia) zmusiła nas do sprzedaży mieszkania w bloku w jednym z miast wojewódzkich i przeprowadzki na wieś. Po spłacie najbardziej ciążących zobowiązań  zostało jedynie na zakup małego drewnianego domku letniskowego 44m2 powierzchni użytkowej + niespecjalnie duży zapas gotówki (patrząc na obecne ceny materiałów budowlanych☹️) na rozbudowanie go o dodatkowe 28m2 (dobudowa wg. dokumentów "Ganek do 35m2 powierzchni zabudowy" który stanie się pokojem dziennym z kuchnią i małą kotłownią/pomieszczeniem gospodarczym) i dostosowaniem do całorocznego zamieszkania.

Obecne 44m2 to domek parterowy z dachem dwuspadowym z balika 8cm który planujemy ocieplić 15-20cm wełny mineralnej + tynk sylikonowy.

Dobudówka będzie w wersji szkieletu drewnianego konstrukcja pewnie 20x6/8cm i tam około 20-35cm wełny w zależności jak wyjdzie to z konstrukcji. Strop 30cm wełny a podłoga ile uda nam się zmieścić bo okazuje się, że obecny domek w zasadzie nie posiada fundamentu (to co jest to a`la fundament na 25-30 cm głęboki w gruncie). Kominów wentylacyjnych/spalinowych brak.

Niestety nie mamy żadnych dokumentów budowlanych więc wszystko robione jest na "wyczucie", niestety nie stać nas na zamówienie konstruktora - pytaliśmy koszt 8-10 tys.zł to kwota nie do przełknięcia.