Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o informację podłączenie zbiornika wyrównawczego


DamianCentralne

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry , jestem tu nowy i mam pytanie nigdy wcześniej nie robiłem takich rzeczy jestem samoukiem i chciałbym się poradzić fachowców a mianowicie kupiłem dom z niezbyt bezpiecznym podłączeniem zbiornika wyrównawczego/naczynia wzbiorczego był podłączony trójnikiem do ostatniego grzejnika z tego co wiem ma być podłączony zaraz przy wylocie z kotła bezpośrednio do naczynia , powrót natomiast bezpośrednio do kotła na powrocie  przerabiałem instalacje w domu jednorodzinnym tak jak według schematu proszę tylko o informację czy tak podłączona instalacja jest prawidłowo wykonana? Rurkę jaką użyłem to fi25 alupex złączki skręcane połączenia calowe oraz przy piecu redukcja z 1 1/4 na 1" . przelew ze zbiornika wyrównawczego do rynny jest rurką fi 15 miedź (z tego co wyczytałem może być zbyt mała) proszę również o informację . Oraz rurka odpowietrzająca fi12 miedziana .

 

Schemat instalacji podłączenia zbiornika wyrównawczego.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ALUPEX nie PEX . Pytałem kilku instalatorów i polecali ALUPEX . Trochę nie rozumiem Pana schematu przy wzroście wody np przy zagotowaniu to nie poleci woda przez górę zbiornika wyrównawczego tylko wzrośnie poziom przez dolna rurkę więc jaki sens miała by rura podłączona w tym wypadku od góry ? Proszę o poprawienie jeżeli się mylę , może ktoś jeszcze coś napiszę i podpowie . No i mam już pociągnięte dwie rurki więc chodzi mi o podłączenie dwóch tak jak ma to być poprawie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alupex to też plastik i niedopuszczalny do takiej instalacji ( do naczynia), ponadto PEX, czy aluPEX 25 ma za małą średnicę wewnętrzną, nie DN25 - czyli 1" a DN20 czyli 3/4"

Schemat jest dobry i prawidłowy dla kotłów do mocy 25kW.

Oczywiście możesz zrobić na 2 rurach, tylko niech to będą prawidłowe rury!