Skocz do zawartości
IGNOROWANY

krzywa temperatury kotla


Elo

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczor, od 2 tygodni mam kocioł defro smart ekopell 12kw.  Jestem całkowicie zielona w temacie, no paliłam do tej pory w zwyczajnym śmieciuchu. Pomóżcie mi proszę w zrozumieniu podstawowych pojęć i zasad funkcjonowania. 

Moje pierwsze pytanie dotyczy krzywej temperatury kotła, czy powinna mieć "zygzaki" czy raczej w miare stabilna. 

Moj kociol, jak osiagnie zadana temp, to ona spada, a potem kociol sie wygasza wtedy w mieszkaniu jest chlodno. Co można zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywa grzewcza kotła to coś innego. Sterownik kotła wyposażony jest w czyjnik temp. zewn. I ustawiając krzywą grzewczą kocioł osiąga niższa lub wyższą temperature zadaną zależnie od tego czy na dworze jest cieplej czy zimniej. Z tego osobiście nie polecam korzystać. W wiekszości instalacji będzie to bez sensu.

Za kotłem powinien być mieszacz trój lub czterodrogowy. On też może być sterowany wedle krzywej grzewczej tzn. pogodowo. Kocioł pracuje i nagrzewa sie do np 70 stopni i sie wygasza. Ustawiliśmy wcześniej histerezę na 15 stopni. Czyli kocioł odpali sie dopiero gdy temp w nim spadnie do 55. I tak dzieje się w kółko. Sterowany pogodowo mieszacz za kotłem puszcza na grzejniki np 40 stopni przy temp 0 na zewnątrz. A przy + 10 już tylko np 33. Wszystko dzieje się płynnie przy zmianach temp na dworze. Trzeba tylko ustawić krzywą grzewczą niżej lub wyżej żeby w domu nie było za gorąco albo za zimno. Przy grzejnikach powinny być oczywiście głowice. I dobrze byłoby mieć też sterownik pokojowy korygujący sterowanie pogodowe na mieszaczu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Elo napisał:

Moje pierwsze pytanie dotyczy krzywej temperatury kotła, czy powinna mieć "zygzaki" czy raczej w miare stabilna. 

@Outsider Tu raczej chodzi o wykres pracy kotła, a nie krzywą grzewczą